Hei!
Olen vuokranantaja ja olen seurannut tuota asuntojen hintojen nousua. Minulla on kaksi asuntoa vuokralla. Nyt on toisen asunnon kohdalla tehtävä joku päätös, kun vuokralainen vaihtuu marras-joulukuun vaihteessa. Oikeestaan olen ajatellut vaihtoehtona myytiä hyvään hintaan (nousua ostohinnasta jo n.35%) tai jatkaa vuokrausta. Onko vuokrat noussut hintojen myötä minkäverran? Siis voinko kiskoa enemmän vuokraa, kun 2 vuotta sitten kun tein edellisen sopimuksen? Mitä mieltä olette? Nyt neliöhinta on n.12€.
Nostanko vuokraa?
8
663
Vastaukset
- harkitse
Julkiasee 7.11.2005 Asuntojen vuokrat 2005, 3. vuosineljännes
http://www.tilastokeskus.fi/ajk/julkistamiskalenteri/julkistamiskalenteri_aika2005.html.
Sido vuokrankorotus vähintään elinkustannusindeksiin perustuvaksi.- Vuokranantaja
Hei taas!
Miten indeksi lisätään vuokraan? En ole koskaan käyttänyt indeksiä sopimuksessa. - Lifecycle
Vuokranantaja kirjoitti:
Hei taas!
Miten indeksi lisätään vuokraan? En ole koskaan käyttänyt indeksiä sopimuksessa.vuokran on hyvä olla sidottuna yleiseen elinkustannusindeksiin. Tämä pitäisi ottaa huomioon jo vuokrasopimusta tehdessä. Tarkistusjaksot kerran vuodessa ja mahdollisuus nostaa vuokraa elinkustannusindeksin mukaisesti. Tosin harva vuokrannataja käyttää tätä ehtoa sillä parempi olla hyvä vuokralainen vaikka hivenen halvemmalla kuin maksimoida vuokra ja etsiä 2 kertaa vuodessa uusia vuokralaisia.
- Vuokranantaja
Lifecycle kirjoitti:
vuokran on hyvä olla sidottuna yleiseen elinkustannusindeksiin. Tämä pitäisi ottaa huomioon jo vuokrasopimusta tehdessä. Tarkistusjaksot kerran vuodessa ja mahdollisuus nostaa vuokraa elinkustannusindeksin mukaisesti. Tosin harva vuokrannataja käyttää tätä ehtoa sillä parempi olla hyvä vuokralainen vaikka hivenen halvemmalla kuin maksimoida vuokra ja etsiä 2 kertaa vuodessa uusia vuokralaisia.
Näin olen ajatellut asiaa itsekin, että pitäisin ennemmin pidempi aikaista hyvää vuokralaista.
- Ent. vuokraisäntä
Vuokranantaja kirjoitti:
Näin olen ajatellut asiaa itsekin, että pitäisin ennemmin pidempi aikaista hyvää vuokralaista.
ole todella houkuttelevalla alueella niin helposti vielä käy niin että kämppä on tyhjillään 1kk vuokralaisen vaihtuessa. Saa nostaa aika paljon vuokraa että maksaa menetyksen takaisin.
Itse myin sijoitusasuntoni entiselle vuokralaiselle. Ostan uuden... arvaatte kyllä minkä jälkeen...:) - kulut nousevat enemmän
Lifecycle kirjoitti:
vuokran on hyvä olla sidottuna yleiseen elinkustannusindeksiin. Tämä pitäisi ottaa huomioon jo vuokrasopimusta tehdessä. Tarkistusjaksot kerran vuodessa ja mahdollisuus nostaa vuokraa elinkustannusindeksin mukaisesti. Tosin harva vuokrannataja käyttää tätä ehtoa sillä parempi olla hyvä vuokralainen vaikka hivenen halvemmalla kuin maksimoida vuokra ja etsiä 2 kertaa vuodessa uusia vuokralaisia.
ymmärättekö minkä verran muuttuu ja miten lasketaan elinkustannusindeksi ?.sen "pisteluvun" muutokset ovat niin pieniä ettei sillä voi yksityinen vuokranantaja, pitää asuntoaan yllä. kaikki kulut nousevat huomattavasti enemmän kuin elinkustannusindeksin pisteluku.verorahoilla maksettavat kunnan mörskät ovat asia erikseen. tällä hetkellä nousevat yhtiövastikkeet ,ym maksut todella ripeästi, et vuokranantajan on kyllä seurattava aikaansa, jos ei halua maksun puolelle mennä.käykääpäs harjottelemassa tilastokeskuksen sivuilla elinkutannusindeksin hyötyä vuokran nostossa, on täysin olematon nousu.
- Vuokralaisen markkinat
Myy lääväsi pois sen sijaan, että pistät sen vuokralle. Vuokrat ovat pudonneet viime aikoina niin, että saat vuokralaisellasi tuskin edes yhtiövastiketta maksetuksi.
Myy, odota ja tee tili. Näin se menee. - kulut nousevat enemmän
vähennä ns,laskemastasi voitosta pääomavero 30%,vuokrahintaasi vaikuttaa asunnon sijanti tietenkin,onko tuo halpa vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17313321
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454890Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282022Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191773Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711683Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371505