http://www.toyota.fi/cars/new_cars/avensis/tekniset_a.asp
-vai
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/0/BDE76E82F783F29EC2256EF2003BB5EF?OpenDocument
?
Uusi VW Passat Variant on kieltämättä kyllä paremman näköinen auto ja varsinkin Variant-mallin tavaratila ON suurempi,kuin Toyota Avensis Wagon-mallin,samoin myöskin kuorman kantavuus on suurempi!.
Kumpi kannattaisi ostaa,uusi Toyota Avensis Wagon -vai uusi VW Passat Variant?:
44
7762
Vastaukset
- VW Passat Wagon -2006!. ;)
- mukkaan
Jos ei oo rahasta kiinní niin ostaisin kyllä volkkarin...Se on sentäs auto, eikä pelkkä kulkuväline. Mut voi olla että hiukan enemmän joudut maksamaankin.
- Per Saukinen
Valitettavasti vaan Suomen maassa on kovin harvassa niitä joilla auton osto ei todella ole rahasta kiinni. Viisikin tonnia hintaeroa pistää miettimään saisikos sillä rahalla jotakin muuta kivaa josta muuten joutuisi tinkimään.
Kun saisikin "ottaa" niitä autoja niinkuin näillä palstoilla tyypillisesti realiteetit unohtaen paremmuuskeskusteluissa haaveksitaan.
- kannattaa
ostaa se Passatti. Eihän Avensis ole hääppöinenkään peli. Kai tuo Passat on paljon kalliimpi(?).
- neuvoja saa
Älä veikkonen sitä täällä kysele, täällä et saa yhden ainutta asiallista vastausta. Sitten kun sinulla on ajokortti ja uuden farkun laitto on ajankohtainen, molemmat sekä Avensis että Passatti ovat aivan erinäköiset.
- mitä ihmettä
Missäs päin Suomea niitä uusia autoja aina laitetaan?
- yrittänyttä ei laiteta
mitä ihmettä kirjoitti:
Missäs päin Suomea niitä uusia autoja aina laitetaan?
Farkuthan laitetaan jalkaan. Jos se sitä tarkoitti...
- Pekka
Tuolla uuden 1,6:sen passatin hinnalla saa melkein 2,0 koneella olevan Avensiksen. Lisäksi jos tuohon Passattiin ruksaa vähänkin varusteita, niin hinta nousee ihan poskettomaksi.
Jos joku haluaa maksaa Passatin raakaa ylihintaa, niin ostakoon sitten passatin, mutta aika pieneksi Passatin myynti suomessa jää. Kyllä Avensis ja Primera ovat luokkansa myydyimmät autot tulevanakin vuonna, niillä saa rahalleen paremman vastineen.- nyt
ei ollut Pekalta mitään uutta, Toyotanhan se Pekka ottais tietenkin.:)
- Pekka
nyt kirjoitti:
ei ollut Pekalta mitään uutta, Toyotanhan se Pekka ottais tietenkin.:)
Me aikuiset joudutaan maksamaan aikuisten oikeesti autoistamme, niitä ei vain oteta, jolloin myös taloudelliset kriteerit pitää ottaa huomioon. Haaveilut on sitten asia erikseen...
- litroja
Paljonko noissa on ero peräkontin litratilavuudessa? Ainakin nettisivujen mukaan Avensiksessa on 520 litraa ja Passatissa 513 litraa.
Taitaa 1.6 Passat olla 5000 euroa kalliimpi kuin 1.6 Avensis.- Hinnoiteltu
Ei myy Passat näillä hinnoilla. Tuo 5000 pois hinnoista niin siitä tulee oikeasti kilpailukykyinen luokassaan.
- Kesko Rahastaa
Hinnoiteltu kirjoitti:
Ei myy Passat näillä hinnoilla. Tuo 5000 pois hinnoista niin siitä tulee oikeasti kilpailukykyinen luokassaan.
Tarkistapa huviksesi mitä maksaa Avensis ja vastaavalla koneella varustettu Passat saksassa.
Eikö vaan ole hinnat melkein tonnin tarkkuudella samat. Saita preussilainen ei maksa tyhjästä ja Passatin myynti loppuisi siihen paikkaan jos 1.6l Passat maksaisi 5000€ enemmän kuin anjovis.
Suomessa sen sijaan pesii euroopan viisain kansa joka kantaa simona rahojaan keskolle saadakseen viisi tonnia ylihinnoitellun Passatin kerta sen on.....ööö...passat? - tämä!
Kesko Rahastaa kirjoitti:
Tarkistapa huviksesi mitä maksaa Avensis ja vastaavalla koneella varustettu Passat saksassa.
Eikö vaan ole hinnat melkein tonnin tarkkuudella samat. Saita preussilainen ei maksa tyhjästä ja Passatin myynti loppuisi siihen paikkaan jos 1.6l Passat maksaisi 5000€ enemmän kuin anjovis.
Suomessa sen sijaan pesii euroopan viisain kansa joka kantaa simona rahojaan keskolle saadakseen viisi tonnia ylihinnoitellun Passatin kerta sen on.....ööö...passat?Passatissa ei ole mitään sellaista miksi se voisi maksaa enemmän kuin Avensis. Saksassa tämä on ymmärretty ja siellä Passatia tullaankin myymään. Täällä ei. Emmehän me sentään niin hölmöjä ole vaikka Kesko niin luuleekin.
- katsopa muiden myyntiä
tämä! kirjoitti:
Passatissa ei ole mitään sellaista miksi se voisi maksaa enemmän kuin Avensis. Saksassa tämä on ymmärretty ja siellä Passatia tullaankin myymään. Täällä ei. Emmehän me sentään niin hölmöjä ole vaikka Kesko niin luuleekin.
Jo yksi todiste riittää ja sen nimi on VW Touran.
Sitähän myydään aivan simona Suomessa ja katso vähän mihin hintaan. 1.6FSI:n hinnat eivät ole tästä maailmasta jos niitä vertaa 7-paikkaisiin kilpailijoihin kuten Corolla Versoon puhumattakaan Grand Scenicistä.
Ja 2.0FSI:n hinnalla alkaa saada jo "oikeita tila-autoja" kuten Avensis Versoa jne. - ***
tämä! kirjoitti:
Passatissa ei ole mitään sellaista miksi se voisi maksaa enemmän kuin Avensis. Saksassa tämä on ymmärretty ja siellä Passatia tullaankin myymään. Täällä ei. Emmehän me sentään niin hölmöjä ole vaikka Kesko niin luuleekin.
"Passatissa ei ole mitään sellaista miksi se voisi maksaa enemmän kuin Avensis"
On siinä Passatissa jotain, mitä ei löydy edes Avensiksen lisävarustelistalta: nimittäin hyvä ajettavuus ja kohtuullinen ulkonäkö. - ***
En tiedä, mistä tuo 513 litraa tulee, onko vanhan Passat Variantin tilavuus vaiko Sedanin, mutta ainakin Saksan VW-sivujen mukaan Passatin tavaratila näyttäisi olevan 603 litraa. Pojilla varmaan sivut päivittämättä tai hutaisten tehty, vastahan tuo ensiesittelykin taisi olla tänä viikonloppuna.
- Kemu69
Passatin tavaratila on tilavuudeltaan 603 litraa. Varustelussa on myös eroja. Passatissa vakiona mm. ESP ym. pientä. Lähinnä vastaava varustelu löytyy 1,8 Sol wagonista, tosin hintaero kaventuu vajaaseen tonniin. Saahan sillä tonnilla tosin samalla pari desiä suuremman moottorin.
- Passat vai Avensis.
Kemu69 kirjoitti:
Passatin tavaratila on tilavuudeltaan 603 litraa. Varustelussa on myös eroja. Passatissa vakiona mm. ESP ym. pientä. Lähinnä vastaava varustelu löytyy 1,8 Sol wagonista, tosin hintaero kaventuu vajaaseen tonniin. Saahan sillä tonnilla tosin samalla pari desiä suuremman moottorin.
Häviääkö uudelle VW Passatille?.
- hemmetin
tämä! kirjoitti:
Passatissa ei ole mitään sellaista miksi se voisi maksaa enemmän kuin Avensis. Saksassa tämä on ymmärretty ja siellä Passatia tullaankin myymään. Täällä ei. Emmehän me sentään niin hölmöjä ole vaikka Kesko niin luuleekin.
paljon sellaista mitä Avessa ei ole. Ajo-ominaisuudet, meluttomuus, kohtuullinen ulkonäkö, arvostus ym.
- ***
Passat vai Avensis. kirjoitti:
Häviääkö uudelle VW Passatille?.
520 litraa. Tuoltahan noita lukuja kätevästi saa valmistajien omilta nettisivuilta.
- tavaratila
Passat vai Avensis. kirjoitti:
Häviääkö uudelle VW Passatille?.
Niin jopa Octavia Sedan malleissa on enemmän tilaa silloin kun kyydissä on 4 henkilöä, Ocu I tavaratila on 520 l ja Ocu II 560 litraa.
Passat Variantin lukema on 516 litraa, Tojon kontti on myös 520l mutta sen käytettävyys on huonompi. - varapyörän tilankin!
Kemu69 kirjoitti:
Passatin tavaratila on tilavuudeltaan 603 litraa. Varustelussa on myös eroja. Passatissa vakiona mm. ESP ym. pientä. Lähinnä vastaava varustelu löytyy 1,8 Sol wagonista, tosin hintaero kaventuu vajaaseen tonniin. Saahan sillä tonnilla tosin samalla pari desiä suuremman moottorin.
teutoonit! juu ja laskin tuossa itselle passatin hintaa - 55teur sanoi kone ja sillä muuten saa vuoden vanhan E270CDIA:n kaikilla herkuilla joten joko uusi ave 45te tai mese?
- mittaukseen
tavaratila kirjoitti:
Niin jopa Octavia Sedan malleissa on enemmän tilaa silloin kun kyydissä on 4 henkilöä, Ocu I tavaratila on 520 l ja Ocu II 560 litraa.
Passat Variantin lukema on 516 litraa, Tojon kontti on myös 520l mutta sen käytettävyys on huonompi.Tuohon litrojen mittaukseen mitataan vain takakontin suojaverhon alapuolinen osa, joten siksi se kertoo vain viitteellisesti koko takankontin koon. Ocun peräkontti on voimakkaasti eteenpäin kallistettu, joten se vaikuttaa koko kontin tilavuuteen oleellisesti, kun mitataan sen suojaverhon yläpuolinen osakin.
- VDA litroja
mittaukseen kirjoitti:
Tuohon litrojen mittaukseen mitataan vain takakontin suojaverhon alapuolinen osa, joten siksi se kertoo vain viitteellisesti koko takankontin koon. Ocun peräkontti on voimakkaasti eteenpäin kallistettu, joten se vaikuttaa koko kontin tilavuuteen oleellisesti, kun mitataan sen suojaverhon yläpuolinen osakin.
Tavaratilaa ei kannata enää nykyään verrata jos haluaa kiistellä autojen kokoluokasta.
Nykyisillä alemman keskiluokan farkuilla sattuu olemaan sen kokoiset tavaratilat että V70 Volvokin jää selvästi pienemmäksi, olkoonkin että V70:n tavaratila on itse asiassa hiton pieni.
Ocu II:n tavaratila on 540/1630l
Megane II 520/1600
307 Wagon 510/1620l
Jälkimmäinen luku on siis penkit taitettuna kattoon asti kuormattuna.
ja niin päin pois. Eihän noita suurempia lukemia löydy enää kuin Mondeosta ja C5:stä jos farkkukoreihin verrataan. Tosin melkein kaikissa 480cm pitkissä farkuissa on sitten yli 1600l tavaratila penkit taitettuna ja kattoon kuormattuna mutta takapenkit käytössä tilat tosiaan häviävät helposti jopa luokkaa pienemmille. - preemiumia oikein
hemmetin kirjoitti:
paljon sellaista mitä Avessa ei ole. Ajo-ominaisuudet, meluttomuus, kohtuullinen ulkonäkö, arvostus ym.
Volkkarin arvostus on todellisuudessa lähinnä sen ostajan korvien välissä.
Jollakin on pakko uskotella itselleen tehneensä järkevän kaupan maksettuaan vähintään 5000€ ylimääräistä kaikkiin kilpailijoihin verrattuna vaikka kotimaassaan Saksassa Passat maksaa saman verran kuin vaikkapa anjovis.
Mahtavat keskon pojat nauraa partaansa kun volkkarimiehet uskottelevat itse itselleen sen ylimääräisen katteen tulevan volkkarin "arvostuksesta" vaikka todellisuudessa volkkaria eivät arvosta ketkään muut kuin muut volkkarin ostajat. - kannata
VDA litroja kirjoitti:
Tavaratilaa ei kannata enää nykyään verrata jos haluaa kiistellä autojen kokoluokasta.
Nykyisillä alemman keskiluokan farkuilla sattuu olemaan sen kokoiset tavaratilat että V70 Volvokin jää selvästi pienemmäksi, olkoonkin että V70:n tavaratila on itse asiassa hiton pieni.
Ocu II:n tavaratila on 540/1630l
Megane II 520/1600
307 Wagon 510/1620l
Jälkimmäinen luku on siis penkit taitettuna kattoon asti kuormattuna.
ja niin päin pois. Eihän noita suurempia lukemia löydy enää kuin Mondeosta ja C5:stä jos farkkukoreihin verrataan. Tosin melkein kaikissa 480cm pitkissä farkuissa on sitten yli 1600l tavaratila penkit taitettuna ja kattoon kuormattuna mutta takapenkit käytössä tilat tosiaan häviävät helposti jopa luokkaa pienemmille.Ei todellakaan kannata peräkontin litroista pätellä auton kokoluokkaa. Sen huomaa esim Fiat Stilon mainoksesta, jota mainostetaan todella isona farkkuna.
Octavia 2 on prikulleen samankokoinen kuin tuleva Jetta Variant ja Golf Variant. Siis matkustamotiloiltaan ja peräkontin kooltaan. Mielestäni Ocu onkin Jetan ja Golfin kokoluokassa, onhan se identtinen mm. alustan suhteen. - ole preemiumia
preemiumia oikein kirjoitti:
Volkkarin arvostus on todellisuudessa lähinnä sen ostajan korvien välissä.
Jollakin on pakko uskotella itselleen tehneensä järkevän kaupan maksettuaan vähintään 5000€ ylimääräistä kaikkiin kilpailijoihin verrattuna vaikka kotimaassaan Saksassa Passat maksaa saman verran kuin vaikkapa anjovis.
Mahtavat keskon pojat nauraa partaansa kun volkkarimiehet uskottelevat itse itselleen sen ylimääräisen katteen tulevan volkkarin "arvostuksesta" vaikka todellisuudessa volkkaria eivät arvosta ketkään muut kuin muut volkkarin ostajat.siitä huolimatta arvostan sitä paljon enemmän kuin Tojoa. Tosin minulla ei ole koskaan Volkkaria ole ollut eikä luultavasti tule olemaan. Siitä huolimatta maksaisin Passatista 5-10 ke enemmän kuin Avensiksesta. Molemmilla olen ajanut.
- tojotti
preemiumia oikein kirjoitti:
Volkkarin arvostus on todellisuudessa lähinnä sen ostajan korvien välissä.
Jollakin on pakko uskotella itselleen tehneensä järkevän kaupan maksettuaan vähintään 5000€ ylimääräistä kaikkiin kilpailijoihin verrattuna vaikka kotimaassaan Saksassa Passat maksaa saman verran kuin vaikkapa anjovis.
Mahtavat keskon pojat nauraa partaansa kun volkkarimiehet uskottelevat itse itselleen sen ylimääräisen katteen tulevan volkkarin "arvostuksesta" vaikka todellisuudessa volkkaria eivät arvosta ketkään muut kuin muut volkkarin ostajat.Tuntuuhan näissäkin jutuissa aika moni pitävän Avensista premiumina vaikka se onkin kaukana siitä, ehkäpä niitten omistajat kirjoittelevat omiaan...
- tottahan mainostavat
kannata kirjoitti:
Ei todellakaan kannata peräkontin litroista pätellä auton kokoluokkaa. Sen huomaa esim Fiat Stilon mainoksesta, jota mainostetaan todella isona farkkuna.
Octavia 2 on prikulleen samankokoinen kuin tuleva Jetta Variant ja Golf Variant. Siis matkustamotiloiltaan ja peräkontin kooltaan. Mielestäni Ocu onkin Jetan ja Golfin kokoluokassa, onhan se identtinen mm. alustan suhteen.Eihän Fiat mainoksessaan valehtele, Stilohan ON iso farmari. Tosin unohtivat mainita että penkit taitettuna luku on vain jotain 1500 litraa eli selvästi pienempi kuin nuo aiemmin mainitut.
Monille auton ostajille on jäänyt jostain syystä tämä "luokka" päälle ja ostavat tarpeettomasti luokkaa kalliimman auton vaikka oikeasti halusivat vain ne tilat jotka saa paljon halvemmallakin.
Vielä 1990-luvun puolella oli pakko ostaa "iso" farmari eli joku Mondeo tai 900-Volvo jos kyytiin piti saada mahtumaan lapsiperhe matkatavaroineen ja koirineen mutta tänään täsmälleen samat tilat mahtuvat jo vaikka siihen aiemmin mainittuun OcuII/MeganeII/307 luokan farkkuun joka maksaa reilusti vähemmän kuin pykälää "isompi" jonka tilat eivät välttämättä olekaan yhtään sen isommat! Silti siirtyminen luokkaa alempaan on monille mahdoton ajatus kun mitä ne naapuritkin ajattelevat...
Sekavaa, eikö totta? - laske varapyörää.
varapyörän tilankin! kirjoitti:
teutoonit! juu ja laskin tuossa itselle passatin hintaa - 55teur sanoi kone ja sillä muuten saa vuoden vanhan E270CDIA:n kaikilla herkuilla joten joko uusi ave 45te tai mese?
eipä viitsitä jauhaa paskaa siellä.
- vaikka voissa paistais
tojotti kirjoitti:
Tuntuuhan näissäkin jutuissa aika moni pitävän Avensista premiumina vaikka se onkin kaukana siitä, ehkäpä niitten omistajat kirjoittelevat omiaan...
Pikku korjauksena että Avensista pidetään premiumina siitä simppelistä syystä että se sitä on.
- makua
vaikka voissa paistais kirjoitti:
Pikku korjauksena että Avensista pidetään premiumina siitä simppelistä syystä että se sitä on.
Avensiksessa on premiumia yhtä paljon kuin kumisaappaissa. Toyotan yhteys ko. käsitteeseen on Lexus.
- pyöräkö?
laske varapyörää. kirjoitti:
eipä viitsitä jauhaa paskaa siellä.
Auto Bild-lehden mukaan Passatissa varapyörä on vaihtunut renkaanpaikkaussarjaan ja se tila(90 L) siellä kannen alla lasketaan tavaratilaksi.
- VDA litrat
pyöräkö? kirjoitti:
Auto Bild-lehden mukaan Passatissa varapyörä on vaihtunut renkaanpaikkaussarjaan ja se tila(90 L) siellä kannen alla lasketaan tavaratilaksi.
Passatista valmistetaan erikseen pieniä eriä alkeellisiin autoilun kehitysmaihin kuten Suomi ja Albania.
Näissä marginaalisissa malleissa on normaalin paikkapullon sijaan täyskokoinen varapyörä joka syö tavaratilasta todella sen 90l eli takakontti kutistuu luokassaan hiukan keskitasoa pienemmäksi kun se sivistysvaltioissa on luokkansa suurin. - näppylät
VDA litrat kirjoitti:
Passatista valmistetaan erikseen pieniä eriä alkeellisiin autoilun kehitysmaihin kuten Suomi ja Albania.
Näissä marginaalisissa malleissa on normaalin paikkapullon sijaan täyskokoinen varapyörä joka syö tavaratilasta todella sen 90l eli takakontti kutistuu luokassaan hiukan keskitasoa pienemmäksi kun se sivistysvaltioissa on luokkansa suurin.Kiitos oikaisusta.Näin todellakin Suomen malleissa.
tottahan mainostavat kirjoitti:
Eihän Fiat mainoksessaan valehtele, Stilohan ON iso farmari. Tosin unohtivat mainita että penkit taitettuna luku on vain jotain 1500 litraa eli selvästi pienempi kuin nuo aiemmin mainitut.
Monille auton ostajille on jäänyt jostain syystä tämä "luokka" päälle ja ostavat tarpeettomasti luokkaa kalliimman auton vaikka oikeasti halusivat vain ne tilat jotka saa paljon halvemmallakin.
Vielä 1990-luvun puolella oli pakko ostaa "iso" farmari eli joku Mondeo tai 900-Volvo jos kyytiin piti saada mahtumaan lapsiperhe matkatavaroineen ja koirineen mutta tänään täsmälleen samat tilat mahtuvat jo vaikka siihen aiemmin mainittuun OcuII/MeganeII/307 luokan farkkuun joka maksaa reilusti vähemmän kuin pykälää "isompi" jonka tilat eivät välttämättä olekaan yhtään sen isommat! Silti siirtyminen luokkaa alempaan on monille mahdoton ajatus kun mitä ne naapuritkin ajattelevat...
Sekavaa, eikö totta?....ihan asian tynkää.
Tuon saman asian voi huomata myös autojen painosta.
Jos Corolla painaa 300km enemmän kuin 15v. sitten, kyseessä ei ole se, että maalien välistä poisitettu pelti :) ei ole poistamatta, vaan se, että Corolla on nykyään isompi auto! Näin kaikilla merkeillä.- totuuskomissio
makua kirjoitti:
Avensiksessa on premiumia yhtä paljon kuin kumisaappaissa. Toyotan yhteys ko. käsitteeseen on Lexus.
hyväksy vaan tosiasiat pullikoimatta, ei se aven premiumisuus yhden miehen protestista mikskään muutu.
- alleviivata
totuuskomissio kirjoitti:
hyväksy vaan tosiasiat pullikoimatta, ei se aven premiumisuus yhden miehen protestista mikskään muutu.
Nämä alemmuudentuntoiset nassikat jaksavat sitten ällistyttää. Toistan vielä varmuuden vuoksi: Avensiksessa on premiumia yhtä paljon kuin huumoria Toyota-palstalla. Toyotan premiummerkki on LEXUS.
- että Avensis
alleviivata kirjoitti:
Nämä alemmuudentuntoiset nassikat jaksavat sitten ällistyttää. Toistan vielä varmuuden vuoksi: Avensiksessa on premiumia yhtä paljon kuin huumoria Toyota-palstalla. Toyotan premiummerkki on LEXUS.
on premiumin vastakohta. Sanokaa edes yksi asia mikä siinä olisi premiumia?
- -2006 VW Passat Variant. ;)
http://www.channel4.com/4car/road-tests/driving-impressions-2005/V/volkswagen/passat/estate-2.html
- Pekka
Veljeni on ajellut Fordeilla ja Ooppeleilla, mutta nyt oli kiinnostunut uudesta Jetasta. Käytiin autoa katsomassa, mutta veljeni ei oikein lämminnyt kyseiselle autolle. Sanoi että se on ulkoa päin ihan näyttävän näköinen, mutta penkit ja sisustus ei häntä oikein miellyttänyt.
Sain hänet kuitenkin raahattua Toyotan liikkeeseen katsomaan uutta Corolla Versoa, mutta mitenkäs sitten kävikään. Vannoutunut Sakemannin kannattaja ylisti Verson maasta taivaasen, eikä ihme, sillä kyllä tuo 2,2 d4d on mahtava kone kyseiseen autoon. Saapa nähdä saadaanko sukuun toinen oikean merkkinen auto. No toivossa ob hyvä elää... :)
No tämä ei tietenkään liity mitenkään tähän Avensis/Passat keskusteluun, mutta sen se kuitenkin kertoi, että makuja on monenlaisia. Joku toinen olisi varmaan ylistänyt Jetan maasta taivaaseen, itsekkin olisin pitänyt sitä varmaan yhtenä mahdollisuutena seuraavaa autoa vaihtaessa.
Tuo Passat ja Avensis on molemmat hyviä autoja, mutta niissä kuitenkin on varmaan vivahde eroja. Kun ne laitetaan "viivalle", niin ero ei varmaan ole suuren suuri. Näin ainakin voisi päätellä, jos katsoo tuota vertailua missä Passatkin oli vähän aikaa sitten. Mikään ylivoimainen tuo Passatin uusin malli ei siis kuitenkaan ole, vaikka sitä on hehkutettu näissäkin keskusteluissa. No saadaan me varmaan tuo uusi Passat TL:in ja TM:än vertailuun piakkoin. - Passat Variant!. ;)
http://channel4.com/4car/gallery/V/volkswagen/passat/passat-estate-05.html
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata431491Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981375Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3091329- 1091135
- 191091
- 681083
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171047- 711022
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f177902Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841