Jos täällä joku on ko. paketin itselleen rakentanut, niin paljonko se tuli maksamaan? Mitä teitte itse? Jos ja kun jotain teetettiin ulkopuolisella työvoimalla paljonko maksoi? Ja eritelkää vielä tontin hinta ja kertokaa talonne varustetasosta ym. spekseistä...
Kiitos asiallisista vastauksista!
Mittavakoti julia140
7
9837
Vastaukset
- paljon
mutt asiaa, teeppä ensi tarkka selvitys tontistasi ja rahoitustilanteestasi niin annamme haluamasi tiedot vastakauppana.
- Järkeilijä
Kysehän oli vain talon hinnasta ja kuinka sen rakentaminen on toteutettu, sekä kuinka "tasokas se on sisustukseltaan ja varustukseltaan.
Tonttiasiat tiedän itse parhaiten (2€/m2)eikä siitä sen enempää.
Budjetti alustavasti 180000€. - Jouluksi uuteen kotiin
Järkeilijä kirjoitti:
Kysehän oli vain talon hinnasta ja kuinka sen rakentaminen on toteutettu, sekä kuinka "tasokas se on sisustukseltaan ja varustukseltaan.
Tonttiasiat tiedän itse parhaiten (2€/m2)eikä siitä sen enempää.
Budjetti alustavasti 180000€.Meille tulee siis Mittavakoti, jonka itse suunnittelimme, 135/190 neliötä, talon yhteydessä autotalli ja varasto.
Ilman tonttia rahaa tulee menemään n. 173000 e, tästä talopaketti oli 39 900 e, vesikattopystytys 12600 e, sisätöistä suurin osa teetetään timpureilla.
Sisustus on keskitasoa, hintaa ei olla tuijotettu vaan hankitaan sitä mikä silmää miellyttää.
Näyttää siltä että budjetissa pysytään suht hyvin, tällä hetkellä väliseinät tehty ja pian alkaa pintojen tekeminen.
- hyvä tuli
Meillä juuri valmistumassa 1-tasoinen mittava, 141m2. Tietenkään ei voi suoraan verrata, mutta sinne päin kylläkin. Ihan vain budjetistanne - 180000e on mielestäni kohtuullisen vähän. Tietysti jos teettä kokonaan itse niin sitten...Meillä oman työn osuus oli pieni, lisääntyi loppua kohden ja materiaalit aika laadukkaita ja ilman tonttia kustannukset noin 210000.
- nainen 27
meillä on juuri ostosopimus mittavasta tehty....julia 150.kustannusarvio on tällä hetkellä 195000. jännää....nyt vaan kesää odotellessa niin pääse tontille touhuamaan
- mitttavafani
nainen 27 kirjoitti:
meillä on juuri ostosopimus mittavasta tehty....julia 150.kustannusarvio on tällä hetkellä 195000. jännää....nyt vaan kesää odotellessa niin pääse tontille touhuamaan
Hei!
edellisestä viestistäsi onkin jo aikaa.. Mutta itse olen aivan rakastunut mittavakodin julia 14 julia 150 malleihin.
Nyt kun talo on varmaan jo valmis, niin miten meni rakentamisprosessi ja paljonko yhteensä meni rahaa?
- Unelma&Topias
Hei.
Olemme harkinneet mittavakotia koska sieltä löytyy parhaat pohjaratkaisut.
Mutta kun olette rakentaneet / rakennuttanut, sekä nyt jo muutaman vuoden varmaan asunutkin niin onko tullut minkälaisia risuja / ruusuja talosta? materiaalien kestot jne..?
Jo onko joku nyt vuoden sisällä rakentanut mittavaa niin minkälaisia kustannuksia on nyky hinnoilla tullut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675910Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344274Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1021956- 631455
- 521159
- 2611137
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1271009Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49836Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31773Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39745