Ovatko omistajat tyytyväisiä nyky-Bemareihin? Onko niiden hinta-laatusuhde kohdallaan?
Kaipaan kunnollisia ja asiallisia vastauksia, en mitään vedätyksiä. Kiitos.
Erilaisilla nettipalstoilla kiihkoillaan eri automerkkien puolesta ja erityisesti niitä vastaan. Asialla lienevät enimmäkseen ne, joilla ei itsellään ole vielä minkäänlaista autoa. Mutta millaisia ovat omistajien todelliset kokemukset uudehkoista Bemareista? Miten on kestänyt esimerkiksi BMW:n diesel?
Onko nyky-Bemari maineensa veroinen laatuauto?
Mikä on Bemarin laatu?
17
6641
Vastaukset
- Bmw 325
Me Bemari omisjat pidämme sitä ihan paskana http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=119312
- vaan
te ette kehtaa tuoda esiin tyytymättömyyttä jatkuvinn ongelmiin. Onko bemu taas "huollossa"?
- bmw 528i
kyllä täytyy sanoa monista omistamastani autosta on bemari tullut jäädäkseen.
sellaista autoahan ei tietääkseni ole missä ei olisi mitään vikaa/ominaisuutta, bemarissa niitä on vain niin vähän ettei niitä edes aina huomaa,
täytyy kyllä sanoa laatu on kyllä kohdallaan bemareissa, hinnasta en niin tiedä voihan se köyhää koetella mutta elämä on.BMW on merkkinä sellainen, josta jokaisella on jokin mielipide.
BMW:stä joko pidetään tai sitä vihataan, siksi puolueetonta mielipidettä ei taida olla olemassakaan.
Itse olen ajanut viimeiset 16-vuotta BMW:llä (4 kpl) eikä yhdessäkään ole ollut ylimääräisiä murheita.
Tällä hetkellä omistan 320 e46:sen vm-01, eikä autossa ole ollut mitään ongelmia.
Tosin autolla on ajettu vasta 45 tkm:)
Kokemusteni perusteella BMW on oikeasti laatuauto.
BMW on myös kallis auto, joten siltä on lupa myös vaatia enemmän:)
- tyytyväisiä
http://www.jdpower.com/news/releases/pressrelease.asp?ID=2005088
Ihan kärjen tuntumassa ollaan!- jaapu
Joku sanoi että Bemari on tullut jäädäkseen. Olen itse omistanut aiemmin vuosia takaperin E21 300-sarjan Bemarin, josta mm. jäi mieleen tosiasia, että vanhana ja yli 200.000 ajettunakaan mitään kitinöistä ja räminöitä ei esiintynyt. Hölmöyttäni poltin tuolloin kansipahvin ja yläkerta piti avata. En muista mittarilukemaa, mutta sylintereissä oli nähtävissä hoonausjäljet... jokainen autoista ymmärtävä tietää, että jos yli 200.000 km ajetun auton sylintereissä on hoonausjäljet, pitää materiaalien ja toleranssien (työn huolellisuuden) olla ensiluokkaisella tasolla.
Elämä on ja heitteli taloudellisesti siihen suuntaan, että alla oli useita muita merkkejä. Uusiakin, ei vaan BMW:tä.
2002 hankin uuden Bemarin ja nyt, vajaa neljä vuotta ja 110.00 kiolmetriä myöhemmin elämä ei enää ole, jos ei ole Bemaria, kävellään. Matkan varrella olleiden Fiatien, Opeleiden yms. jälkeen osaa arvostaa reiden paksuisia kynnyspalkkeja (turvallisuus), ylittämättömiä ajo-ominaisuuksia ennen kaikkea talvella vaikeissa olosuhteissa, työn laatua mutta myös ylläpidon edullisuutta.
Mikäli tulen tilanteeseen, jossa varallisuus ei riitä bemariin, uuteen tai käytettyyn, niin... no, rehellisesti en kävele, mutta mieluummin vanhalla Bemarilla kuin uudella muulla merkillä.
Käykääpä ajamassa E39 mallisella bemarilla ja kertokaa kaupasta hankittava uusi auto, joka tarjoaa samat ajo-ominaisuudet, turvallisuuden ja laadun... oukkei, uusi bemari.
Lässytyksen jälkeen faktoihin, 110.000 kilsaa ja yksi (1) huolto. 110.100 kilsaa ja tuon yhden huollon lisäksi kaksi (2) öljynvaihtoa. Huoltoon menneet kulut tähän saakka karvan alle 700 euroa, kun edellisessä atossa 40.000 kilsan välein vaihdettavan nokkahihan vaihto töineen ja osineen maksoi tuon. Kyllähän Avensis tai vastaava riisipaahdin, kestää ja ei jätä tielle, mutta huollotkin tehdään kymppitonnin välein ja jokakerta tuloksena vähintään 500 eur lasku.
Näillä kilsoilla 5500 eur olisi mennyt huoltoihin.
TCO:n ymmärtävä tajuaa tässä vaiheessa, miksi Bemari on hyvä ja turvallinen valinta.
- nez-???
Tällä palstalla Bemari on suorastaan Taivaan Lahja. Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että ei se ole taivaasta. Se on ihan vaan auto muiden joukossa, paitsi että on sieltä kalliimmasta päästä.
Olen ihan omalla rahalla ostanut uuden kolmekaksvitosen, joka on kyllä muuten ok, kunhan ei puhuta niistä saamarin renkaista, joista jo Hesarikin ehti kirjoittelemaan. Autossa ei tietenkään ole mitään vikaa, nämä Suomen tiet vaan on niin huonoja!
Bemari ei siis ole halpa, tuskin edes hintansa veroinen, mutta kokemuksesta voin kertoa, ettei ole esim. Audi tai Mersukaan. Volvosta puhumattakaan! Jos haluat rahoillesi vastinetta, niin unohda nämä ns. premiumit (mitä hittoa tuo sana nyt tarkoittaakin).
Miksi siis itse ostin uuden Bemarin, en tiedä, mitään todellista järkisyytä siihen ei ollut. Autoja ei osteta järkisyillä, tunne ratkaisee. Valitettavasti. - 330d
2001 330d 204 tkm, moottorissa ei ole ollut mitään oireita. Ensimmäiset 130 tkm autobaanalla, joten koneet on tehty ajoa varten.
- taunokas
paras tähänastisista (E61). Ennen Lancia, Audi, Saab, Volvo, Fiat.
- keskitason laatu eli
Huonompi kuin Toyota mutta parempi kuin Ford.
Senhän näkee vikatilastoista.
Bemarilla on hyvä status. - BMW
Niin, no onhan tuo BMW merkkien merkki (tutkitusti) sejä uutena että käytettynä. Ja onhan sillä sellainen mukava bad boy -image!
;-) - spy
puoletani, seitsemän peräjälkeen omistetun bemarin perusteella, voin sanoa olleeni merkkiin todella tyytyväinen.
Bemari on ehkä ylihintainen perusmallisena, mutta suuremmilla koneilla varustetut mallit ovat hinnaltaan linjassa, siis jos vertaa Mersuun ja Audiin. Muilla merkeillä nyt ei ole vastaavia moottorivaihtoehtoja juuri tarjolla, jos puhutaan yli 300 hevosvoimaisista padoista.
Volvoa en asettaisi Audin, BMW:n ja Mersun kanssa samalle linjalle, koska mielestäni auton ajettavuus, esim. T5 mallissa, ei ole moottorin ominaisuuksiin nähden linjassa. - Boss
Ajomääräni vuositasolla ovat olleet n. 60000-80000 km:n luokkaa. Autoistuinta on tullut kulutettua mainituilla kilometrimäärillä jo yli 20 vuotta ja niistä viimeiset 6 vuotta BMW:n dieselmoottorien kuljettamana.
Jos autoon investoi yli 55 000 euroa, pitää silloin myyvältä liikkeeltä saada myös vastinetta rahoilleen. Viimeiset kolme autoani olen ostanut uutena, jokaisen eri BMW:n jälleenmyyjältä. Tosiasia on, että jokaisessa autossa on löytynyt vikoja, tosin erittäin pieniä, lähinnä normaalista kulumisesta johtuvia. Tärkein asia mielestäni on ollut kuitenkin BMW:n jälkimarkkinoinnin taso, joka on ollut omalla kohdallani erittäin hyvin toimiva. Jälkimarkkinointi yhdistettynä BMW:n laatuun, on mielstäni ollut ylivertainen muihin käyttämiini automerkkeihin ja siksi aioin edelleen ajaa samalla merkillä. - Omistaja 5er
on aika pitkälti Audi, BMW ja MB. Audi taitaa "pikkuvikojen" vähyydessä viedä voiton ja yleinen laatu on kaikissa kohdallaan. Bemarissa (ainakin minun -02) kova tuuli tykkää kuskata autoa enemmän, kuin minä. Koeajamassani Audin A6:ssa en havainnut samaa _ongelmaa_. MB:stä en tiedä.
Huomautuksena, että aina kun puhutaan niin sanotun non-premium segmentin autoista, niin puhutaan laatuVaikutelmasta.
Näissä kolmessa saksalaisessa se ei ole vaikutelmaa, vaan oikeata laatua. Uuden Opelin koeajo ei vakuuttanut.
Seuraavaksi itse aion hankkia Audin quattron.. A6 tähtäimessä keväällä. Vakuutti minut. Ehkä mersu neljän vuoden päästä ;) .
Kaikki kuitenkin aivan upeita pelejä. - ajomies
Omistaja 5er kirjoitti:
on aika pitkälti Audi, BMW ja MB. Audi taitaa "pikkuvikojen" vähyydessä viedä voiton ja yleinen laatu on kaikissa kohdallaan. Bemarissa (ainakin minun -02) kova tuuli tykkää kuskata autoa enemmän, kuin minä. Koeajamassani Audin A6:ssa en havainnut samaa _ongelmaa_. MB:stä en tiedä.
Huomautuksena, että aina kun puhutaan niin sanotun non-premium segmentin autoista, niin puhutaan laatuVaikutelmasta.
Näissä kolmessa saksalaisessa se ei ole vaikutelmaa, vaan oikeata laatua. Uuden Opelin koeajo ei vakuuttanut.
Seuraavaksi itse aion hankkia Audin quattron.. A6 tähtäimessä keväällä. Vakuutti minut. Ehkä mersu neljän vuoden päästä ;) .
Kaikki kuitenkin aivan upeita pelejä.Mielenkiintoisia vastauksia. Olen pitkälti samaa mieltä Audin, BMW:n ja Mersun tietystä laadukkuudesta. Kaveri tosin piti -02 A6 TDI:stään jonkin verran puhetta ja nimenomaan kiusallisten pikkuvikojen takia. Todennäköisesti niitä ei juuri Bemarissa tai Mersussa ole.
- Idols_
ajomies kirjoitti:
Mielenkiintoisia vastauksia. Olen pitkälti samaa mieltä Audin, BMW:n ja Mersun tietystä laadukkuudesta. Kaveri tosin piti -02 A6 TDI:stään jonkin verran puhetta ja nimenomaan kiusallisten pikkuvikojen takia. Todennäköisesti niitä ei juuri Bemarissa tai Mersussa ole.
Eiköhän asia ole päinvastoin. Ei kannata yhden auton perusteella vetää johtopäätöksiä. Bemarikin hankkii osansa nykyään sieltä, mistä halvimmalla saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859