Onko kamalasti turisteja, esim. Torremolinokseen verrattuna. Maaliskuu on tosin matkustusaika, ettei mikään suurin turistiaika. Tai sitten toisaalta, onko siellä kamalasti näitä muunmaalaisten loma-asuntoja. Mitä mielenkiintoista siellä voi tehdä ja onko helppoa ja edullista vierailla isommissa lähikaupungeissa, esimerkiksi Sevillassa ? Onko bussit vai junat edullisempia ?
Onko Nerja
3
650
Vastaukset
- bussi/juna
Varmasti on helppo, tosin reissu voi mennä pitkän tuntuiseksi, matkata Nerjasta Sevillaan. Jos sinulla on auto käytössä, niin varmasti nopeaa, mutta jos ei niin: esim. otat bussin Nerjasta, varmaan Malagassa pitää tehdä vaihto esim junaan, joka huomattavasti mukavampi matkustustapa. Jos matkustat tiukalla budjetilla, voit säästää huomattaviakin summia kun vaitset vähän hitaamman junan Malaga-Sevilla välille. (Bussit kuitenkin vielä halvempia). Itse menen aina junalla, käyn aina silloin tällöin: sukulaisten luona.
Sevillassa saavut junalla Santa Justan rautatieasemalle. 50-100 metriä suoraan pääovesta ulos on bussipysäkki. Kun et ylitä tietä, vaan jäät rautatieaseman puoleiselle pysäkille, niin menet varmasti keskustaa kohti. Olet siis selkä rautatieasemaan, niin ne keskustaan menevät bussit menee sinusta katsoen oikealle! C3 muistaakseni menee keskustaan. Se menee Macarena plazan kautta, joten matkalla näet aitoa Sevillaa. Jatka bussissa tai Macarena Plazalla voit myös jäädä pois ja mennä Alameda-puistoa kohti kävellen (30 min), tein itse niin viime kerralla vuosi sitten. Kartta hyvä olla mukana.
Macarena Plazalta bussi (muistaakseni) jatkaa joen vartta pitkin kohti kaupungin keskustaa. Rautatieasemalla muuten pitäisi olla turisti office, joka jakaa karttoja.
Jos menet bussilla (Malaga-Sevilla), menet aika lähelle keskustaa. Lähdet kävelemään kohti (300 m)Puerta de Jereziä, niin siinä on jo se keskusta ja kaikki keskeiset "katsottavat" siinä.
Jos osaat espanjaa, niin nämä jutut olivat sitten turhia. Koska siinä tapauksessa osaat kysyä itsekkin.
Kysyit onko edullista: siitä junamatkasta Mal-Sev maksoin meno-paluusta n. 24 euroa halvimmalla vaihtoehdolla. Mutta kalliimpiakin löytyy. Junaliput voimassa kauan, olikohan 1kk, joten takaisin ei tartte tulla samana päivänä. Kysyit: bussit siis edullisempia. Mutta kannattaa niistäkin katsoa ettei ole mikään kiitolinja, silloin saattaa tulla kalliiksikin (ei kauheasti kokemusta busseita, joten..)
Hostallit myös Sevillassa edullisia. Puerta de Jerezillä on uusi Hostal Dali. Halpoja hostalleja koko kaupunki täynnä, maaliskuussa ei tungosta (n.15-20 euroa, riippuen paikasta). Yleensä näyttävät sinulle huoneen, että kelpuutatko sen, jos menet hostalliin. Hotelleja myös monilla tähdillä. Toinen, jossa olen itse ollut on Resitur, kanssa ihan ok. Siinä on keittomahdollisuus huoneissa, mutta tv:tä ei ollut. No, tätä et kysynytkään, mutta kerroin silti.
Itsekkin olen maaliskuussa menossa Malagasta itään (Nerjan lähelle) lomailemaan tai siis lähi kyliin..innolla odotan! - Loviisa
Minä olen myös lähdössä lasten kanssa Nerjaan maaliskuun alussa.
Paikasta en ollut aikaisemmin kuullutkaan, mutta sain ihan positiivisia kommentteja ja vinkkejä aikaisemmin aloittamaani keskusteluketjuun (otsikko: Aurinkorannikolle?).
Myös kuvahaulla löytyy mielenkiintoisia maisemia yms. - joten odotamme matkaa innokkaina! - costalera
sen verran, että jos Pääsiäinen sattuu, niin Sevilla sekä rannikkokin ovat täpötäynnä paikallisia turisteja (ensi vuonna tosin ei, sillä pyhät ovat huhtikuussa)!
Nerja on pienempi kuin Torremolinos ja ulkomaalaisia asukkaita sekä turisteja täynnä sekin. Eipä siellä ole kovinkaan paljon erityistä nähtävää paitsi Cuevas (tippukiviluola), Balcon de Europa-terassi tai söpöt lähikylät Maro tai Frigiliana. Málaga on 56 km:n päässä, joten helpostihan sinne pyrähtää.
Bussilla pääset Nerjasta suoraan muihin kaupunkeihin. Tässä muutama esimerkki hinnoista yhteen suuntaan.
Nerja-Sevilla maksaa 16,98€ (vaikka 07.30-11.45)
Nerja-Córdoba 14,25€ (07.30-12.30 ei moottoritietä koko matkaa, siksi pitkä ajoaika)
Nerja-Granada 8,10€ (06.30-09.00)
ja se lähin eli Málaga 3,36€.
Bussifirma on Alsina Graells. Voit etsiä heidän nettisivuiltaan lisätietoa jos innostaa.
On myös mahdollista buukata paikan päältä valmismatka mainittuihin paikkoihin. Ehkä helpoin tapa nähdä mahdollisimman paljon vähässä ajassa ammattitaitoisen oppaan johdolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070