Voiko lukion käydä niin, ettei kuitenkaan osallistu ylioppilaskirjoituksiin?
Olen lukiossa, mutta tämä on ollut aivan väärä paikka minulle. Opiskelut menevät päin persettä, mikään ei kiinnosta ja opiskelumotivaatio on tipo tiessään.
Menin lukioon, koska ammattihaaveeni tarvitsi lukion käymisen - kuulemma. Ajattelin pärjääväni lukiossa, mutta toisin kävi.
Pian ovat edessä YO-kirjoitukset, joihin en aio osallistua. Jos muu ei auta, niin sitten eroan kyseisestä oppilaitoksesta ennen kirjoituksia.
Nyt kaduttaa, että en ole lopettanut lukiota jos ensimmäisellä luokalla. Aina ajattelin, että motivaation puute on vain väliaikaista ja kyllä tämä tästä helpottaa. J silloinen ammattihaaveeni tarvitsi lukiota. (Vieläkin kyseinen ammatti kuuluu unelmiini, mutta tiedän, etten koskaan tule valmistumaan siihen)
Toiseen toiveammattiini on toiseen asteen koulutus. JA trakemmin ajateltuna se kiinnostaa enemmän kuin se toinen.
Ja älkää kysykö, että miksi en ole yksinkertaisesti lopettanut lukiota, sillä en itsekään tiedä siihen vastausta.
Jos minua ei ole innostanut opiskelu koko lukioaikana, niin ei se voi ruveta lukulomallakaan kiinnostamaan. Ja mielummin jätän kirjoitukset väliin kuin menen kirjoituksiin ja saan hylätyt tai ala-arvoiset paperit.
Käy lukion, mutta ei osallistu YO-kirjoituksiin
12
5002
Vastaukset
- Doi
Ei oo pakko kirjottaa...helpottiko?
- Lukiolainen
Kiitos! Kyllä helpotti tuo tieto.
- jatko-opiskelija
Kirjoituksissa ei ole pakko käydä. Käytä nyt kuitenkin edes vähän aivojasi, jos et kirjoita yo-kirjoituksissa ei sinusta tule ylioppilasta ja lukion käyminen on kohdallasi ollut turhaa, varsinkin kun et omien sanojesi mukaan ole opiskelusta kiinnostunut. Et siis opiskele puhtaasta oppimisen ja tietämisen ilosta.
Kirjoita ihmeessä kun ole jo näin pitkälle päässyt. Mieti mikä sinua kiinnostaa ja kehitä sitä aluetta, mutta älä unohda täysin muitakaan aineita. YO-kirjoitukset eivät ole niin vaikeat kun kuvittelet.- Lukiolainen
Olen jo päättänyt, etten kirjoita.
Lukion käyminen saattoi olla turhaa, mutta omapahan on asiani. - Anne
Lukiolainen kirjoitti:
Lukion käyminen saattoi olla turhaa, mutta omapahan on asiani.Saat minulta täyden tuen ajatuksillesi. Minäkin aikanani kypsyin kolme vuotta lukiossa, keskiarvo laski yläasteen 8.8 lukiossa 6.6. Kirjoitin kyllä, ja näin jälkeenpäin ajateltuna se oli ihan fiksu veto, vaikka silloin tuntui, että takapuolen vois hyvin pyyhkiä päästötodistukseen.
Kyllähän sitä aina voi myöhemmin kirjoittaa iltalukiosta yo-paperit, jos siltä alkaa tuntua, että niitä todella johonkin tarvitsee. Minun ainakin olisi kannattanut tehdä niin, sillä ei niitä a:n papereita mielellään kenellekään näytä, onneksi niitä arvosanoja on pystynyt korottamaan ja nyt kun opiskelumotivaatiokin on löytynyt, on ollut intoa lukea ja olen jopa saanut sen opiskelupaikan, jonka jo lukioaikoina halusin. - jatko-opiskelija
Lukiolainen kirjoitti:
Lukion käyminen saattoi olla turhaa, mutta omapahan on asiani.Aivan omapahan on asiasi, eikä kirjoituksissa käyminen toisiaankaan ole pakollista. Pienellä päättelyllä olisit voinut asian ymmärtää kysymättäkin.
Takaan, että 99% varmuudella tulet asiaa vanhempana katumaan, kunhan saat hieman elämänkokemuksen tuomaa viisautta.
Vaikea on vaan käsittää mikset voisi kirjoituksissa käydä b:t hakemassa jos kaikki vaadittavat kurssit olet suorittanut tai vain muutama niistä puuttuu. YO-paperit voivat olla ratkaiseva vaatimus jatko-opiskeluihin jos satut jostain aiheesta joskus ehkä aidosti kiinnostumaan.
Kuten sanoin, ihan miten vaan, kehotan kuitenkin edes yrittämään. - nel
Lukiolainen kirjoitti:
Lukion käyminen saattoi olla turhaa, mutta omapahan on asiani.ei YO-kirjoituksiin ole pakko osallistua.
Saat lukion päästötodistuksen kun sinulla on kaikki kurssit käyty. Jatko-opintoihin et pääse esim. korkeakouluihin tai yliopistoihin, mutta
tietenkin toisen asteen opintoihin.
Ammattikouluissa ja mm. kauppiksessa saa lukio-opinnoista hyväksiluetuiksi kursseja. Itse sain noin 27ov eli melkein vuosi väheni. Toisen asteen koulutuksen käytyäsi on sinulla oikeus hakea opiskelemaan korkeakouluun.
Kannattaa miettiä haluaako huonon ylioppilastodistuksen jos motivaatiota ei todellakaan ole. Hyvällä peruskoulutodistuksella pääsee jo useampiin kouluihin helposti.
Itseäni harmittaa kun mätänin lukiossa ennenkuin todella tajusin asian. Ikinä en kirjoituksiin mene vaan suoritan joskus lukion loppuun iltaopiskeluna.
- bam
Jos et oo kirjottanut niin et tee sillä päästötodistuksella mitään. Käy nyt edes yrittämässä, hyvä ihminen.
- lukija
Toisen asteen kouluun mennessäsi sinun opiskeluaikasi on normaalia lyhyempi lukion kurssien ansiosta. Yleensä se menee niin että kolme vuotta typistyy kahteen, koska perusopinnot voi jättää pois.
Entäpä onko ammattikorkeakouluihin pääsyvaatimuksena ylioppilastutkintotodistus? Eikö lukion päättötodistus riitä. Päättötodistuksenhan saa vaikkei kirjoittaisikaan. Ainoa edellytys on tuo 75 kurssin raja.- Meeri
Olet vielä niin nuori, että kerkiät vielä tulevaisuudessa vaihtaa oppilaitosta ja alaa moneen kertaan. Tee mikä parhaimmalle itsestäsi tuntuu.Jos nyt todella tuntuu sille että yo-kirjoituksiin et osallistu niin älä hyvä ihminen osallistu, kukaan ei sinua pakota.Ja jos vanhempana se harmittaa niin iltalukiossa voi senkin asian korjata. Tee juuri niin kuin itsestä tuntuu, sillä itse talsit ne omat polkusi ja niitä sitten jälkeenpäin katselet, ei kukaan muu!
- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi, itse asiassa jos joku osallistuu Yo-kirjoituksiin, yksi neljästä pakollisesta ei mene läpi kolme kertaa ja neljä pakollista ainetta menevät läpi ja mitä sitten tapahtuu? Saako hän kompensoida muiden reaaliaineen Kanssa?
- Anonyymi
hän katuu suuresti että kävi lukion ja sai huonon todistuksen. Sitä hän ei kuitenkaan kadu että oli saamaton ja haluton ponnistelemaan ja opiskelemaan. Mitä opimme tästä? Vika ei tietenkään ole sahaajassa jos sahaa aina samalla tylsällä sahalla. Vika on tietenkin sahassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097062Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662106- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541106Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992