kun olen kuullut esim. eräästä 17-vuotiaasta joka lomitti viikon kotona ja sai rahaa jostain kunnalta tai mistä ne lomittajat sitten saakaan rahaa.Kun minä en nyt oikein älyä niin voisitteko kertoa että kuka sitten saa lomittaa? onko tuo esimerkki edes mahdollista? pitääkö siihen olla joku koulutus että saa sitä palkkaa? onko siinä joku ikäraja? kiitos vastauksista.
kuka saa lomittaa?
5
891
Vastaukset
kun kyselet,niin saat varmasti oikeat vastaukset.
- vai itsellinen
Kunta ei yleensä palkkaa perheenjäseniä lomittajiksi jos omat lomittajat ovat vapaana. Alle 18-vuotiaitakaan ei hyväksytä kunnassa.
Mutta jos yrittäjä on ilmoittanut hankkivansa itse lomittajat, niin vastuu on hänellä ja silloin voi myös alle 18-vuotias perheenjäsen olla lomittajana. Kunnasta sitten anotaan palkka. - ------------------
No ainakin lomituslapussa, joka aina pitää joka työstä täyttää, on kohta jossa kysytään sukulaissuhteet tilaan. Kai se ainakin vaikuttaa palkan määrään jotenkin sitten.
- maajussii
et ainankaan sinä
- riikka
monesti koululaiset lomittaa esim koulujen loma-aikana ja kunta maksaa heille siitä tuntipalkkaa. jos navetointi tapahtuu lähisukulaisella,palkka on pienempi. eli ei tarvi olla 18 v täyttäny ja kunta maksaa palkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427