oppisopimuksella lähihoitajaksi....

neiti_18

Niin kun ois tarkoitus hakea lähihoitaja "kouluun" ensi syksynä, mutta oppisopimuksella. Pitääkö minun siis hakea tähän kyseiseen kouluun ja päästä pääsykokeista läpi vai kuinka se homma toimii..?? Kun siis oon kuullu muutamalta kaverilta että jos en varsinaisesti mene tähän kouluun, siis jos aion "opiskella" oppisopimuksella niin mun ei tarvii hakea tähän kouluun ollenkaan vaan suoraa voin etsiä työpaikan/pomon joka voisi ottaa mut oppisopimuksella töihin??
Onko siis näin? Pahoittelen jos ette ymmärrä mitä ajan takaa, toi on aika epäselvästi kirjoitettu, mutta YRITTÄKÄÄ saada jotain tolkkua, joohan?XD
Kiitoksia jo etukäteen!xD

13

17478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gffgfgfgf

>koulutus>oppisopimus
      tai google>oppisopimustoimistot

• sinun.

täytyy löytää työpaikka joka on halukas oppisopimukseen. Siitä se kaikki lähtee. En tiedä kuinka vaikeaa sellainen on jos on nuori ja kokematon alasta. Sitten sen jälkeen voi ottaa yhteyttä esim. paikkakunnan tai alueen oppisopimustoimistoon ja kysellä sieltä vaihtoehtoja oppisopimuskoulutukseen ja missä niitä on ja milloin alkaa. Työvoimatoimistosta saa varmasti myös tietoa. Kun asiat on tähän asti selvää, on työpaikka ja koulu tiedossa, sitten sinne kouluun on soveltuvuustesti. Se kun on mennyt ok, tehdään oppisopimus kirjallisena. sen tulee tekemään oppisopimustoimistosta joku henkilö. On erilaisia käytäntöjä, riippuu koulusta varmaankin. ollaanko parisen viikkoa töissä ja parisen viikkoa koulussa. Oma oppisopimukseni on edennyt näin, mutta meillä opetus tapahtuu iltaisin noin 5 iltaa kuukaudessa ja pari koko lauantai päivää kuukaudessa ja etätehtäviä paaaljon. Työssäoppimisjaksot on ja tässä annetaan näytöt.
      Vuosi vielä jäljellä, rankkaa on välillä mutta vuosi enää. Jos tämä selitys vaikutti hankalalta niin marssi työkkäriin, siellä ne osaa neuvoa sua. Mutta eka on se työpaikka, ilman sitä ei voi koko ruljanssi alkaa.

• neiti_18

Kiitoksia vastauksista! :) Millon sitä työpaikkaa sit kannattais ruveta etsiskeleen..?? Joskus kesälläkö jos aikomus olisi ensi syksynä aloittaa..?? :)

• neiti_18

Aika outoo et ennenku on se soveltuvuus testi niin pitää olla työpaikka ja koulu valmiina.. entä jos se pääsykoe ei mene läpi..?? Kiva sitte mennä sanoon sille työnantajalle että joo, en mä voikkaan tulla kun en läpässy pääsykoetta..oikeesti..pieni hävetys!xD

• ----------

Kannattaa ensin ottaa selvää kouluista joissa tutkinnon voi suorittaa oppisopimuksella, paikkakuntasi työkkärissä osaavat varmaan myös neuvoa. Jotkut koulut myös mainostavat lehdissä oppisopimuskoulutusta. Yleensä koulutukseen haetaan kai lähettämällä kouluun joku hakemus todistusjäljennöksineen tms, sitä en tiedä että onko jotain soveltuvuuskokeita. Koulutukseen kuuluu myös lähitunteja koululla ja työpaikka täytyy hankkia itse.

• tarkoititko

sillä soveltuvuustestillä sitä pääsykoetta..??xD

• -------------
        tarkoititko kirjoitti:

sillä soveltuvuustestillä sitä pääsykoetta..??xD

Sosiaali- ja terveysalalle järjestetään soveltuvuuskokeita joilla tutkitaan sitä soveltuuko joku hlö kyseiselle alalle, voihan niitä pääsykokeiksikin kutsua jos huvittaa. En nyt ymmärrä että mikä pointti tuossa viisastelussasi oli, luulitko saaneesi suurenkin älynväläyksen tjn. Kyllä te teinit sitten olette "hauskoja"... xD

• neiti_18

Sori vaan mutta tietääkseni en oo viisastellu yhtikään mitään!!

• neiti_18

"Aika outoo et ennenku on se soveltuvuus testi niin pitää olla työpaikka ja koulu valmiina.. entä jos se pääsykoe ei mene läpi..?? Kiva sitte mennä sanoon sille työnantajalle että joo, en mä voikkaan tulla kun en läpässy pääsykoetta..oikeesti..pieni hävetys!xD"

Vituttaa kyl todenteolla, aivan hyvin toi mun kirjoitukseni olisi voinut olla jonkun EI teinin kirjoittama.. prkle! Jos ton olisi kirjoittanut joku EI teini niin varmasti olisi tullut jotain positiivisempaa kommenttia. Vitun teinien syrjijät!! Mutta ihan miten vaan! sitäpaitsi itse oot ollu itsekki joskus teini ja kaikenlisäksi ihan varmasti yhtä tyhmä jos et tyhmempiki..Sori vaan!!!

• hermostu
        neiti_18 kirjoitti:

"Aika outoo et ennenku on se soveltuvuus testi niin pitää olla työpaikka ja koulu valmiina.. entä jos se pääsykoe ei mene läpi..?? Kiva sitte mennä sanoon sille työnantajalle että joo, en mä voikkaan tulla kun en läpässy pääsykoetta..oikeesti..pieni hävetys!xD"

Vituttaa kyl todenteolla, aivan hyvin toi mun kirjoitukseni olisi voinut olla jonkun EI teinin kirjoittama.. prkle! Jos ton olisi kirjoittanut joku EI teini niin varmasti olisi tullut jotain positiivisempaa kommenttia. Vitun teinien syrjijät!! Mutta ihan miten vaan! sitäpaitsi itse oot ollu itsekki joskus teini ja kaikenlisäksi ihan varmasti yhtä tyhmä jos et tyhmempiki..Sori vaan!!!

tyhmät antaa tuollaista kommenttia, ole itse aikuisempi äläkä noteeraa mitenkään se on aina parempi. Kyllä se työpaikka pitää olla sovittuna ennenkuin niihin oppisopimukseen pyrkivän soveltuvuustesteihin menee. Mutta kaikkein oikeinta tietoa saat kun menet tai soitat työkkäriin, he osaavat neuvoa siellä.

• neiti_18
        hermostu kirjoitti:

tyhmät antaa tuollaista kommenttia, ole itse aikuisempi äläkä noteeraa mitenkään se on aina parempi. Kyllä se työpaikka pitää olla sovittuna ennenkuin niihin oppisopimukseen pyrkivän soveltuvuustesteihin menee. Mutta kaikkein oikeinta tietoa saat kun menet tai soitat työkkäriin, he osaavat neuvoa siellä.

En hermostu!:) ja kiitos vielä vastauksestasi! :)

• Itsekin lähihoitajaksi hink...
        neiti_18 kirjoitti:

En hermostu!:) ja kiitos vielä vastauksestasi! :)

Liekö asia sinulle jo selvinnyt? Onko kotipaikkakunnallasi oppisopimustoimistoa tai minkä toimiston alueelle se kuuluu? Siellä asiat selviävät, työkkärissä ei välttämättä tiedetä (oma kokemus). Oppisop.toimisto tietää neuvoa myös mahdollisista "soveltuvuustesteistä" jne. Netistä varmaan löytyy toimistojen yhteystiedot.
        Tsemppiä ;o)

• h
        neiti_18 kirjoitti:

Hän, joka puhui noista viisastelevista teiniviesteistä ei tarkoittanut sun viestiäs vaan tätä:

"vai
        Kirjoittanut: tarkoititko / 16.10.05 / klo 11:24
        sillä soveltuvuustestillä sitä pääsykoetta..??xD"

Come on, think before you do...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe