Eroja taas vaihteeksi

a ci mlai nen

Perinteisen kristinuskon ja ACIM:n välillä.

Ensin pikku käytännön juttunen. Minä henkilökohtaisesti puhun ACIM:sta enkä IOK:sta siksi että minulla ei ole IOK:ta käytössäni, ainoastaan ACIM, josta sittaattinikin otan, eli ollakseni johdonmukainen.


Aspekteja joita tässä ketjussa voisi tarkastella, joita tosin on aikaisemminkin tullut esille:

1. Marttyyrius.
2. Suhtautuminen "noihin syntisiin epäuskoisiin jotka eivät ole tehneet parannusta tai uudestisyntyneet kuten minä hurskas olen". ;)
3. Mitä Jumala loi ja mitä ei.
4. Ikuinen helvetti.

Vai pitäisiköhän nämä aiheet laittaa omiksi avauksikseen?

5

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makkeri

      Anteeksi,mutta lyhennyksistä en ymmärtänyt mitään...Silti oli pakko kirjoittaa pieni tekstin pätkä...

      Onko tuolla mitään väliä,sillä uskoja on ihmisten välillä niin monta kuin on ihmistäkin? Ainakin meillä,jotka olemme vieraantuneet ns.valtauskonnostoista...

      En tarkoittanut tätä millään pahalla,mutta me yleensä olemme ottaneet jo etukäteen selvää eroista...Mutta hyvää hän sinä vain tarkoitit...

      Ei oikein tiedä,mitä toivottaa sinulle...

      Mutta hyvää jatkoa elämääsi ja siunausta myös...

      Terveisin Makkeri

      • a ci m la i nen

        "mutta me yleensä olemme ottaneet jo etukäteen selvää eroista..." ;)

        ketkä te?


    • Marttyyrius... jos olet marttyyri olet iloinen ja kaikinpuolin tyytyväinen ihminen vaikka toiset ihmettelisivät kuinka voit olla---marttyyri voi olla olematta riippumaton silloin se on vallankäyttöä...

      Jos halveksit ketään...olet itse sitäkin "alempana".

      Mistä mikään on tullut? Jos on jokin alkuvoima, se lienee kaikissa.

      Ikuinen helvetti? Niin kauan kuin haluamme elää harhan elämäämme, juuri niin ikuinen kuin haluamme samaistua uutisiin ja elämäämme..

      • a ci m al i nen

        ...joku voi olla marttyyri toisten mielestä vaikkei itse koekaan itseänsä marttyyriksi.


    • aci m la i n en

      Syy-serausssuhde synnin ja helvetin välillä on aina olemassa.

      Mutta koska Jumala (ACIM:n mukaan) ei ylläpidä helvettiä eikä syntiä (evil past) niin ne eivät voi olla ikuisia sillä tavalla kuin Jumala on ikuinen.


      Ajatellaan että ihminen joutuu helvettiin. Jos paikka/olotila on kyseisen ihmisen mielestä helvetti niin silloinhan hän haluaa pois sieltä keinolla millä hyvänsä niin nopeasti kuin mahdollista. Jos hän viihtyy siellä niin silloinhan se ei ole helvettiä hänelle. Ainut toimiva keino päästä pois helvetistä on hylätä synti.

      Helvetin ikuisuudesta ajattelen näin, ihan edellä sanomani kanssa yhtäpitävästi. Helvetti on ikuista siinä mielessä että sieltä ei pääse pois automaattisesti tietyn ajan kuluttua kuten pääsee pois vankilasta kun on istunut ennelta määrätyn ajan riippumatta siitä onko tehnyt parannuksen vai ei. Tässä mielessä helvetti on ikuinen.

      Jotkut kristityt ajattelevat että jos ei ole ottanut pelastusta vastaan tietyn ajan sisällä niin joutuisi helvettiin joka on ajassakin mitattuna ikuinen. Mutta tämähän tarkoittaisi joko sitä että Jumala ilman syytä ylläpitää helvettiä (vaikka ihminen kuinka siellä kipristellessään katuisi ja parannusta tekisi!) tai sitä että että hän pakottaisi ihmisen tekemään koko ajan syntiä josta vuorostaan seuraa helvetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe