Kesäflunssa

Frederiikka

on Ruuneperilla! Onko hoitovinkkejä? Mieleeni tulee " Vesi vanhin voitehista... " Ellei viina, laulu ja naiset..." Ellei sauna ja terva..." Löytyykö muita neuvoja Ruuneperin avuksi ja iloksi? Jos - niin annapa kuulua! Kesäflunssaa on liikkeellä nääs...

17

576

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruuneperi

ystävällisyys jo auttaa paremmin kuin risiiniöljy.

• Frederiikka

se vain on. Kesäflunssaa on itsekin podettu,nääs!

• Ruuneperi

Kyllähän minäkin tuota kansanlääkitystä tunnen ja olen kokeillutkin - tervaa lukuunottamatta. Marunatee lienee ollut ennen tyypillinen flunssalääke hirviitävine makuineen. Pahaa makuahan pidettiin ennen hyvän lääkkeen merkkinä. Ei se kalanmaksöljykään, jota ennenvanhaan juotetiin, ollut herkkua. Taidan lähteä tästä "kaupan auettua" ostamaan pullon rommia. Runsaasti sokeroitu rommitee on hyvänmakuista ja kun tarpeeksi ottaa niin on kivempi sairastaa.

• Kati

Kyllä se kesäflunssaan on samat konstit kuin talvisellaiseen: paljon juomista, c-vitamiinia ja lepoa. Päivän piristykseksi voin kertoa, että tämän kesän flunssa on tosi ilkeä, jos pitkittyy. Kannattaa siis levätä heti alussa.
        Miksei se rommikin käy, ainakin rauhoittaa kotiin lepäämään kun tarpeeksi paljon nauttii.

• Markku

Onhan vielä sellainenkin sanonta että:
      "Nuha lähtee nus....lla"
      Onkohan tätä kokeiltu?

• Ruuneperi

Entäs yskä?

• Markku
        Ruuneperi kirjoitti:

Entäs yskä?

...siitä nuhaisesta osapuolesta. Poistaa kuulemma pääkivunkin (ruotsalainen tutkimus -02).

Yskä lähtee lopettamalla tupakoinnin :-)

• Ruuneperi
        Markku kirjoitti:

...siitä nuhaisesta osapuolesta. Poistaa kuulemma pääkivunkin (ruotsalainen tutkimus -02).

Yskä lähtee lopettamalla tupakoinnin :-)

Entäs jos nuhanpoistokyky on mennyt? Poltin n. 30-vuotta, lopetin, silti on yskä ja poistamiskyvytön nuha. Nykytiede on muuten osoittanut, etteivät asiat ole niinkuin ennen luultiin. Ei ollut tipalla entisellä flikallakaan!!

• Markku
        Ruuneperi kirjoitti:

Entäs jos nuhanpoistokyky on mennyt? Poltin n. 30-vuotta, lopetin, silti on yskä ja poistamiskyvytön nuha. Nykytiede on muuten osoittanut, etteivät asiat ole niinkuin ennen luultiin. Ei ollut tipalla entisellä flikallakaan!!

Näin toteaa yleislääkäri:

Yskän vaikeutuessa ja jatkuessa yli viikon saattaa lääkärintutkimukseen olla aihetta ja varsinkin silloin, jos yskän ohella alkaa esiintyä lisääntyvää lämmön nousua. Myös veriyskösten havaitseminen on syy lääkärintutkimukseen. Allergia on myös yleinen yskän aiheuttaja. Tällöin yskään ei liity kipuja eikä lämmön nousua. Yskä on luonteeltaan kuivaa, ärsyttävää tai kutittavaa ja esiintyy usein äkillisinä kohtauksina. Allergisen yskän aiheuttajia ovat yleensä eläimet, pölyt ja erilaiset kemikaalit.Jatkuvan yskän syy on aina selvitettävä

Kyllä minä tästä päättelisin että sinun nuha ja yskä ovat allegian aiheuttamia.

• Markku
        Ruuneperi kirjoitti:

YSKÄ on

YSTÄVIÄ
        SEIKKAILUA
        KOKEMUKSIA
        ÄKSONA

• Ruuneperi
        Markku kirjoitti:

YSKÄ on

YSTÄVIÄ
        SEIKKAILUA
        KOKEMUKSIA
        ÄKSONA

Nyt rommia sitten mul on
        mä ostin koko pullon
        mä sillä nyt itseäin voitelen
        ja flunssaani hoitelen.

Ei kyse voi olla allergiasta
        vaan viinan puutteesta korkeintaan
        ja sitä kun en lakkaa ottamasta
        niin terve olen kohta kokonaan.

Aamulla jos on pulloni loppu
        niin kauppaan mulla on silloin hoppu
        ostan mä uuden putelin
        ja jatkan kun kerran rupesin.

Kaksihan viikkoa flunsssa vain kestää
        hoiteli sitä tai on hoidotta
        mukavampi vain on kipeänä viettää
        kun sisällä on rommmivoidetta.

Tanssikaa nyt kanssani flunssajenkkaa
        vaikeaa ei oo se ollenkaan
        haittaa ei vaikka jalkas sun klenkkaa
        ei mitään muuta kun mukaan vaan.

• Frederiikka
        Ruuneperi kirjoitti:

Nyt rommia sitten mul on
        mä ostin koko pullon
        mä sillä nyt itseäin voitelen
        ja flunssaani hoitelen.

Ei kyse voi olla allergiasta
        vaan viinan puutteesta korkeintaan
        ja sitä kun en lakkaa ottamasta
        niin terve olen kohta kokonaan.

Aamulla jos on pulloni loppu
        niin kauppaan mulla on silloin hoppu
        ostan mä uuden putelin
        ja jatkan kun kerran rupesin.

Kaksihan viikkoa flunsssa vain kestää
        hoiteli sitä tai on hoidotta
        mukavampi vain on kipeänä viettää
        kun sisällä on rommmivoidetta.

Tanssikaa nyt kanssani flunssajenkkaa
        vaikeaa ei oo se ollenkaan
        haittaa ei vaikka jalkas sun klenkkaa
        ei mitään muuta kun mukaan vaan.

Onko rommista ollut apua? Ainakin runoratsu lähti jo hirnahdellen laukkaan...

• Ruuneperi
        Frederiikka kirjoitti:

Onko rommista ollut apua? Ainakin runoratsu lähti jo hirnahdellen laukkaan...

hik!

• Frederiikka
        Ruuneperi kirjoitti:

hik!

heti aamusta antaa mummini "Wistrandin Kotilääkäri". Olisikohan tämä nyt ajankohtaista ?

"Se PÄÄNKIVISTYS, joka kalvetustautisia vaivaa, ja joka usein alkaa heti aamusilla ja lisääntyy edelläpuolisen, mutta antaa myöten kun jotakin voimakasta ravintoa on nautittu ja taukoaa jälkeenpuolisen, on ihan hermoista lajia. Sen vuoksi pitää sairaan, heti noustuansa nauttia lihalientä, suklaatia leivän kanssa, olutkeitosta j.m.s.; ellei se auta, käytetään valerianajuuriteetä pikarillinen erältään ynnä 15-20 Hoffmann'in tippaa."

Näin viisaita hoito-ohjeita antaa Lääkintäneuvos A.Tim.Wistrand kirjassaan v 1898. Yhdeksäs painoskin jo kirjasta oli tuolloin meneillään. Ja lisää neuvoja löytyy, jos tarvitaan...

• Ruuneperi
        Frederiikka kirjoitti:

heti aamusta antaa mummini "Wistrandin Kotilääkäri". Olisikohan tämä nyt ajankohtaista ?

"Se PÄÄNKIVISTYS, joka kalvetustautisia vaivaa, ja joka usein alkaa heti aamusilla ja lisääntyy edelläpuolisen, mutta antaa myöten kun jotakin voimakasta ravintoa on nautittu ja taukoaa jälkeenpuolisen, on ihan hermoista lajia. Sen vuoksi pitää sairaan, heti noustuansa nauttia lihalientä, suklaatia leivän kanssa, olutkeitosta j.m.s.; ellei se auta, käytetään valerianajuuriteetä pikarillinen erältään ynnä 15-20 Hoffmann'in tippaa."

Näin viisaita hoito-ohjeita antaa Lääkintäneuvos A.Tim.Wistrand kirjassaan v 1898. Yhdeksäs painoskin jo kirjasta oli tuolloin meneillään. Ja lisää neuvoja löytyy, jos tarvitaan...

Kyllä minä tuon tipanoton osaan. Eilen otin 56%:sta STROHia pullollisen ja melkein voin paremmin. Täytynee jatkaa tipoteerausta.

• Markku
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä minä tuon tipanoton osaan. Eilen otin 56%:sta STROHia pullollisen ja melkein voin paremmin. Täytynee jatkaa tipoteerausta.

Kunpa minäkin sairastuisin, että saisin lääkitä itseäni. Taidanpa ottaa tänään hieman ennaltaehkäisevää. Jamesonia ehkä....

• Frederiikka
        Ruuneperi kirjoitti:

tuutin täydeltä on tänään palstallemme viesteinä kertynyt. Kesäflunssastako vai helteestäkö johtunee? Nyt luulisi jokaiselle jotakin rohtoa keskusteluripuliinkin löytyvän, jos sellainen vaivaa. Kyllähän Sinä, Ruuneperi tipoteeraukset osaat! * Hyvää Yötä, Kaikille! *

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe