Transsukupuolinen vanhempana

äiti

Mitä mieltä olette siitä, että transsukupuolinen hankkii lapsia?
On vähän huono omatunto alkanut vaivata.
Mitäköhän noista meidänkin pojista tulee, kun vanhemmat on molemmat transsukupuolisia. Silloin kun teimme lapset, emme olleet sisäistäneet vielä itsellemme olevamme erisukupuolta kuin oikeasti olemme.
Kaikki komentit on tervetulleita!

42

6228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      ihmisen sukupuoli on korvien välissä ja selittäkää tämä asia pojillennekin

      ei voi elää miehenä jos tuntee olevansa nainen ja
      toisinpäin

      kyllä pojat sen ymmärtää

    • Hoho.. hoh...

      "Mitä mieltä olette siitä, että transsukupuolinen hankkii lapsia?"

      Höhö... Taitaa sulla olla käsitys transsukupuolisuudesta kaukana oikeasta reaalitodellisuudesta. Monilla transsukupuolisilla on lapsia ja he ovat lastensa vanhempia.
      Ei transsukupuolisuus tee vanhemmasta yhtään se huonompaa kuin ns. normivanhemmilla.
      Olet ajastasi jäljessä - ja taitaa pipokin kovasti kiristää...

    • Paula

      Kyllähän minullakin on kaksi lasta ja lapsenlapsikin. Lapsista on tullut aivan "normaaleja", eikä tämä ominaisuuteni ole siihen vaikuttanut mitenkään. Nuorempi asuu vielä kotona ja olen ihan kuin muutkin yksinhuoltajaäidit.

      • ihmettelijä

        Oletko synnyttänyt lapsesi tähän maailmaan? Kutsuvatko he sua äidiksi?
        Olen käsittänyt, että olet korvien välistä nainen? Minusta äiti on se jonka sisällä jälkikasvu saa alkunsa, joka synnyttää ne.

        Itse olen yksinhuoltajaäiti, vaikka tosin olen mies korvieni välistä, mutta ei se minusta yksinhuoltajaisää tee. Isä on se joka siittänyt lapseni, vaikkei heidän elämässään olekaan mukana.

        Anteeksi jos loukkasin. Oikaise jos olen väärässä!


      • Paula
        ihmettelijä kirjoitti:

        Oletko synnyttänyt lapsesi tähän maailmaan? Kutsuvatko he sua äidiksi?
        Olen käsittänyt, että olet korvien välistä nainen? Minusta äiti on se jonka sisällä jälkikasvu saa alkunsa, joka synnyttää ne.

        Itse olen yksinhuoltajaäiti, vaikka tosin olen mies korvieni välistä, mutta ei se minusta yksinhuoltajaisää tee. Isä on se joka siittänyt lapseni, vaikkei heidän elämässään olekaan mukana.

        Anteeksi jos loukkasin. Oikaise jos olen väärässä!

        Tarkoitin tuolla lausahduksellani että elän kuten yksinhuoltajaäidit. Eipä ole ensi kerta kun tartutaan johonkin kirjoittamaani yksittäiseen sanaan tms. Huolehdin lapsesta ja kodista siinä kuin aidotkin yksinhuoltajaäidit. Puoliso lähti lätkimään yllättäen ja jätti lapsen hoidettavakseni.

        Juridisesti olen aina lapsieni isä, sehän on selvää, mutta ulkopuolisen silmissä kuin äiti.


      • Isät ja äidit
        ihmettelijä kirjoitti:

        Oletko synnyttänyt lapsesi tähän maailmaan? Kutsuvatko he sua äidiksi?
        Olen käsittänyt, että olet korvien välistä nainen? Minusta äiti on se jonka sisällä jälkikasvu saa alkunsa, joka synnyttää ne.

        Itse olen yksinhuoltajaäiti, vaikka tosin olen mies korvieni välistä, mutta ei se minusta yksinhuoltajaisää tee. Isä on se joka siittänyt lapseni, vaikkei heidän elämässään olekaan mukana.

        Anteeksi jos loukkasin. Oikaise jos olen väärässä!

        "Oletko synnyttänyt lapsesi tähän maailmaan? Kutsuvatko he sua äidiksi?
        Minusta äiti on se jonka sisällä jälkikasvu saa alkunsa, joka synnyttää ne."


        Ei kai nuo nyt ole ainoat kriteerit. Myös erilaisissa uusioperheissä tai adoption tms. yhteydessä on perheessä äiti- tai isäpuolia. Näissä tapauksissa eivät nuo henkilöt ole edes lapsien biologisia vanhempia.

        Koska transkysymykset ovat moninaiset, voi tuntua joissakin yhteyksissä hieman hullulta, jos naista kutsutaan isäksi tai vastaavasti miestä äidiksi.


      • taneli
        Paula kirjoitti:

        Tarkoitin tuolla lausahduksellani että elän kuten yksinhuoltajaäidit. Eipä ole ensi kerta kun tartutaan johonkin kirjoittamaani yksittäiseen sanaan tms. Huolehdin lapsesta ja kodista siinä kuin aidotkin yksinhuoltajaäidit. Puoliso lähti lätkimään yllättäen ja jätti lapsen hoidettavakseni.

        Juridisesti olen aina lapsieni isä, sehän on selvää, mutta ulkopuolisen silmissä kuin äiti.

        kyllähän siinä akka lähtee lätkiin ku molemmat alkaa rintsikoita käyttään vai luultavasti löyti kunnon miehen


      • Yks' tiitti
        taneli kirjoitti:

        kyllähän siinä akka lähtee lätkiin ku molemmat alkaa rintsikoita käyttään vai luultavasti löyti kunnon miehen

        >kyllähän siinä akka lähtee lätkiin ku...

        Sä se koitat olla ilkee, taitaa olla luonteenpiirre.
        Nykyisin tuppaavat nuo "tavistenkin" avioliitot/parisuhteet johtamaan eroon enemmän kuin pysymään koossa.
        On kuitenkin paljon avioliittoja/parisuhteita, joissa puoliso on ollut tukemassa aviosiippaansa "sosiaalisessa" muutosprosessissa ja parisuhde on jatkunut myös prosessin jälkeen.

        Toki on helppo arvata, että sinulta tuollainen menee täysin yli ymmärryksen. Näkökulmasi tuntuu niin kapealta kohdatessasi elämän moninaisuutta.


      • taneli
        Yks' tiitti kirjoitti:

        >kyllähän siinä akka lähtee lätkiin ku...

        Sä se koitat olla ilkee, taitaa olla luonteenpiirre.
        Nykyisin tuppaavat nuo "tavistenkin" avioliitot/parisuhteet johtamaan eroon enemmän kuin pysymään koossa.
        On kuitenkin paljon avioliittoja/parisuhteita, joissa puoliso on ollut tukemassa aviosiippaansa "sosiaalisessa" muutosprosessissa ja parisuhde on jatkunut myös prosessin jälkeen.

        Toki on helppo arvata, että sinulta tuollainen menee täysin yli ymmärryksen. Näkökulmasi tuntuu niin kapealta kohdatessasi elämän moninaisuutta.

        puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät paljon avioliittoja jotka ovat pysyneet koossa kun mies on alkanut sosiaalisen eheytyksen" kuule mää tunnen ihmisiä paljon enkä tiedä yhtään sakkia missä mies on naisten vaatteilla "eheytetty" ja pariskunta pysynyt koossa kyllä nää transut vaan pyörii omissa ympyröissä ja sukulaisilta ja tutuilta kaukana naisestelevat tää on faktaa ja se sun täytyy myöntää...en ole ilkeä enkä provoa jos kerron totuuden tiedän muutaman pariskunnan jossa mies on alkanut joko homoksi tai transuileen ja lasten äidit ja sosiaaliviranomaiset ei anna tavata lapsia kuin valvotuissa olosuhteissa muuten kemin cumuluksessa pyörii transu jota ei millään jätkäksi uskois on saanu huijattuakin muutamaa mutta on kyllä saanu huijatuilta turpiinki ja monesti...yrittäs enempi kännissä olevaa saattas onnistuakkin


      • Yksin asuva tyttöilijä
        taneli kirjoitti:

        puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät paljon avioliittoja jotka ovat pysyneet koossa kun mies on alkanut sosiaalisen eheytyksen" kuule mää tunnen ihmisiä paljon enkä tiedä yhtään sakkia missä mies on naisten vaatteilla "eheytetty" ja pariskunta pysynyt koossa kyllä nää transut vaan pyörii omissa ympyröissä ja sukulaisilta ja tutuilta kaukana naisestelevat tää on faktaa ja se sun täytyy myöntää...en ole ilkeä enkä provoa jos kerron totuuden tiedän muutaman pariskunnan jossa mies on alkanut joko homoksi tai transuileen ja lasten äidit ja sosiaaliviranomaiset ei anna tavata lapsia kuin valvotuissa olosuhteissa muuten kemin cumuluksessa pyörii transu jota ei millään jätkäksi uskois on saanu huijattuakin muutamaa mutta on kyllä saanu huijatuilta turpiinki ja monesti...yrittäs enempi kännissä olevaa saattas onnistuakkin

        Tämä on vakava aihe, enkä mitenkään ymmärrä,
        kuinka joku oulun Cumulus liittyy asiaan. Tu-
        tustu paremmin sellaisiin joille asia on tärkeä.
        Minä ainakin toivon voimia tämän asian kanssa
        niille, joita se henkilökohtaisesti koskettaa.
        "Turpiin vaan ja onnea" ei ainakaan rakkautta
        tuo ihmisten välille.


      • Ihminen on...
        taneli kirjoitti:

        puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät paljon avioliittoja jotka ovat pysyneet koossa kun mies on alkanut sosiaalisen eheytyksen" kuule mää tunnen ihmisiä paljon enkä tiedä yhtään sakkia missä mies on naisten vaatteilla "eheytetty" ja pariskunta pysynyt koossa kyllä nää transut vaan pyörii omissa ympyröissä ja sukulaisilta ja tutuilta kaukana naisestelevat tää on faktaa ja se sun täytyy myöntää...en ole ilkeä enkä provoa jos kerron totuuden tiedän muutaman pariskunnan jossa mies on alkanut joko homoksi tai transuileen ja lasten äidit ja sosiaaliviranomaiset ei anna tavata lapsia kuin valvotuissa olosuhteissa muuten kemin cumuluksessa pyörii transu jota ei millään jätkäksi uskois on saanu huijattuakin muutamaa mutta on kyllä saanu huijatuilta turpiinki ja monesti...yrittäs enempi kännissä olevaa saattas onnistuakkin

        Ei ihminen oikeesti voi alkaa homoksi tai
        transuksi. Näytellä voi, mutta muuten sitä
        joko on tai ei. En mä ainakaan alkanut, vaan
        annoin itselleni luvan olla vapaasti sellainen,
        miksi itseni koin. Mutta on mullakin tietyt
        rajat joita haluan kunnioittaa, myös muita
        ihmisiä ajatellen.


      • Yks' tiitti
        taneli kirjoitti:

        puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät paljon avioliittoja jotka ovat pysyneet koossa kun mies on alkanut sosiaalisen eheytyksen" kuule mää tunnen ihmisiä paljon enkä tiedä yhtään sakkia missä mies on naisten vaatteilla "eheytetty" ja pariskunta pysynyt koossa kyllä nää transut vaan pyörii omissa ympyröissä ja sukulaisilta ja tutuilta kaukana naisestelevat tää on faktaa ja se sun täytyy myöntää...en ole ilkeä enkä provoa jos kerron totuuden tiedän muutaman pariskunnan jossa mies on alkanut joko homoksi tai transuileen ja lasten äidit ja sosiaaliviranomaiset ei anna tavata lapsia kuin valvotuissa olosuhteissa muuten kemin cumuluksessa pyörii transu jota ei millään jätkäksi uskois on saanu huijattuakin muutamaa mutta on kyllä saanu huijatuilta turpiinki ja monesti...yrittäs enempi kännissä olevaa saattas onnistuakkin

        "puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät..."

        Nyt alkaa jo isot ja pienet kirjaimet unohtumaan välimerkeistä edes puhumatta. Pelkkää vaahtoamista.
        Et tiedä asiasta, josta koitat soperrella yhtään mitään.
        Juttusi poukkoilee ihan ajatuksenvirtatekniikalla, jossa sormesi kirjoittavat nopeammin kuin järkesi juoksee. Menee jo enemmän huumorin puolelle - vaikka itse aihe onkin vakava.


      • taneli
        Yks' tiitti kirjoitti:

        "puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät..."

        Nyt alkaa jo isot ja pienet kirjaimet unohtumaan välimerkeistä edes puhumatta. Pelkkää vaahtoamista.
        Et tiedä asiasta, josta koitat soperrella yhtään mitään.
        Juttusi poukkoilee ihan ajatuksenvirtatekniikalla, jossa sormesi kirjoittavat nopeammin kuin järkesi juoksee. Menee jo enemmän huumorin puolelle - vaikka itse aihe onkin vakava.

        otat kiinni noista kirjoitus virheistä ja yrität leimata mut sen perusteella no mä en viitti siihen paneutua kunhan tekstistä saa selvää...muunmuassa perhepäivä hoitajiksi hakeutuvilta kysytään seksuaalisista taipumuksista ja jos perheen isä kertoo transseksuaalisuudestaan tai transuharrastuksistaan niin ei tuu kauppoja kaupungin kans työnantajana..vai pidätkö kaupungin työnjohtajia ja sosiaalityön tekiöitä jonain natseina tai rasisteina..jos sä pidät suuntautumistasi normaalina elämään kuuluvana niin miks sää peittelet sitä..onko sun sukulaisetki rasisteja ja natseja kun eivät hyväksy sun hommia..sitte tää maa on täynnä edellä mainittuja...mä jotenki luulen että sun hupina on kerranviikossa ilmestyvien katalogien kattelu ja sieltä naisten alusvaatteiden tilailu ja sitte sä pikku kaljoissa sovittelet niitä kenties istut sätissä lemmenkipeiden miesten kans ja kuvittelet olevasi nainen älä ota provona mut olenko yhtään oikeassa...tosin näitä juttuja kun lukee niin tuntuu että transuilu on oikeinki yleistä mut miksei niitä sitte näy ainakaan minä en ole työmailla ja katuvilinässä nähnyt


      • Kata
        taneli kirjoitti:

        otat kiinni noista kirjoitus virheistä ja yrität leimata mut sen perusteella no mä en viitti siihen paneutua kunhan tekstistä saa selvää...muunmuassa perhepäivä hoitajiksi hakeutuvilta kysytään seksuaalisista taipumuksista ja jos perheen isä kertoo transseksuaalisuudestaan tai transuharrastuksistaan niin ei tuu kauppoja kaupungin kans työnantajana..vai pidätkö kaupungin työnjohtajia ja sosiaalityön tekiöitä jonain natseina tai rasisteina..jos sä pidät suuntautumistasi normaalina elämään kuuluvana niin miks sää peittelet sitä..onko sun sukulaisetki rasisteja ja natseja kun eivät hyväksy sun hommia..sitte tää maa on täynnä edellä mainittuja...mä jotenki luulen että sun hupina on kerranviikossa ilmestyvien katalogien kattelu ja sieltä naisten alusvaatteiden tilailu ja sitte sä pikku kaljoissa sovittelet niitä kenties istut sätissä lemmenkipeiden miesten kans ja kuvittelet olevasi nainen älä ota provona mut olenko yhtään oikeassa...tosin näitä juttuja kun lukee niin tuntuu että transuilu on oikeinki yleistä mut miksei niitä sitte näy ainakaan minä en ole työmailla ja katuvilinässä nähnyt

        Miksi teet asiasta itsellesi ongelman, joka ei ole itsellesi ongelma?


      • tiedän
        taneli kirjoitti:

        otat kiinni noista kirjoitus virheistä ja yrität leimata mut sen perusteella no mä en viitti siihen paneutua kunhan tekstistä saa selvää...muunmuassa perhepäivä hoitajiksi hakeutuvilta kysytään seksuaalisista taipumuksista ja jos perheen isä kertoo transseksuaalisuudestaan tai transuharrastuksistaan niin ei tuu kauppoja kaupungin kans työnantajana..vai pidätkö kaupungin työnjohtajia ja sosiaalityön tekiöitä jonain natseina tai rasisteina..jos sä pidät suuntautumistasi normaalina elämään kuuluvana niin miks sää peittelet sitä..onko sun sukulaisetki rasisteja ja natseja kun eivät hyväksy sun hommia..sitte tää maa on täynnä edellä mainittuja...mä jotenki luulen että sun hupina on kerranviikossa ilmestyvien katalogien kattelu ja sieltä naisten alusvaatteiden tilailu ja sitte sä pikku kaljoissa sovittelet niitä kenties istut sätissä lemmenkipeiden miesten kans ja kuvittelet olevasi nainen älä ota provona mut olenko yhtään oikeassa...tosin näitä juttuja kun lukee niin tuntuu että transuilu on oikeinki yleistä mut miksei niitä sitte näy ainakaan minä en ole työmailla ja katuvilinässä nähnyt

        missäpäin asut, niin eipä ihme miksi vaahtoat noin. Pohjoisessa ollaan melkoisen jäykkiksiä kaikissa erikoisissa asioissa, ehkäpä tuo lestadiolaisuus puree siellä niin vahvasti. Mutta jos tosiaan tuntisit kymmeniä tiittejä, kuten minä, huomaisit ettei ne vaimot aina lähde lätkimään. Kannustavia vaimoja on kyllä vähemmistö, mutta hyväksyviä on enemmistö. Jos juttusi pitää paikkansa niin sosiaalialan ihmiset sielläpäin tarvitsevat rajusti koulutusta ja lakitekstien kertausta. Tiedetään kyllä ettei he sitä halua, ilmeisesti uskonnollisuus vaikuttaa tähän.


      • taneli
        tiedän kirjoitti:

        missäpäin asut, niin eipä ihme miksi vaahtoat noin. Pohjoisessa ollaan melkoisen jäykkiksiä kaikissa erikoisissa asioissa, ehkäpä tuo lestadiolaisuus puree siellä niin vahvasti. Mutta jos tosiaan tuntisit kymmeniä tiittejä, kuten minä, huomaisit ettei ne vaimot aina lähde lätkimään. Kannustavia vaimoja on kyllä vähemmistö, mutta hyväksyviä on enemmistö. Jos juttusi pitää paikkansa niin sosiaalialan ihmiset sielläpäin tarvitsevat rajusti koulutusta ja lakitekstien kertausta. Tiedetään kyllä ettei he sitä halua, ilmeisesti uskonnollisuus vaikuttaa tähän.

        en ole lestadiolainen ja alle kymmenen prossaa on pohjoissuomessa lestadiolaisia että samojen lakien kans pelataan saattaisit hämmästyä jos kertoisin oman ammattini...toiseksi olen isä ja ihan missä vaan käydään ihmisiltä kysymään että kumman ottaisit lapsesi hoitajaksi transsukupuolisen vai normaali heteron...no tuskin yllättyisit vastauksista vai luuletko että nää kaikki kielteisesti transhoitajaan suhtautuvat on lestadiolaisia natseja rasisteja...sä tiedät sen itsekkin ja kysyisin että oletko tarvinnut terapiaa vai oletko täysin sinut itsesi kanssa sellainen mutu tuntuma mulla kuitenki on että trans henkilöt ajautuu usein masennukseen jopa itsemurhaan selkeästi useimmin kuin muut (mm pekka sauri kertoi eräässä haastattelussa) ja onko sun mielestä se yhteiskunta yhteisö sukulaiset hekö ovat syyllisiä...voiko trans henkilö yrittää eheytyä esim terapian takia vai onko transuilu kensties jostain lapsuuden traumoista johtuva


      • Kelju
        taneli kirjoitti:

        en ole lestadiolainen ja alle kymmenen prossaa on pohjoissuomessa lestadiolaisia että samojen lakien kans pelataan saattaisit hämmästyä jos kertoisin oman ammattini...toiseksi olen isä ja ihan missä vaan käydään ihmisiltä kysymään että kumman ottaisit lapsesi hoitajaksi transsukupuolisen vai normaali heteron...no tuskin yllättyisit vastauksista vai luuletko että nää kaikki kielteisesti transhoitajaan suhtautuvat on lestadiolaisia natseja rasisteja...sä tiedät sen itsekkin ja kysyisin että oletko tarvinnut terapiaa vai oletko täysin sinut itsesi kanssa sellainen mutu tuntuma mulla kuitenki on että trans henkilöt ajautuu usein masennukseen jopa itsemurhaan selkeästi useimmin kuin muut (mm pekka sauri kertoi eräässä haastattelussa) ja onko sun mielestä se yhteiskunta yhteisö sukulaiset hekö ovat syyllisiä...voiko trans henkilö yrittää eheytyä esim terapian takia vai onko transuilu kensties jostain lapsuuden traumoista johtuva

        Transukupuolisuus ei useinkaan näy ihmisestä päälle päin, jos on hoidattanut itsensä kuntoon.
        Ja tiedoksi heterous on seksuaalisuuntaus ja transsukupuolisuus taas sukupuolinen ominaisuus, ei seksuaalinen.
        Väännän rautalangasta. Eli jos kaksi naista hakevat paikkaa esim. lastenhoitajaksi. Toinen voi olla hoidettu transsukupuolinen nainen ja toinen geneettisesti nainen. Molempien seksuaalisuus voi sitten olla bi, hetero tai homo...ja se ei näy päällepäin.
        Suurin osa transsukupuolisista naisista on hyvännäköisiä naisia, eikä mitään miehiä mekoissa.
        Jos puhut transvestiiteista, asia on aivan toinen.


      • luulet vähemmän
        taneli kirjoitti:

        en ole lestadiolainen ja alle kymmenen prossaa on pohjoissuomessa lestadiolaisia että samojen lakien kans pelataan saattaisit hämmästyä jos kertoisin oman ammattini...toiseksi olen isä ja ihan missä vaan käydään ihmisiltä kysymään että kumman ottaisit lapsesi hoitajaksi transsukupuolisen vai normaali heteron...no tuskin yllättyisit vastauksista vai luuletko että nää kaikki kielteisesti transhoitajaan suhtautuvat on lestadiolaisia natseja rasisteja...sä tiedät sen itsekkin ja kysyisin että oletko tarvinnut terapiaa vai oletko täysin sinut itsesi kanssa sellainen mutu tuntuma mulla kuitenki on että trans henkilöt ajautuu usein masennukseen jopa itsemurhaan selkeästi useimmin kuin muut (mm pekka sauri kertoi eräässä haastattelussa) ja onko sun mielestä se yhteiskunta yhteisö sukulaiset hekö ovat syyllisiä...voiko trans henkilö yrittää eheytyä esim terapian takia vai onko transuilu kensties jostain lapsuuden traumoista johtuva

        Jos transihmisillä on masennusta niin se johtuu sinun kaltaisista ihmisistä, jotka eivät hyväksy yhtään mitään muuta kuin itsensä. Ahdasmielisyytesi on uskomattoman suurta ja lähinnä ihmetyttää se vimma ja raivo, jolla vaahtoat täällä. Se pistää ajattelemaan millä tavalla tämä asia koskee sinua. Jos yhtään tuntisit nykylakia niin transihmisiä ei saa syrjiä työnhaussa transtaipumuksen takia. Jos siellä pohjoisessa ei noudateta lakia niin siihen puututaan varmasti lähiaikoina syrjintäsyytteellä. On todella lapsellista sanoa, että miksi ei transihmiset ole avoimesti sitä mitä ovat. Juuri sinunlaistesi takia ei sitä voi olla kun suhtautuminen on luolamiestasoa. Sinä luulet paljon enemmän kuin tiedät ja jos oikeasti tuntisit transihmisiä huomaisit etteivät he ole sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan. Tavallisilla ihmisillä ei ole masennusta eihän, eikä alkoholiongelia, ei ongelmia ollenkaan. Idioottimaisuuden huippu on sanoa yhden transihmisen perusteella, että kaikki on samanlaisia. Eivät kaikki "normaalitkaan" ole sinunlaisia umpijuntteja.


      • taneli..
        luulet vähemmän kirjoitti:

        Jos transihmisillä on masennusta niin se johtuu sinun kaltaisista ihmisistä, jotka eivät hyväksy yhtään mitään muuta kuin itsensä. Ahdasmielisyytesi on uskomattoman suurta ja lähinnä ihmetyttää se vimma ja raivo, jolla vaahtoat täällä. Se pistää ajattelemaan millä tavalla tämä asia koskee sinua. Jos yhtään tuntisit nykylakia niin transihmisiä ei saa syrjiä työnhaussa transtaipumuksen takia. Jos siellä pohjoisessa ei noudateta lakia niin siihen puututaan varmasti lähiaikoina syrjintäsyytteellä. On todella lapsellista sanoa, että miksi ei transihmiset ole avoimesti sitä mitä ovat. Juuri sinunlaistesi takia ei sitä voi olla kun suhtautuminen on luolamiestasoa. Sinä luulet paljon enemmän kuin tiedät ja jos oikeasti tuntisit transihmisiä huomaisit etteivät he ole sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan. Tavallisilla ihmisillä ei ole masennusta eihän, eikä alkoholiongelia, ei ongelmia ollenkaan. Idioottimaisuuden huippu on sanoa yhden transihmisen perusteella, että kaikki on samanlaisia. Eivät kaikki "normaalitkaan" ole sinunlaisia umpijuntteja.

        tosi asioiden näkeminen ole ahdasmielisyyttä ja mikä ihmeen vimma ja raivo...otan asioihin kantaa ja eikö se ole sitä moni ilmeistä antistereotypiaa meidän vanhenevien tulevaisuus on lapsissa ja lasten vanhemmat on eniten vastuussa omista lapsistaan ja sen sanon että ei ole eroa pohjoisessa ja etelässä tuo on sinun kuvittelua mä en voi enkä halua vaikuttaa ihmisen identiteettiin mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta asiat ja arvot on mietittävissä olis oikeestaan mielenkiintoista livenä jutella sun kans korkeintaan parin oluen säestyksellä mistä johtuu tuo sinun mieltymyksesi transuiluun oletan että olet juuri transu


      • taneli..
        Kelju kirjoitti:

        Transukupuolisuus ei useinkaan näy ihmisestä päälle päin, jos on hoidattanut itsensä kuntoon.
        Ja tiedoksi heterous on seksuaalisuuntaus ja transsukupuolisuus taas sukupuolinen ominaisuus, ei seksuaalinen.
        Väännän rautalangasta. Eli jos kaksi naista hakevat paikkaa esim. lastenhoitajaksi. Toinen voi olla hoidettu transsukupuolinen nainen ja toinen geneettisesti nainen. Molempien seksuaalisuus voi sitten olla bi, hetero tai homo...ja se ei näy päällepäin.
        Suurin osa transsukupuolisista naisista on hyvännäköisiä naisia, eikä mitään miehiä mekoissa.
        Jos puhut transvestiiteista, asia on aivan toinen.

        jos transsukupuolisuus on normaalia ihan niinku heteroseksuaalisuus niin miks transsukupuolisuus tarvii hoitoa..muuten veronmaksajien rahoista


      • KKK
        taneli.. kirjoitti:

        tosi asioiden näkeminen ole ahdasmielisyyttä ja mikä ihmeen vimma ja raivo...otan asioihin kantaa ja eikö se ole sitä moni ilmeistä antistereotypiaa meidän vanhenevien tulevaisuus on lapsissa ja lasten vanhemmat on eniten vastuussa omista lapsistaan ja sen sanon että ei ole eroa pohjoisessa ja etelässä tuo on sinun kuvittelua mä en voi enkä halua vaikuttaa ihmisen identiteettiin mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta asiat ja arvot on mietittävissä olis oikeestaan mielenkiintoista livenä jutella sun kans korkeintaan parin oluen säestyksellä mistä johtuu tuo sinun mieltymyksesi transuiluun oletan että olet juuri transu

        50-70...älä viitsi naurattaa...
        'Kollegas' on pahasti arviossaan ulalla.

        Tosi asioiden näkemisellä sun kirjoituksilla ei ole mitään tekemistä.

        Luuletko oikeasti että ihminen mieltyy/haluaa olla transsukupuolinen? Että kun laitta mekon päälle ja päättää, että nyt musta tuleekin
        tyttö...sitten vaan leikkaus jonoon..naps...siinä se on...

        Ja tiedätkö edes transvestiitin ja transsukupuolisen eron, kun puhut transuilusta?


      • Tiitti
        taneli.. kirjoitti:

        tosi asioiden näkeminen ole ahdasmielisyyttä ja mikä ihmeen vimma ja raivo...otan asioihin kantaa ja eikö se ole sitä moni ilmeistä antistereotypiaa meidän vanhenevien tulevaisuus on lapsissa ja lasten vanhemmat on eniten vastuussa omista lapsistaan ja sen sanon että ei ole eroa pohjoisessa ja etelässä tuo on sinun kuvittelua mä en voi enkä halua vaikuttaa ihmisen identiteettiin mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta asiat ja arvot on mietittävissä olis oikeestaan mielenkiintoista livenä jutella sun kans korkeintaan parin oluen säestyksellä mistä johtuu tuo sinun mieltymyksesi transuiluun oletan että olet juuri transu

        Sukupuolenkorjausleikkausten vertaaminen ohitusleikkauksiin on todellinen neronleimaus. Entäs rasvaimut, rintojen suurennukset/pienennykset, kauneusleikkaukset, jalkojen, käsien tai mitkä tahansa leikkaukset, eikös ne voisi kaikki lopettaa, että saadaan lisää kapasitettia ohitusleikkauksiin? Sinä ja "kolleegasi" ette tunnu ymmärtävän eri asioiden eroa. Jeesustelua pahimmillaan. Ei se ole todellakaan transihmisten vika jos ohitusleikkauksiin on jonoja, jos jatkossa yrität esittää asiantuntijaa niin esitä sellaisia esimerkkejä, että sinut otetaan vakavasti.

        Sinä voit keskustella kulmakuppilassa kolleegojesi kanssa vaikka mistä ja luulla tietävänne syyt kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu. Jos kuvittelet tietäväsi syyn transvestismiin niin olet ansainnut lääketieteellisen palkinnon, sillä sinua paljon viisaammatkaan ja lukeneemmatkaan ihmiset eivät sitä tiedä. Teeskennellyn huolen lapsista liittäminen tähän keskusteluun on jo kornia, sillä transilmiö ei millään tavalla uhkaa lapsia eikä aikuisia. Ja aivan turha yrittää liittää seksuaalirikollinen toiminta tähän juttuun millään tavalla, niillä ilmiöillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.


      • taneli..
        Tiitti kirjoitti:

        Sukupuolenkorjausleikkausten vertaaminen ohitusleikkauksiin on todellinen neronleimaus. Entäs rasvaimut, rintojen suurennukset/pienennykset, kauneusleikkaukset, jalkojen, käsien tai mitkä tahansa leikkaukset, eikös ne voisi kaikki lopettaa, että saadaan lisää kapasitettia ohitusleikkauksiin? Sinä ja "kolleegasi" ette tunnu ymmärtävän eri asioiden eroa. Jeesustelua pahimmillaan. Ei se ole todellakaan transihmisten vika jos ohitusleikkauksiin on jonoja, jos jatkossa yrität esittää asiantuntijaa niin esitä sellaisia esimerkkejä, että sinut otetaan vakavasti.

        Sinä voit keskustella kulmakuppilassa kolleegojesi kanssa vaikka mistä ja luulla tietävänne syyt kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu. Jos kuvittelet tietäväsi syyn transvestismiin niin olet ansainnut lääketieteellisen palkinnon, sillä sinua paljon viisaammatkaan ja lukeneemmatkaan ihmiset eivät sitä tiedä. Teeskennellyn huolen lapsista liittäminen tähän keskusteluun on jo kornia, sillä transilmiö ei millään tavalla uhkaa lapsia eikä aikuisia. Ja aivan turha yrittää liittää seksuaalirikollinen toiminta tähän juttuun millään tavalla, niillä ilmiöillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

        kosmeettiset korjaukset ei kuulu kelan korvauspiiriin mihin kuuluu kuitenkin ihmisen terveyttä ja ikää lisäävät hoidot jotka sä muuten ittenkin tiedät..no trans hommia en ole verrannut rikollisuuteen ja oman mielipiteen sanominen ei ole rikos ja mun mielipide on sitä mitä on terveydellisesti opetettu ja mihin hippokraatteen vala vannoo...ei sen kummempaa


      • ajateltavaa
        taneli.. kirjoitti:

        kosmeettiset korjaukset ei kuulu kelan korvauspiiriin mihin kuuluu kuitenkin ihmisen terveyttä ja ikää lisäävät hoidot jotka sä muuten ittenkin tiedät..no trans hommia en ole verrannut rikollisuuteen ja oman mielipiteen sanominen ei ole rikos ja mun mielipide on sitä mitä on terveydellisesti opetettu ja mihin hippokraatteen vala vannoo...ei sen kummempaa

        Lääkärit ovat erikoistuneita. Ei kai kukaan järkevä ajattele, että kaikki lääkärit tekee kaikkia leikkauksia tai että ne kaikki tekee edes leikkauksia. Se miten käytetään yhteiskunnassa varat on poliittisten päättäjien päätettävissä. Jokaisella on tietysti mielipide siihen miten ne parhaiten käytettäisiin, mutta sivistysvaltio, joksi kai suomikin luetaan, kohtelee asiallisesti myös vähemmistöjään ja heidän tarpeitaan. Sitä kutsutaan suvaitsevaisuudeksi ja sinäkin asut suvaitsevassa valtiossa, vaikka et olekkaan itse kovin suvaitsevainen. Jokainen transihminen on ensisijaisesti ihminen ja vasta sitten jotain muuta. Mieti että haluat kieltää ihmisiltä jotain olennaista vain siksi että olet suvaisematon ja et ymmärrä. Yhtä hyvin sinulta voitaisiin kieltää oikeuksiasi vain siksi ettei joku ymmärrä tarpeitasi. Sinun oikeutesi eivät ole pätkääkään sen arvokkaampia tai parempia kuin jonkun transihmisen.


      • Rva M
        taneli kirjoitti:

        en ole lestadiolainen ja alle kymmenen prossaa on pohjoissuomessa lestadiolaisia että samojen lakien kans pelataan saattaisit hämmästyä jos kertoisin oman ammattini...toiseksi olen isä ja ihan missä vaan käydään ihmisiltä kysymään että kumman ottaisit lapsesi hoitajaksi transsukupuolisen vai normaali heteron...no tuskin yllättyisit vastauksista vai luuletko että nää kaikki kielteisesti transhoitajaan suhtautuvat on lestadiolaisia natseja rasisteja...sä tiedät sen itsekkin ja kysyisin että oletko tarvinnut terapiaa vai oletko täysin sinut itsesi kanssa sellainen mutu tuntuma mulla kuitenki on että trans henkilöt ajautuu usein masennukseen jopa itsemurhaan selkeästi useimmin kuin muut (mm pekka sauri kertoi eräässä haastattelussa) ja onko sun mielestä se yhteiskunta yhteisö sukulaiset hekö ovat syyllisiä...voiko trans henkilö yrittää eheytyä esim terapian takia vai onko transuilu kensties jostain lapsuuden traumoista johtuva

        Jos todella edustat sitä ammattikuntaa, jota annat ymmärtää, en ole aiheetta tuntenut varautuneisuutta Hippokrateen manttelinperijöihin. Sinussa Päivi Räsänen vaikuttaa kohtaavan vertaisensa. On aina vaarallista, kun millä tahansa yksittäisellä ammattikunnalla on liikaa valtaa päättää ihmisten elämästä. Onneksi kollegoissasi(?) on myös todella humaaneja ja valveutuneita yksilöitä.

        Itse olin vakavassani päättämässä päiviäni ja viimeisenä keinona aloitin sukupuolenkorjausprosessin, raskaasti tietoisena sekä sukulaisteni että kaltaisiesi "yhteiskunnan tukipylväiden" asenteista. Nykyisin on elämäni kuitenkin ihka onnellista ja syyt masennukseen tai terapiaan vuosikymmenien takaista menneisyyttä. On työ, ystäviä ja harrastuksia, eikä menneisyydestäni tiedetä, ellen itse siitä päätä kertoa. Kyllä sukupuolenkorjausleikkauksillakin pelastetaan ihmishenkiä, etkö sitä ymmärrä?

        Eikä sellaista terapiaa muuten ole tähän mennessä keksitty, jolla ihmisen sukupuoli-identiteetti voitaisiin muuttaa. Muutenhan sinäkin pystyisit muuttumaan ihan millaiseksi vain sattuisi päähäsi pälkähtämään.


      • Paula
        taneli.. kirjoitti:

        jos transsukupuolisuus on normaalia ihan niinku heteroseksuaalisuus niin miks transsukupuolisuus tarvii hoitoa..muuten veronmaksajien rahoista

        Siis vielä kerran rautalangasta vääntäen: Heterous on SEKSUAALINEN suuntautuminen, transsukupuolisuus taas SUKUPUOLINEN suuntautuminen. Transsukupuolinen voi olla hetero.

        Kyllä transsukupuolinen maksaa kaikki hoitonsa viimeistä senttiä myöten omasta pussista (äsken meni apteekkiin 3kk lääkkeistä 175€), vain tutkimukset diagnoosin tekemiseksi menevät kotikunnan piikkiin. Transsukupuolisen korjausleikkaukset hoidetaan julkisella puolella aivan kuten minkä muunkin sairauden hoidot ja normaaleilla maksuilla, ei veronmaksajien varoilla.


      • Transbat
        taneli kirjoitti:

        en ole lestadiolainen ja alle kymmenen prossaa on pohjoissuomessa lestadiolaisia että samojen lakien kans pelataan saattaisit hämmästyä jos kertoisin oman ammattini...toiseksi olen isä ja ihan missä vaan käydään ihmisiltä kysymään että kumman ottaisit lapsesi hoitajaksi transsukupuolisen vai normaali heteron...no tuskin yllättyisit vastauksista vai luuletko että nää kaikki kielteisesti transhoitajaan suhtautuvat on lestadiolaisia natseja rasisteja...sä tiedät sen itsekkin ja kysyisin että oletko tarvinnut terapiaa vai oletko täysin sinut itsesi kanssa sellainen mutu tuntuma mulla kuitenki on että trans henkilöt ajautuu usein masennukseen jopa itsemurhaan selkeästi useimmin kuin muut (mm pekka sauri kertoi eräässä haastattelussa) ja onko sun mielestä se yhteiskunta yhteisö sukulaiset hekö ovat syyllisiä...voiko trans henkilö yrittää eheytyä esim terapian takia vai onko transuilu kensties jostain lapsuuden traumoista johtuva

        mutta minun on mahdoton ottaa vakavasti ihmistä, joka ei onnistu saamaan lauseisiinsa edes isoa alkukirjainta ja pistettä loppuun. Tai osaa käyttää kappalejakoa. Sellainen kertoo ihmisestä yllättävän paljon.


      • Paula
        taneli.. kirjoitti:

        tosi asioiden näkeminen ole ahdasmielisyyttä ja mikä ihmeen vimma ja raivo...otan asioihin kantaa ja eikö se ole sitä moni ilmeistä antistereotypiaa meidän vanhenevien tulevaisuus on lapsissa ja lasten vanhemmat on eniten vastuussa omista lapsistaan ja sen sanon että ei ole eroa pohjoisessa ja etelässä tuo on sinun kuvittelua mä en voi enkä halua vaikuttaa ihmisen identiteettiin mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta asiat ja arvot on mietittävissä olis oikeestaan mielenkiintoista livenä jutella sun kans korkeintaan parin oluen säestyksellä mistä johtuu tuo sinun mieltymyksesi transuiluun oletan että olet juuri transu

        "mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta"

        Minkähän kolleegan (hevosmiesten tietotoimiston?) arvio tuollainen on. Transsukupuolisten korjausleikkauksia tehdään Suomessa noin tusinan verran vuodessa. Ettei tämä "kolleegasi" ole sekoittanut transsukupuolisia intersukupuolisiin, niihin tuo lukema voisi osua ja niitä leikkauksia pyritään järkeistämään.

        Ohitusleikkauksiin jonottajat sentään saavat nauttia hoitotakuun tuomista kohtuullisista jonotusajoista. Transsukupuolinen ei voi edes haaveilla hoitotakuusta, jono on paaaaaaljon pidempi.


      • Mieltä
        Transbat kirjoitti:

        mutta minun on mahdoton ottaa vakavasti ihmistä, joka ei onnistu saamaan lauseisiinsa edes isoa alkukirjainta ja pistettä loppuun. Tai osaa käyttää kappalejakoa. Sellainen kertoo ihmisestä yllättävän paljon.

        Heh olen täysin samaa mieltä. Ehkä ton tanelin viestejä ei kannata enempää kommentoida, eiköhän asia ole tullut jo selväksi.


      • elämän asenne
        Transbat kirjoitti:

        mutta minun on mahdoton ottaa vakavasti ihmistä, joka ei onnistu saamaan lauseisiinsa edes isoa alkukirjainta ja pistettä loppuun. Tai osaa käyttää kappalejakoa. Sellainen kertoo ihmisestä yllättävän paljon.

        Kemiläisyys on tupajuminen, tosissaan elämää pootasteleva elämäasenne ja kommunismin viimeisiä henkisiä linnakkeita Suomessa. Sillä on vähän tekemistä pohjoisuuden kanssa, ei mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa, mutta paljon tavallisen, punaniskaisen kansan kanssa.

        Taneli jättää pilkut ja pisteet laittamatta, jottei olisi "herra", eikä kirjoittaisi liian siistiä suomen kieltä. Taneli työskentelee itsensä kaltaisten kolleegojensa kanssa esille tulleessa asenneilmapiirissä, koska Kemiin ei muunkaltaiset ihmiset edes halua. Kemin sairaala onkin tunnettu "moderneista" asenteistaan ja hyvästä hoidosta. Armokuolemaa ei tarvita, kun reagointinopeus on Kemin sairaalan luokkaa.


      • sosiaalviranomaisill
        taneli kirjoitti:

        puurot ja vellit sulla sekaisin " tiedät paljon avioliittoja jotka ovat pysyneet koossa kun mies on alkanut sosiaalisen eheytyksen" kuule mää tunnen ihmisiä paljon enkä tiedä yhtään sakkia missä mies on naisten vaatteilla "eheytetty" ja pariskunta pysynyt koossa kyllä nää transut vaan pyörii omissa ympyröissä ja sukulaisilta ja tutuilta kaukana naisestelevat tää on faktaa ja se sun täytyy myöntää...en ole ilkeä enkä provoa jos kerron totuuden tiedän muutaman pariskunnan jossa mies on alkanut joko homoksi tai transuileen ja lasten äidit ja sosiaaliviranomaiset ei anna tavata lapsia kuin valvotuissa olosuhteissa muuten kemin cumuluksessa pyörii transu jota ei millään jätkäksi uskois on saanu huijattuakin muutamaa mutta on kyllä saanu huijatuilta turpiinki ja monesti...yrittäs enempi kännissä olevaa saattas onnistuakkin

        kuulu tippaakaan. Se on jokaisen oman asia millaisissa vaatteissa kukin kulkee.


      • maanpinnalle
        Kelju kirjoitti:

        Transukupuolisuus ei useinkaan näy ihmisestä päälle päin, jos on hoidattanut itsensä kuntoon.
        Ja tiedoksi heterous on seksuaalisuuntaus ja transsukupuolisuus taas sukupuolinen ominaisuus, ei seksuaalinen.
        Väännän rautalangasta. Eli jos kaksi naista hakevat paikkaa esim. lastenhoitajaksi. Toinen voi olla hoidettu transsukupuolinen nainen ja toinen geneettisesti nainen. Molempien seksuaalisuus voi sitten olla bi, hetero tai homo...ja se ei näy päällepäin.
        Suurin osa transsukupuolisista naisista on hyvännäköisiä naisia, eikä mitään miehiä mekoissa.
        Jos puhut transvestiiteista, asia on aivan toinen.

        Suurin osa ts naisista omaa miehiset piirteet


      • mitä suustasi
        Paula kirjoitti:

        Siis vielä kerran rautalangasta vääntäen: Heterous on SEKSUAALINEN suuntautuminen, transsukupuolisuus taas SUKUPUOLINEN suuntautuminen. Transsukupuolinen voi olla hetero.

        Kyllä transsukupuolinen maksaa kaikki hoitonsa viimeistä senttiä myöten omasta pussista (äsken meni apteekkiin 3kk lääkkeistä 175€), vain tutkimukset diagnoosin tekemiseksi menevät kotikunnan piikkiin. Transsukupuolisen korjausleikkaukset hoidetaan julkisella puolella aivan kuten minkä muunkin sairauden hoidot ja normaaleilla maksuilla, ei veronmaksajien varoilla.

        päästät. Transsukupuolinen maksaa normaali poliklinikka ja sairaalamaksut kuten muutkin, mutta mieti mitä leikkaus yhteiskunnalle todellisuudessa maksaa.


      • taneli!
        mitä suustasi kirjoitti:

        päästät. Transsukupuolinen maksaa normaali poliklinikka ja sairaalamaksut kuten muutkin, mutta mieti mitä leikkaus yhteiskunnalle todellisuudessa maksaa.

        Kun yksi tiitti löysi tällaisen liki viisi vuotta vanhan ketjun, heräsit sinäkin vastailemaan aivan kuin viestit olisi kirjoitettu juuri nyt. Ellet ole tuo alkuperäinen "taneli", olet ainakin hyvä klooni. Tuon alkuperäisen taneli saatiin pitkällä työllä savustettua tältä palstalta pois. Taisi sinne visakoivuiseen kalloon asia upota vaikkakin kauan se kesti. Sinun pitäisi lukea ainakin koko tämä keskusteluketju ja myös muita saman ajankohdan keskusteluja jossa tanelille väännettiin rautalankaa tonnikaupalla ennen kuin hän uskoi. Tuollaiset satunnaiset tölväisysi osuu näin kauan jälkikäteen pieleen.

        Väännetäänpä rautalankaa sinullekin. Kaikista leikkauksista julkisella puolella potilas maksaa vain omavastuuosuuden ja suurin osa kustannetaan yhteiskunnan varoista. Tämän tietää jokainen vähänkin yleistietoutta hallitseva. Mutta tämä taneli väitti aikanaan että transsukupuoliset saa ilmaiseksi leikkauksensa ja heidän vuokseen sydänleikkauksia jonottavia kuolee jonoon. Transsukupuolisetkin maksavat leikkauksensa ja hoitonsa ennen ja/tai jälkeen kulunsa veroissa yhteiskunnalle. Omat hoitokuluni transsukupuolisuuden osalta ovat pienempi osa muista hoitokuluista joita julkinen sairaanhoito on minulle antanut ja tulee vielä antamaan.


      • varmasti
        Transbat kirjoitti:

        mutta minun on mahdoton ottaa vakavasti ihmistä, joka ei onnistu saamaan lauseisiinsa edes isoa alkukirjainta ja pistettä loppuun. Tai osaa käyttää kappalejakoa. Sellainen kertoo ihmisestä yllättävän paljon.

        äidinkielenopettaja


      • taas oon
        varmasti kirjoitti:

        äidinkielenopettaja

        eläkkeelle jäänny ja istuskelen 40 neliömetrin paravekkeella pulloja tyhyjennellen. Mie en ossoo ees turuummurret' ko oon nii yhyteiskunnast' viaraantunt. Mie en saa ihimissuhuteist' mittää lisäaravoo elämääni.


      • 15+11
        taneli.. kirjoitti:

        tosi asioiden näkeminen ole ahdasmielisyyttä ja mikä ihmeen vimma ja raivo...otan asioihin kantaa ja eikö se ole sitä moni ilmeistä antistereotypiaa meidän vanhenevien tulevaisuus on lapsissa ja lasten vanhemmat on eniten vastuussa omista lapsistaan ja sen sanon että ei ole eroa pohjoisessa ja etelässä tuo on sinun kuvittelua mä en voi enkä halua vaikuttaa ihmisen identiteettiin mutta suomessa tehdään 50-70 sukupuolenvaihdos leikkausta vuosittain (kolleegan arvio) ja samaan aikaan kuolee leikkaus jonoissa parisataa ohitusleikkaukseen jonottavaa potilasta asiat ja arvot on mietittävissä olis oikeestaan mielenkiintoista livenä jutella sun kans korkeintaan parin oluen säestyksellä mistä johtuu tuo sinun mieltymyksesi transuiluun oletan että olet juuri transu

        Tää oli ihan uutta tietoa, kiitos. Siis, en tiennyt että suomessa myös plastikkakirurgit tekevät ohitusleikkauksia! Aika hienoa!


    • Le.Petit.Mort

      Mulle se on aivan selvää, että jos vaan lapset hedelmöityshoidoilla vauvansiemenistä onnistutaan maailmaan saattamaan, niin varmasti niitä tehdään.

      Tiedetään ihan hyvin, että lapset tarvitsee rakkautta, rajat ja vanhemman (tai kaksi) ja se on ihan jees.

      Jos lastaan oikeasti rakastaa ja se näkyy toiminnassa, ei ole mitään syytä itsesyrjintään tällä alueella.

      Ei ihmisillä ole oikeasti kunnon vasta-argumentteja, asenteellista turhaa pöpinää vaan. Ei siitä missään tapauksessa kannata välittää.

    • dansku

      uskon että pojistanne tulee aivan normaaleja siitä huolimatta vaikka olettekin molemmat trans sukupuolisia.itse olen trans mies.ja parhaillaan sulupuolen korjaus prosessissa.it se seurustelen naisen kanssa joka odottaa innolla leikaamistani mieheksi.joten tsemppiä teille molemmille.

      • Anonyymi

        Tuliko susta sitten zulu, kun olit sulupuolen korjauksessa?


    • karma60

      olen halunnut pitää viimeiset 40 vuotta naisten alusvaatteita.Nyt käytän vakituisesti kylmänä aikana
      naisten alushousuja ja sukkahousuja,mikäs sen ihanampaa.Olen nyt vähän yli kuusikymmppinen ja aion
      jatkaa vielä eteenpäin(vaimoni tietää myös vikani,mutta ei se haittaa yhdessäoloa).

      • siinä vaiheessa kun ostat ne omilla rahoillasi kaupasta, nuo naisten vaatteet ovat sinun vaatteitasi. Alushousuja on hyvä käyttää sukkahousujen alla, muuten saattaa jäädä evästä sukkahousuihin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe