Sony 828 f

kortti kuumana

Hankin tuollaisen kameran ja ollut tyytyväinen mutta,kenelläkään talviolosuhteista kokemusta? miten käy näytön ja niin poispäin.Maksoin laitteesta tonnin ja toivon että hinta laatusuhde olisi edes kerran paikallaan.

15

3867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

      Koska ostit? Kamerassa on huippulinssi huom: muutenkin loistava kamera, talvioloissa pärjää ainakin siinä missä muutkin digikamerat jos ei vieläpä paremminkin. Pitää vain ottaa huomioon kaikkien kameroita koskevat varatoimenpiteet, (kosteus tiivistyy) hyviä tarkkoja kuvaushetkiä.

    • örvelö

      no,rajala putsasi hyllynsä uusista tuommoisista alle 500 hintaan,olikohan 470 vai 490 euroa.

      tuo on kuuluisa kohinastaan joten kuvauksessa kannattaa varoa hämärää(pakottaa nostamaan ISO arvoa=kohinataso lähtee ihan lapasesta)

      optiikka siinä lienee se paras osa pakettia.

      hinta/laatusuhteen suhteen en osaa sanoa juuta enkä jaata koska kuvanlaatuhan on vain yksi kriteeri kameran valinnassa.

      • itkettää

        kuvan laatu normaalisti hyvää mutta hämärässä menee kyllä kohinan puolelle,mikä olisi se paras aparaatti.Järkkäreitä ollut vino pino ja sain niistä tarpeekseni pölyhaittojen takia ja huom..tämä koski vain peiliä(elettiin viime vuosisataa)Näissä digijärkkäreissä pöly pääsee sinne ytimeen asti,kuulemma.Toinen miinus järjestelmälle on objektiivit,tiedossa kauhea tahtoo tämän kierre.Vielä tämän ostokseni puolella isommat plussat,kameralta tuntuu eikä miltään höheneltä ja kuva edes kohtuullisessa valossa hyvä.toisaalta metsästän kunnon kuvaa(tulee jokunen vuodessa) eikä tarvi enää elvistellä nippeleillä.Kauppiaat saisi kyllä hävetä,tälläiset hintapudotukset vie luotettavuutta,sen verran seuraavaa kameraa ostettaessa aion piruilla että pyydän hintatakuun joka kattaa alennushäviön edes puoleksi vuodeksi.Kyllä tää hiukan..


      • Mika
        itkettää kirjoitti:

        kuvan laatu normaalisti hyvää mutta hämärässä menee kyllä kohinan puolelle,mikä olisi se paras aparaatti.Järkkäreitä ollut vino pino ja sain niistä tarpeekseni pölyhaittojen takia ja huom..tämä koski vain peiliä(elettiin viime vuosisataa)Näissä digijärkkäreissä pöly pääsee sinne ytimeen asti,kuulemma.Toinen miinus järjestelmälle on objektiivit,tiedossa kauhea tahtoo tämän kierre.Vielä tämän ostokseni puolella isommat plussat,kameralta tuntuu eikä miltään höheneltä ja kuva edes kohtuullisessa valossa hyvä.toisaalta metsästän kunnon kuvaa(tulee jokunen vuodessa) eikä tarvi enää elvistellä nippeleillä.Kauppiaat saisi kyllä hävetä,tälläiset hintapudotukset vie luotettavuutta,sen verran seuraavaa kameraa ostettaessa aion piruilla että pyydän hintatakuun joka kattaa alennushäviön edes puoleksi vuodeksi.Kyllä tää hiukan..

        Kannattaa muistaa, että f828 tuli markkinoille 2003 eli olen nähnyt kyllä tiiviimpääkin uusien mallien lanseeraamista (mihin siis hinnanpudotuksetkin liittyvät). Siis mallin hinta tavallisesti tippuu siinä vaiheessa kun uusi malli tulee kauppoihin. Mulla on itselläni tuo f828 ja nyttemmin myös Nikon D70 ja täytyy sanoa ettei noissa kameroissa laadullisesti ole juurikaan eroa. Nikonin kuvat kohisevat hiukan vähemmän, mutta ei sonyn kuvat niin kamalasti kohise kun sitä vertaa toisiin kompakteihin eikä järkkäreihin. Kuvan laadullisesti isompi puute on ca, jota luvattoman usein siinä ilmenee kontrastien rajoilla. Käytettävyydessä noissa kameroissa on jo eroa Nikonin eduksi (se on nimittäin nopeampi tallentamaan raweja). Viime talvena kuvasin Sonylla Helsinkiläisessä talvi kelissä olisko -15 astetta ollut, niin ihan hyvin pelitti eikä tarvinnut mitään ylimääräisiä kommervenkkejä. Kannattaa ottaa vara-akku taskuun jos kuvaa pidempään.


      • Valmistajien suositus
        Mika kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että f828 tuli markkinoille 2003 eli olen nähnyt kyllä tiiviimpääkin uusien mallien lanseeraamista (mihin siis hinnanpudotuksetkin liittyvät). Siis mallin hinta tavallisesti tippuu siinä vaiheessa kun uusi malli tulee kauppoihin. Mulla on itselläni tuo f828 ja nyttemmin myös Nikon D70 ja täytyy sanoa ettei noissa kameroissa laadullisesti ole juurikaan eroa. Nikonin kuvat kohisevat hiukan vähemmän, mutta ei sonyn kuvat niin kamalasti kohise kun sitä vertaa toisiin kompakteihin eikä järkkäreihin. Kuvan laadullisesti isompi puute on ca, jota luvattoman usein siinä ilmenee kontrastien rajoilla. Käytettävyydessä noissa kameroissa on jo eroa Nikonin eduksi (se on nimittäin nopeampi tallentamaan raweja). Viime talvena kuvasin Sonylla Helsinkiläisessä talvi kelissä olisko -15 astetta ollut, niin ihan hyvin pelitti eikä tarvinnut mitään ylimääräisiä kommervenkkejä. Kannattaa ottaa vara-akku taskuun jos kuvaa pidempään.

        Ihmeen hyyvin teillä näyttää talvellakin pelaavan.
        Kuitenkin valmistajat "kieltää" yleisesti digikameroiden käytön alle 0°:n.


      • mika....
        Valmistajien suositus kirjoitti:

        Ihmeen hyyvin teillä näyttää talvellakin pelaavan.
        Kuitenkin valmistajat "kieltää" yleisesti digikameroiden käytön alle 0°:n.

        Ja amerikkalaiset pyssytehtailijat kieltää ampumasta itseään jalkaan, ja sitäkin tapahtuu vaikka kielletään:)
        No joo ihan tosissaan, kylmä tekee vain hyvää vähentämällä kennon kohinaa (taitavat vaativissa kohteissa jäähdyttää kennoa ihan erikseenkin). Akuthan siinä lähinnä joutuu koville, mutta Sonylla on varsin hyvät akut. Varsinainen riski lienee herkkiin virtapiireihin mahdollisesti tiivistyvä kondensaatiokosteus, mutta sen todennäköisyys kasvaa kylmästä lämpimään mentäessä ja sen eliminoimiseen on nettipalstat kikkoja puolillaan. Itse en ole Helsingin talvioloissa (lumi, räntä, pakkanen) tarvinnut/käyttänyt mitään varokeinoja (paitsi sateella pitänyt kuvauksen välissä kameraa takin alla) ja hyvin on toiminut koko ajan. Mitä olen kokemuksia verrannut ei se välttämättä niin suuri ihme ole sillä nämä paremmat kamerat ovat aika hyvin tehtyjä (ja tarkoitan nimenomaa työstöjälkeä). Valmistaja luonnollisesti vetäytyy vastuusta jos pystyy virhekäytön osoittamaan ja siksihän se noita varoituksia ohjekirjoihin kirjoittelee (onhan ne otettava sillä tavoin vakavasti, että omalla vastuulla sitten kuvataan) kannattaa myös muistaa ettei kaikki varoitukset ole turhia joten maalaisjärkeäkin sopii käyttää. Itsellä jäisi vain turhan paljon kuvia ottamatta jos niitä ottaisi ainoastaan silloin kun valmistaja katsoo olosuhteet suotuisiksi.


    • lelupeli

      vertailtiin kaverin kanssa samoista aiheista otettuja kuvia,sanoisin että tämä peli ei ole mikään

      • Huh!

        Kertoisitko ystävällisesti paremman Digikameran kiitos.


      • vaan
        Huh! kirjoitti:

        Kertoisitko ystävällisesti paremman Digikameran kiitos.

        Kerron.Tunnettu merkki,rungon hinta 3000 euroa ja kakkulat per polttoväli vähintään sama hinta,siitä


      • Laatu
        vaan kirjoitti:

        Kerron.Tunnettu merkki,rungon hinta 3000 euroa ja kakkulat per polttoväli vähintään sama hinta,siitä

        Puhutaan nyt 490 euron kamerasta 200,000 euron auto on aivan eri kuin 1,000000 euron auto, ei siis tullut vastausta!.


      • siitä
        Laatu kirjoitti:

        Puhutaan nyt 490 euron kamerasta 200,000 euron auto on aivan eri kuin 1,000000 euron auto, ei siis tullut vastausta!.

        Hiukan vaikeeta,itse helkutin tyytyväinen mut toi hintapolitiikka perseestä,tonni pois hinnasta vuoden sisällä.Kokonaisuutena sanoisin että jos tällä ei saa kuvia aikaiseksi niin parempi lopettaa koko kuvaus.Tämä on pitkään mulle numero uuno että, se


      • Timba...
        siitä kirjoitti:

        Hiukan vaikeeta,itse helkutin tyytyväinen mut toi hintapolitiikka perseestä,tonni pois hinnasta vuoden sisällä.Kokonaisuutena sanoisin että jos tällä ei saa kuvia aikaiseksi niin parempi lopettaa koko kuvaus.Tämä on pitkään mulle numero uuno että, se

        Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen.

        Itse olen kuvannut pakkasella pilkkireissuja ja eri tapahtumissa yli -20 *C pakkasilla ja hyvin on toiminut. Ja akku on kestänyt hyvin.
        Sisälle tuodessa en ole suorittanut mitää muvipussi ym... temppuja. (en silti kehoita kokeilemaan)
        Ja kosteuden tiivistymisestä ei ole ollut tietoakaan.

        Joten varmasti kaikin puolin hintansa arvoinen.
        Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta.


      • ohjekirja
        Timba... kirjoitti:

        Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen.

        Itse olen kuvannut pakkasella pilkkireissuja ja eri tapahtumissa yli -20 *C pakkasilla ja hyvin on toiminut. Ja akku on kestänyt hyvin.
        Sisälle tuodessa en ole suorittanut mitää muvipussi ym... temppuja. (en silti kehoita kokeilemaan)
        Ja kosteuden tiivistymisestä ei ole ollut tietoakaan.

        Joten varmasti kaikin puolin hintansa arvoinen.
        Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta.

        mistähän löytyisi Suomenkielinen ohjekirja tähän erinomaiseen kameraan, toin parivuottasitten ulkomailta, enkä ymmärrä ihan kaikkea, voisi löytyä uusia ulottuvuuksia.


      • Timba...
        ohjekirja kirjoitti:

        mistähän löytyisi Suomenkielinen ohjekirja tähän erinomaiseen kameraan, toin parivuottasitten ulkomailta, enkä ymmärrä ihan kaikkea, voisi löytyä uusia ulottuvuuksia.

        Kannattaisi kysyä maahantuojalta.
        Hymm... tai voi skannata sen sulle sähköpostiin halvalla ; )


    • Zeissin lissit priimat

      Ottakaahan selville mikä on kameran tarkennus- ja laukaisuviive!!!
      Se on nimittäin yksi nopeimpia digikameroita maailmassa.
      Sony 828 viive on 0.17 sekunttia. Nopeimpia ja vähän hitaanpia ovat Casion Exilim sarjan kamerat.
      Silloin puhutaan ainoastaan sekunnin kymmenesosasta.
      Järkkäreilä tarkennus- ja laukaisuviiveet ovat halvemmissa kameroissa 0.30 sekunnin paikkeilla. Vasta laitettaessa rungolle hintaa 2500Euroa tai enemmän päästään noin 0.24 sekuntiin, mutta ei alle 0.20!!!
      Saksalainen Color Foto lehti testaa kameroista viiveet. Näitä suomalaiset kameralehdet eivät testaa lainkaan, eivätkä täten julkaise tätä merkittävää tekijää.
      Jos kameran laukaisuviive on pitkä, niin nopeasti liikkuvat kohteet katoavat tavoittamattomiin ennen kuin kamera ottaa kuvan!!!'
      Muuten kamera kuvaa täysin pimeässä infrapunan avulla. Tämän ominaisuutensa takia kameraa käyttävät konservaattorit tutkiessaan esineistä silmin näkymättömiä kirjoituksia yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe