Hankinta

Hakkaaja

Vieläkö joku hakkaa aukkoa sahan kanssa,itsellä olis ylispuita kannattasko hakata sahalla.Nii no eipä tietenkää on vastaus,mut taidan tehä kuitenkii onhan niitä kalliimpiakii harrastuksia.

6

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TKH

      ...siitä että missä sijaitsee nuo ylispuut.Jos alla hyvä taimikko ja haluaa sen säästää niin miestyönä on suurempi todennäköisyys että taimet säästyy.Jos taimikko on tuollaista alle puolimetristä niin talvella paksun lumen aikaan motollakin saa tehtyä,lumi suojaa aika hyvin.
      On yksi konetyyppi ollut jolla ylispuiden hakkuu onnistuisi parhaiten,nimittäin Pika 75.Siinä puu putosi maahan vasta valmiini tukkina eikä raahautunut maanpintaa pitkin.Mutta ko. konetyyppi on jo kadonnut...oli muutoin ensimmäinen kuutioiva harvesteri,jo 70-luvulla.
      http://www.kantapuu.fi/viewimage.php?id=1559&imgres=lres

      • Hakkaaja

        Yks isäntä kaato ja karsi männyt ja moto veti ne sitte vasta läpi,ni ei oksat särkenä taimia.


      • Hakkaaja kirjoitti:

        Yks isäntä kaato ja karsi männyt ja moto veti ne sitte vasta läpi,ni ei oksat särkenä taimia.

        taimikolle kun hangen kantaessa hakkaa ja vinssillä vetää rungot pois,silloin se voi jopa kannattaakin paremmin, kuin muuten.
        Joutuu vaan odottelemaan niitä hahkikelejä keväämmälle.


      • helposti pelleilyä
        kawasaki250 kirjoitti:

        taimikolle kun hangen kantaessa hakkaa ja vinssillä vetää rungot pois,silloin se voi jopa kannattaakin paremmin, kuin muuten.
        Joutuu vaan odottelemaan niitä hahkikelejä keväämmälle.

        pitäis vaan olla kunnon kone siihen vetämiseen pienillä traktoreilla,ei oikein hangessa tee mitään .


      • juuri
        helposti pelleilyä kirjoitti:

        pitäis vaan olla kunnon kone siihen vetämiseen pienillä traktoreilla,ei oikein hangessa tee mitään .

        Moottorikelkalla koko runkona vetämällä(karsittuna) ja apteeraus vasta tien varressa. niin oon tehnynä


      • helposti pelleilyä kirjoitti:

        pitäis vaan olla kunnon kone siihen vetämiseen pienillä traktoreilla,ei oikein hangessa tee mitään .

        että käyttää pitkää vaijeria siinä vinssissä, niin ei tarvitse siellä hangessa niin paljon ajella, mutta totta puhut ei sillä pikkutraktorilla/2vetosella hangessa mitään tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe