ostokset hurghadasta?

iskä

terve vaan kaikki!
olen menossa kahden poikani kanssa Hurghadaan. Kyselen onko siellä kenties jotakin jota voi heille ostaa; vaatteita, leluja??? Vanhempi pojista on innokas muistoesineiden keräilijä.
jostain luin että siellä on esim t-paidat edullisia, ovatko ne samanlaisia piraattipaitoja kuin esim. turkissa basaareilla myytävät?
Onko Hurghadan kentällä tax free myyntiä?
ps. Ei tehdä tästä hurghadan haukkumis-foorumia, sellaisesta en ole kiinnostunut pätkääkään.

41

7342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa M.

      Lentokentän taxfreetä en muista. Lentokenttä oli kovin ahdas, ehkäpä ovat rakentaneet uuden. Sen sijaan kahden päivän kuluessa passin leimauksesta, saa valtion taxfreestä edullisesti ne tuotteet, joita siellä oli. Suomalaiset ostivat lähinnä väkeviä. Matkaopas käytti ryhmämme seuraavana päivänä taxfree-kaupassa.

      • iskä

        kiitos vaastauksesta Laritsa, kerro hiukan lisää taxfreen valikoimista, myytiinkö esim laatu viskejä / konjakkeja joita voi viedä kotiin halvalla. Entä mitä muuta siellä myytiin?
        Onko totta että hotelleilla tarkistelevat kasseja kun palailee kyliltä?


      • Laritsa M.
        iskä kirjoitti:

        kiitos vaastauksesta Laritsa, kerro hiukan lisää taxfreen valikoimista, myytiinkö esim laatu viskejä / konjakkeja joita voi viedä kotiin halvalla. Entä mitä muuta siellä myytiin?
        Onko totta että hotelleilla tarkistelevat kasseja kun palailee kyliltä?

        Laatuhuomia kyllä löytyy ja makeisia. Ollakseni rehellinen, olimme siellä lähinnä juomien takia. Matkamuistoja on edullisinta ostaa basaareista. Aitoja alabasterimaljakoita ja sfinksin mallisia eri kokoisia jäljennöksiä, kultakoruja, vaatteita. Rieskoja (=leipiä) ostimme kotiinviemisiksi.

        Asuimme hotelli Beiruthissa, eikä meitä tutkittu kaupunkireissulta palattuamme. Muualla matkustaneina kyllä varoimme pitämästä näkyvillä ostoksiamme. Tiedämme, että hotellin henkilökunta ei pidä siitä, että ihmiset kantavat hotelliin tuotteita, joita myydään siellä.

        Juomarahakulttuurista en tykkää. Siellä on pakko WC:ssä asioidessakin maksaa punta. Juomarahat ovat pieniä.


      • kipsikalle
        Laritsa M. kirjoitti:

        Laatuhuomia kyllä löytyy ja makeisia. Ollakseni rehellinen, olimme siellä lähinnä juomien takia. Matkamuistoja on edullisinta ostaa basaareista. Aitoja alabasterimaljakoita ja sfinksin mallisia eri kokoisia jäljennöksiä, kultakoruja, vaatteita. Rieskoja (=leipiä) ostimme kotiinviemisiksi.

        Asuimme hotelli Beiruthissa, eikä meitä tutkittu kaupunkireissulta palattuamme. Muualla matkustaneina kyllä varoimme pitämästä näkyvillä ostoksiamme. Tiedämme, että hotellin henkilökunta ei pidä siitä, että ihmiset kantavat hotelliin tuotteita, joita myydään siellä.

        Juomarahakulttuurista en tykkää. Siellä on pakko WC:ssä asioidessakin maksaa punta. Juomarahat ovat pieniä.

        Se aito alabasteri on muuten pelkkää kipsiä
        jota on uitettu värivedessä josta se
        saa värinsä. Se on erittäin huokoista ja imee
        helpolla väriä itseensä. Samasta syystä siitä
        tehdyissä laseissa ei saisi kauaa säilyttää
        juomaa koska sitä voi imeytyä lasiin.

        Kauppiaiden kanssa kannattaa siellä olla
        varovainen eikä ostaa loman alussa yhtikäs
        mitään sillä pyrkivät kusettamaan kunnolla.
        Paikallinen jos ostaa vaikka papyrus-maalauksen
        niin saa sen parilla eurolla mutta turistilta
        pyydetään ihan pokkana vaikka pari sataa.

        Laukkutarkastuksia on toisissa hotelleissa
        ja toisissa ei. Metallinpaljastin kuitenkin
        on useimpien ovella.


      • alabasteria
        kipsikalle kirjoitti:

        Se aito alabasteri on muuten pelkkää kipsiä
        jota on uitettu värivedessä josta se
        saa värinsä. Se on erittäin huokoista ja imee
        helpolla väriä itseensä. Samasta syystä siitä
        tehdyissä laseissa ei saisi kauaa säilyttää
        juomaa koska sitä voi imeytyä lasiin.

        Kauppiaiden kanssa kannattaa siellä olla
        varovainen eikä ostaa loman alussa yhtikäs
        mitään sillä pyrkivät kusettamaan kunnolla.
        Paikallinen jos ostaa vaikka papyrus-maalauksen
        niin saa sen parilla eurolla mutta turistilta
        pyydetään ihan pokkana vaikka pari sataa.

        Laukkutarkastuksia on toisissa hotelleissa
        ja toisissa ei. Metallinpaljastin kuitenkin
        on useimpien ovella.

        Aidosta alabasterista kuultaa valo läpi kun laittaa lamppua vasten. Aito käsintehty alabasteri on myös niin ohutta ettei siinä voi säilyttää vettä. Olen nähnyt kun he tekevät niitä ja se ei ollut kipsiä! Mutta väärennöksiä on paljon...


    • puuseppä

      pyyheliinoja ja puuvillapaitoja ja tinkaa 75% pois hintapyynnöstä. Älä osta alabasteria äläkä huonoa papyrusta.

      • Tiina

        On omat hankaluutensa muttei mitenkään mahdotonta löytää liinoja ja puuvillaa...Onko sitten isällä kahden muksun kanssa hirveästi hinkua hakea liinavaatteita ? Lapset hinkuavat aina ja joka paikassa kaikkea - Hurgadan tarjonta lapsiperheelle on hyvin rajoitettua. Älkää syökö hotellin ulkopuolella ! Järki päässä !


      • iskä
        Tiina kirjoitti:

        On omat hankaluutensa muttei mitenkään mahdotonta löytää liinoja ja puuvillaa...Onko sitten isällä kahden muksun kanssa hirveästi hinkua hakea liinavaatteita ? Lapset hinkuavat aina ja joka paikassa kaikkea - Hurgadan tarjonta lapsiperheelle on hyvin rajoitettua. Älkää syökö hotellin ulkopuolella ! Järki päässä !

        Hurghadassa on kuulemma mc donalds-kai se on kuitenkin kapitalistien luomana turvallinen ruokailupaikka.
        Liinavaatteet ei ihmeemmin kiinnosta. Lähinnä lapsille vaateita voisi ostaa. Vanhempi poika himoitsee delfiini-riipuksella varust. kaulaketjua.


      • rafloja
        iskä kirjoitti:

        Hurghadassa on kuulemma mc donalds-kai se on kuitenkin kapitalistien luomana turvallinen ruokailupaikka.
        Liinavaatteet ei ihmeemmin kiinnosta. Lähinnä lapsille vaateita voisi ostaa. Vanhempi poika himoitsee delfiini-riipuksella varust. kaulaketjua.

        Löytyy kyllä Donadls yms. Mutta syödä ei kannata hotellin ulkopuolella i-kä-vä kyllä. Pöpö iskee nopeammin kuin huomaatkaan!


      • iskä
        rafloja kirjoitti:

        Löytyy kyllä Donadls yms. Mutta syödä ei kannata hotellin ulkopuolella i-kä-vä kyllä. Pöpö iskee nopeammin kuin huomaatkaan!

        ok, eli hotellilla kannattaa siis syödä.
        Onko ´hotellien aamupaloilla mahdollisesti tarjoiltavat hedelmät ja salaatit "syömäkelpoisia". Luulisi että niitä välttämällä voi säästyä mahataudeilta?


      • Tiina
        iskä kirjoitti:

        ok, eli hotellilla kannattaa siis syödä.
        Onko ´hotellien aamupaloilla mahdollisesti tarjoiltavat hedelmät ja salaatit "syömäkelpoisia". Luulisi että niitä välttämällä voi säästyä mahataudeilta?

        Salaatit on hienon näköisiä ja hyvän makuisiakin mutta mutta...kaikki pestään kraanavedellä ja saattavat seisoa pitkäänkin keittiön puolella jolloin kaikenmaailman pöpöt pääsee lisääntymään niissä. varsinkin jogurttikastikkeet ovat hyviä bakteerien lisääntymisalustoja. Joten pidättäytykää kuorimattomissa hedelmissä ja läpikotaisin kypennetyissä, lämpimissä ruoissa kaiken varalta- mahatautiset lapset ovat karmeinta mitä ajatella saattaa.


      • ennen syöntiä
        iskä kirjoitti:

        ok, eli hotellilla kannattaa siis syödä.
        Onko ´hotellien aamupaloilla mahdollisesti tarjoiltavat hedelmät ja salaatit "syömäkelpoisia". Luulisi että niitä välttämällä voi säästyä mahataudeilta?

        Käsien pesu ja desinfiointi kannattaa tehdä ennen ateriointia. Apteekista saa desinfiointiainetta nimeltä Erisan, jota hierotaan käsiin ja annetaan kuivua.


      • iskä
        rafloja kirjoitti:

        Löytyy kyllä Donadls yms. Mutta syödä ei kannata hotellin ulkopuolella i-kä-vä kyllä. Pöpö iskee nopeammin kuin huomaatkaan!

        kovasti tuolla tjäreborgin nettisivuilla mainostetaan eri ravintoloita mm. länsinaisten ketjujen paikkoja. Ihmetyttää että niitä mainostetaan jos kerran hotelli on "ainoa" paikka jossa voi syödä mahdollisesti sairastumatta.


      • ottaa
        iskä kirjoitti:

        kovasti tuolla tjäreborgin nettisivuilla mainostetaan eri ravintoloita mm. länsinaisten ketjujen paikkoja. Ihmetyttää että niitä mainostetaan jos kerran hotelli on "ainoa" paikka jossa voi syödä mahdollisesti sairastumatta.

        Kannattaa itse harkita mitä mieltä on. Hurghadassa en ole ollut mutta monet ihmiset ovat itse asiassa sitä mieltä että ns. hyvät hotellit ovat juuri niitä pahimpia. Siellä tehdään ruokaa valtavissa määrissä ja usein edellisen päivän tähteet käytetään uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. He joutuvat myös tekemään ruokansa etukäteen ja kun ruoka joutuu odottamaan tarjoamistaan, bakteerit leviää. Hygieenian valvonta ei vain ole sitä tasoa kuin täällä Euroopassa. Eli toisaalta pienet paikalliset ravintolat on parempia, koska kaikki ruoka on tuoretta! Riisi on myös aika usein bakteerien lempiasuinpaikkoja.

        Itse söisin huoletta ravintoloissa hotellin ulkopuolella, mutta en ihan paikallissa "pikaruokaloissa" vaan ihan tavallisissa ravintoloissa!


      • desifiointiaine
        ennen syöntiä kirjoitti:

        Käsien pesu ja desinfiointi kannattaa tehdä ennen ateriointia. Apteekista saa desinfiointiainetta nimeltä Erisan, jota hierotaan käsiin ja annetaan kuivua.

        Nimeltään käsidesi on loistavaa!


      • opaste
        iskä kirjoitti:

        kovasti tuolla tjäreborgin nettisivuilla mainostetaan eri ravintoloita mm. länsinaisten ketjujen paikkoja. Ihmetyttää että niitä mainostetaan jos kerran hotelli on "ainoa" paikka jossa voi syödä mahdollisesti sairastumatta.

        Matkallamme 2 vuotta sitten olimme ns. All inclusive hotellissa, näissä hotelleissa on usein ulkomainen keittiöpäällikkö ja henkilökunta on koulutettu hyvin jopa hygienian suhteen. Meidän valitsemassa hotellissa majoittuneet Suomalaiset kaikki vältyimme jalla jallalta eli vatsataudilta, käsien desifiointi on kaiken a ja o jos aikoo syödä hotellin ulkopuolella!


      • masa
        opaste kirjoitti:

        Matkallamme 2 vuotta sitten olimme ns. All inclusive hotellissa, näissä hotelleissa on usein ulkomainen keittiöpäällikkö ja henkilökunta on koulutettu hyvin jopa hygienian suhteen. Meidän valitsemassa hotellissa majoittuneet Suomalaiset kaikki vältyimme jalla jallalta eli vatsataudilta, käsien desifiointi on kaiken a ja o jos aikoo syödä hotellin ulkopuolella!

        Meillä taas jäi suurin osa syömättä...vuosi sitten Mövenpickickissä oli kaikki muutkin sairaita. Karmeaa moskaa tarjolla eikä sitten viitsinyt muuallekaan mennä kun oli siitä jo maksanut !


      • Viime talvi
        masa kirjoitti:

        Meillä taas jäi suurin osa syömättä...vuosi sitten Mövenpickickissä oli kaikki muutkin sairaita. Karmeaa moskaa tarjolla eikä sitten viitsinyt muuallekaan mennä kun oli siitä jo maksanut !

        Olimme viime talvena Makadi Bayssa All Inclusive hotellissa. Ruoka oli loistavan hyvää. Joka päivä eri teema ja kaikkea löytyi. Kukaan tietääksemme ei sairastunut.


      • huonot neuvot

        Miksi jotkut jäkelee näitä huonoja
        tintaa 75% neuvoja ?
        Kauppiaat saattaa pyytää 50 kertaisen
        hinnan ja kun tinkaat 75% maksat sikana
        liikaa.


      • huonot neuvot2

        Miettikääpä että paikallisen työmiehen
        päiväpalkka on sellaisen 4-5 euron luokkaa
        ja miettikää sitten minkä arvoinen se
        käsityö on joita hän tekee ison kasan
        päivän aikana.


      • hinta
        huonot neuvot2 kirjoitti:

        Miettikääpä että paikallisen työmiehen
        päiväpalkka on sellaisen 4-5 euron luokkaa
        ja miettikää sitten minkä arvoinen se
        käsityö on joita hän tekee ison kasan
        päivän aikana.

        Kaikki on sen arvoista mitä joku siitä maksaa, näin homma toimii joka puolella maailmaa. Eihän suomessakaan mitään myydä sen todellisella arvolla miten muuten kaupat voittoa saisivat??? Tinkimisessä tärkeintä on että itse on tyytyväinen ostokseen.


      • reissari_75
        ennen syöntiä kirjoitti:

        Käsien pesu ja desinfiointi kannattaa tehdä ennen ateriointia. Apteekista saa desinfiointiainetta nimeltä Erisan, jota hierotaan käsiin ja annetaan kuivua.

        Käsienpesu on tottakai tärkein tapa välttyä bakteereilta ja viruksilta! Itse ostin Apteekista ihan uutta Desi Ässä nimistä käsiendesinfiointiainetta. Uskomattoman riittoisaa ainetta! Pienestä 50ml pakkauksesta kerrottiin tulevan yli 100 käyttökertaa! Tosi mahtava paljon matkustavalle! Parasta aineessa oli se, ettei se haissut millekkään ja ei sisältänyt alkoholia! Kuitenkin oli kuulemma standardien mukaan tutkittu..Voin suositella!


      • tuuria mukaan
        hinta kirjoitti:

        Kaikki on sen arvoista mitä joku siitä maksaa, näin homma toimii joka puolella maailmaa. Eihän suomessakaan mitään myydä sen todellisella arvolla miten muuten kaupat voittoa saisivat??? Tinkimisessä tärkeintä on että itse on tyytyväinen ostokseen.

        Meitä oli 12 sumalasita samassa hotellissa talvella 2008, yksi mies säästyi vatsataudilta.
        Kaikki toiset sairastivat, yksi taisi joutua tiputukseen sairaalaan. Lapsisita kolme makasi paripäivää kovassa kuumeessa, vaikka söivät AI hoellissa. Tuurista on kiinni!


      • tuuria mukaan kirjoitti:

        Meitä oli 12 sumalasita samassa hotellissa talvella 2008, yksi mies säästyi vatsataudilta.
        Kaikki toiset sairastivat, yksi taisi joutua tiputukseen sairaalaan. Lapsisita kolme makasi paripäivää kovassa kuumeessa, vaikka söivät AI hoellissa. Tuurista on kiinni!

        ihan huoletta syödä voi kunhan käyttää tervettä maalaisjärkeä. itse söin joka päivä mäkkärissä, lisäksi vierailin usein mm hard rockissa ja bullsissa ilman minkäänlaisia mahaongelmia jos sellaiseksi ei lihomista lasketa..:D kunhan menet joko kansainväliseen tai riittävän laadukkaaseen ruokapaikkaan niin ei mitään ongelmia.


      • sanjukka
        iskä kirjoitti:

        kovasti tuolla tjäreborgin nettisivuilla mainostetaan eri ravintoloita mm. länsinaisten ketjujen paikkoja. Ihmetyttää että niitä mainostetaan jos kerran hotelli on "ainoa" paikka jossa voi syödä mahdollisesti sairastumatta.

        Egyptissä voi syödä ihan missä vaan. Ne jotka pysyttelevät hotellissa ovat yleensä ne jotka sairastuvat. Älä juo kraanavettä ja syö/juo pari viikkoa ennen matkaa Gefilus tai vastaavia tuotteita.
        Pärjäätte kyllä. Ainut kerta kun minulla on ollut vatsavaivoja Hurghadassa (olen käynyt kuusi kertaa) on ollut Mc Donalds käynnin jälkeen. Ja vatsavaivatkin paranevat. Hiilitabletteja mukaan, älkää syökä antibiootteja turhaan!


      • sanjukka
        tuuria mukaan kirjoitti:

        Meitä oli 12 sumalasita samassa hotellissa talvella 2008, yksi mies säästyi vatsataudilta.
        Kaikki toiset sairastivat, yksi taisi joutua tiputukseen sairaalaan. Lapsisita kolme makasi paripäivää kovassa kuumeessa, vaikka söivät AI hoellissa. Tuurista on kiinni!

        Kertokaa nyt missä hotelleissa on hyvää ruokaa ja missä tulisi välttää syömistä. Muuten tästä tulle juupas eipäs-palsta.


      • paljon kulkenut
        ottaa kirjoitti:

        Kannattaa itse harkita mitä mieltä on. Hurghadassa en ole ollut mutta monet ihmiset ovat itse asiassa sitä mieltä että ns. hyvät hotellit ovat juuri niitä pahimpia. Siellä tehdään ruokaa valtavissa määrissä ja usein edellisen päivän tähteet käytetään uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. He joutuvat myös tekemään ruokansa etukäteen ja kun ruoka joutuu odottamaan tarjoamistaan, bakteerit leviää. Hygieenian valvonta ei vain ole sitä tasoa kuin täällä Euroopassa. Eli toisaalta pienet paikalliset ravintolat on parempia, koska kaikki ruoka on tuoretta! Riisi on myös aika usein bakteerien lempiasuinpaikkoja.

        Itse söisin huoletta ravintoloissa hotellin ulkopuolella, mutta en ihan paikallissa "pikaruokaloissa" vaan ihan tavallisissa ravintoloissa!

        vat iahn hyviä, jos niissä istuu paljon paikallisia. Ruoan vaihtuvuus on taattu ja eivät yleensä tee enempää kuin menee kaupaksi.

        Olen siis ed. kirjoittelijoiden kanssa eri mmieltä hotellissa syönnistä. Olen karttanut sitä, syönyt vain paikallisten kanssa ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Juuri tuo ruoan seisottaminen on se, mistä bakteerit tykkää. Ja kaiken lisäksi saa parempaa ruokaakin pikkukuppiloissa kuin enempi tai vähempi standardia noissa hotellien rafloissa. Lisäksi niissä ei viihdy, ei paikallista väriä. Sama onko Egyptissä tai Kanarian saarilla.


      • Anonyymi
        hinta kirjoitti:

        Kaikki on sen arvoista mitä joku siitä maksaa, näin homma toimii joka puolella maailmaa. Eihän suomessakaan mitään myydä sen todellisella arvolla miten muuten kaupat voittoa saisivat??? Tinkimisessä tärkeintä on että itse on tyytyväinen ostokseen.

        Sinä puhut täyttä asiaa! Suomalaisen pitäisi saada kaikki ilmaiseksi kun retkelle lähtee ja hautaan ei rahaa mukaansa saa ja jos saa niin mitä sillä tekee?


    • äippis

      itse olen käynyt kaksi kertaa egyptissä, hurghadassa ja elgounassa. ensi keväänä tarkoitus mennä jälleen hurghadaan. mieluimmin egyptiin kuin kanarialle, sää varmemmin lämmintä/aurinkoista ja on taloudellisempaakin kenties.

      jos haluat yhtään nähdä muutakin, kuin hotellisi ja uuden hurghadan, niin mene ihmeessä käymään basaarialueella. itse en nauti tinkimisestä ja huiputus on syvältä, mutta silti tullaan käymään seuraavankin kerran basaarialueella. pidä oma pääsi ja jos kiinnostaa myytävä tuote, niin tiputa hintaa heti 75% ja maksa lopulta 50%. itse olen ollut tähän tyytyväinen, en tiedä sitten onko tullut jymäytetyksi, mutta entäs sitten. kerran huiveja ostaessani en suostunut nostamaan hintaa ja lähdin pois, niin myyjä tuli tielle perässä, möi muka vihaisena tuotteet ja kiros perään... pikkasen huvitti. toisella kerralla kävimme myös egyptiläisessä kylppärikalusteita myyvässä kaupassa ihan uteliaisuuttamme ja hauskaa oli.

      itse olemme ostaneet käyttötuotteita muistoksi, t-paitaa, pari lamppua, kenkiä, koruja. uudessa hurghadassa on lapsille sekä aikuisillekin vesipuisto ja tavarataloissa myydään mm. leikkivälineitä. tavarataloissa on kiinteät, kohtuulliset hinnat ja varsinkin lapset ovat lapsirakkaiden egyptiläisten lemmikkejä. omaa poikaani viihdytti nuori myyjäkaveri taikatemppuilla ja saippuakuplilla. saat rauhassa tehdä ostoksia ja maksaa sen, minkä hintalappu näyttää.
      egyptiläinen puuvilla on maankuulua, joten t-paitoja kannattaa ostaa. kultasepänliikkeitä on runsaasti, kysy matkatoimiston oppaalta, mihin kannattaa poiketa.
      lentokentällä poislähtiessä on useita matkamuisto- ja koruliikkeitä. itse ole ostanut mm. hopeisen rannerenkaan, jota olen käyttänyt usean vuoden ajan miltei päivittäin. aito tuote oli ja sen tiedän, kun ei siitä aiheudu nikkeliallergiaa ja koru pitää värinsä. niin, ja poiketkaapa parturissa myöskin!

      sitten ruokailusta... itse olemme nauttineet monenlaiset ruokalajit tasokkaassa hotellissamme. lisäksi olemme käyttäneet hyvätasoisia muita ravintoloita. eka kerralla käydessä säästyttiin vatsataudilta, toisella kerralla me vanhemmat olimme sairaat, mutta lapsi ei. kävimme hakemassa paikallisesta apteekista lääkkeet ja yöllä alkanut tauti taittui itselläni saman päivän iltana. seuraavan kerran käymme hakemassa edulliset lääkkeet jo alkumetreillä, niin ei tarvitse kärvistellä. tauti on yleinen turistien keskuudessa ja apteekissa osaavat auttaa näyttämällä vatsaansa tai kysy matkaoppaaltanne lääkkeen nimi.

      olen sitä mieltä, että se tauti tulee vaikka paikallisen valuutan käsittelystä. käsien pesu ja aina käsidesiä ennen ruokailua ja rahojen käsittelyn jälkeen. ainakin osaksi silloin vähenee mahdollisuus sairastua. järki päässä tässäkin asiassa, niin kyllä hyvin menee. paikalliset katukojut jättäisin käyttämättä, mutta olemme mm. ostaneet basaarialueen leipomosta herkullisia leivonnaisia ilman mitään jälkitauteja. itse kauppa ei kyllä kaksinen ollut, mutta matkaoppaan suosittelun perusteella uskalsimme käydä toisenkin kerran.

      rento meininki ja kiireetöntä lomailua, niin reissusta jää kaikille hyvä mieli. mukavaa egyptin reissua!

      • el gouna

        Muistatko sen vatsalääkkeen nimen???


      • ilon
        el gouna kirjoitti:

        Muistatko sen vatsalääkkeen nimen???

        Antinal on hyvä lääke.
        Auttaa todella nopeasti kun ottaa heti kun vatsassa kiertää.
        Kerran olen tullut kipeäksi Egyptissä. Tauti alkoi yöllä ja otin heti pari kapselia. Aamulla olin jo niin terve, että pääsin ottamaan aurinkoa enkä ravannut vessassa koko ajan. Tämän kokemuksen jälkeen Antinal on ollut joka reissulla jo varmuuden vuoksi mukana. Tämä lääke on siis ostettu Egyptissä.

        Yleisesti ottaen AI-hotelleissa on erinomainen hygieniataso. On pakko ollakin, koska hotelli poistuu matkatoimistojen valikoimista aika hätäseen jos siellä joka reissulla sairastutaan sankoin joukoin. Itse suosin aina AI-hotelleja, mutta käyn aina jokusen kerran ulkonakin illallisella. Perheeni on aika hyvin säästynyt vatsataudilta (vain minä kerran sairastuin).
        Seteleiden käsittelyn jälkeen suosittelen käsidesin käyttöä. Uskon, että se on auttanut meitä.


      • el gouna
        ilon kirjoitti:

        Antinal on hyvä lääke.
        Auttaa todella nopeasti kun ottaa heti kun vatsassa kiertää.
        Kerran olen tullut kipeäksi Egyptissä. Tauti alkoi yöllä ja otin heti pari kapselia. Aamulla olin jo niin terve, että pääsin ottamaan aurinkoa enkä ravannut vessassa koko ajan. Tämän kokemuksen jälkeen Antinal on ollut joka reissulla jo varmuuden vuoksi mukana. Tämä lääke on siis ostettu Egyptissä.

        Yleisesti ottaen AI-hotelleissa on erinomainen hygieniataso. On pakko ollakin, koska hotelli poistuu matkatoimistojen valikoimista aika hätäseen jos siellä joka reissulla sairastutaan sankoin joukoin. Itse suosin aina AI-hotelleja, mutta käyn aina jokusen kerran ulkonakin illallisella. Perheeni on aika hyvin säästynyt vatsataudilta (vain minä kerran sairastuin).
        Seteleiden käsittelyn jälkeen suosittelen käsidesin käyttöä. Uskon, että se on auttanut meitä.

        Kiitos vastauksesta! Ajattelinkin heti marssia paikalliseen apteekkiin ja hakea lääkkeen valmiiksi! Eipähän mene loma pilalle ainakaan vatsataudin takia... Saako ne lääkkeet tuoda sitten mukanaan Suomeen? Siis eihän niitä kyllä täällä tarvitse...


      • ilon
        el gouna kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Ajattelinkin heti marssia paikalliseen apteekkiin ja hakea lääkkeen valmiiksi! Eipähän mene loma pilalle ainakaan vatsataudin takia... Saako ne lääkkeet tuoda sitten mukanaan Suomeen? Siis eihän niitä kyllä täällä tarvitse...

        Koska vain minulla on ollut vain kerran tämä mahatauti, jäi paketista lääkkeitä syömättä. Näitä olen sitten kuljetellut joka reissulla mukana ihan varmuuden vuoksi. Myös Turkin matkoilla on paketti ollut mukana, koska uskon tämän auttavan myös turkkilaiseen versioon mahataudista.
        Seuraavalla reissulla tarttee varmaan ostaa uudet lääkkeet, jottei ehdi mennä vanhaksi tuo aikaisempi paketti.
        Jos laitat tänne palstalle hakusanaksi Antinal, saat paljon tietoa tästä lääkkeestä ja varmaan hintatietojakin. Itse en enää muista mitä tämä maksoi, edullista joka tapauksessa ja hinta-laatusuhde on kohdallaan.


      • äippis
        ilon kirjoitti:

        Koska vain minulla on ollut vain kerran tämä mahatauti, jäi paketista lääkkeitä syömättä. Näitä olen sitten kuljetellut joka reissulla mukana ihan varmuuden vuoksi. Myös Turkin matkoilla on paketti ollut mukana, koska uskon tämän auttavan myös turkkilaiseen versioon mahataudista.
        Seuraavalla reissulla tarttee varmaan ostaa uudet lääkkeet, jottei ehdi mennä vanhaksi tuo aikaisempi paketti.
        Jos laitat tänne palstalle hakusanaksi Antinal, saat paljon tietoa tästä lääkkeestä ja varmaan hintatietojakin. Itse en enää muista mitä tämä maksoi, edullista joka tapauksessa ja hinta-laatusuhde on kohdallaan.

        Antinal oli se lääkkeen nimi.
        itse asiassa lääkkeitä ostettiin kahta eri lajia, toista otettiin vatsankouristuksiin ja toista itse tautiin. ohjeet oli ottaa niitä muutaman tunnin välein.
        toisessa lääkkeessä ainakin kuulemma on antibiottia. nopea oli kuitenkin toipuminen. kun lääkettä jäi, toin sitä myös kotiin.


      • Taranja
        äippis kirjoitti:

        Antinal oli se lääkkeen nimi.
        itse asiassa lääkkeitä ostettiin kahta eri lajia, toista otettiin vatsankouristuksiin ja toista itse tautiin. ohjeet oli ottaa niitä muutaman tunnin välein.
        toisessa lääkkeessä ainakin kuulemma on antibiottia. nopea oli kuitenkin toipuminen. kun lääkettä jäi, toin sitä myös kotiin.

        Äippis ja muutama muukin puhuu asiaa. Kyllä Egyptissä ja etenkin Hurghadassa uskaltaa syödä muuallakin kuin hotellissa. Ja ehdottomasti kannattaakin syödä. Esimerkiksi Sakkalassa on useita ravintoloita joista saa todella herkullista ruokaa, yksi näistä mm. Mäkkärin naapurissa oleva Summer Land. Myös ruotsalaisomistuksessa oleva Cafe del Mar on loistava ja varmasti siisti paikka. Itse olen asunut täällä yli kolme vuotta ja totta on, että vatsatauti tulee välillä edelleenkin. Useimmiten sen kuitenkin saa huonosta käsihygieniasta ja myös nestehukka pistää pakin sekaisin. Muistakaa siis juoda paljon lomanne aikana!!!

        Mukavia lomailuja kaikille, ottakaa oikea asenne niin varmasti Hurghada tarjoaa monia mahdollisuuksia.


      • höplästä vedetty
        Taranja kirjoitti:

        Äippis ja muutama muukin puhuu asiaa. Kyllä Egyptissä ja etenkin Hurghadassa uskaltaa syödä muuallakin kuin hotellissa. Ja ehdottomasti kannattaakin syödä. Esimerkiksi Sakkalassa on useita ravintoloita joista saa todella herkullista ruokaa, yksi näistä mm. Mäkkärin naapurissa oleva Summer Land. Myös ruotsalaisomistuksessa oleva Cafe del Mar on loistava ja varmasti siisti paikka. Itse olen asunut täällä yli kolme vuotta ja totta on, että vatsatauti tulee välillä edelleenkin. Useimmiten sen kuitenkin saa huonosta käsihygieniasta ja myös nestehukka pistää pakin sekaisin. Muistakaa siis juoda paljon lomanne aikana!!!

        Mukavia lomailuja kaikille, ottakaa oikea asenne niin varmasti Hurghada tarjoaa monia mahdollisuuksia.

        Muistaako kukaan vesipullojen hintoja ja yleensäkin joitain hintoja, ettei ihan vedetä höplästä ainakaan loman alkuaikoina. Onko konjakki kallista ym ?


      • sanjukka
        ilon kirjoitti:

        Antinal on hyvä lääke.
        Auttaa todella nopeasti kun ottaa heti kun vatsassa kiertää.
        Kerran olen tullut kipeäksi Egyptissä. Tauti alkoi yöllä ja otin heti pari kapselia. Aamulla olin jo niin terve, että pääsin ottamaan aurinkoa enkä ravannut vessassa koko ajan. Tämän kokemuksen jälkeen Antinal on ollut joka reissulla jo varmuuden vuoksi mukana. Tämä lääke on siis ostettu Egyptissä.

        Yleisesti ottaen AI-hotelleissa on erinomainen hygieniataso. On pakko ollakin, koska hotelli poistuu matkatoimistojen valikoimista aika hätäseen jos siellä joka reissulla sairastutaan sankoin joukoin. Itse suosin aina AI-hotelleja, mutta käyn aina jokusen kerran ulkonakin illallisella. Perheeni on aika hyvin säästynyt vatsataudilta (vain minä kerran sairastuin).
        Seteleiden käsittelyn jälkeen suosittelen käsidesin käyttöä. Uskon, että se on auttanut meitä.

        http://www.egydoc.com/sites/egydoc.com/main/dbase.asp?code=291

        Nifuroxazide on sama antibiootti, jota käytetään Suomessa sairaalabakteerin MRSAn hoitoon. Eli jos ei ripuli lähde sillä lääkkeellä, niin ei millään.

        Söisin kylläkin maitohappobakteereja ja hiilitabuja ensin.


      • sanjukka
        höplästä vedetty kirjoitti:

        Muistaako kukaan vesipullojen hintoja ja yleensäkin joitain hintoja, ettei ihan vedetä höplästä ainakaan loman alkuaikoina. Onko konjakki kallista ym ?

        Pullotettu vesi maksaa kaupassa 1,5 - 2 puntaa, joissakin hotelleissa jopa 15 puntaa.
        Pullotettua vettä pitää kuitenkin juoda, ja paljon. Kraanavesi tulee putkia pitkin Kairosta tai Niilistä, joten se on ollut jo kauan matkalla säilytetty ei niin puhtaissa tankeissa ennen kun pääset maistelemaan sitä. Älä juo kraanavettä Hurghadassa tai Sharmissa!


      • höplästä vedetty
        sanjukka kirjoitti:

        Pullotettu vesi maksaa kaupassa 1,5 - 2 puntaa, joissakin hotelleissa jopa 15 puntaa.
        Pullotettua vettä pitää kuitenkin juoda, ja paljon. Kraanavesi tulee putkia pitkin Kairosta tai Niilistä, joten se on ollut jo kauan matkalla säilytetty ei niin puhtaissa tankeissa ennen kun pääset maistelemaan sitä. Älä juo kraanavettä Hurghadassa tai Sharmissa!

        Kiitos sanjukka, nyt tietää ainakin veden hinnan ;)


      • paikallinenpimu
        höplästä vedetty kirjoitti:

        Kiitos sanjukka, nyt tietää ainakin veden hinnan ;)

        Hurghadassa on ainakin muutama ruokakauppa, jossa on kiinteät hinnat. Metroon (lähellä Zahabiaa pohjoisessa ja toinen lähellä Marlin Inniä kaupungin keskiosassa) , Abu Ahraan ( monta ympäri kaupunkia) tai Spinneysiin (lähellä Alf Leila Wa Leilaa etelässä) kannattaa mennä ja ostaa vettä, hedelmiä ja muita pikkupurtavia. Mukaan voi ostaa myös oliiveja, tahinaa tai halwaa.

        Spinneysissä on myös hylly jossa on "turistikrääsää", eli vesipiiput ja Hurghada t-paidat voi ostaa täältä kiinteään hintaan. Sakkalasta niitä saa Abu Ahran yläpuolella olevasta basaarista ( suurin pirtein Seagull ja Waves hotelleja vastapäätä) kiinteään hintaan. Siellä niitä komeron takanurkkaan työnnettäviä tavaroita löytyy kolme kerrosta, hintalappuineen.
        Ihan hyvä kiertää muutenkin ensimmäisinä päivinä, niin tietää sitten mikä on normaali hinta tavaroista. Jos vaikka innostuu harrastamaan tinkimistä. =)


      • TeaT
        sanjukka kirjoitti:

        http://www.egydoc.com/sites/egydoc.com/main/dbase.asp?code=291

        Nifuroxazide on sama antibiootti, jota käytetään Suomessa sairaalabakteerin MRSAn hoitoon. Eli jos ei ripuli lähde sillä lääkkeellä, niin ei millään.

        Söisin kylläkin maitohappobakteereja ja hiilitabuja ensin.

        Antinal maksoi 5 LE:tä paketti. Meilläkin oli pientä vatsatautia, mutta tuolla ihmelääkkeellä se meni ohi. Luulisin, että nuo kuumeiseen ripuliin sairastuneet ovat omaa hölmöyttään antaneet vatsataudin mennä liian pitkälle. Elimistöhän kuivuu kuumassa maassa kuumeisena ja ripuloivana TODELLA nopeasti. Tästä syystä siis tiputus = nesteytys. Tässä yhteydessä on myös helpointa antaa mahdollinen antibiootti suoraan tipan kautta jolloin teho on nopeampi. Heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua apteekkiin vaan Antinalia ostamaan, ei mene loma pilalle. Ja se oikeasti auttaa. Tai heti yhteys lääkäriin jos arempi ei uskalla Antinalia kylmiltään ottaa. Oppaatkin näin kehoittivat toimimaan. Ei ripulitautia kannata pelätä hysteerisesti, siihen täytyy vain osata reagoida ajoissa niin suurempia harmituksia ei pääse syntymään.

        Alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä Hurghadan kentällä on taxfree-myymälä sekä bazaarialue myös. Taxfreessä hinnat ovat dollareina ja euroihin hinnat käännetään ihan summamutikassa. Esim Finlandia-vodkapullo 1 l hinta oli 13 dollaria, Havanna 1 l 15 dollaria. Molemmat maksoivat euroina saman verran, 10e.

        Bazaarialueella hinnat olivat euroina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe