Kannattaako ostaa vm.-85 auto jossa on nokka-akseli rikki?
Korjaaja olis, mutta maksaako osa/t paljon? Ja onko rikkoontunut mahdollisesti muutakin samalla? Autoa en ole vielä nähnyt, mutta vaikuttaa muuten hyvältä..
KADETT ja NOKKA-AKSELI
3
404
Vastaukset
- unelma
vanha ooppelin raato........kyllä siihen kannattaa 2000 euroa ainakin uhrata.
- 16SV
Äkkiä tulee mieleen että onhan niitä pilvin pimein Kadetteja joissa on akseli kunnosssa...Aika paljon joutuu purkamaan akselin vaihdon takia. Helpointa lienee hakea purkaamolta koko nokka-akseliteline hiluineen.
Tod näk siinä on ollut niitä pintakarkaisuviallisia akseleita, ja voi olla että kulunut nokka on jo syönyt seuraajatkin pilalle. Tämänkin vuoksi taas voi olla koko kannen vaihto järkevää. Sanoisin että vain jos kori on erittäin hyvä, vaiva kannattaa nähdä ja jos sen hylsyn saa satasella ta kahdella ja katsastettuna. - ---
1.3 -moottoreiden nokka-akseleissa on karkaisuvika, ja näinollen ne kuluvat luvattoman nopeasti loppuun.
Mulla oli Asconassa sama vika, 300tkm jälkeen nokka sileänä.
1.6 -moottoreissa nokka-akselin öljykanavat ovat liian pienet, ja varsinkin jatkuvasti suuret ( 4500) kierrokset ja jatkuva kaasu pohjassa kengitys kuluttavat nokka-akselin pian loppuun juurikin puutteelisen voitelun takia.
Normaalilla ajolla ei kuitenkaan syytä huoleen, itselläni oli aikoinaan 400tkm ajettu 1.6 -moottorinen Ascona jossa oli alkuperäinen, huippukuntoinen nokka-akseli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057