Virtual Sailor.....

Hei kaikille simulaatiopelien ystäville...

...on lentosimuja, junasimu sun muita...laivasimulaattoria ei ole pahemmin tarjolla! Kunnes satuin muutama aika sit löytämään mielenkiintoisen saitin...www.hangsim.com/vs/
...siinä kaikille tuommoista peliä etsineille!!:-)
...sieltä sivustosta voi ladata demon jolla voi testata koneensa että kannattaako sitten ostaa täysversio...
...Suomessa taitaa olla tämä kyseinen peli vähän pimennossa (luuloko?)....ainakin "ulkomaailmassa" käyttäjiä on tuhansia!
...ja ei muuta kuin seilaamaan tietokoneella kaikki ne jotka sitä haluaa...
R:maestro39

13

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Kiitos, jotain täläistä oon etsinytkin! :)

    • Itse olen seuraillut aina välillä tuon kehitystä lähes alkuajoista asti. Tullut paljon aikaa vietettyä sen parissa.

    • Morientes....

      ...Toi simulaattorihan on Ilan Papinin työtä alkujaan....se hommahan perustuu avoimeen lähdekoodiin joka sallii kaikkien pelin käyttäjien kehittää kyseistä peliä. Eli siis mallinnetaan laivoja ja skenaarioita maailman meristä....tutkin tuota skenaario-jutskaa tossa äskettäin...eli siis käyttäjä kuin käyttäjä voi luoda skenaarion mieleisestään alueesta saatavilla olevilla topograph-kartoilla...ja tietty joillakin ohjelmilla jotka on meikäläisellä hakusessa koska oon uus virtuaaliseilori:-)
      ...Eli siis käyttäjät jakavat omia luomuksia tämän simulaation tukisaiteilla....linkkejä löytyy ainakin hangsimin sivuilta ja ties mistä...heh...
      ...Meikäläinen ainakin ihastu tähän simuun ja silleen....kyntäkää meriä jos siltä tuntuu...löysin jopa Finnjetistä mallinnuksen jolla nyt oon seilaillu muutaman ajan...jep..:-)

      R: maestro39

    • sailor

      Tietääkö kukaan voiko Virtual Sailor peliä ostaa Suomesta jostakin kaupasta tai saako sitä yleensäkään ostettua ilman jotain kansainvälistä luottokorttia?

      • Heips...
        ...tiettävästi sitä ei voi ostaa kaupasta joten tarvitset luottokortin tai vastaavan, myös itse jouduin turvautumaan toisen apuun..onneks velipojalla oli Visa Electron. Ainakin sillä pystyi sen maksun suorittamaan ihan kivasti:-) Eli siis credit-card tai debit-card...jep.
        ...eli siis www.hangsim.com/vs ja sitä kautta voi sen maksun suorittaa...täysversion hinnaksi oli merkattu 22Euroo ja sen lisäksi tulee joku VAT (mikä lie vero) joten kokonaishinnaksi tuli 26 Euroo. Maksun suoritettuasi avautuu linkki josta saat ladattua täysversion.Päivityksien ilmaannuttua VS:n kotisivuille niin ne saa sitten ilmaiseksi...eli nyt kuljetaan VS 7.0 beta-versiossa. Oston yhteydessä saat "avaimen" jolla sitten kätevästi voi pelin päivittää, eli ei tarvi maksaa sitä 22 Euroa uudestaan...luin tukiforumista että rekisteröintiavain on voimassa 4 vuotta ostopäivästä joten sen jälkeen sen joutuu ostamaan uudestaan.. :-)
        Pienenä vinkkinä: kannattaa tehdä kansio johon sitten kerää täysversion lisäksi kaikki päivitykset.Ne on pakatussa muodossa. Poltin itse cd-levylle ne jos vaikka kone tilttaa niin voi ladata pelin uudestaan.Myös jos vaihtaa tehokkaampaan koneeseen niin tuo cd on silloinkin hyvä olla olemassa...tämmösiä...:-)

        R: maestro39


    • ...Tämä VirtualSailor on peli joka ei ole ikinä valmis..sitä kehitetään jatkuvasti ja sen takia sitä ei ehkä saa kaupasta ostettua..(otaksun)..Mahdollisimman realistinen pelihän on tavoitteena...itse ihastuin siihen jo senkin takia että vanhana ukkona ei jaksa noita väkivaltapelejä joissa minuutin sisällä on teilattu vähintäänkin Suomen armeijavoimat...:-)
      ...laivojen mallintamiseen pelin pelaajat käyttävät ihan ammattityökaluja, nyt yhdellä sailorilla on työn alla semmonen purjevene jota se mallintaa AutoCad2000:lla joten valmistuttuaan se on kuin aito! Ainakin kuvien perusteella mitä kattelin...myös scenaario-puolella kehittyy, eli siis SRTM-Data johon ehkä siirrytään, entistä tarkemmat satelliittisysteemit joten tulevaisuus tuo tullessaan entistä tarkemmat scenaariot ja realistisuus vaan kasvaa! Ainakin jollain jenkkipelaajalla on työn alla Karibian Saaret SRTM-Datana.
      ...Itsellä olisi myös halua mallintaa 3D-tekniikalla mutta rupee tässä iässä äly antaa myöden..heh...:-)Ehkä jonain päivänä mallinnetaan Suomen rannikko ja sisävedet, saapi nähdä! Joku ruotsalainen oli tehny scenaarion etelä-ruotsista (GTOPO30-systeemillä joka ei ole yhtä tarkka kuin SRTM-Data).

      R: maestro39

    • ......

      Onko muilla tässä pelissä framejen kanssa ongelmia. Mulla on aika tehokas kone mutta yleensä kun käyttää yleisnäkymää niin pätkii aika ärsyttävästi. Eikä se grafiikka raskaalta näytä.

      • merikarhu

        Eihän noita frameja oo ikinä liikaa...lähinnä nyt tulis mieleen että pelimoottori kaipais kehittämistä. mut ainahan näissä on parantamisen varaa...itse huomasin että vähentämällä säätilasta näkyvyyttä niin sillä saa fps:ää lisäiltyä...ei se näkyvyys ole aidostikkaan aina niin hyvä eli se kantsii tehdä....mulla pyörii framet keskimäärin siinä 15 korvilla, jos menee alle niin kellokin hidastuu...


      • helikopteri

        ... olla ongelmana simulaattorissa kuin simulaattorissa.


    • Timppa O.

      Näin purjehdusta harrastavana, ja kilpailleena, olin suoraansanoen mykistynyt kuinka hiton hyvä peli on Vs 4. Pakko ostaa koko peli, demon pelas kertaheitolla!! Nytkin pääs jo kokeileen 60 jalk. Offshoreraceriä, mitäs sit kun on kata-, trimaraanit.
      Ulkomerellä auringonlaskuun. Mun mielestä meri on ihan älyttömän realistinen, varsinkin kun laittaa kuvakulman veneestäpäin nähdyksi. Alkaa väkisin jo hakea kroppaa suoraan, kun unohtaa et ai niin, mä olin kotona. Sitten kun ihmiset innostuvat tästä pelistä, niin millaisia skaboja voimmekaan vetää netissä. T:Timppa 33v.

    • virtual sailor

      Youtubesta löytyy linkkejä täysversioon. Ilmainen lataus, että kannattaa kokeilla...

      • Pirates of caribbean

        Piraattiakos olet jakailemassa? Itse ostan lähiaikoina pelin täysversion.. On hyvä peli demon perusteella! Suosittelen! :)


    • Jolla -94

      Demoa testasin ja juu mahtawalta waikuttaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe