elatusmaksujen

ulosotto

Kuinka on toverit.
Onko kokemusta elareiden maksamatta jättämisestä?
Ajattelin jättää maksamatta kun en saa tavatakkaan lastani. En halua olla ainut lainkuuliainen tässä erossa.
Nyt jos jätän maksamatta, on varmaan vouti ovella viikossa kun ex ei saa rahojaan. Mitä sen jälkeen?
Tuleeko joku kehoitus ja paljonko se maksaa?
jos en vieläkään maksa, mitä se sitten minulle maksaa?
Haluan siis tietää kuinka kalliiksi tulisi, jos joku osaisi vastata! Kiitos.

34

14007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä_ne

      Maksamattomat elatusmaksut kertyvät elatusvelvolliselle velaksi. Elatusavut viivästyskorkoineen ovat ulosotossa muihin velkoihin etusijalla.

      Ei se vouti nyt taida ihan viikossa tulla oven taakse, ja yleensä sieltä tulee kirje saapua keskustelemaan.

      Kulut määräytyvät ihan sen mukaan, kuinka kauan maksusi ulosotossa roikkuvat, eli tarkkoja eurosummia on mahdotonta mennä sanomaan.

      • koettu on

        Ulosottoviranomaiset,joista yleisesti käytetään
        lyhennelmää sutkat ennen kuin tulevat ulosmittaamaan,lähettävät lappusia postiosoitteeseen,jos niillä on pitkä matka,eivät viitsi tulla, hyysäävät kaikin tavoin velkojaa sportteleiden uskossa,jotka sporttelit ovat niiden optiot.suomi on ollut menneinä vuosina sutkien tapaan poliisivaltio,koska oikeusministerit ovat olleet ihmisiä huijanneita asianajajia ja tuomareita.uskotaan nykyisen oikeusministerin aikana asioiden kohtuullistamiseen ettei sapelit heti kalise voudin innokkuudesta, pienemmillä paikkakunnilla ovat lastenvalvojatkin kuolleet sukupuuttoon tänä homouden aikana onneksi


    • vouti.

      vie sen mitä säädöksissä sanotaan, köyhemmille ts.pienituloisille jää suojaosuus, joka on jotakuinkin saman verran kuin työttömät saavat, vähän enemmän ~700€, mutta sillä toimeentulo on hyvin hyvin hankalaa, jotkut joutuvat sossun luukulle. Varakkaammilta ts. parempipalkkaisilta vie tietyn prossan tuloista, n.1/3 osan, mutta sillä jäävällä osalla kyllä pärjää, ellei isosti velkaa ole, paljon riippuu asumiskuluista(sen takia elatusvelkaiset useasti asuvat halvoissa röttelöissä johon ei lasta ilkee tuoda, eikä oikein mahdukkaan niihin pikku luukkuihin).

    • vuotta vanhat

      vanhenee onneks...

      • Rästipeikko

        niitä pystyy kiertämään niin kauan??


    • tommosia

      Sika jos et osallistu lapses elättämiseen. Miten voit olla noin kieroutunu kun se on sun oma lapses. Vaadi tapaamisoikeutta sossutanttojen kautta. Joudut kuiteski maksaan elatuksesta vaikka u-o:n kautta. Miksi kostat lapselles jos et tuu äidin kans toimeen? Hommaa oikeus tavata, sen saat jos olet kunnollinen.

      • häpeä

        Minulla on oikein oikeuden päätös taskussani, jossa saisin tavata lastani, mutta ex estää.
        Ja miten niin kostan lapselleni? Kyllä kait se saa elarit sossusta!
        Äiti se kostaa lapselle jotain, kun estää tapaamiset, ja estää myös lapsen terveen kehityksen.
        Minkähänlainen sika sinusta sikiäisi, jos eläisit minun elämääni: eipäs kuule tietämättä asioista tuomita toista noin vikkelään!


      • sossula
        häpeä kirjoitti:

        Minulla on oikein oikeuden päätös taskussani, jossa saisin tavata lastani, mutta ex estää.
        Ja miten niin kostan lapselleni? Kyllä kait se saa elarit sossusta!
        Äiti se kostaa lapselle jotain, kun estää tapaamiset, ja estää myös lapsen terveen kehityksen.
        Minkähänlainen sika sinusta sikiäisi, jos eläisit minun elämääni: eipäs kuule tietämättä asioista tuomita toista noin vikkelään!

        Ei sossu maksa lapsellesi sinun osuuttasi "elareista". Sossu maksaa lapsellesi vain sen elatustuen osuuden joka on 118 euroa kuukudessa. Sinulta tullaan perimään sekä tämä lapselle maksettu elatustuen osuus, että myös se osuus jonka olet jättänyt maksamatta. Siis se maksu jonka olette sopineet sosiaalitoimistossa tai jonka tuomioistuin on määrännyt sinun maksettavksesi.Elatusmaksujen maksuvelvoitteella ja lapsen tapaamisoikeudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tapaamisoikeus on myös etävanhemmalla ja jos se ei onnistu niin siihen on jokin syy - oletkohan osannut käyttäytyä kunnolla lastasi tavatessa. Maksuista ei pääse eroon niinkauan kuin viimeinenkin euro on maksettu.


      • äläkä hiiri
        häpeä kirjoitti:

        Minulla on oikein oikeuden päätös taskussani, jossa saisin tavata lastani, mutta ex estää.
        Ja miten niin kostan lapselleni? Kyllä kait se saa elarit sossusta!
        Äiti se kostaa lapselle jotain, kun estää tapaamiset, ja estää myös lapsen terveen kehityksen.
        Minkähänlainen sika sinusta sikiäisi, jos eläisit minun elämääni: eipäs kuule tietämättä asioista tuomita toista noin vikkelään!

        Sikahan sinä olet kun et pidä huolta että lapsesi näkisi sinua. Keinoja on ystävä rakas vai etkö kehtaa hakeutua sossutanttojen puheille.


      • JENDE81
        äläkä hiiri kirjoitti:

        Sikahan sinä olet kun et pidä huolta että lapsesi näkisi sinua. Keinoja on ystävä rakas vai etkö kehtaa hakeutua sossutanttojen puheille.

        Siis mä en uskonut, että koskaan ottaisin kantaa tämäntasoiseen keskusteluun, mutta nyt on pakko heittää ilmoihin yksi tuskanhuuto.

        Oikeasti, kuvitteletko, viestiketjun aloittaja, että pystyisit karttamaan elatusmaksuja? No, oli miten oli, ne tulevat jokatapauksessa sinun maksettavaksesi, ja viivästyskorkojen kera, siinä missä muutkin maksut. Eli se homma menee niin, että jos SINÄ ja exäsi olette tehneet sopimuksen elareista esim lastenvalvojalla vaikka 2oo€/lapsi, mutta olet maksukyvytön tai kieltäydyt maksamasta elatusmaksuja lapsillesi(!!) niin Kela maksaa heidän maksimimäärän joka on jotain ~140euroa/kk, sen jälkeen "loppuosa" joka on n.60€ menee perittäväksi joko suoraan sinulta tai ulosoton kautta. Tää homma kun ei ole niin yksinkertainen, että voisit vaan JÄTTÄÄ ne maksamatta, koska se on sinun velvollisuutesi. Mutta kaikenkaikkiaan koko summa eli 200€/kk, tulee maksetuksi lapsillesi, halusit tai et. Siihen saakka kunnes ovat täysi-ikäisiä. Ja elatusmaksut tulevat maksettavaksesi vuosienkin jälkeen, jos jätät ne kunnan hoidettavaksi, siitäkin huolimatta vaikka lapsesi olisivatkin jo täysi-ikäisiä silloin.

        Ja mitä lasten tapaamiseen tulee, niin tottakai, jos nyt et ole silminnähden mikään puukkojunkkari, otat yhteyttä alueenne lastenvalvojaan ja kerrot hänelle ettei lasten äiti suostu antaa sinun tavata lapsiasi, niin se hoituu kyllä sitä kautta. Jos oikeus jopa on määrännyt teille tapaamissysteemit, niin exälläsi ei ole mitään oikeutta niitä kaihtaa, ellei ole huolissaan lastenne turvallisuudesta. Senkin joutuu selittämään aika hyvin.. Ja sitäpaitsi, lasten tapaaminen ei ole oikeus, se on VELVOLLISUUS. Lapsilla on OIKEUS tavata etävanhempaansa, etällä on VELVOLLISUUS tavata lapsiaan.

        Ja vielä yks juttu, SOSIAALITOIMISTO EI MAKSA ELATUSMAKSUJA PENNIÄKÄÄN, NE EI EDES HUOMIOI JOS NE JÄÄ JOSTAIN SYYSTÄ SAAMATTA!

        Mun oma eksäni, eli lasten isä, ei edes halua lapsiaan tavata, kiemurtelee irti joka asiassa siitä vastuusta että hetken hoitaisi lapsiaan. Ihanat pienet tyttäret.
        Mutta ainut asia, johon reagoi, on kun mainitsen sanan lastenvalvoja, silloin aletaan kiukuttelemaan..
        Onko se sitten mielekästä lapsillekaan laittaa niitä isälleen hoitoon, kun toinen on puoliksi väkipakosta kiukkuavana ne kotoaan hakenut. Jää kyllä tyhjä tunne. Hoidan mielelläni omat lapseni..


        Niin se vaan menee..


      • cdvfbgnh
        JENDE81 kirjoitti:

        Siis mä en uskonut, että koskaan ottaisin kantaa tämäntasoiseen keskusteluun, mutta nyt on pakko heittää ilmoihin yksi tuskanhuuto.

        Oikeasti, kuvitteletko, viestiketjun aloittaja, että pystyisit karttamaan elatusmaksuja? No, oli miten oli, ne tulevat jokatapauksessa sinun maksettavaksesi, ja viivästyskorkojen kera, siinä missä muutkin maksut. Eli se homma menee niin, että jos SINÄ ja exäsi olette tehneet sopimuksen elareista esim lastenvalvojalla vaikka 2oo€/lapsi, mutta olet maksukyvytön tai kieltäydyt maksamasta elatusmaksuja lapsillesi(!!) niin Kela maksaa heidän maksimimäärän joka on jotain ~140euroa/kk, sen jälkeen "loppuosa" joka on n.60€ menee perittäväksi joko suoraan sinulta tai ulosoton kautta. Tää homma kun ei ole niin yksinkertainen, että voisit vaan JÄTTÄÄ ne maksamatta, koska se on sinun velvollisuutesi. Mutta kaikenkaikkiaan koko summa eli 200€/kk, tulee maksetuksi lapsillesi, halusit tai et. Siihen saakka kunnes ovat täysi-ikäisiä. Ja elatusmaksut tulevat maksettavaksesi vuosienkin jälkeen, jos jätät ne kunnan hoidettavaksi, siitäkin huolimatta vaikka lapsesi olisivatkin jo täysi-ikäisiä silloin.

        Ja mitä lasten tapaamiseen tulee, niin tottakai, jos nyt et ole silminnähden mikään puukkojunkkari, otat yhteyttä alueenne lastenvalvojaan ja kerrot hänelle ettei lasten äiti suostu antaa sinun tavata lapsiasi, niin se hoituu kyllä sitä kautta. Jos oikeus jopa on määrännyt teille tapaamissysteemit, niin exälläsi ei ole mitään oikeutta niitä kaihtaa, ellei ole huolissaan lastenne turvallisuudesta. Senkin joutuu selittämään aika hyvin.. Ja sitäpaitsi, lasten tapaaminen ei ole oikeus, se on VELVOLLISUUS. Lapsilla on OIKEUS tavata etävanhempaansa, etällä on VELVOLLISUUS tavata lapsiaan.

        Ja vielä yks juttu, SOSIAALITOIMISTO EI MAKSA ELATUSMAKSUJA PENNIÄKÄÄN, NE EI EDES HUOMIOI JOS NE JÄÄ JOSTAIN SYYSTÄ SAAMATTA!

        Mun oma eksäni, eli lasten isä, ei edes halua lapsiaan tavata, kiemurtelee irti joka asiassa siitä vastuusta että hetken hoitaisi lapsiaan. Ihanat pienet tyttäret.
        Mutta ainut asia, johon reagoi, on kun mainitsen sanan lastenvalvoja, silloin aletaan kiukuttelemaan..
        Onko se sitten mielekästä lapsillekaan laittaa niitä isälleen hoitoon, kun toinen on puoliksi väkipakosta kiukkuavana ne kotoaan hakenut. Jää kyllä tyhjä tunne. Hoidan mielelläni omat lapseni..


        Niin se vaan menee..

        Ketju oli aloitettu jo vuonna 2005, joten laki on nyt hieman muuttunut.
        Itse en maksa elareita euroakaan, joten ne maksaa KELA. Koska mun nettotulot on alle 1000€, niin Kela ei niitä myöskään minulta peri, vaan olen saanut aina perinnästä vapautuksen.
        Ennen vanhaan kun vouti peri elareita lapselle, niin silloin ne kyllä olivat etusijalla, KELAN saatavat sen sijaan EIVÄT ole etusijalla ulosotossa.
        Elarit vanhenee ulosotossa viidessä vuodessa.


      • perijätär*
        cdvfbgnh kirjoitti:

        Ketju oli aloitettu jo vuonna 2005, joten laki on nyt hieman muuttunut.
        Itse en maksa elareita euroakaan, joten ne maksaa KELA. Koska mun nettotulot on alle 1000€, niin Kela ei niitä myöskään minulta peri, vaan olen saanut aina perinnästä vapautuksen.
        Ennen vanhaan kun vouti peri elareita lapselle, niin silloin ne kyllä olivat etusijalla, KELAN saatavat sen sijaan EIVÄT ole etusijalla ulosotossa.
        Elarit vanhenee ulosotossa viidessä vuodessa.

        Kyllä ne elatusmaksut ovat edelleen ulosotossa etuoikeutettua velkaa. Eli kaikki perityt varat kohdistetaan ensin elalle ja vasta sitten kun velka nollilla, muutkin velkojat saavat.
        Kela muuttui vain hakijaksi. mikään muu ei muuttunut.


      • ounou7
        perijätär* kirjoitti:

        Kyllä ne elatusmaksut ovat edelleen ulosotossa etuoikeutettua velkaa. Eli kaikki perityt varat kohdistetaan ensin elalle ja vasta sitten kun velka nollilla, muutkin velkojat saavat.
        Kela muuttui vain hakijaksi. mikään muu ei muuttunut.

        perijätär puhuu täyttä palturia. Vain LAPSELLE MENEVÄT elatusmaksut ovat ulosotossa etuoikeutetussa asemassa. Jos Kela on lapselle elarit jo maksanut, niin Kelan saatavat eivät todellakaan ole ulosotossa etuoikeutetussa asemassa, ja miksi olisikaan ?


      • joke39
        ounou7 kirjoitti:

        perijätär puhuu täyttä palturia. Vain LAPSELLE MENEVÄT elatusmaksut ovat ulosotossa etuoikeutetussa asemassa. Jos Kela on lapselle elarit jo maksanut, niin Kelan saatavat eivät todellakaan ole ulosotossa etuoikeutetussa asemassa, ja miksi olisikaan ?

        ainakin täällä pienessä käpykylässä savossa kela on edelleenkin etusijalla saamassa palkasta saatua ulosmitattua rahaa. muut velat kuulema palautetaan takaisin velkojille,koska elatusapuun menee käytännössä koko ulosmitattu summa/ kk


      • tällei menee
        joke39 kirjoitti:

        ainakin täällä pienessä käpykylässä savossa kela on edelleenkin etusijalla saamassa palkasta saatua ulosmitattua rahaa. muut velat kuulema palautetaan takaisin velkojille,koska elatusapuun menee käytännössä koko ulosmitattu summa/ kk

        elatusmaksujen välttely.Pahimmassa/parhaimassa tapauksessa saat maksaa hautaan asti.


      • perijätär*
        ounou7 kirjoitti:

        perijätär puhuu täyttä palturia. Vain LAPSELLE MENEVÄT elatusmaksut ovat ulosotossa etuoikeutetussa asemassa. Jos Kela on lapselle elarit jo maksanut, niin Kelan saatavat eivät todellakaan ole ulosotossa etuoikeutetussa asemassa, ja miksi olisikaan ?

        Ota asioista selvää ennenkuin tänne kirjoittelet. ELAtusmaksut ovat etuoikeutettua
        perittävää. Ei laki ole muuttunut. Kela vaan otti hoitaakseen asian.


      • 003746558595050
        perijätär* kirjoitti:

        Ota asioista selvää ennenkuin tänne kirjoittelet. ELAtusmaksut ovat etuoikeutettua
        perittävää. Ei laki ole muuttunut. Kela vaan otti hoitaakseen asian.

        Lapselle perittävä elatusapu on tosiaan etuoikeutetussa asemassa. Mutta nyt olikin kyse siitä että Kela on tuon elatusmaksun lapselle jo maksanut. Silloin olet Kelalle velkaa, ja se ei ole etuoikeutetussa asemassa ulosotossa. Onko niin vaikea ymmärtää.


      • lukasatiedän kun asi
        003746558595050 kirjoitti:

        Lapselle perittävä elatusapu on tosiaan etuoikeutetussa asemassa. Mutta nyt olikin kyse siitä että Kela on tuon elatusmaksun lapselle jo maksanut. Silloin olet Kelalle velkaa, ja se ei ole etuoikeutetussa asemassa ulosotossa. Onko niin vaikea ymmärtää.

        elatus maksut menevät pankkilainojen ja muidenkin velkojen ohitse.voitte ketkä ette usko mennä ulosoton sivuille siellä ihan mustaa valkoisella.suojaosuus yksin eläjältä on se 625 euroa loput voidaan ulosmitata.jos on asunto velkaa tai muita maksamattomia elarit menevät kaikkien velkojen ohitse,asian voi mennä ulosoton sivuille tarkastamaan


      • korkein totuus.
        lukasatiedän kun asi kirjoitti:

        elatus maksut menevät pankkilainojen ja muidenkin velkojen ohitse.voitte ketkä ette usko mennä ulosoton sivuille siellä ihan mustaa valkoisella.suojaosuus yksin eläjältä on se 625 euroa loput voidaan ulosmitata.jos on asunto velkaa tai muita maksamattomia elarit menevät kaikkien velkojen ohitse,asian voi mennä ulosoton sivuille tarkastamaan

        Verovelat on korkeimmalla sijalla. Silloin ei elatusvelatkaan merkkaa mitään.


      • Anonyymi
        häpeä kirjoitti:

        Minulla on oikein oikeuden päätös taskussani, jossa saisin tavata lastani, mutta ex estää.
        Ja miten niin kostan lapselleni? Kyllä kait se saa elarit sossusta!
        Äiti se kostaa lapselle jotain, kun estää tapaamiset, ja estää myös lapsen terveen kehityksen.
        Minkähänlainen sika sinusta sikiäisi, jos eläisit minun elämääni: eipäs kuule tietämättä asioista tuomita toista noin vikkelään!

        Lähivanhempi saa elatustuen. Ja tämä elatustukihan sinun on maksettava, sille taholle joka elatustuen lapsen lähivanhemmalle maksaa. Nimittäin se elatusvelvollinen kun olet sinä itse, koska sinä olet se toinen osapuoli, joka on tämän lapsen saattanut syntymään maailmaan. Elatustuen maksaja ei ole osallistunut tään mitenkään, mutta maksaa tukea jonka perii sinulta ettei lapsi jäisi vaille toiselta vanhemmalta tulevaa elatusta.
        Kun on tapaamissopimus tai tuomio taskussa, vaadit sen täytääntöönpanoa. ei siinä sitten mutkuiu lähivanhemmalla auta, vaikka ulosottomies hakee lapsesi luoksesi.


    • vihainen ämmä

      Olen harkitsemassa elatusmaksujen perimistä exältä,mutta en tiedä mitä tekisin.Kun otin maksamattomat elatusmaksut puheeksi exän kanssa loppui kaikki yhteydenpito siihen paikkaan.Exän nykyinenkin sekaantui asiaan paheksumalla sitä,että lähetin exälle poikansa autokoululaskusta puolet.Se on ainut keino saada se osallistumaan edes johonkin.Paska valittaa,että kun on työtön.Ei ole ollut aina ja saahan se ansiosidonnaista!!!!Mitä se mulle kuuluu mistä elatusmaksut hommais ,mutta kun ei hoida mitenkään! Nyt poika on jo 18v ja olen puhunut,että maksut jatkuis lukion loppuun,mutta ei näy jatkuvan.Se on siis maksanut viimeisen 2v aikana ehkä 600e puolet siitä autokortista.Jos YOjuhlat ens keväänä tulee,niin isä varmaan järjestää juhlat.Mä pidin juhlat vanhemmalle eikä paska edes kysyny voisko jotenki osallistua.Kauanko mä voin hakea maksamattomia elatusmaksuja,5v?! Mistä,mitä pitää tehdä?

    • näin

      Pitkäkestoisesta ulosotosta esimerkiksi elatusmaksusta, menee nykyään tieto luottotietorekisteriin. Kannattaa siis harkita, osallistuuko oman lapsensa elatukseen vai haluaako menettää luottonsa.

    • vvkisti

      Sossu kiristi allekirjoituksen sopimukseen vaikka edelliset päättäjät oli tehneet 0-sopimukset. "Kassan maksama lapsikorotus kuuluu maksaa lapsista huolehtivalle vanhemmalle" huolimatta siitä että vain pari kk aikaisemmin tilillä ei ollut rahaaa edes sähkölaskun maksuun. No lain henki vs lain kirjain...

    • tuttuja

      Ulosotossa olevan elatusmaksut vanhenevat viidessä vuodessa. Eikun ulkomaille töihin siksi aikaa ja sitten takaisin velattomana Suomeen.

    • Hyyppä78

      Voiko ulkomailta tull käymään lasten luona vai joutuuko poliisin kiinniottamaksi maksamattomien elareitten takia jo rajalla?!?

      • 37347

        Voi tulla, ei oteta kiinni


    • isukki

      Miten on, pitääkö Kelan tai ammattiliiton päivärahoissa huomioida lapsikorotus, ja entä ulosoton suojaosuutta laskettaessa? Jälkimmäistä ei kohdallani ole huomioitu kun lapsi ei asu samassa taloudessa kanssani. Mutta joka kuukausi maksan sen kautta myös elatusmaksun, miksi sitä myös hyväksytä minun suojaosuudessa?

      • dfhdfh67

        Jos et ole lapsen huoltaja niin ei huomioida suojaosuudessa, tietenkään.


    • isomummi

      Kyllä käy lapsia sääliksi, kaikenlaiseen pyöritykseen joutuvat kun tulee perheessä ero ! Eniten erosta kärsivät juuri nämä lapset. Reppu selässä vaihdetaan olinpaikkaa milloin mihinkin. Kannattaisipa joskus aikuisenkin kokeilla miltä tuntuu tämmöinen kiertolaisen elämä. Ei ihme jos sitten myöhemmällä iällä tulee erilaisia mielenterveysongelmia yms,,

    • Anonyymi

      En ole saanut koskaan elatusmaksuja, vaikka ns yhteishuoltajuus, kela maksoi 11 vuotta, miten on , onko hän jotenkin vastuussa näistä maksetuista elateista tuon 11 vuoden ajalta

    • Anonyymi

      Jokaisena kertana, kun mies ja nainen panee ilman ehkäisyä, voi alkaa raskaus. Niin on moni ihminen saanut alkunsa ja saa näköjään edelleenkin. Onko mikään maailmassa muuttunut?

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä, että miehet ruiskivat siemennesteitään ymmärtämättä, miten itse ovat juurikin pikapanoilla saatuja llapsia.


    • Anonyymi

      Lapsen tapaamisoikeudestahan on tehty sopimus joka on lastenvalvojalla vahvistettu? Tai tuomio?
      Kumpikin näistä käy perusteeksi hakea täytäntöönpanoa, eli apsi saa tavata etävanhempaansa ihan sovitun tai tuomion mukaan.
      Älä jätä maksuja maksamatta. Lopulta kuitenkin maksat ne korkoineen ja perintäkuluineen.
      Näissä lapsi- asioissa lapsen etu ja oikeus on se juttu, eli lapsi on se jolla on oikeus saada sekä elatus että tavata myöskin vanhempaa jonka luona hän ei asu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe