Hankinta

Hakkaaja

Vieläkö joku hakkaa aukkoa sahan kanssa,itsellä olis ylispuita kannattasko hakata sahalla.Nii no eipä tietenkää on vastaus,mut taidan tehä kuitenkii onhan niitä kalliimpiakii harrastuksia.

6

1193

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TKH

...siitä että missä sijaitsee nuo ylispuut.Jos alla hyvä taimikko ja haluaa sen säästää niin miestyönä on suurempi todennäköisyys että taimet säästyy.Jos taimikko on tuollaista alle puolimetristä niin talvella paksun lumen aikaan motollakin saa tehtyä,lumi suojaa aika hyvin.
      On yksi konetyyppi ollut jolla ylispuiden hakkuu onnistuisi parhaiten,nimittäin Pika 75.Siinä puu putosi maahan vasta valmiini tukkina eikä raahautunut maanpintaa pitkin.Mutta ko. konetyyppi on jo kadonnut...oli muutoin ensimmäinen kuutioiva harvesteri,jo 70-luvulla.
      http://www.kantapuu.fi/viewimage.php?id=1559&imgres=lres

• Hakkaaja

Yks isäntä kaato ja karsi männyt ja moto veti ne sitte vasta läpi,ni ei oksat särkenä taimia.

• Hakkaaja kirjoitti:

Yks isäntä kaato ja karsi männyt ja moto veti ne sitte vasta läpi,ni ei oksat särkenä taimia.

taimikolle kun hangen kantaessa hakkaa ja vinssillä vetää rungot pois,silloin se voi jopa kannattaakin paremmin, kuin muuten.
        Joutuu vaan odottelemaan niitä hahkikelejä keväämmälle.

• helposti pelleilyä
        kawasaki250 kirjoitti:

taimikolle kun hangen kantaessa hakkaa ja vinssillä vetää rungot pois,silloin se voi jopa kannattaakin paremmin, kuin muuten.
        Joutuu vaan odottelemaan niitä hahkikelejä keväämmälle.

pitäis vaan olla kunnon kone siihen vetämiseen pienillä traktoreilla,ei oikein hangessa tee mitään .

• juuri
        helposti pelleilyä kirjoitti:

pitäis vaan olla kunnon kone siihen vetämiseen pienillä traktoreilla,ei oikein hangessa tee mitään .

Moottorikelkalla koko runkona vetämällä(karsittuna) ja apteeraus vasta tien varressa. niin oon tehnynä

• helposti pelleilyä kirjoitti:

että käyttää pitkää vaijeria siinä vinssissä, niin ei tarvitse siellä hangessa niin paljon ajella, mutta totta puhut ei sillä pikkutraktorilla/2vetosella hangessa mitään tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      45
      3046
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2904
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2757
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2608
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2508
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe