On KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että samaan aikaan kun MILJOONIA lapsia on yhä orpoina ympäri maailmaa, on kansainvälinen adoptio Suomessakin yhä näin vaikeaa ja vaivalloista! Eikö olisi kaikkien edun mukaista, että nämä lapset vihdoin viimein löytäisivät itselleen ikioman kodin ja rakastavat vanhemmat? Kansainvälisen adoption helpottaminen palvelisi näin kaikkien etua, sekä näiden lapsien että vanhempien! MILJOONIA henkiä säästyisi varmalta kuolemalta, ja samalla tuhannet lapsettomat pariskunnat rikkaassa lännessä löytäisivät vihdoin viimein kauan kaipaamansa ikioman lapsen? Joten mistä kiikastaa, kun kansainvälinen adoptio on yhä näin vaikeaa ja vaivalloista? Mikseivät politiikot Suomessakin vihdoin viimein tee tälle asialle jotain? Kyseessä on ERITTÄIN vakava ongelma, ja todellinen humanitäärinen KATASTROFI sekä näille orvoille lapsille että lapsettomille vanhemmille, jotka ovat odottaneet omaa lasta turhaan vuosikausia! Onko todella näin vaikeaa lyhentää adoptiojonoja ja tehdä kansainvälisestä adoptiosta helpompaa ja vaivattomampaa, mikä oleellisesta helpottaisi kaikkien osapuolten asemaa tässä prosessissa? Mistä löytyisi politiikko joka uskaltaisi ottaa tämän ERITTÄIN TÄRKEÄN asian ajaakseen?
Miksei kansainvälistä adoptiota helpoteta?
5
584
Vastaukset
- sari
Suomessa pitäisi mennä esim. siihen että kuka tahansa voi adoptoida lapsen? Ruotsissahan oli oikein muotivirtaus 1980-luvulla adoptoida ja silloin meni lapsia sellaisiinkin perheisiin joille lapsi oli vain näyttelyesine että meillä menee hyvin kun jollain piti päästä varakkuus näyttämään kun oli jo talot, veneet ja autot.
- tuleva mamma
Itse ainakin ymmärtäisin tuon niin että esim adoptiojonoja tulisi purkaa nopeammin.Tämähän mm lyhentäisi odotusaikoja.Jotkut kun joutuvat odottamaan neuvontaan pääsyäkin yli puoli vuotta.Totta kai tulee selvittää ihmisten motiivi adoptoida ja heidän kykenevyys vanhemmuuteen mutta tällä hetkellä mielestäni seula on hieman liiankin tiukka ja vaikka toisin väitetään esim. varallisuus vaikuttaa liikaa. Kotimaisessa adoptiossahan tuota varallisuutta ei niinkään syynätä mutta siellä taas este adoptiolle voikin olla vaikkapa toisen osapuolen lapset edellisestä liitosta.Joten kyllä vähän voisi tarkistaa noita kriteerejä.
- adadafe
Samaa ihmettelen minäkin. Maapallo on ylikuormitettu ja ihmisiä on liikaa, orpoja lapsia kannattaisi ehdottomasti ottaa tänne sen sijaan että suomalaiset lisääntyisivät. Työvoimaakin tarvitaan täällä tulevaisuudessa.
Ehkä adoption helpottamisesta pitäisi tehdä kansalaisaloite? Mitä järkeä olla liian tiukka adoptoivan perheen rahallisissa ym ominaisuuksissa kun niin monet lapset ovat orpoja köyhissä maissa, en vain ymmärrä. - otaselväänyt
Ihan sama , mitä suomalaiset viranomaiset tekevät ja säätävät. Kansainvälisiä adoptioita määrittelevät myös lapsia adoptioon antavien maiden omat vaatimukset. Kiina esim. vaatii tiettyä tulotasoa ja omaisuutta koulutusta tulevilta adoptiovanhemmilta. Joistakin maista ei anneta lapsia perheisiin, joissa vanhemmalla on rikostuomio. Siksihän Kaikkosenkin adoptioprosessi kaatui.
- hfhfhfhfhfhfh
Ei lainkaan käsittämätöntä.
Lapset tarvitsevat kodin ja vanhemmat, ei aikuiset lasta. Lähtökohta on aina lapsessa ja hänen tarpeissaan.
JOs adoptiot olisivat helppoja, kuka tahansa voisi saada lapsen sitä kautta, kuka valvoo lasten oloja ja ketkä niitä lapsia ottaa, aina ei ole kyse kuitenkaan hyvistä oloista ja siitä että antaa lapselle kodin. Pahoja ihmisiä on liikaa.
Turvallisuus on kaiken perusta kun annetaan lapsia vieraille ihmisille.
Toiseksi, lapsen repiminen omista juurista, suvusta ja vanhemmista ja kaikesta omasta on rankka, pitää ehdottomasti tietää että lapsella on pysyvä koti siellä minne sitten joutuu. Hyvä sellainen.
Vaikka lapsen kotimaa olisi millainen tahansa, se on kuitenkin lapsen oma ja siellä hän on syntynyt.
Lasta ei saa ottaa säälistä eikä siksi että haluaa lapsen, vaan aina otettava lapsi ensin huomioon.
Kukaa aikuinen ei ole kykenevä päättämään yhdestäkään lapsesta, hän tekee sen vaan sen hetenn tilannetta arvioiden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289