vehnäterrierin luonne

kiitos vastauksista

Tuleeko vehnis helposti toimeen muiden koirien kanssa toimeen, narttua ollaan suunniteltu. Entä miten ne yleensä suhtautuvat vieraisiin? Entä lapsiin? Tarvitseeko se paljon liikuntaa, siis pitkiä lenkkejä päivittäin? Minusta se vaikuttaa aika mukavalta rodulta, mutta minua hämää se joku iskostunut ajatus, että terrierit olisivat jotenkin äksyjä, en tiedä mistä tuo ajatus on jäänyt mieleen.

3

2603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yah

Mulla on Vehnäterrieri uros ja se rupes nyt kaks vuotta täytettyään ärisemään muille uroksille. Mutta nartut, ainakaan mun tuntemat, eivät ole vihasia. Mielettömän ihmisystävällisiä on varmaan kaikki mun tuntemat vehnät! Mun uros erityisesti..välillä vähän liiankin ystvällinen kaikille (niin lapsille kun aikuisille ja täysin vieraillekkin)...Liikuntaa se kyllä tarvitsee mutta, niinhän kaikki koirat.
      Turkin hoto on ehkä kaikkein huonoin puoli tässä rodussa, jos ei siihen jaksa yhtään panostaa. Pentuna turkki menee erityisen helposti takkuun.
      Mutta kertakaikkisen ihana rotu ja mahtavan luottavainen koira jos sen hyvin kouluttaa.
      Koulutuskin kohtalaisen helppoa varmaan... Nartun koulutus varmaan helpompaa kun uroksen.

• vehnätyttää

Meillä oli vehnis-narttu, joka kuoli viime helmikuussa. Käyttäytyminen oli pikkuisen omapäistä esim. syömisen suhteen. Jos päätti olla syömättä viikon niin sitten EI!!! syönyt (koirassa ei sairauksia yms, ei vaan halunnut syödä, odotteli ilmeisesti parempia sapuskoja). Tyttäremme synnyttyä vehnis oli kiinnostunut, mutta suhtautui varovaisen tyynesti lapsen tulooan. Ei ongelmia. Kaikki vieraat olivat kavereita, koskaan ei ärissyt muille koirille tai ihmisille. Todella nopeasti edennyt kohtutulehdus vei koiramme. Siis tulehdus eteni tosi nopeasti, sunnuntaina normaali kolmen kilsan iltalenkki, maanantaina oli pikkuisen väsynyt, mutta vanhaa (12 v) koiraa välillä väsytteli. Tiistaina tilattiin lääkäriaika, mutta koira kuoli yöllä kello 02.10 omaan koriin, meidän läsnäollessa. Kaunis kuolema kotona. Muisto elää...

• kokemus!

Hei!
      Minulla oli lähes 14-vuotta vehnäterrierinarttu, ja olin hyvin tyytyväinen kaveriin. Minulla ei ollut koirani kanssa ongelmia, koirani otti ystävällisesti vastaan, niin kaksijalkaiset kuin lajitoverinsakin.Eli tuli hyvin toimeen. Tämä on kuitenkin hyvin paljon kiinni, siitä miten itse käyttäydyt ja miten paljon viitsit asiaan panostaa. Vehnä ei ole mikään sohvaperuna vaan haluaa myös harrastaa, ja sopiikin hyvin moneen lajiin, jos hihnanpäässä olevalla on malttia ja aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe