Kukaan maalaa akryyliväreillä?

maria

Vinkkejä! Olen väritellyt saviruukkuja akryyliväreilläja nyt rupeaa kohta värjääntymään keittiön seinätkin kun ruukut loppuu... :)

13

6245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bettiina

Kokeilehan taulujen tekemistä välillä.
      Osta valmis taulupohja kirjakaupasta ja ala
      heiluttamaan maalaussivellintä.Älä tukahduta luovuuttasi !
      Alota vaikka asetelmien teolla,maalaa vaikka kuva
      vanhoista kengistäsi kuten van Gogh.

• maria

kiitos kannustuksesta... täytyy yrittää... :)

• Pilvi*
        maria kirjoitti:

kiitos kannustuksesta... täytyy yrittää... :)

kyllähän noilla tulee maalattua, uskomattoman hyviä ja helppokäyttöisiä värejä, kun ei mitään tärpättejä tms. tarvi käyttää ohessa. kalliita vaan ikäväkyllä ovat, kun 500ml purkki 11,90euroa. värien merkkiä en muista, mutta useissa kouluissa käytetään kuvistunnilla.

parhaaksi maalaus alustaksi olen havainnut ohuen vanerin, sellaisen käsittelemättömän. itellä sama ongelma, että loppuu maalattavat esineet ja taulupohjat. ei siis auttanut muu, kuin siirtyä jo huonekalujen maalaukseen, mutta mikäs siinä. liekehtivän oranssit hyllyt vaan piristävät kämppää.

• yks mies
        Pilvi* kirjoitti:

kyllähän noilla tulee maalattua, uskomattoman hyviä ja helppokäyttöisiä värejä, kun ei mitään tärpättejä tms. tarvi käyttää ohessa. kalliita vaan ikäväkyllä ovat, kun 500ml purkki 11,90euroa. värien merkkiä en muista, mutta useissa kouluissa käytetään kuvistunnilla.

parhaaksi maalaus alustaksi olen havainnut ohuen vanerin, sellaisen käsittelemättömän. itellä sama ongelma, että loppuu maalattavat esineet ja taulupohjat. ei siis auttanut muu, kuin siirtyä jo huonekalujen maalaukseen, mutta mikäs siinä. liekehtivän oranssit hyllyt vaan piristävät kämppää.

Hei!
        Kertokaas nyt minulle mitä tarvitsen kun tahtoisin maalata värikkään taulun. Mitään kursseja tms. en ajatellut käydä, vaan ruveta suoraan maalaamaan. Onnistuuko se siltä pohjalta?
        Täytyy tätä yrittää kun on jo monta vuotta ollut mielessä, auttakaa miten pääsen eroon tästä mieliteosta :))

yks mies vaan

• takiainen
        yks mies kirjoitti:

Hei!
        Kertokaas nyt minulle mitä tarvitsen kun tahtoisin maalata värikkään taulun. Mitään kursseja tms. en ajatellut käydä, vaan ruveta suoraan maalaamaan. Onnistuuko se siltä pohjalta?
        Täytyy tätä yrittää kun on jo monta vuotta ollut mielessä, auttakaa miten pääsen eroon tästä mieliteosta :))

yks mies vaan

Peittävät, vesiohenteiset ja kuivuvat nopeasti, että pääsee vetämään uutta maalikerrosta.
        Suosittelen. Anna palaa. Rentouttavaa.

• Harrastelija
        yks mies kirjoitti:

Hei!

yks mies vaan

Heipsan,
        haluat tehdä taulun.Jos kokeilisit ensin ohuelle
        vanerille,..pohjusta ensin vaneri valkoisella
        Lateksilla (tai suosittelen Gessoa,taidekaupasta).
        Pohjusta molemmat puolet,ei käperry pahasti jos teet ison työn.
        Acrylivärit ovat ok,kuivuvat nopeasti jos olet varma,nopea tekijä.Öljyvärien kanssa tarvitset
        neuvoa taidekaupasta tai alan kirjoista; litkujen
        sekoittaminen täytyy tehdä oikein.Acryleillä saat
        helposti kolmiulotteisuutta pintaan,paksuilla kerroksilla. Kokeile,pohja on kuitenkin kaiken
        alku.

• takiainen
        yks mies kirjoitti:

Hei!

yks mies vaan

Ja kirjakaupasta yms. saat ostaa valmiita pahville pingotettuja maalauskankaita, jotka on valmiiksi pohjustettu akryyli- tai öljyvärejä varten.

• yks mies
        takiainen kirjoitti:

Ja kirjakaupasta yms. saat ostaa valmiita pahville pingotettuja maalauskankaita, jotka on valmiiksi pohjustettu akryyli- tai öljyvärejä varten.

Kiitos paljon antamistanne vinkeistä. Tulen kokeilemaan niitä kyllä. Ei muuta kun tarvikkeita hankkimaan. Aihe on olemassa ja siitä voi tehdä eri värisiä versioita kun lehtien värit muuttuu syksyn lähestyessä...

Toistaiseksi vielä hyvää kesän jatkoa, t yks mies

• takiainen
        yks mies kirjoitti:

Kiitos paljon antamistanne vinkeistä. Tulen kokeilemaan niitä kyllä. Ei muuta kun tarvikkeita hankkimaan. Aihe on olemassa ja siitä voi tehdä eri värisiä versioita kun lehtien värit muuttuu syksyn lähestyessä...

Toistaiseksi vielä hyvää kesän jatkoa, t yks mies

kesän jatkot sinnekin!

• maria
        Pilvi* kirjoitti:

yöpöytä lähti väritykseen... :)

• allu
        yks mies kirjoitti:

Hei!

yks mies vaan

että, että minä maalailen itse akryyliväreillä einkä minä mitään kurssia ole käynyt ja teen ihan hienoja maisema ja lintu maalauksia uskalsin vaan kokeilla ja tykkään maalata tosi hirmusti. saan aika paljon inspiraatiota maalaus kirjasta ja kaikista ympäristö tiedon kirjoista kun oli jäänyt itselleni hieno kirja joskus............

• Arti

Olen itse maalannut useita vuosia akryyliväreillä. Niillä voi kokeilla mitä ihmeellisimpiä maalaustekniikoita ja aivan erityisesti ne sopivat abstraktiin maalaukseen. Olen muun muassa pelkillä käsillä maalannut, tulokset ovat olleet häikäiseviä ja erittäin spontaani tekniikka sopii tähän tarkoitukseen. Muita tyylejä on ollut vedellä ohennettu akryyli jota valutetaan eritavoilla maalauksessa jonka jälkeen tuloksena on erittäin mielenkiintoisia kuvioita. Muita spontaaneja tyylejä voi kokeilla maalaamalla useammalla kuin yhdellä pensselillä kerrallaan... tuloksena on erittäin moniulotteinen työ. Suosittelen kaikille jos ei muuta, niin ainakin tämä on hauskaa. :)

• allu

maalailen itse akryyliväreillä! tykkään niistä ja ne ei ole yhtään huonompia kuin öljyvärit päinvastoin minun mielestä ,mutta riippuu ihmisestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe