Laitan tähän kattavan vikalistan aikajärjestyksessä -99 Octaviasta 6 vuoden ja 78 000 kilometrin ajon perusteella. Kone 1,8. Nyt auto on myyty.
Ilmamassamittari uusiksi, noin 115 euroa.
Tehostimen alipaineputki, noin 30 euroa.
Tuulilasinpyyhinten vivusto, noin 60 euroa.
Takajarrupalat, noin 40 euroa.
Kuskin oven lukkopesä, noin 100 euroa.
Ilmamassamittari uudemman kerran, noin 115 euroa.
Takakontin lukkopesä, jäi korjaamatta.
Takakontin lukon keskuslukituksen härveli, sisältää moottorin ja muovisia osia, korjattu.
Takajarrupalat uudelleen? Noin 40 euroa.
Vilkkujen rele, sijaitsee hätävilkkupainikkeen kanssa samassa paketissa, korjattu.
Aika paljon pikkuvikoja kilometreihin nähden, ei kuitenkaan ikään.
Sanoisin että hyvin palveli, eikä tullut kovin kalliiksi.
Yhden Octavian viat.
24
3382
Vastaukset
- kjöllökjöl
Ilmamassa mittariin siuhkaus kontaktispräytä ja hyvin toimii. Myös ilman suodatin kannatta vaihtaa ajallaan.
Tuulilasin pyyhinten vivustoa kannattaa myös voidella, niin kestää yleensä auton iän.
Samoin kuskin oven lukkopesää käyttää, eikä aina vaan kaukosäädintä.
Samoin takakontin lukkopesää
Eli aika vähän vikoja, jos autoa huoltaa.- Ocu1
"Ilmamassa mittariin siuhkaus kontaktispräytä ja hyvin toimii. Myös ilman suodatin kannatta vaihtaa ajallaan."
Et imeisesti tunne kyseistä anturia laisinkaan, rasvan poisto voi auttaa, mutta kontaktispraysta ei ole hyötyä. Miten massamittarin kestävyyteen vaikuttaa ilmansuodattimen vaihto ?
Tämä ongelma ollut minunkin Ocussani.
"Tuulilasin pyyhinten vivustoa kannattaa myös voidella, niin kestää yleensä auton iän."
Kyseistä vivustoa ei voi juuri voidella purkamatta sitä tai asentamatta siihen rasvanippoja.
Se vanha malli ilman O-renkaita ei todellakaan kestänyt kauan. Uusi on toiminut hyvin.
"Samoin kuskin oven lukkopesää käyttää, eikä aina vaan kaukosäädintä.
Samoin takakontin lukkopesää"
Kyllä mulla on ainakin lukkoja mennyt samanikäisestä, vaikka kuinka olen voidellut, eikä edes ole kaukosäädintä.
Alkuperäisen ongelmista tuntematon minulle on ollut takajarrupalojen kuluminen, noinkin nopeassa tahdissa ja ennen etulevyjä.
Muuten hyvin pitkälti ollut samat viat, vilkkurelekin meni, vähän ihmettelen kuinka sen korjasit?
"Eli aika vähän vikoja, jos autoa huoltaa."
Sinä siis ennakkohuollat/huollatat autosi niin hyvin, ettei siinä kuuden vuoden aikana ilmene yllättäviä vikoja.
- ANDERS
TÖRKEÄÄ ASIANTUNTEMATONTA PROVOILUA JOLTAIN TEINI IKÄISELTÄ FINNINAAMALTA. MIKÄÄN NOISTA VIOISTA EI ESIINNY OCUSSA. SAATI SITTEN NOILLA KILSOILLA JA NOI HINNATKIN ON PÄIN HELVETTIÄ.
- GÖRAN
SKOODISSA EI OLE VIKOJA!!!
- Per Saukko
GÖRAN kirjoitti:
SKOODISSA EI OLE VIKOJA!!!
Vaikuttaa epäilyttävältä, hinnat on aika halpoja.
- hyvin
Per Saukko kirjoitti:
Vaikuttaa epäilyttävältä, hinnat on aika halpoja.
kaveri kyllä Ocu 1:sen viat näytti tietävän, jos provo oli.
Nim. Itsellä Ocu 1 TDI, ja kaikki edellämainitut viat
- Siinä melko
Moinen vikalista, rupeaa ihan tojokuskin päätä särkemään moinen murheenkryyni.
- Ocunaku
Ei kuulosta Oculle tyypillisiltä vioilta, taitaa olla trolli.
- länsieurooppalaisella
autolla yli kolme kertaa enemmän ja kolmasosalla noista vioista.
- ööppeli
Onkohan se länsieurooppalainen venäjällä tehty föördi ? Vai turkissa väsätty toyota.
- viat ekalta kuulta
Muutama vuosi sitten minulla oli 2v.
vanha volvo. Ostettaessa ajettu n. 45tkm.
Ensimmäisen kuukauden(!) aikana oli vikoja
enemmän kuin seuraavassa autossani 3 vuoteen!
Pakoputki, radio, antenni, kampiakselin stefa,
laturi, lähivalo, oven lukko, varashälytin,
kojetaulun valot, penkin verhoilu repesi.
Näitä meni pikkuhiljaa ja ekan kuun aikana
autoliike korjasi "takuuna" vaikka varsinaisesti
takuuta ei ollut.
Hemmetin kallis auto ja pirun kallis ylläpitää.
Tätä nykyä olen erittäin onnellinen octavia
combin (5,5tkm) omistaja. Ei ole vikoja! - ja 70000 km
Aika hurjaa jarruttelua on ollut kun sait kulumaan kahdet takajarrupalat. Meillä on 365ooo km ajettu dieseli, johon olen aika ajoin pyytänyt vaihtamaan takajarrupalat huollon yhteydessä. Ei ole vielä vaihdettu.
Muutama muu juttu kuulosti tutulta. Esim. se tuulilasin pyyhkijän koneisto ja lukot.
Onko Skodan lukot jotenkin kehnoa tekoa? - DEH
Aika hurjalta tuntuu.. itelläni on 94 carina.. starttimoottori vaihdettu ja jarrupalat sekä takaiskarit. Siinä se. Niin ja autolla on nyt ajettu vasta 310 000 km.
- pari kertaa
...
- Kääks
Tuntemattomia vikoja ainakin minun japsiräpsyissä.
- mielenrauhaaa
Omalla Avensiksella ajettu kutakuinkin tuo sama matka vähän lyhyemmässä ajassa pääasiassa lyhyitä matkoja ja nurkka-ajoa yksityiskäytössä ilman mitään vikoja tai kulutusosien vaihtoa lukuunottamatta moottoriöljyä ja suodattimia. Olemttomilla vioilla on menty pelkillä huolloilla. Pisaraakaan ei ole tarvinnut edes öljyä lisäillä.
- CDsoitinvaihdettiin
Almera 1996, vain kuluvia osia vaihdettu ja perushuoltoja tehty.
Ajettu 720.000 km, paljon maantietä ja päällystämätöntä valtiontietä.
OK, tää onkin aito japsiauto. Naapurin Honda CRV ei kestänyt kahta vuotta, kun omistaja tuskastui jatkuviin sähkäriongelmiin. Ei tule enää Hondaa naapurille, joten ei noi kaikki japskit ole Datsuneita.- harasoo-avto
Venäjällä näkee uusia Almeroita- Ovat hyvän auton maineessa.
- Spagettirusetti
Ihanaa kun jotkut kukkakaaliaivot laittelevat kirjoituksiaan 12 vuotta vanhaan viestiketjuun.
- Kyykkäri
Entä sitten? Mikä on aikaraja, kuinka vanhaan viestiin saa vastata?
- PuIkkinen
Kyykkäri kirjoitti:
Entä sitten? Mikä on aikaraja, kuinka vanhaan viestiin saa vastata?
Mieti sitä hiljaa ittekses.
Eipä noita karmeita itäauto skeidoja turhaan kutsuta vikawaageneiksi ja vikakippanoiksi. :D
- ZKODA
juuri näin. minäkin siirryin autoilun eliittiin ja ostin Toyotan. ei vikoja eikä murheita. entisessä skodassa oli vikoja aivan mielettömästi, enemmän korjaamolla kuin ajossa ja sisämeteli sanoinkuvaamaton!!!!!!!
- MÄEN.USK0
Nämä kirjoitukset voi arvata jo etukäteen, ennenkuin niitä on edes tänne laitettu. Samat valheet joka kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784