PV:n sylinterin 2-3 kiinnitys mutterista tai kierretangosta meni kierteet. Ei liiku ylös eikä alas mutteri... Mites saisin tän ongelman korjattuu?
PV:n sylinteri
7
2599
Vastaukset
- pinnapulttia
Tarkoitatko pinnapulttien kierteitä? Jos pitkistä pinnapulteista on mennyt kierteet, niin hankalaa on saada mutterit pois jo ne ei tosiaankaan kierry auki eikä kiinnipäin.
Itse tein yhden kierteettömän pinnapultin kohdalla seuraavasti; kampesin kantta isolla ruuvimeisselillä ylöspäin ja samalla pyöritin mutteria aukipäin. Pikkuhiljaa kierteet meni sököksi ja kansi nousi sen verran että sain rautasahan terän sylinterin ja kannen väliin ja sahasin pinnapultin poikki. Sit vaan lukkopihdeillä tynkä pultti pois.- suiza
Just ne tangot. Mites sit jos sahaan ne? kuinka saan kasaan sitte?
- mestari
suiza kirjoitti:
Just ne tangot. Mites sit jos sahaan ne? kuinka saan kasaan sitte?
Säkö saat sen kannen ja sylinterin pois niin sun pitää ottaa ne tapit pois.
Kannattaa samalla ottaa kaikki neljä koska muutkin voi olla aika huterat vaikkei siltä näytä.
Irrotus tapoja on kaksi
1) Osta pala 5x5 cm nihkeää kumia (siis sellaista joka ei luista)ja kierrä se sen tangon ynpäri ja purista ne isolla pihdeillä ja ala pyörittää niitä myötä tai vasta päivään (en muista kumpaan suuntaan)
2) (Hankalin) Ota rautasaha ja leikkaa ne poikki (jätä 2-3 milliä). Sen jälkeen ota hioma paperia ja hio niistä tapista se 2-3 milliä pois älä vaan hio liikaa ettei vaan jää aukkoa sylinterin ja moottorin väliin muuten PUMM. Sen jälkeen ota porakone ja poraa uudet reijät se kuule vaatii vakaata kättä ja niitten reikien pitäs olla just eikä melkein suorat ylös. - suiza
mestari kirjoitti:
Säkö saat sen kannen ja sylinterin pois niin sun pitää ottaa ne tapit pois.
Kannattaa samalla ottaa kaikki neljä koska muutkin voi olla aika huterat vaikkei siltä näytä.
Irrotus tapoja on kaksi
1) Osta pala 5x5 cm nihkeää kumia (siis sellaista joka ei luista)ja kierrä se sen tangon ynpäri ja purista ne isolla pihdeillä ja ala pyörittää niitä myötä tai vasta päivään (en muista kumpaan suuntaan)
2) (Hankalin) Ota rautasaha ja leikkaa ne poikki (jätä 2-3 milliä). Sen jälkeen ota hioma paperia ja hio niistä tapista se 2-3 milliä pois älä vaan hio liikaa ettei vaan jää aukkoa sylinterin ja moottorin väliin muuten PUMM. Sen jälkeen ota porakone ja poraa uudet reijät se kuule vaatii vakaata kättä ja niitten reikien pitäs olla just eikä melkein suorat ylös.Ei toiminu se että longistan meisselillä. mites muuten auki saisin?
- pinnapultti
suiza kirjoitti:
Ei toiminu se että longistan meisselillä. mites muuten auki saisin?
Ei muuta kuin voimaa kehiin. Kannen ja pytyn väliin niin paljon tavaraa ja vääntöä voimalla. Samalla pyörität sitä mutteria aukipäin. Mutterissa pitää olla tuntu että se on kiinni tiukassa. Kyllä ´paskarauta´ josta pinnapultti on tehty, kuluu ja antaa sen verran periksi että kantta saa sen verran nostettua että se rautasahan terä mahtuu sinne kannen ja pytyn väliin. Kärsivällisyyttä.
- mestari
pinnapultti kirjoitti:
Ei muuta kuin voimaa kehiin. Kannen ja pytyn väliin niin paljon tavaraa ja vääntöä voimalla. Samalla pyörität sitä mutteria aukipäin. Mutterissa pitää olla tuntu että se on kiinni tiukassa. Kyllä ´paskarauta´ josta pinnapultti on tehty, kuluu ja antaa sen verran periksi että kantta saa sen verran nostettua että se rautasahan terä mahtuu sinne kannen ja pytyn väliin. Kärsivällisyyttä.
Jos sulla siitä pytyn ilma virtaus kanavien välistä näkyy ne rimat leikkaa ne sitä kautta rautasahalla
- kanavien??
mestari kirjoitti:
Jos sulla siitä pytyn ilma virtaus kanavien välistä näkyy ne rimat leikkaa ne sitä kautta rautasahalla
Pytyn ilmavirtauskanavien?? Ei siinä sellaisia ole.
Jos rupeat pytyn ja lohkon välistä sahailemaan, niin sahaa tarkasti. Koneen lohkot ovat pehmeää alumiinia ja sahalla saa niihin aika helposti kolon. Sen jälkeen niillä ei teekään enää mitää, koska pyttyä ei saa enää tiiviiksi kampikammion kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197