Kannustusloukku?

optimisti-orvokki

Tunnetko kannustusloukun?

Mitä sana sinulle merkitsee?

16

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

      mielestäni syyllistetään ilman omaa syytää työttömät ihmiset.., minusta se on kirosana!

      *piti ihan huutomerkki präntätä perään*

      Tuota saanaa tai käsitettä käytetään kilpenä sosiaaliturvan poistamiselle ja huonontamiselle Suomessa, ihmisten perusturvataso heikennetään niin että mennään sille 23 - 30 luvun työnantajien ihannetasolle - jossa ihmisten on hattu kourassa tultava aamuisin työpaikkojen oville ja porteille, saadakseen taas päivän leipäpalan perheelleen ja itselleen.

      Kummallista että tämä entinen hiihtäjä, nykyinen kansamme edustaja EUssa puhui eilen televisiossa, kuin työttömyys tai hän käytti sanaa veropohjan vähäisyys johtuisi laiskoista työttömistä ihmisistä.
      Koskaan ei oikeisto, ääri aines ainakin myönnä sitä, että Suomesta puuttuu näitä tarpeellisia työpaikkoja joihin ihmiset voisivat mennä töihin omalla kotipaikkakunnallaan...
      Ongelma on leviämässä käsiin, koska entisetkin ns. matalan koulutustason kansantuotetta kartuttavat työt viedään halpojen työkustannusten maihin....
      Teroitetaan vain korkean teknologisen koulutuksen perään, ihankuin koko kansa olisi teekkaritasoista, ja kykyistä.
      En mie sitä sano eikö osaavia aivoja tarvita nimenomaan luomaan uusia tavallisia töitäkin, mutta ei pitäisi luulla, että Suomi pärjää yksistään älypäiden varassa ja toisaalta palvelualojen tuomalla hyvinvoinnilla.

      • mekatron

        Siinä se olikin tärkein sanottu.


      • Pirre*
        mekatron kirjoitti:

        Siinä se olikin tärkein sanottu.

        välistä..:)


    • Pirre*

      Mielestäni tuon sanan takana nälkäloukku.

      Onhan tietenkin tunnettua, että sosiaaliturvalla keplottelijoitakin löytyy, mutta luulisin heitä kuitenkin olevan vähemmistö kansastamme..


      Ja hyvää huomenta..:)

      • roosasieppo

        Eläkeläisille tuli oikein roima kannattamattomuus loukku,kun herrat päätti korottaa eläkkeitä 5e kk.
        Ihmettelen miten Heinäluomakin kehtasi oikein televisiossa sanoa,että 5e eläkeläiselle on parempi kuin sama varakkaille verohelpotuksena.
        Uskon vakaasti,että ensi vuoden alusta on jo niin moni asia kallistunut,ettei 5e riitä alkuunkaan.


      • roosasieppo kirjoitti:

        Eläkeläisille tuli oikein roima kannattamattomuus loukku,kun herrat päätti korottaa eläkkeitä 5e kk.
        Ihmettelen miten Heinäluomakin kehtasi oikein televisiossa sanoa,että 5e eläkeläiselle on parempi kuin sama varakkaille verohelpotuksena.
        Uskon vakaasti,että ensi vuoden alusta on jo niin moni asia kallistunut,ettei 5e riitä alkuunkaan.

        Heinäluoma, kuten suuri osa poliitikoista, on politiikkaa tehdessään ehtinyt vieraantua normaalista, tavallisten ihmisten arkielämästä.

        Hän, niinkuin monet muutkin, käsittelee vain lukuja ihmisten sijaan, ja oli siis ihan oikeassa lausumansa suhteen. En tiedä kansaneläkkeen määrää, mutta onhan 5 euroa:
        2,5 prosenttia 200 eurosta ja vain
        0,01 prosenttia 50.000 eurosta. :(


    • kaurapuuroa

      Olen 52v. Mulle työkkäri tarjosi puolipäivätyötä, josta tulot tasan kuin työttömyyspäiväraha? Tai sit ensin olla ns. työharjoittelijana, samalla päivärahalla?
      Kannustaisko teitä, kun sentäs oon ammattitaitoinen tunnollinen työihminen? Mieluummin käännän kylkeä kotona, kuin maksan ite työmatkat klo 6:ksi töihin ja takas?

      • Pirre*

        olisi mitään toiveita päästä myöhemmin kokoaikaiseksi..?

        Sisareni teki sitkeästi 7 vuotta pätkätöitä ja nyt muutama vuosi sitten hänet vakinaistettiin. Hän on terveydenhoitoalalla..ja reilusti yli viiskymppinen..

        Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi..


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        olisi mitään toiveita päästä myöhemmin kokoaikaiseksi..?

        Sisareni teki sitkeästi 7 vuotta pätkätöitä ja nyt muutama vuosi sitten hänet vakinaistettiin. Hän on terveydenhoitoalalla..ja reilusti yli viiskymppinen..

        Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi..

        sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...


      • ovatpa tyhmiä
        Pirre* kirjoitti:

        sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...

        tappavat itsensä ennen aikojaan työllä.. toiset käyttävät hyväkseen. Eikö hän ole oppinut sanomaan : EI!
        Saa raataa ittensä sairauseläkkeelle toisten töitä paikatessa..
        Kiitos tulee sitte hautajaisissa, nöyrä kun oli ja teki toisten työt..kiitos


      • ajattele ensin
        Pirre* kirjoitti:

        sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä!


      • pimeenä
        Pirre* kirjoitti:

        olisi mitään toiveita päästä myöhemmin kokoaikaiseksi..?

        Sisareni teki sitkeästi 7 vuotta pätkätöitä ja nyt muutama vuosi sitten hänet vakinaistettiin. Hän on terveydenhoitoalalla..ja reilusti yli viiskymppinen..

        Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi..

        joo, tarjottiin "pimeenä" töitä kaupunkilähetyksessä!!! Mut ei mun uskoni salli sitä,, kirkon kyllä!!


      • Pirre*
        ajattele ensin kirjoitti:

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä!

        rahalla vai..?


      • Pirre*
        ovatpa tyhmiä kirjoitti:

        tappavat itsensä ennen aikojaan työllä.. toiset käyttävät hyväkseen. Eikö hän ole oppinut sanomaan : EI!
        Saa raataa ittensä sairauseläkkeelle toisten töitä paikatessa..
        Kiitos tulee sitte hautajaisissa, nöyrä kun oli ja teki toisten työt..kiitos

        höpiset, toisten työt, ei uuno ymmärrä nyt?


      • en suostu orjaksi
        Pirre* kirjoitti:

        höpiset, toisten työt, ei uuno ymmärrä nyt?

        Kun olet töllistettynä esim. hoito-tai palvelutalossa, jipii..vakituiset riemastuu. Nyt saatiin käskyläinen, jolle jokainen voi jakaa kurjimmat työtehtävänsä ja huonoimmat, kiireisimmät työvuoronsa.Kiltti jos olet, yrität siinä tehdä monen henkilön töitä.
        Kerran mulle yksi vakkari sano, mee tuonne tekeen sitä ja hetkohta toinen, voisit mennä tuonne. Kun kolmas lähesty..menin ite ylihoitajan juttusille, miten voin olla kolmessa paikassa yhtäaikaa??
        Sit yx juttu vielä. Ei ketään voi velvoittaa hoitaan melkein ilmaiseksi iäkkäitä, sairaita vanhempiaan!! Siinäkin teet yhteiskunnalle kuuluvaa työtä, viet taas jonkun työpaikan.
        Tässä muutama esimerkki, miten tehdään toisten töitä..Pirre


    • laiskis

      Minun kohdallani verottaja ratkaisi töissäkäymisen lopetuksen.
      7 vuotta hain perheemme elannon 125 ja 230km:n päästä ilman päivärahoja ja matkakorvauksia.
      Maksoin itse asumiseni ja ha-matkat.
      Asumiskustannuksia en saanut vähentää ollenkaan ja matkoista ainoastaan 1krt/vko halvimman julkisen mukaan vaikka aikataulut eivät sopineet.

      Tämä oli minun loukkuni.
      Käytin 500pv pätkäillen ja virutellen, että viimein tavoitin niukan työttömyyseläkkeen.

      Näin kannustetaan työvoiman liikkuvuutta!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe