V Kalliokoski?

santtu

Ostin kirppikseltä kauniin maisemataulun (öljyväri), jonka on signeerannut V Kalliokoski.

Kiinnostaisi tietää kuka tuo taiteilija on, ja siis miltä aikakaudelta tauluni mahtaa olla. Itse veikkaan 1950-60 -lukua. Taulun takana on muuten vanha hintamerkintä 1100:- eli tuskin ihan harrastelijasta on kyse?

Olisin kiitollinen tiedoista! Netistä hakemalla en löydä kyseistä taiteilijaa.

21

11358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popo
    • myöskin

      Veikkaan että on Yrjo Kalliokoski ?
      1100:- on nykyrahassa 1,85 euroa ;)

      • popo

        uskon,että se hinta on vuoden 1963 jälkeen.silloin se olisi ollut 180 euroa ,noin.tänään on aika kun taidetta kannattaa ostaa.hyvin monien nk.vähemmän haluttujen taiteilijoiden työt voivat maksaa vähemmän,mitä taiteilija on parikymmentä vuotta takaperin niistä saanut.tarjontaa on,valinnanvaraa on.nyt on ostajan markkinat,mutta en usko,että näin jatkuu pitkään.etenkin taiteilijat jotka ovat nukkuneet pois,heidän töitään ei varmasti tule lisää.kalliokoskella on muutamia tosi hyviäkin töitä,näin näkemättä kuvaa on mahdoton antaa mitään arviota,mutta antaahan huutokaupan loppuhinnat jonkun vinkin.


      • hinnat
        popo kirjoitti:

        uskon,että se hinta on vuoden 1963 jälkeen.silloin se olisi ollut 180 euroa ,noin.tänään on aika kun taidetta kannattaa ostaa.hyvin monien nk.vähemmän haluttujen taiteilijoiden työt voivat maksaa vähemmän,mitä taiteilija on parikymmentä vuotta takaperin niistä saanut.tarjontaa on,valinnanvaraa on.nyt on ostajan markkinat,mutta en usko,että näin jatkuu pitkään.etenkin taiteilijat jotka ovat nukkuneet pois,heidän töitään ei varmasti tule lisää.kalliokoskella on muutamia tosi hyviäkin töitä,näin näkemättä kuvaa on mahdoton antaa mitään arviota,mutta antaahan huutokaupan loppuhinnat jonkun vinkin.

        Liikkuvat kyllä siinä 50-200e haarukassa.
        Oli ihan pelkkä toritaiteilija mutta tehnyt
        ihan asiallisiakin töitä.


    • maare

      Löysin isoisäni jäämistöistä öljyväritaulun jossa sommitelma hedelmistä (banaania, omenaa ja rypäleitä) Allekirjoituksesta ei oikein saa selkoa; mutta näyttäisi että se olisi y.kalliokoski. Ihmettelin myös taulun valmistumisen ajankohtaa...

      • benjamino II

        Olen lähes varma, että kyseessä on yrjö kalliokosken maalaus. Hän oli syntynyt tampereella 1899 ja oli hyvin tuottelias taiteilija. Hänen tuotantonsa oli myös hyvin monipuolista. Suurin osa lienee kuitenkin suomalaista luontoa kuvaavaa, mutta olen nähnyt hänen maalaamiaan kukkatauluja. Tuotantoa on vielä 1960 luvun puolelle asti. Hänen kuolinaikansa ei ole tiedossani, mutta hän oli pohjalaisia taitelijoita, joista löytyy tietoa myös googlen kautta.


      • Helju
        benjamino II kirjoitti:

        Olen lähes varma, että kyseessä on yrjö kalliokosken maalaus. Hän oli syntynyt tampereella 1899 ja oli hyvin tuottelias taiteilija. Hänen tuotantonsa oli myös hyvin monipuolista. Suurin osa lienee kuitenkin suomalaista luontoa kuvaavaa, mutta olen nähnyt hänen maalaamiaan kukkatauluja. Tuotantoa on vielä 1960 luvun puolelle asti. Hänen kuolinaikansa ei ole tiedossani, mutta hän oli pohjalaisia taitelijoita, joista löytyy tietoa myös googlen kautta.

        Minulla on y. kalliokoski vuodelta 1942. Aiheena kaupungin sisäsatama. Laituri, laiva, taloja, kirkko.
        Koko n. 30x40. Äidin vanhempien peruja.


      • HannaJkl

        Minulla on Kannonkoskella maalattu v tai y Kalliokosken mummolaani esittävä työ. Tarina kertoo tauluntekijän pistähtäneen paikalle ja kysyneen josko saisi maalata näkymän korvausta vastaan.


    • Asunnnon tyhjentäjä

      Minulla on V.Kliokosken maalaama taulu vuodelta 1960. Siinä on joki ja ladon tapainen rakennus joen takana. Paljonko mahtaa olla tuollaisen taulun arvo?

    • bella42

      Oli olemassa Yrjö Kallikoski synt. Jalasjärvellä ja sitten oli Viljami Kallikoski ( en osaa sanoa elääkö hän?). Kumpakin maalasi tunturi aiheisia tauluja, näistä Yrjo Kalliokoski oli isäni siskon kanssa naimisissa, asui Pitäjänmäellä, on nukkunut jo aikaa pois. Seinälläni on kummankin taiteilijan töitä.

      • Angervo1

        Tarkoitat Vilho Kalliokoski. Viljami oli kansanedustaja, ei käsittäälseni taiteilija


    • TITTA

      Sain Äidiltäni suunnilleen vuonna 1960,taulun joka on Y.Kalliokosken maalama.
      Suuruus on 70 60 cm ja aiheena on maisema vesi, purjevene ja muutama soutu
      veneitä.Onko tämä taiteijija kysytty ja arvostettu Suomessa.Jos tahdon myydä
      taulun-mikä olisi hinta. Kysyjä on Marketta, Ruotsissa asuva

    • vanhat tavarat

      Meille tuli eileen huutokaupasta V.Kalliokoski -70 luvulta.Taulussa jylhät kalliot ja keskellä taivas heijastuu veteen.

      • Anonyymi

        Minulla myös 1960 luvulla ostettu taulu Oulankajoelta, Kuka tuntee kyseisen taiteilijan?


    • etujarru

      y. kalliokosken Salla tunturista vuonna -43 maalaama n. 46 x 56 cm, missä mahtoi viettää Y. Kalliokoski sotavuodet?

    • Eskomatti1

      Luulenpa, että kysymyksessä on saarijäveläinen taiteilija V Kalliokoski. Minulla on kaksi hänen maalaustaan, joista toinen on maisema Julmilta Lammilta ja toinen maisema Pyhäselältä. Molemmat taulut on maalattu 1950-luvulla.7 10

    • sarijo1

      Minulla on kaksi V. Kalliokosken taulua. Toinen on nimeltaan Kevat tulvaa Kiutakankaalla 1972 ja toinen on nimeltaan Julma Olkky. Molemmat maisema tauluja. Missa naita tauluja voi myyda?

    • KALLIOKOSKI 66

      minulla on v.kalliokosken maalaama taulu -66.MYYN SEN HINTAAN 3600 EUROA.SEN HALVEMMALLA EI LÄHDE.

      • Tuskinpa sinulla...

        ...sitä edes on Markku! ;)


      • Nuorena

        Minulla on 1973 ostettu julma ölkky maalaus ostettettu taiteilijalta itsestään hossan kulmalta ölkyltä hän oli siellä maalaamassa asui siellä erämaamökissä kanjonin laidalla.


    • henrik8

      olen kanssasi samaa mieltä.minulla on hieno kalliot ja järvi maisema.v.kalliokoski 66.taulun myyn 9000e-ja siitä voi korotella hintaa josko myisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe