myyntiedustajan

työ,

minkälaista hommaa??? ajattelin hakeutua kun olisi autoetukin näköjään??

10

7825

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-reppuri

Lyhyesti ilmaistuna: Työ on perseestä ja työnantaja riistää. Yleensä. Ota selvää onko firmassa työntekijöiden vaihtuvuus suurta. Jos on, niin unohda. Toimistotarvikemyynti ei ainakaan ole kovin hohdokasta ja bruttoprovisiopalkkaus pitäisi kieltää lailla.

Kentälle mahtuu tosin monenlaista firmaa, mutta niihin hyviin edustuksiin ei sitten olekaan niin helppoa päästä. Toisaalta noista "ryöstäjäfirmoista" saa kokemusta ja sitä kautta voi pikkuhiljaa hakeutua parempiin tehtäviin. Mutta noissa bruttoprovisiolla toimivissa firmoissa sinulla on todennäköisesti kulut suuremmat kuin tulot, koska työnantaja ei maksa kilometrikorvausta/päivärahoja.

• Kertokaa..

Harrix hakee melko usein pohjanmaalle edustajaa? Mikä vikana? Vai onko työntekijät vain "huonoja"?
      olen nimittäin joskus miettinyt sinne hakemista..

• Minä

On kaveri siellä duunissa ja se ainaskin kehuu että on hyvä ja reilu firma.

• Myyjä

Olen itse Harrixin kilpailijan leivissä, eikä ainakaan asiakkailta oo tullut mitään negatiivista ko. yrityksestä. Alalla on ongelmana vaan se, että kun aloitetaan myyntiedustajan työ, rakennetaan heti pilvilinnoja isoista myynneistä ja hienoista autoista. Tulos tulee pelkästään kovan työn kautta meillä, Harrixilla ja kaikessa muussakin myyntityössä.

• perseestä

VOI olla mielekästä jos on tuote mikä ei ole niin kilpailtu.
      En kuitenkaan suosittele

• Jussi

Mistäkö meinaat sellaisen tuotteen löytää, mikä ei olisi kilpailtu...

Eikä kilpailua pidä pelästyä, kun on itse aktiivinen, kauppaa kyllä tulee.

Niin on moni muukin työ perseestä, eikä tälle alalle kaikki luuserit sovikkaan. Jollekin on parempi koota pahvilaatikoita...

• ex-reppuri
        Jussi kirjoitti:

Mistäkö meinaat sellaisen tuotteen löytää, mikä ei olisi kilpailtu...

Eikä kilpailua pidä pelästyä, kun on itse aktiivinen, kauppaa kyllä tulee.

Niin on moni muukin työ perseestä, eikä tälle alalle kaikki luuserit sovikkaan. Jollekin on parempi koota pahvilaatikoita...

Lienee tarkoittanut näitä firmoja, jotka kauppaavat kaikenmaailman pesuaineen litkuja tai toimistotarvikkeita. Näitä firmoja meinaan riittää. Ja näissä firmoissa työ on enimmäkseen perseestä. Ja palkkausmuotona surullisen kuuluisa bruttoprovisio.

Eräillä muilla tuotteilla työ on jo huomattavasti miellyttävämpää, vaikka kilpailua niissäkin on. Esim. teollisuuden erikoistuotteet, elektroniikka, teollisuuskemikaalit, joita menee suuria eriä (ei pesuaineet) jne. Työ on haastavaa ja antoisaa, eikä tuotteita tarvitse väkisellä tyrkyttää kenellekään kuten toimistotarvikemyyjät.

• Maikki
        ex-reppuri kirjoitti:

Lienee tarkoittanut näitä firmoja, jotka kauppaavat kaikenmaailman pesuaineen litkuja tai toimistotarvikkeita. Näitä firmoja meinaan riittää. Ja näissä firmoissa työ on enimmäkseen perseestä. Ja palkkausmuotona surullisen kuuluisa bruttoprovisio.

Eräillä muilla tuotteilla työ on jo huomattavasti miellyttävämpää, vaikka kilpailua niissäkin on. Esim. teollisuuden erikoistuotteet, elektroniikka, teollisuuskemikaalit, joita menee suuria eriä (ei pesuaineet) jne. Työ on haastavaa ja antoisaa, eikä tuotteita tarvitse väkisellä tyrkyttää kenellekään kuten toimistotarvikemyyjät.

Mitäs vikaa mahtaa olla pesuaineissa?
        Sehän on "välttämätöntä pahaa joka menee viemäritä alas" Ja sitä tarvitaan paljon kun ottaa huomioon Suomen kriteerit puhtaudesta ja hygieniatasosta.
        Ei mulla ainakaan mitään valittamista ole.
        Siinä sitä menee tyyliin ltk/lava.

Myyntityö kuin myyntityö, samaa "huoraamista"
        ihan positiivisessa mielessä.
        Pitää vain olla sen henkinen ihminen että jaksaa päivästä toiseen myydä ensin itsensä ja sitä kautta tuotteensa ja tehdä pitkäaikaisia luottavaisia asiakkaita.

• työnhaussa

selectop. Onko tietoa, kokemusta kyseisestä firmasta? Myy niitä täällä paljon parjattuja atk-tarvikkeita=) Hakevat edustajaa, pohjapalkka 1800€/kk, siihen päälle "lisät" myynnin mukaan..

• Juhnis1986

Olen hakenut kyseiseen firmaan edustajaksi . Saa nähä mitenkä käy .
        Olen tehnyt aikaisemminkin myyntihommia .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe