Meidän yläkerrassa asuu nuori pariskunta, jolla on parivuotias poikalapsi. Tuo poika rääkyy päivät, illat ja yöt ja IHAN SAIRAAN KOVAAN!!!!! Ollaan muutettu tähän asuntoon kolme kuukautta sitten ja tuo asia todella häiritsee meitä. Se on tosi raivostuttavaa herätä keskellä yötä siihen pennun huutoon.
Olen lapsirakas ja ymmärrän että lapset itkevät usein. Mutta että näin usein?? Onkohan se poika ihan normaali.... -tulee mieleen.
Toivotaan mieheni kanssa, että tuo perhe muuttaisi pian yläkerrastamme pois.
Yläkerran äänekäs lapsi!
61
7362
Vastaukset
- Kartsa
Lapsella voi olla vaikka vammasuutta ,joki muu päällepäin näkemätön sairaus.
Mene juttelemaan eiköhän selviä.....- kati
Huomaan ettei teillä ole lapsia. Minä olen kaksospoikien Onnellinen äiti, mutta voin kertoa ettei naapurin rouva ollut se onnekkain. Lapsilla, ja varsinkin pienillä sellaisilla voi olla todella pahoja vatsavaivoja, jota kaikki(varsinkaan sellaiset joilla ei ole omia lapsia) eivät voi tajuta!!!Se ei ole ainut syy, syitä voi olla muitakin, ei lapsen tarvi olla vammainen tms..Siihen pitää tottua. Joillakin vanhemmilla on vielä ns. unikoulu, jolla he opettavat pientä lastansa nukkumaan ilman vanhempien apua. Siihen meillä ei olla ikinä rasittu mennä, mutta sekin on mahdollista siellä teillä päin.Eli mieli avoin, ja mieti mitä itse tekisit lapsesi parhaaksi"
- MaMu
kati kirjoitti:
Huomaan ettei teillä ole lapsia. Minä olen kaksospoikien Onnellinen äiti, mutta voin kertoa ettei naapurin rouva ollut se onnekkain. Lapsilla, ja varsinkin pienillä sellaisilla voi olla todella pahoja vatsavaivoja, jota kaikki(varsinkaan sellaiset joilla ei ole omia lapsia) eivät voi tajuta!!!Se ei ole ainut syy, syitä voi olla muitakin, ei lapsen tarvi olla vammainen tms..Siihen pitää tottua. Joillakin vanhemmilla on vielä ns. unikoulu, jolla he opettavat pientä lastansa nukkumaan ilman vanhempien apua. Siihen meillä ei olla ikinä rasittu mennä, mutta sekin on mahdollista siellä teillä päin.Eli mieli avoin, ja mieti mitä itse tekisit lapsesi parhaaksi"
No voi jeesus! Jos kaksivuotias rääkyy tauotta, luulis onnellisen äidin ja isin pikaisesti selvittävän syyn, sen sijaan että antaa tenavan vaan rääkyä. Vammaiset lapset harvoin itkevät päivät pääksytysten, ja vatsavaivoihinkin löytyy apu. "Pitää tottua ?!" Pitääkö lapsen tottua kipuun, huonoon hoitoon yms.?! Unikoulusta johtuva itku rajoittuu yleensä ilta/yötunteihin, ei jatku vuorokaudet läpeensä. Kyllä naapureillakin on oikeus rauhaan. Ei pidä vetää hernettä nenään, ja puolustella rääkyjää sillä, että olet onnellinen kaksospoikien äiti, ja ettei kirjoittajalla ole omia lapsia. Ei ne kakarat tee sinusta yhtään sen autuaampaa ja pyhempää ihmistä.
- S.S.
MaMu kirjoitti:
No voi jeesus! Jos kaksivuotias rääkyy tauotta, luulis onnellisen äidin ja isin pikaisesti selvittävän syyn, sen sijaan että antaa tenavan vaan rääkyä. Vammaiset lapset harvoin itkevät päivät pääksytysten, ja vatsavaivoihinkin löytyy apu. "Pitää tottua ?!" Pitääkö lapsen tottua kipuun, huonoon hoitoon yms.?! Unikoulusta johtuva itku rajoittuu yleensä ilta/yötunteihin, ei jatku vuorokaudet läpeensä. Kyllä naapureillakin on oikeus rauhaan. Ei pidä vetää hernettä nenään, ja puolustella rääkyjää sillä, että olet onnellinen kaksospoikien äiti, ja ettei kirjoittajalla ole omia lapsia. Ei ne kakarat tee sinusta yhtään sen autuaampaa ja pyhempää ihmistä.
Juuri näin!
Olen itse ollut todella paljon pienten lasten kanssa tekemisissä ja tiedän eritäin hyvin mitä ongelmia pienillä lapsilla voi lla! Ei tässä nyt siitä ollutkaan kysymys. Ja se pitää kyllä paikkansa, että meillä ei ole omia lapsia (kaksi kissapoikaa kylläkin löytyy).
Naapureilla on todellakin oikeus rauhaan. Lapset itkevät joskus, välillä vähän useamminkin, mutta sitä me ei todellakaan ymmärretä, että nämä yläkerran vanhemmat eivät tajua aitä että naapurit häiriintyvät jatkuvasta huudosta! Naapurivihahan siitä syntyy jos mennään valittamaan niille asiasta... Yritetään siis mieheni kanssa vaan kestää.
Ja sit vielä sellanen juttu, että sillä yläkerran pojalla on joku ihan ihme lelu; meille kuuluu jatkuvasti sellainen ääni yläkerrasta, että ihan kun jokun heitettäs marmorikuulia pitkin lattioita! Välillä se on kuulunut puoli 12 yölläkin! Itse aina hätkähdän sitä ääntä ja samoin meidän kissatkin (heräävät kesken unen)! Meillä kylässä käyvät ihmisetkin ihmettelevät sitä ääntä ja että mistä se kuuluu. Siitä aion kyllä sanoa yläkerran porukalle!! - tarja
S.S. kirjoitti:
Juuri näin!
Olen itse ollut todella paljon pienten lasten kanssa tekemisissä ja tiedän eritäin hyvin mitä ongelmia pienillä lapsilla voi lla! Ei tässä nyt siitä ollutkaan kysymys. Ja se pitää kyllä paikkansa, että meillä ei ole omia lapsia (kaksi kissapoikaa kylläkin löytyy).
Naapureilla on todellakin oikeus rauhaan. Lapset itkevät joskus, välillä vähän useamminkin, mutta sitä me ei todellakaan ymmärretä, että nämä yläkerran vanhemmat eivät tajua aitä että naapurit häiriintyvät jatkuvasta huudosta! Naapurivihahan siitä syntyy jos mennään valittamaan niille asiasta... Yritetään siis mieheni kanssa vaan kestää.
Ja sit vielä sellanen juttu, että sillä yläkerran pojalla on joku ihan ihme lelu; meille kuuluu jatkuvasti sellainen ääni yläkerrasta, että ihan kun jokun heitettäs marmorikuulia pitkin lattioita! Välillä se on kuulunut puoli 12 yölläkin! Itse aina hätkähdän sitä ääntä ja samoin meidän kissatkin (heräävät kesken unen)! Meillä kylässä käyvät ihmisetkin ihmettelevät sitä ääntä ja että mistä se kuuluu. Siitä aion kyllä sanoa yläkerran porukalle!!Tiedän mistä puhut, minunkin yläkerrassa asusti muinoin pariskunta jonka tenava rääkyi 2 vuotta yötä päivää. Varsinkin yöllä mukula kiljui 1/2 tuntia hetulat punaisena ennenkuin vanhemmat suvaitsivat nousta sängystään. ( tämän kuuli, kun jalka tömähti lattialle...). Omat lapseni eivät huutaneet öisin, jos huusivat, olin samalla sekunnilla heitä rauhoittelemassa.Yö aikaan ei kerrostalossa rieku imeväiset eikä muutkaan. Tämä on mun kantani.
- +sairaanhoitaja +
S.S. kirjoitti:
Juuri näin!
Ja sit vielä sellanen juttu, että sillä yläkerran pojalla on joku ihan ihme lelu; meille kuuluu jatkuvasti sellainen ääni yläkerrasta, että ihan kun jokun heitettäs marmorikuulia pitkin lattioita! Välillä se on kuulunut puoli 12 yölläkin! Itse aina hätkähdän sitä ääntä ja samoin meidän kissatkin (heräävät kesken unen)! Meillä kylässä käyvät ihmisetkin ihmettelevät sitä ääntä ja että mistä se kuuluu. Siitä aion kyllä sanoa yläkerran porukalle!!Niin,lapset tahtovat valvottaa öisin monen monta vuotta milloin mistäkin räkätaudista.
Leluja tahtoo väsyneenä jäädä lattialle.
Harvalla lapsi perheellä on aikaa pitää asuntoa asumattoman näköisenä.
Oma tyttömme on kautta aikojen ollut yö valvottaja.
Ja aivan varmasti osaan hoitaa lastani myös kipeänä.
Semmost se on. - S.S.
+sairaanhoitaja + kirjoitti:
Niin,lapset tahtovat valvottaa öisin monen monta vuotta milloin mistäkin räkätaudista.
Leluja tahtoo väsyneenä jäädä lattialle.
Harvalla lapsi perheellä on aikaa pitää asuntoa asumattoman näköisenä.
Oma tyttömme on kautta aikojen ollut yö valvottaja.
Ja aivan varmasti osaan hoitaa lastani myös kipeänä.
Semmost se on.Sä et nyt ilmeisestikään ymmärtänyt asian ydintä...
Mietippä sitä kun omassa naapurissas jatkuvasti pentu huutaa kurkku suorana ja kuulostaa siltä kun ääni tulis viereisestä huoneesta...
Ja sit voit myös miettiä samaan syssyyn sitä että joku heittelee pitkin päivää jotain helvatun marmorikuulia, joista kuuluu tosi kova ääni. Koitappa siinä sitten olla niinkun ei mikään haittais ja häiritsis!! - omassa kodissaan
S.S. kirjoitti:
Sä et nyt ilmeisestikään ymmärtänyt asian ydintä...
Mietippä sitä kun omassa naapurissas jatkuvasti pentu huutaa kurkku suorana ja kuulostaa siltä kun ääni tulis viereisestä huoneesta...
Ja sit voit myös miettiä samaan syssyyn sitä että joku heittelee pitkin päivää jotain helvatun marmorikuulia, joista kuuluu tosi kova ääni. Koitappa siinä sitten olla niinkun ei mikään haittais ja häiritsis!!Mietin ja pitkään.
Oma tyttäreni on ollut kautta aikojen yökyöpeli ja koliikki syntyessään.
Alkanut vasta nyt nukkumaan kokonaisia öitä ollessaan 4.5 vuotias.
Joka ei ole todellakaan harvinaista tämän ikäisille. Mietin ja ymmärrän.
Semmoista se on kerrostaloelämä.
Elämä on kallista! - just joo
tarja kirjoitti:
Tiedän mistä puhut, minunkin yläkerrassa asusti muinoin pariskunta jonka tenava rääkyi 2 vuotta yötä päivää. Varsinkin yöllä mukula kiljui 1/2 tuntia hetulat punaisena ennenkuin vanhemmat suvaitsivat nousta sängystään. ( tämän kuuli, kun jalka tömähti lattialle...). Omat lapseni eivät huutaneet öisin, jos huusivat, olin samalla sekunnilla heitä rauhoittelemassa.Yö aikaan ei kerrostalossa rieku imeväiset eikä muutkaan. Tämä on mun kantani.
Olisipa lapsen rauhoittaminen aina noin yksinkertaista kuin sinulla on ollut.
Oletpa helpolla päässyt!
Jospa jalka tömähti kun vanhemmillakin on meinannut mennä hermot.
Varmasti ovat nousseet aikaisemmin!
Ja nukahtamis ongelmissa, yökoulussa jopa neuvotaan että pari yötä annetaan huutaa.
Ohjeet muuten neuvolasta, itse en kyllä kyennyt koskaan noudattamaan niitä.
Kiesus perkele teidän itseriittoisia ja tietäväisiä juttuja.
Tänne vastaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tiedä hevonhelvettiä yövalvomisesta! - ...oikeus...
omassa kodissaan kirjoitti:
Mietin ja pitkään.
Elämä on kallista!...myös omaan rauhaan kodissaan!
- mörkö
omassa kodissaan kirjoitti:
Mietin ja pitkään.
Elämä on kallista!Älä sitten itse ala tilittämään kun naapurisi kolistelee/juhlii/katsoo tv:tä keskellä yötä. Omilla sanoillasi "Semmoista se on kerrostaloelämä.
Elämä on kallista!" - ..eikä lasten rääyntää kuun...
S.S. kirjoitti:
Ja sit voit myös miettiä samaan syssyyn sitä että joku heittelee pitkin päivää jotain helvatun marmorikuulia, joista kuuluu tosi kova ääni. Koitappa siinä sitten olla niinkun ei mikään haittais ja häiritsis!!Ihmiset ovat vetäneet herneet nenäänsä nyt kun eivät lue tekstiä kunnolla. Kirjoittajahan nimeomaan sanoi että lapsi huutaa yöt ja päivät, tunnista toiseen. Tässä vaiheessa voisi jo herätä kysymys siitä, onko lapsella jokin hätänä? Itselläni on pienet pojat, toisella on todettu ylivilkkaus ja toisella on kaikenmaailman sairauksia joita olen jatkuvasti hoitamassa.. Ne pienet hetket kun lapseni kuitenkin ovat rauhassa ja saan heille hetkeksi hyvän olon.. Naapurit, joissa asuu sekä nuoria lapsettomia, että vanhoja mummoja, ovat ymmärtäneet vaikeuteni, vaikka lapset tuntuvatkin mekastavan 24/7.. Mutta eivät he silti koko aikaa rääy. Jos ääntä tosiaan tulee jatkuvasti, olisi hyvä käydä kysymässä onko kaikki hyvin.. Ihan vaan nätisti soittaa kelloa ja ystävällisesti sanoa että on ihan pikkuisen liian pitkään jatkunut tuo lasten elämä.. Että olisiko mahdollisuutta viedä lapsia esim. vkl hoitoon sukulaisille tms.. Nätisti ja ystävällisesti. Itselleni tulee vaan kovasti ikävä kyllä mieleen tuosta jatkuvasta rääkymisestä, että siellä on asiat nyt aika huonosti, sosiaalisia ongelmia, ei hoideta lapsia tai alkoholiongelmaa tms.. Siinä tapauksessa kyllä kannattaisi tehdä jonkin sortin ilmoitus lastensuojeluun. Mutta käy nyt ensin siellä juttelemassa, vaikka kuin hermoa kiristäisi. Eihän sitä nyt koko ajan kerrostalossa tarvitse muiden valvoa, kyllä meillä ainakin lapset pyritään pitämään rauhallisina tai hiljaa.. Edes ne muutama tunti yöstä.
- kerrostalossa
...oikeus... kirjoitti:
...myös omaan rauhaan kodissaan!
mene sanomaan hyvät ohjeet miten lapset saadaan hiipimään sukkasillaan hiljaa.....
- liioittelua?
MaMu kirjoitti:
Valittelijoilla on tapana liioitella asioita.
Eikös jonkun mielestä puolituntinenkin huuto ollut liikaa?
Aletaanko väittelemään sopivista huuto ajoista? - tuuli
kerrostalossa kirjoitti:
mene sanomaan hyvät ohjeet miten lapset saadaan hiipimään sukkasillaan hiljaa.....
Hyvä pointti. Meillekin voi tulla opettamaan tai antaa hyvän neuvon, kuinka lapsi oppii kävelemään, tanssimaan, juoksemaan ja leikkimään varpaillaan.
- en ymmärtänyt
S.S. kirjoitti:
Ja sit voit myös miettiä samaan syssyyn sitä että joku heittelee pitkin päivää jotain helvatun marmorikuulia, joista kuuluu tosi kova ääni. Koitappa siinä sitten olla niinkun ei mikään haittais ja häiritsis!!asian ydintä, en edes koko litaniaa joka tänne on vuodatettu.
Lähes yksimielisesti on kuitenkin päätetty, että vika on lapsissa jos niitten pitää rääkyä yöt päivät.
Ainakin kaksivuotias osaa sanoa mikä on hätänä.
EI HELVETTI !!
Isommatkin lapset ovat monasti hiljaa ollessaan kipeitä, mutta harva isompikaan osaa kaikkia pelkojaan, kipujaan asiallisesti selvittää vanhemmilleen. Vanhempien tehtävänä on olla lastensa tulkkina ja auttajana hyvin paljon pidempään kuin täällä on esitetty.
Mikä minulle tulee jatkuvasta rääkynästä mieleen, on se, että lapsella on HÄTÄ !! johon aikuiset ei reagoi syystä tai toisesta.
Kyse ei ole siitä, ettei lapsi ole oppinut ottamaan huomioon naapureita, vaan vika piilee syvemmällä: heidän vanhemissaan, joilla on voinut omakin kasvu jäädä vaillinaiseksi.
Lapset itsessään ovat syyttömiä siihen, että heidän pitää rääkyä.
Vieläkin haluan heittää tapetille kysymyksen:
Mitä heidän vanhempansa tekevät, mikseivät reagoi ?? - mieltä väitellä
liioittelua? kirjoitti:
Valittelijoilla on tapana liioitella asioita.
Eikös jonkun mielestä puolituntinenkin huuto ollut liikaa?
Aletaanko väittelemään sopivista huuto ajoista?sopivista huutoajoista, mutta yhden jos toisenkin kannattaisi kerrata mielessään säännöllisen elämän raameja, ja mitä siihen kuuluu.
Ihmettä kummaa, jos lapsi on niin sekavissa oloissa, ettei ole muuta ohjelmaa kuin rääkyä. Kyllä silloin on todellakin lastensuojelun tarve ilmeinen.
Joku sanoi kuulevansa kun vanhempien jalka tömpsähtää lattiaan.. Mistä tämä kertoja tietää, onko se jalka vai koko vanhempi kun tömpsähtää ? Mistä kertoja tietää, ettei rääkyvän lapsen vanhemmat makaa jossain tokkurassaan niin etteivät reagoisi vaikka talo sortuisi alta ?
Ihan oikeasti minua risoo ihmiset jotka tietävät muitten elämästä enemmän kuin asianomaiset itse; kysymättä, keskustelematta, mitä nyt jonkun kolmannen osapuolen kanssa. - Anonyymi
Hyvä kun toit esiin vammasuuden! Siitähän tässä saattaa olla kyse! Yritän olla ymmärtäväisempi, koska sellaiselle ongelmallehan vammanen ei itse voi mitään.
- äippä
Lapset rääkyvät milloin mistäkin.
Nykyään vain on niin kovin harvinaista tuo lapsen teko että lapsen normaali ääntely herättää huomiota kun talossa lasten lukumäärä vähenee.
Sitten tiedät kun itselläsi on ehkä kenties oma lapsi että osaavat rääkyä vaikka olisi kuinka normaali koti tai normaali lapsi.
Teidän täytyy itse muuttaa muualle jos elämisen äänet eivät miellytä.
Se ei ole normaalia ettei lapsi huutele tai uhmaa omia vanhempiaan tai koettele rajoja.
Itse olisin huolestunut jos lapsi istuisi passiivisena hiljaa eikä ääniä kuuluisi.- S.S.
Ja edelleenkään "tavallisesta ääntelystä" ei ollut kysymys, vaan lapsesta joka rääkyy päivästä toiseen, aamusta iltaan ja yöhön. On se vaan niin ihanaa herätä keskellä yötä siihen huutoon. Olen myös huomannut, että hänen vanhempansa antavat pojan huutaa aika kauan, ennenkun menevät rauhoittelemaan. Etenkin yöllä. Kyllä sen askeleista kuulee koska ne hyppäävät sängystä ylös ja menevät viereiseen huoneeseen lastaan rauhoittelemaan.
Ja kuten olen sanonutkin, on minullakin kokemusta lapsista ja niiden hoitamisesta. Enemmän kuin ehkä arvaatkaan. Joten tiedän ja ymmärrän kyllä, että lapset itkevät, toiset aika paljonkin ja mitä erilaisimmissa tilanteissa.
Tuntuu siltä, että täällä näitä rääkyviä lapsia puolustelevat eivät itse asu kerrostalossa, tai sitten ajattelevat vain itseään, eivät naapureitaan!!!
Me omistamme asunnon, jossa asumme, samoin naapurimme yläkerrassa. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että täällä saisi käyttäytyä ja antaa lastensa metelöidä ihan miten sattuu. Kaikilla meillä on ihan yhtäläinen oikeus rauhaan omassa kotonamme.
Joten turhaan täällä puolustelette itseänne ja lapsianne. Vanhemmista se yleensä on kiinni, miten lapsi kasvatetaan ja mitkä rajat sille laitetaan!!!!!!!!! - Kettunen
S.S. kirjoitti:
Ja edelleenkään "tavallisesta ääntelystä" ei ollut kysymys, vaan lapsesta joka rääkyy päivästä toiseen, aamusta iltaan ja yöhön. On se vaan niin ihanaa herätä keskellä yötä siihen huutoon. Olen myös huomannut, että hänen vanhempansa antavat pojan huutaa aika kauan, ennenkun menevät rauhoittelemaan. Etenkin yöllä. Kyllä sen askeleista kuulee koska ne hyppäävät sängystä ylös ja menevät viereiseen huoneeseen lastaan rauhoittelemaan.
Ja kuten olen sanonutkin, on minullakin kokemusta lapsista ja niiden hoitamisesta. Enemmän kuin ehkä arvaatkaan. Joten tiedän ja ymmärrän kyllä, että lapset itkevät, toiset aika paljonkin ja mitä erilaisimmissa tilanteissa.
Tuntuu siltä, että täällä näitä rääkyviä lapsia puolustelevat eivät itse asu kerrostalossa, tai sitten ajattelevat vain itseään, eivät naapureitaan!!!
Me omistamme asunnon, jossa asumme, samoin naapurimme yläkerrassa. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että täällä saisi käyttäytyä ja antaa lastensa metelöidä ihan miten sattuu. Kaikilla meillä on ihan yhtäläinen oikeus rauhaan omassa kotonamme.
Joten turhaan täällä puolustelette itseänne ja lapsianne. Vanhemmista se yleensä on kiinni, miten lapsi kasvatetaan ja mitkä rajat sille laitetaan!!!!!!!!!Sama kurja kohtalo on minulla. Naapurissa asuu maahanmuuttajaperhe ja heillä on n. 1,5-vuotias poika. Huuto alkaa aamulla n. klo 8 tienoilla ja jatkuu enemmän tai vähemmän pitkin päivää. Yleensä enemmän. Huuto on usein sellaista raivoavan lapsen huutoa / itkua. Joskus venyy klo 23 jälkeen ennen kuin kakara suostuu rauhoittumaan. Näemmä joka ilta käydään sama taistelu siitä mennäänkö nukkumaan vai ei.
Selkeätä rajojen puutettahan tuo on, luulen. Tietyissä vieraissa kulttuureissa poikalasten annetaan riehua ja mekastaa niin kuin lystää. Kumma juttu sinänsä, luulisi lapsellakin olevan vähemmän kaaosta mielessä kun olisi selkeät rajat. Mutta kukapa ne asettaa jos eivät vanhemmat jaksa. - kuuluu ikään
Kettunen kirjoitti:
Sama kurja kohtalo on minulla. Naapurissa asuu maahanmuuttajaperhe ja heillä on n. 1,5-vuotias poika. Huuto alkaa aamulla n. klo 8 tienoilla ja jatkuu enemmän tai vähemmän pitkin päivää. Yleensä enemmän. Huuto on usein sellaista raivoavan lapsen huutoa / itkua. Joskus venyy klo 23 jälkeen ennen kuin kakara suostuu rauhoittumaan. Näemmä joka ilta käydään sama taistelu siitä mennäänkö nukkumaan vai ei.
Selkeätä rajojen puutettahan tuo on, luulen. Tietyissä vieraissa kulttuureissa poikalasten annetaan riehua ja mekastaa niin kuin lystää. Kumma juttu sinänsä, luulisi lapsellakin olevan vähemmän kaaosta mielessä kun olisi selkeät rajat. Mutta kukapa ne asettaa jos eivät vanhemmat jaksa.Kuuluu ikään koittaa rajojaan.
Kyllä lapsia kielletään mutta pimeän pelko ja nukkumaan rauhoittuminen vie monen monta vuotta. - helvettiäkö ..
S.S. kirjoitti:
Joten turhaan täällä puolustelette itseänne ja lapsianne. Vanhemmista se yleensä on kiinni, miten lapsi kasvatetaan ja mitkä rajat sille laitetaan!!!!!!!!!Täällä juoruat ja vingut juoruamassa.
Auta naapuria! - mikä hyöty?
helvettiäkö .. kirjoitti:
Täällä juoruat ja vingut juoruamassa.
Auta naapuria!raukkapaskat soittaa sossuun, ota itse puheeksi, jos uskallat!
- Sirkkuliisa
S.S. kirjoitti:
Joten turhaan täällä puolustelette itseänne ja lapsianne. Vanhemmista se yleensä on kiinni, miten lapsi kasvatetaan ja mitkä rajat sille laitetaan!!!!!!!!!Ei kenenkään tarvitse kuunnella yötäpäivää lapsen rääkymistä - on se nyt muka miten luonnollista hyvänsä. Soita sossuun ja sano että varmasti pahoinpitelevät lastaan tms. Tai pyydä poliisit paikalle. Luulis alkavan jotain tapahtumaan!!! Koiratkaan ei saa haukkua kerrostalossa niin miksi muka kakarat saisivat huutaa niin että naapurit häiriintyvät. Kakarat kuriin!
- mikä ihme
Sirkkuliisa kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse kuunnella yötäpäivää lapsen rääkymistä - on se nyt muka miten luonnollista hyvänsä. Soita sossuun ja sano että varmasti pahoinpitelevät lastaan tms. Tai pyydä poliisit paikalle. Luulis alkavan jotain tapahtumaan!!! Koiratkaan ei saa haukkua kerrostalossa niin miksi muka kakarat saisivat huutaa niin että naapurit häiriintyvät. Kakarat kuriin!
siinä on, että teillä aikuisilla ihmisillä on ratkaisumallit vähissä??
- ei kavereita lapsen kanssa
S.S. kirjoitti:
Joten turhaan täällä puolustelette itseänne ja lapsianne. Vanhemmista se yleensä on kiinni, miten lapsi kasvatetaan ja mitkä rajat sille laitetaan!!!!!!!!!Todellakin. Itse olen valmistunut lastenhoitajaksi ja ollut töissä jo lähes 10 vuotta..Tein 13-vuotiaasta lähtien töitä kahdessa vakiperheessä, eikä kummassakaan annettu lasten rääkyä jatkuvasti. Sairaus on ymmärrettävää, koliikki on ymmärrettävää, muut erilaiset lapsen kasvuun liittyvät huudot ja uhmat on ymmärrettävää, mutta se ETTEI LAPSIA KASVATETA vaan heidän annetaan tehdä mitä tahansa, sitä en ymmärrä vieläkään. Meidän tarhallakin äidit vaan hyssyttelevät lasta vähän ja tarjoavat namia jos lapsi on hiljaa... Kyllä muistan omasta lapsuudestani että suu meni poikki siitä sekunnista kun äiti komensi. Kyllä joku kuri pitää olla ja sitä olen omille lapsillenikin pitänyt. Lapselle pitää uskaltaa olla auktoriteetti ja VANHEMPI, ei hyssyttelevä kaveri!!! Rajat ovat rakkautta, lapsella on itselläänkin parempi olo kun tietää että joku välittää tarpeeksi eikä anna joka asiassa lapsen tehdä mitä tahtoo.
- äiti
Mutta on se hyvä että joku viitsii näin lapsikielteiseen yhteiskuntaan vielä synnyttää lapsia.Uusia veronmaksajia.
KAIKEN PASKANJAUHANNAN SEKAAN.HYVÄ! - tuo kuuluu
elämään (ainakin jossain määrin). Mitä missä olet testannut lapsirakkautesi? Vai luuletko vaan? Jos tuolta kuuluu epäilyttäviä ääniä taas, niin ota rohkeasti puheeksi! Eli: lapset pitävät joskus ÄÄÄÄÄÄÄNTÄ, toivottavasti ei kaveri ole kipeä, oletko ajatellut ehkä sitäkin mahista?
- S.S.
Ei ollutkaan mistään tavallisesta ääntelystä kysymys, et tainnut lukea viestejäni huolellisesti loppuun! Ja sitäkin tuolla aiemmin pohdin, että onkohan poika ihan terve?!
Poika on huutanut sellaiset kolme kuukautta. Ei varmaan mistään nuhakuumeesta ole kyse, vai onko rouva kaikkitietävä??????? - väärä paikka
S.S. kirjoitti:
Ei ollutkaan mistään tavallisesta ääntelystä kysymys, et tainnut lukea viestejäni huolellisesti loppuun! Ja sitäkin tuolla aiemmin pohdin, että onkohan poika ihan terve?!
Poika on huutanut sellaiset kolme kuukautta. Ei varmaan mistään nuhakuumeesta ole kyse, vai onko rouva kaikkitietävä???????Soita sossuun älä täällä vingu!
- äippä
HANKI OMA ELÄMÄ KYYLÄ!
- suu tukkoon
syö sitä suklaata possu!
- jos...
suu tukkoon kirjoitti:
syö sitä suklaata possu!
Lapsen huuto vaimenee yht äkkiä, silloin voisin sanoa että nyt epänormaalia!
Pallopää. lapseton kakara.
Mene tekemään niitä lapsia äläkä täällä vingu! - muuta..
suu tukkoon kirjoitti:
syö sitä suklaata possu!
Sinä omakotitaloon1
- MS.
Kuuntelevat ja tarkkailevat meitä perheellisiä kun ilmeisesti heillä ei ole muuta tekemistä iltaisin.
On hirveää asua kerrostalossa ja omistaa lapsia, sillä heidän mielestään talosta ei saisi kuulua lapsen itkua ja ääniä.
Tämä on ollut sietämätöntä ja kauheaa.
Yksityisyys kunniaan.
Ilmeisesti naisella on lapsensaanti ongelmia, käynyt kyllä leikkauksissa,jotakin kiinnikkeitä mikä lie tulehdus ollut. Silti on kohtuutonta että lapsemme eivät saa leikkiä tai itkeä rauhassa.
Nuhaisenakin vat kovasti itkuisia, lääkkeistä huolimatta. Olemme kovin kiusaantuneita naapureiden aiheuttamasta ongelmasta.- rauhassa
te täällä kaikesta pienestä vinkuvat "äidit" olette yhteiskunnan syöpä numero yksi. Lapset ei ymmärrä järjestyssääntöjä... Yhteisölliseen kerrostaloasumiseen KUULUU ajoittainen meteli "riita puhdistaa ilmaa", muistatteko? Ja nyt komppaamaan...
- S.S.
jos lapsi itkee. Mutta jos lapsi itkee kolme kuukautta putkeen, aamulla, päivällä, illalla ja yöllä, niin kysynpähän vaan onko se ihan normaalia???
Tänne palstalle kirjottelee ihmiset ihan huuhaa juttuja, lukematta ensin mistä on edes kysymys. Minä en todellakaan kyttää naapureitani, enkä ole hankkimassa lapsia ihan lähiaikana, mutta minua ja miestäni TODELLA häiritsee se ainainen rääkyminen! Miksi sitä ei ymmärretä?? Luulis, että vanhemmillakin olisi sen verran järkeä päässä, että tajuisi talossa asuvan muitakin ihmisiä kuin he. Mutta kun aina ei voi olettaa kaikkien olevan niin fiksuja.
Nooooh, kyllä niitä valituksia alkaa muiltakin satelemaan, josko sitten saataisiin porukka muuttamaan muualle. Mukava pariskuntahan se muuten on, ihan ystävällisiä, mutta jossain se siedettävyyden raja tulee kyllä vastaan. Sanokaa mitä sanotte. Kaikille on oikeus omaan mielipiteeseen ja siitä on ihan turhaa alkaa riitelemään. Ihmiset on asioista aina eri mieltä! - vanhempi
S.S. kirjoitti:
jos lapsi itkee. Mutta jos lapsi itkee kolme kuukautta putkeen, aamulla, päivällä, illalla ja yöllä, niin kysynpähän vaan onko se ihan normaalia???
Tänne palstalle kirjottelee ihmiset ihan huuhaa juttuja, lukematta ensin mistä on edes kysymys. Minä en todellakaan kyttää naapureitani, enkä ole hankkimassa lapsia ihan lähiaikana, mutta minua ja miestäni TODELLA häiritsee se ainainen rääkyminen! Miksi sitä ei ymmärretä?? Luulis, että vanhemmillakin olisi sen verran järkeä päässä, että tajuisi talossa asuvan muitakin ihmisiä kuin he. Mutta kun aina ei voi olettaa kaikkien olevan niin fiksuja.
Nooooh, kyllä niitä valituksia alkaa muiltakin satelemaan, josko sitten saataisiin porukka muuttamaan muualle. Mukava pariskuntahan se muuten on, ihan ystävällisiä, mutta jossain se siedettävyyden raja tulee kyllä vastaan. Sanokaa mitä sanotte. Kaikille on oikeus omaan mielipiteeseen ja siitä on ihan turhaa alkaa riitelemään. Ihmiset on asioista aina eri mieltä!Kerro mikä ratkaisu olisi? Luultavasti vanhemmatkin olisivat todella tyytyväisiä, jos voit auttaa. Heitä rassaa huuto varmasti enemmän, kun asuvat samassa huoneistossa.
- menevät
S.S. kirjoitti:
Nooooh, kyllä niitä valituksia alkaa muiltakin satelemaan, josko sitten saataisiin porukka muuttamaan muualle. Mukava pariskuntahan se muuten on, ihan ystävällisiä, mutta jossain se siedettävyyden raja tulee kyllä vastaan. Sanokaa mitä sanotte. Kaikille on oikeus omaan mielipiteeseen ja siitä on ihan turhaa alkaa riitelemään. Ihmiset on asioista aina eri mieltä!normaalisti ohi vuoden ikään mennessä.
Meillä meni keskimmäisen kanssa parisen vuotta, jonka jälkeen atopiat sun muut. Viitisen vuotta sitä kitinää kesti. - tarja
menevät kirjoitti:
normaalisti ohi vuoden ikään mennessä.
Meillä meni keskimmäisen kanssa parisen vuotta, jonka jälkeen atopiat sun muut. Viitisen vuotta sitä kitinää kesti.Pienenä vinkkinä, rääkyminen loppuu kun otatte kersan viereenne nukkumaan. Yksinäisyyttään ja turvattomuuttaan se siellä riekkuu.
Ja todellakin, vaikka teillä onkin lapsi, ei koko talon tarvitse elää teidän tahdissanne. Itse lapsia omaavana en varmasti hyppisi riemusta mikäli nyytti seinän takana valvottaisi kuukausitolkulla.
Kokemukseni mukaan juuri näiden vanhemmat ovat todella hitaita menemään rauhottamaan pilttiään. - helppo juttu!
tarja kirjoitti:
Pienenä vinkkinä, rääkyminen loppuu kun otatte kersan viereenne nukkumaan. Yksinäisyyttään ja turvattomuuttaan se siellä riekkuu.
Ja todellakin, vaikka teillä onkin lapsi, ei koko talon tarvitse elää teidän tahdissanne. Itse lapsia omaavana en varmasti hyppisi riemusta mikäli nyytti seinän takana valvottaisi kuukausitolkulla.
Kokemukseni mukaan juuri näiden vanhemmat ovat todella hitaita menemään rauhottamaan pilttiään.Kumma kun ei ole hiljentynyt, kerro lisää vinkkejä..
- Vittuuntunut kerrostalo asukki
Vaikka olisi vauva taloudessa, se ei oikeuta TUHOAMAAN naapureiden elämää. Kaikki lapset pitävät ääntä ja itkevät, mutta jossain sen rajan on kuljettava. Minä omistan asuntoni, joten minun ei tarvitse kuunnella 2v putkeen naapurin lapsen huudatusta öisin. Jos haluan yövalvotusta hankin oman piltin.
- Pillipää
Miten hiljentäisit lapsen joka huutaa?
Esim koliikki, ympärivuotiset räkätaudit? - Teukka
"Minä omistan asuntoni.."
Ja tarkennetaan vielä, että omistat kerrostaloasunnon, jossa on hieman puuttellinen äänieristys. Joten huonolla tuurilla voit joutua kuuntelemaan naapurin lapsen huutoa. - Vittuuntunut kerrostalo asukas
Pillipää kirjoitti:
Miten hiljentäisit lapsen joka huutaa?
Esim koliikki, ympärivuotiset räkätaudit?Minulla ei onneksi lasta ole, joten en ala neuvomaan, mutta olisiko lääkärillä käynti paikallaan jos lapsi on kipeä???
Aivan se ja sama mikä melun aiheuttaa. Vauva,humalaiset,musiikki,remontti,pyykinpesu....... jokaisella täytyy olla oikeus hiljaiseen yöhön. Ei kukaan normaali henkilö ala häätöä järjestämään yhden nuhaisen lapsen takia, mutta jos yöllistä häiriötä kestää kuukausikaupalla ainut vaihtoehto on soittaa isännöitsijälle ja tehdä valitus. - jos..
Vittuuntunut kerrostalo asukas kirjoitti:
Minulla ei onneksi lasta ole, joten en ala neuvomaan, mutta olisiko lääkärillä käynti paikallaan jos lapsi on kipeä???
Aivan se ja sama mikä melun aiheuttaa. Vauva,humalaiset,musiikki,remontti,pyykinpesu....... jokaisella täytyy olla oikeus hiljaiseen yöhön. Ei kukaan normaali henkilö ala häätöä järjestämään yhden nuhaisen lapsen takia, mutta jos yöllistä häiriötä kestää kuukausikaupalla ainut vaihtoehto on soittaa isännöitsijälle ja tehdä valitus.Ympärivuotista nuhaa, silloin itketään pitkäänkin koska nenä alvarinsa tukossa eikä lapsi voi kunnolla nukkua.
Tai jos koliikkia, joka voi kestää kuukausia.
Se on helvettiä mutta kun ei voi mitään se kuuluu väkisinkin lapsiperheiden yöarkeen..
ei voi aina mittäään.. - PERHEELLINEN
Teukka kirjoitti:
"Minä omistan asuntoni.."
Ja tarkennetaan vielä, että omistat kerrostaloasunnon, jossa on hieman puuttellinen äänieristys. Joten huonolla tuurilla voit joutua kuuntelemaan naapurin lapsen huutoa.Kuule TAUKKI!
Tässä maailmassa on muitakin kuin SINÄ ja sinun paskainen napasi!
Muista se.
- amoa
noita muita vastauksia, mutta tämä on ihan pakko sanoa tuosta avauksestasi:
Ihmettelit onko lapsi normaali kun itkee. HALOO. Ei lapsi kykene hoitamaan asioitaan muuten kuin itkemällä, joten ainut järkevä kysymys on, onko lapsen vanhemmat normaaleja kun antavat lapsensa huutaa.
Meillä on myös yläkerrassa vauva, alle vuoden vanha, joka ilmeisesti saa jotain realiteettiterapiaa, koska aamut alkaa tiukalla rääynnällä, jatkuu päivällä, ja yötä kohti.
Omat lapseni valittavat yläkerran vauvan rääynnästä,koska se sattuu heidän sieluunsa, enkä minäkään voi olla ihmettelemättä miksi joku antaa lapsensa rääkyä noin paljon, eikä tunnu reagoivan.
Turha sanoa, etten muka voi tietää etteivät vanhemmat reagoi. Sorry vaan, mutta sen kuulee:
lapsen rääyntä kuuluu lasteni huoneeni yläpuolelta, samasta paikasta.
Joskus vanhemmat ovat tupakalla kun samaan aikaan heidän rakkaudenhedelmänsä rääkyy kurkkusuorana sisällä.
En edelleenkään ihmettele, mikä vika on lapsessa, sillä itkuhan on ainut keino millä lapsi voi vaikuttaa maailmaansa, johon vanhempien/hoitajan tulisi reagoida.
Ihmettelen mikä vika on vanhemmissa, kun antavat lapsensa itkeä.- lapsi ja vauva ovat eriasia
Oletko ikänäsi lukenut lapsista mitään tai omaatko sellaista? Lapsi nimittäin osaa jo puhua 2v ikään, tai ainakin äännellä. Ei jumalauta kaksvuotias huuda kaikkea, ellei ole helvetin huonosti kasvatettu tai sairas tai jotain!! Itselläni on ollut koliikkilapsi, jolla todettiin sitten allergioita.. Nämä selvitettiin alle puolessa vuodessa, ja jatkuva jatkunut itku loppui kuin seinään. Lapsesta lähtee toki lapsen äänet, mutta ollaan sovittu meidän muksujen kanssa että koska lapset käy alakerran lesken luona leikkimässä aamuisin kun äiti on töissä, pitää olla hiljaa klo 21 jälkeen että "mummu" saa nukuttua illalla. Lapset ovat hyvin sisäistäneet tämän ja kun pienin alkaa huutaa, muut menevät hyssyttelemään ja sanovat että "pitää leikkiä nukkumattia ja sihistä että mummu jaksaa herätä". Näin meillä.
- ihmettelijä
lapsi ja vauva ovat eriasia kirjoitti:
Oletko ikänäsi lukenut lapsista mitään tai omaatko sellaista? Lapsi nimittäin osaa jo puhua 2v ikään, tai ainakin äännellä. Ei jumalauta kaksvuotias huuda kaikkea, ellei ole helvetin huonosti kasvatettu tai sairas tai jotain!! Itselläni on ollut koliikkilapsi, jolla todettiin sitten allergioita.. Nämä selvitettiin alle puolessa vuodessa, ja jatkuva jatkunut itku loppui kuin seinään. Lapsesta lähtee toki lapsen äänet, mutta ollaan sovittu meidän muksujen kanssa että koska lapset käy alakerran lesken luona leikkimässä aamuisin kun äiti on töissä, pitää olla hiljaa klo 21 jälkeen että "mummu" saa nukuttua illalla. Lapset ovat hyvin sisäistäneet tämän ja kun pienin alkaa huutaa, muut menevät hyssyttelemään ja sanovat että "pitää leikkiä nukkumattia ja sihistä että mummu jaksaa herätä". Näin meillä.
Saat lapsesi hiljaiseksi varmaan pelkällä katseella. VAU!
Kerro minullekkin miten olet saanut peloteltua lapsesi hiljaiseksi noin pienenä? - Näin meillä..
ihmettelijä kirjoitti:
Saat lapsesi hiljaiseksi varmaan pelkällä katseella. VAU!
Kerro minullekkin miten olet saanut peloteltua lapsesi hiljaiseksi noin pienenä?Lapsia ei tarvitse pelotella. Lapsikin ymmärtää tavallista puhetta, kunhan se selitetään hänen ymmärrystasonsa mukaisesti. Jokainen lapsi ymmärtää normaalin hyvänolon tunteen. Jokainen lapsi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa jotain kivaa, oli se sitten karkki, jokin retki luontoon tai kivan ihmisen luo kylään meno. Valitettavan usein nykyisin palkitaan lapsia karkeilla ja ruualla. Itse olemme perheessä ottaneet palkinnoksi esim. elokuvissa, korkeasaaressa tai luonnossa kävelyn. Tarrat yms. toimivat myös hyvin, aina kun on toiminut hyvin, saa jotain erityistä. Jopa pieni lapsi ymmärtää tämän win-win tilanteen. On tietysti tapauksia, että lapsi on liian väsy totellakseen/uhmaikä tms häiritsee tottelemista, mutta silloinhan tilanne on taas sillä ratkaistavissa että laittaa lapsen nukkumaan tai kiinnittää lapsen huomion muualle? Meillä tuo naapurin mummun luona käynti toimii palkintoja sille että ollaan hissukseen ja mennään aikaisin nukkumaan. Ei pelottelua, vaan lapsen ikään sopivaan käsityskykyyn sopivaa kasvatusta. Lapsen kasvuun ja kehitykseen painottuvista kirjoista saa hyvin vinkkejä, sekä erilaista psykologian oppaista. Ei pala hermo niin usein lasten kanssa, ei vanhemmilla eikä vierailla!
- ööö
Näin meillä.. kirjoitti:
Lapsia ei tarvitse pelotella. Lapsikin ymmärtää tavallista puhetta, kunhan se selitetään hänen ymmärrystasonsa mukaisesti. Jokainen lapsi ymmärtää normaalin hyvänolon tunteen. Jokainen lapsi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa jotain kivaa, oli se sitten karkki, jokin retki luontoon tai kivan ihmisen luo kylään meno. Valitettavan usein nykyisin palkitaan lapsia karkeilla ja ruualla. Itse olemme perheessä ottaneet palkinnoksi esim. elokuvissa, korkeasaaressa tai luonnossa kävelyn. Tarrat yms. toimivat myös hyvin, aina kun on toiminut hyvin, saa jotain erityistä. Jopa pieni lapsi ymmärtää tämän win-win tilanteen. On tietysti tapauksia, että lapsi on liian väsy totellakseen/uhmaikä tms häiritsee tottelemista, mutta silloinhan tilanne on taas sillä ratkaistavissa että laittaa lapsen nukkumaan tai kiinnittää lapsen huomion muualle? Meillä tuo naapurin mummun luona käynti toimii palkintoja sille että ollaan hissukseen ja mennään aikaisin nukkumaan. Ei pelottelua, vaan lapsen ikään sopivaan käsityskykyyn sopivaa kasvatusta. Lapsen kasvuun ja kehitykseen painottuvista kirjoista saa hyvin vinkkejä, sekä erilaista psykologian oppaista. Ei pala hermo niin usein lasten kanssa, ei vanhemmilla eikä vierailla!
Hampaiden tulo?
Räkätaudit?
Koliikki?
Kuumetaudit?
Allergiat?
Paskataudit?
Oksennustaudit?
tms.tms.
VIET LAPSEN KORKEASAAREEN JA PUHELET RAUHALLISELLA ÄÄNELLÄ ETTÄ KYLLÄ SE SIITÄ ALÄPÄS NYT HUUDA KUN NAAPURIN LAPSETON TANTTA EI KESTÄ ELÄMISEN NORMAALIA ÄÄNTÄ.
Jumalauta minun lapsellani on aiakin oikeus itkeä kipujaan ja sairaana. - asiallista keskustelua
ööö kirjoitti:
Hampaiden tulo?
Räkätaudit?
Koliikki?
Kuumetaudit?
Allergiat?
Paskataudit?
Oksennustaudit?
tms.tms.
VIET LAPSEN KORKEASAAREEN JA PUHELET RAUHALLISELLA ÄÄNELLÄ ETTÄ KYLLÄ SE SIITÄ ALÄPÄS NYT HUUDA KUN NAAPURIN LAPSETON TANTTA EI KESTÄ ELÄMISEN NORMAALIA ÄÄNTÄ.
Jumalauta minun lapsellani on aiakin oikeus itkeä kipujaan ja sairaana.ei ole tarvetta vetää hernettä nenään. Kuvailin vain tilannetta että sen lapsen saa hiljaiseksi silloin kun on tarvetta, ja mainitsin kyllä että silloin jos on kyseessä jokin kehitykseen kuuluva, kuten uhmaikä ja mainitsemasi sairaudet yms, niin tottakai lapsista lähtee ääntä kun heillä on paha olla. Kyse olikin siitä, edelleen jos viitsisitte lukea sen sijaan että raivostutte, että lapsetkin tosiaan pitävät ääntä, usein turhan paljonkin. Ja lapsen saa hiljaiseksi mukavilla keinoilla. Ei äänetöntä lasta olekaan, mutta jos volyymin saa edes puolitettua sillä että kerätään lapsen pelaamaan afrikan tähteä tai leikkimään palikoilla tai äidin auton avaimilla sen sijaan että lapset kirmaavat ympäri kämppää kiljuen tai lapsi ei suostu syömään ja kiljuu ja tämän saa syömään nätisti heiluttelemalla avaimia nenän edessä.. Ei se kasvatus oikeasti ole niin kamalaa, ihmiset eivät vaan viitsi/jaksa panostaa. Lapsella on aina syy huutoonsa, jos se on kipeä tai koliikkinen niin sillehän ei voi mitään, mutta lapsen oloa voi helpottaa niin ettei lapsen tarvitse huutaa kamalaa oloaan. Johan siinä alkaa itseäänkin itkettää kun omalla rakkalla on paha olla.
- lapset=tulevaisuus
ööö kirjoitti:
Hampaiden tulo?
Räkätaudit?
Koliikki?
Kuumetaudit?
Allergiat?
Paskataudit?
Oksennustaudit?
tms.tms.
Jumalauta minun lapsellani on aiakin oikeus itkeä kipujaan ja sairaana.Ja alakerran naapuri on kasvattanut kuusi lasta, ja omia lapsen lapsiakin on monia... Asuvat vaan aika kaukana ja osa jopa ulkomailla. Mummu siis todella tykkää lapsista eikä ole mikään "tantta". Sanon vain että lapset voi kasvattaa rajoilla ja rakkaudella ja naapureiden huomioon ottaminen on tärkeää. Ei niitä naapureita tarvitse tarpeettomasti rasittaa lasten kiljumisella, en usko että monet äiditkään jaksavat kuunnella 24/7 jos lapsi huutaa? Ilmeisesti kirjottajalle sitten on valitettu kovasanaisesti lapsista, että on noin katkeroitunut. Meidän talossa asuu vanhuksia, nuoria ja nuoria perheitä.. Enkä ole kuullut vielä että olisi valitettu, nuoret opiskelijat tulevat aina kohteliaasti ilmoittamaan ovelle tai jättävät lapun luukusta jos on isommat ja pidempään jatkuvat bileet tiedossa ja pahoittelevat jo etukäteen. Ja vanhukset ja lapsettomat ja lapsensa maailmalle pistäneet ovat hyvin sosiaalista ja sopuisaa väkeä, on meillekin tullut tuo mummu kysymään että jaksanko muksujen kanssa ja tarjonnut apua että pääsen välillä itse ottamaan vaikka tunnin tirsat. Kiitollinen olen hänen avustaan.
- S.S.
lapset=tulevaisuus kirjoitti:
Ja alakerran naapuri on kasvattanut kuusi lasta, ja omia lapsen lapsiakin on monia... Asuvat vaan aika kaukana ja osa jopa ulkomailla. Mummu siis todella tykkää lapsista eikä ole mikään "tantta". Sanon vain että lapset voi kasvattaa rajoilla ja rakkaudella ja naapureiden huomioon ottaminen on tärkeää. Ei niitä naapureita tarvitse tarpeettomasti rasittaa lasten kiljumisella, en usko että monet äiditkään jaksavat kuunnella 24/7 jos lapsi huutaa? Ilmeisesti kirjottajalle sitten on valitettu kovasanaisesti lapsista, että on noin katkeroitunut. Meidän talossa asuu vanhuksia, nuoria ja nuoria perheitä.. Enkä ole kuullut vielä että olisi valitettu, nuoret opiskelijat tulevat aina kohteliaasti ilmoittamaan ovelle tai jättävät lapun luukusta jos on isommat ja pidempään jatkuvat bileet tiedossa ja pahoittelevat jo etukäteen. Ja vanhukset ja lapsettomat ja lapsensa maailmalle pistäneet ovat hyvin sosiaalista ja sopuisaa väkeä, on meillekin tullut tuo mummu kysymään että jaksanko muksujen kanssa ja tarjonnut apua että pääsen välillä itse ottamaan vaikka tunnin tirsat. Kiitollinen olen hänen avustaan.
...ottakaa ihmiset oppia!
TÄÄ ON JUST TÄTÄ! Kun ihmiset täällä purkavat sydäntään, niin jotkut kehtaavat tulla sättimään ja syyttämään, vähänkin jos haluaa kertoa mikä mieltä painaa. Missä on ihmisten ymmärrys toisia ihmisiä kohtaan?!?!?!
Jos minuun viittasit viestissäsi, niin minä en todellakaan ole "katkeroitunut" ja kukaan ei ole mitään tullut lapsista varoittelemaan (???). Haluan vain itsekin olla joskus rauhassa, jossen omassa kodissani, niin missäs sitten?!
Kyllä minunkin kummilapseni, 5-vuotias ADHD-poika Samuli osaa pitää kovaa mekkalaa kun vauhtiin pääsee. Kokemuksesta tiedän, että huutamalla häntä ei saa hiljaiseksi, mene tuolloin vaan yltyy! Pitä osata keksiä jotain rauhallisempaa tekemistä, mikä vie huomion siltä yltiöpäiseltä riehumiselta. Poika on aina ihan hiki päässä, kun niin älyttömästi innostuu riekkumaan.
Että kyllä se vaan niin on, että vanhempien vastuulla kaikki on, eli vanhempien on keksittävää riehuville lapsilleen jotain rauhallisempaa tekemistä. Teidän äitien ja isien on aivan kertakaikkiaan pakko ajatella naapureitakin, kuin vaan itseänne ja lapsianne! Jos siis meinaatte kerrostalossa asua tästä eteenpäinkin! - *huokaus*
S.S. kirjoitti:
TÄÄ ON JUST TÄTÄ! Kun ihmiset täällä purkavat sydäntään, niin jotkut kehtaavat tulla sättimään ja syyttämään, vähänkin jos haluaa kertoa mikä mieltä painaa. Missä on ihmisten ymmärrys toisia ihmisiä kohtaan?!?!?!
Jos minuun viittasit viestissäsi, niin minä en todellakaan ole "katkeroitunut" ja kukaan ei ole mitään tullut lapsista varoittelemaan (???). Haluan vain itsekin olla joskus rauhassa, jossen omassa kodissani, niin missäs sitten?!
Kyllä minunkin kummilapseni, 5-vuotias ADHD-poika Samuli osaa pitää kovaa mekkalaa kun vauhtiin pääsee. Kokemuksesta tiedän, että huutamalla häntä ei saa hiljaiseksi, mene tuolloin vaan yltyy! Pitä osata keksiä jotain rauhallisempaa tekemistä, mikä vie huomion siltä yltiöpäiseltä riehumiselta. Poika on aina ihan hiki päässä, kun niin älyttömästi innostuu riekkumaan.
Että kyllä se vaan niin on, että vanhempien vastuulla kaikki on, eli vanhempien on keksittävää riehuville lapsilleen jotain rauhallisempaa tekemistä. Teidän äitien ja isien on aivan kertakaikkiaan pakko ajatella naapureitakin, kuin vaan itseänne ja lapsianne! Jos siis meinaatte kerrostalossa asua tästä eteenpäinkin!Jos viitsit lukea nuo ylemmät viestit, niin huomaat että "katkeruus" kommentti on tarkoitettu nimimerkillä ÖÖÖ esiintyvälle henkilölle joka veti todella pahasti herneet nenään siitä kun ilmaisin kantani että lapset voi saada leikkimään hiljempaa. Lapset eivät ole koskaan äänettömiä, mutta itse en äitinä ainakaan, eivätkä taatusti muut naapurit vaikka sietokykyä löytyisikin, jaksa kuunnella lasten kiljumista 24/7. Mutta hiljaisia leikkejäkin on olemassa ja jos lapsi on kipeä, oloa voi helpottaa niin ettei tarvitse koko ajan huutaa. Eriasia sitten ovat sitten kehitykseen ja lapsena olemiseen kuuluvat itkut/huudot esim. vauvana kun ei osaa ilmaista itseään, tai koliikkinen lapsi jne...
- toinen mami
S.S. kirjoitti:
Että kyllä se vaan niin on, että vanhempien vastuulla kaikki on, eli vanhempien on keksittävää riehuville lapsilleen jotain rauhallisempaa tekemistä. Teidän äitien ja isien on aivan kertakaikkiaan pakko ajatella naapureitakin, kuin vaan itseänne ja lapsianne! Jos siis meinaatte kerrostalossa asua tästä eteenpäinkin!Oli ihan pakko kirjoittaa aiheesta, kun aikaa on. Olen kirjottanut toisellekin henkilölle palstalla naapurit-kirjoitus "naapurin lapset mekastaa", tosin eilen paljon raivompana. Samalla seurasin tätäkin keskustelua. Itse olin aivan raivopäissäni siitä, että meidän alakerran naapuri hakkaa harjanvarrella kattoonsa, jos mun lapsi leikkii muutaman tunnin iltapäivällä niin, että ottaa kaverinsa kanssa juoksuaskeleita. Joskus saattavat hyppiäkin (lapsi on 4v.), mutta siitä sanon. Päivät olen töissä, tarhapäivän jälkeen lapsi katsoo lastenohjelmat, sen jälkeen leikkii toisen naapurin lapsen kanssa korkeintaan muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa. Ja tuon muutaman tunnin aikana naapuri hakkaa harjalla tai millä lie ja on tullut sanomaankin että ottakaa meidät naapurit huomioon. Toissapäivänä löi kattoonsa niin kovaa, että lapseni alkoi itkeä. Menin sanomaan, että teen valituksen, koska tuo alkaa olla häirintää heidän puoleltaan. Ja edelleen ovat kovasti sitä mieltä, että mun lapsen pitäis leikkiä ulkona tai olla kotona hiljaa. En haluaisi suostua tähän, koska mun mielestä se on kohtuutonta. Vaikka katto jytisee iltapäivisin hetken (lapset leikkii myös rauhallisia leikkejä), naapurit ei kestäisi sitäkään. Joten se vaatii huomioonottamista minun mielestäni nyt heiltä. Mutta, huomasin itsekin että kirjoitit ihan erityyppisestä tilanteesta alun perin, juttu vaan on rönsyilly. Lapsella saattaa olla tosiaan joku hätänä, ja vanhemmilla omia ongelmia. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömänä, sosiaalitoimistosta ottavat selvää, onko aihetta heidän mielestään huoleen. Jos ei, sitte en tiedä. Jaksamisia!
- Keskity omaan elämään
S.S. kirjoitti:
Että kyllä se vaan niin on, että vanhempien vastuulla kaikki on, eli vanhempien on keksittävää riehuville lapsilleen jotain rauhallisempaa tekemistä. Teidän äitien ja isien on aivan kertakaikkiaan pakko ajatella naapureitakin, kuin vaan itseänne ja lapsianne! Jos siis meinaatte kerrostalossa asua tästä eteenpäinkin!Ihan oikeasti...
- amoa
lapsi ja vauva ovat eriasia kirjoitti:
Vai noin teillä.
Jospa sinä malttaisit lukea edes sen värssyn, johon vastaat,niin ei ajatus menisi ihan hakoteille. Vastauksena kysymykseesi, ei, en omaa lapsia, minulla on lapsia, mutta en omaa enkä omista heitä, he ovat vain täällä kasvamassa omaa elämäänsä varten.
Leikkikää te vain nukkumattia, jos se teille sopii, ja jos kerran on niin hieno mummu alakerrassa.
Aika hyvin iskostettu pieniin lapsiin kunnioitus muita kohtaan.
Meillä on vaan sovittu, tai siis minä olen määrännyt, että 20.30 jälkeen ei enää edes leikitä mitään, ollaan syöty iltapalat, pesty ja menty sänkyihin.
Minun tehtäväni on saada lapset nukkumaan ajoissa, joten heidän ei tarvitse enää 21 jälkeen hyssytellä toisiaan, vaan nukkua rauhaisaa unta jaksaakseen taas aamulla.
Siinä se huusholli hiljenee. Jos pienin alkaa huutaa ei ole isompien homma sihisyttää häntä hiljaiseksi, vaan minun asiani hoitaa lapseni niin, että pääsee nukkumaan hänkin. Oli alakerrassa leskiä tai lapsettomia sinkkuja, ne on ihan sivuseikka.
Ei kukaan normaali vanhempi voi antaa lapsensa rääkyä vuorokausi tolkulla vaan hakee apua jostain, riippuen mikä on hätänä. - amoa
Näin meillä.. kirjoitti:
Lapsia ei tarvitse pelotella. Lapsikin ymmärtää tavallista puhetta, kunhan se selitetään hänen ymmärrystasonsa mukaisesti. Jokainen lapsi ymmärtää normaalin hyvänolon tunteen. Jokainen lapsi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa jotain kivaa, oli se sitten karkki, jokin retki luontoon tai kivan ihmisen luo kylään meno. Valitettavan usein nykyisin palkitaan lapsia karkeilla ja ruualla. Itse olemme perheessä ottaneet palkinnoksi esim. elokuvissa, korkeasaaressa tai luonnossa kävelyn. Tarrat yms. toimivat myös hyvin, aina kun on toiminut hyvin, saa jotain erityistä. Jopa pieni lapsi ymmärtää tämän win-win tilanteen. On tietysti tapauksia, että lapsi on liian väsy totellakseen/uhmaikä tms häiritsee tottelemista, mutta silloinhan tilanne on taas sillä ratkaistavissa että laittaa lapsen nukkumaan tai kiinnittää lapsen huomion muualle? Meillä tuo naapurin mummun luona käynti toimii palkintoja sille että ollaan hissukseen ja mennään aikaisin nukkumaan. Ei pelottelua, vaan lapsen ikään sopivaan käsityskykyyn sopivaa kasvatusta. Lapsen kasvuun ja kehitykseen painottuvista kirjoista saa hyvin vinkkejä, sekä erilaista psykologian oppaista. Ei pala hermo niin usein lasten kanssa, ei vanhemmilla eikä vierailla!
palkinnoilla ja palkkioilla kasvattaminen saattaa toimia jonkun matkaa, mutta entä sinä päivänä, kun ei enää tarrat, korkeasaaret tai karkit kiinnosta ?
Mahtanetko olla sormi suussa, kun lapsesi eivät tee mitään ilman palkkiota, ja esimerkiksi koulussa joutuu käymään ja tekemään läksyt ilman mitään näkyvää jokapäiväistä palkintoa ?
Monella lapsella onkin vaikeus ymmärtää siinä pisteessä, kun ei voi lahjomalla asioita enää hoitaakaan.
Tietysti on monenlaisia tapoja kasvattaa, monenlaisia arvoja perheissä, mutta kaikilla ei toimi eikä ole edes tarkoitus toimia mainitsemallasi win-periaatteella, eikä kaikilla ole edes ajatuksena kasvattaa lasta kuin koiraa, joitten tottelevaisuutta mikään ei häiritse.
Meillä lapsilla on äänioikeus, he saavat tahtoa ja ilmaista tahtonsa, joskus jopa tehdä sen mukaan, mutta pääsääntöisesti täällä määrään minä, enkä aina edes neuvottele, vaan suorastaan sanelen miten asiat on.
Maailmassa kun pitää oppia näkemään asioita muutenkin kuin jonkun tavaran tai palkkion toivossa. Jopa sellaisiakin asioita tulee eteen, että ne on vain läpikäytävä, vaikka siinä ei voittaisi lapsi, eikä vanhempi.
Mitenkä esimerkiksi järjestät win-win -tilanteen jos lapsesi pelkää rokotusta, joka hänen on välttämätön saada, tai verikoetta, joka on pakko ottaa ? Lupaatko jonkun lelun, jos on nyt kiltisti ?
Minä muutes en.. sanon, että tämä on nyt vain näin, mutta olen kanssasi. En kiellä itkemästä,riitelemästä, mutta asia hoidetaan aikuisten näkemällä tavalla.
Miten menettelet ? Mitä sanoo oppaat ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019