Eroja taas vaihteeksi

a ci mlai nen

Perinteisen kristinuskon ja ACIM:n välillä.

Ensin pikku käytännön juttunen. Minä henkilökohtaisesti puhun ACIM:sta enkä IOK:sta siksi että minulla ei ole IOK:ta käytössäni, ainoastaan ACIM, josta sittaattinikin otan, eli ollakseni johdonmukainen.

Aspekteja joita tässä ketjussa voisi tarkastella, joita tosin on aikaisemminkin tullut esille:

1. Marttyyrius.
2. Suhtautuminen "noihin syntisiin epäuskoisiin jotka eivät ole tehneet parannusta tai uudestisyntyneet kuten minä hurskas olen". ;)
3. Mitä Jumala loi ja mitä ei.
4. Ikuinen helvetti.

Vai pitäisiköhän nämä aiheet laittaa omiksi avauksikseen?

5

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makkeri

Anteeksi,mutta lyhennyksistä en ymmärtänyt mitään...Silti oli pakko kirjoittaa pieni tekstin pätkä...

Onko tuolla mitään väliä,sillä uskoja on ihmisten välillä niin monta kuin on ihmistäkin? Ainakin meillä,jotka olemme vieraantuneet ns.valtauskonnostoista...

En tarkoittanut tätä millään pahalla,mutta me yleensä olemme ottaneet jo etukäteen selvää eroista...Mutta hyvää hän sinä vain tarkoitit...

Ei oikein tiedä,mitä toivottaa sinulle...

Mutta hyvää jatkoa elämääsi ja siunausta myös...

Terveisin Makkeri

• a ci m la i nen

"mutta me yleensä olemme ottaneet jo etukäteen selvää eroista..." ;)

ketkä te?

• Marttyyrius... jos olet marttyyri olet iloinen ja kaikinpuolin tyytyväinen ihminen vaikka toiset ihmettelisivät kuinka voit olla---marttyyri voi olla olematta riippumaton silloin se on vallankäyttöä...

Jos halveksit ketään...olet itse sitäkin "alempana".

Mistä mikään on tullut? Jos on jokin alkuvoima, se lienee kaikissa.

Ikuinen helvetti? Niin kauan kuin haluamme elää harhan elämäämme, juuri niin ikuinen kuin haluamme samaistua uutisiin ja elämäämme..

• a ci m al i nen

...joku voi olla marttyyri toisten mielestä vaikkei itse koekaan itseänsä marttyyriksi.

• aci m la i n en

Syy-serausssuhde synnin ja helvetin välillä on aina olemassa.

Mutta koska Jumala (ACIM:n mukaan) ei ylläpidä helvettiä eikä syntiä (evil past) niin ne eivät voi olla ikuisia sillä tavalla kuin Jumala on ikuinen.

Ajatellaan että ihminen joutuu helvettiin. Jos paikka/olotila on kyseisen ihmisen mielestä helvetti niin silloinhan hän haluaa pois sieltä keinolla millä hyvänsä niin nopeasti kuin mahdollista. Jos hän viihtyy siellä niin silloinhan se ei ole helvettiä hänelle. Ainut toimiva keino päästä pois helvetistä on hylätä synti.

Helvetin ikuisuudesta ajattelen näin, ihan edellä sanomani kanssa yhtäpitävästi. Helvetti on ikuista siinä mielessä että sieltä ei pääse pois automaattisesti tietyn ajan kuluttua kuten pääsee pois vankilasta kun on istunut ennelta määrätyn ajan riippumatta siitä onko tehnyt parannuksen vai ei. Tässä mielessä helvetti on ikuinen.

Jotkut kristityt ajattelevat että jos ei ole ottanut pelastusta vastaan tietyn ajan sisällä niin joutuisi helvettiin joka on ajassakin mitattuna ikuinen. Mutta tämähän tarkoittaisi joko sitä että Jumala ilman syytä ylläpitää helvettiä (vaikka ihminen kuinka siellä kipristellessään katuisi ja parannusta tekisi!) tai sitä että että hän pakottaisi ihmisen tekemään koko ajan syntiä josta vuorostaan seuraa helvetti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe