Pientä apua tarvittas

jonsku

eli oollan jo pitkään harkittu jotain isompaa lintua kun undulaatteja aikasemmin on jo löytynyt... nii kattelen näitten isompien kuvia netissä ja näin sellaisen limen vihreän papukaijjan... innostuin siitä.. mutta nyt olisi pari kysymystä... 1.paljon papukaijjat maksavat 2. mistä niitä saa 3. paljon linnun ruokkiminen maksaa... 4. voisiko joku antaa linkkejä joilla kerrotaan näistä isommista papukaijjoista ja mitä ne ttarvitsevat ja muutenkin perus tietoa....

7

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonsku

      ja mielellään keskikokoinen koska tiedän että niitä limen vihreita on paljon niin joku keskikokoinen

    • tässä

      Näistä linkeistä varmasti löytää tietoa, kannataa myös mennä foorumeihin, siellä on paljon asiaa myös.

      www.papukaijayhdistys.fi
      www.papukaijat.net

      • Anniina

        Kysympä vaan, että onhan sulla varmasti ennestään kokemusta papukaijoista? Keskikokoisia/suuria lintuja kun ei mielellään tulisi hankkia ellei olisi ennestään kokemusta, ne kun ovat melko haastavia.

        Luulen, että tarkoittamasi lintu on joki amatsoni. Suomessa yleisimpiä amatsoneja ovat siniposkiamatsoni (Amazona aestiva) ja Kultaposkiamatsoni (Amazona amazonika).

        Hintaluokaltaan ne menee siinä 900 - 1500€, kultaposket vähän halvempia kuin siniotsat. Joskus hinta voi mennä vähän alle ja joskus jopa ylikin. Muita lajejakin toki Suomesta löytyy, kuten punaotsa, keltaniska, keltapää.. Hinnat pyörii siinä 1400-1600€ kieppeillä.

        Suuret linnut tulisi ehdottomasti ostaa poikasena kasvattajilta. Mutta meneppä edellisen kertomille foorumeille ja kysele tietoa!


      • Anniina
        Anniina kirjoitti:

        Kysympä vaan, että onhan sulla varmasti ennestään kokemusta papukaijoista? Keskikokoisia/suuria lintuja kun ei mielellään tulisi hankkia ellei olisi ennestään kokemusta, ne kun ovat melko haastavia.

        Luulen, että tarkoittamasi lintu on joki amatsoni. Suomessa yleisimpiä amatsoneja ovat siniposkiamatsoni (Amazona aestiva) ja Kultaposkiamatsoni (Amazona amazonika).

        Hintaluokaltaan ne menee siinä 900 - 1500€, kultaposket vähän halvempia kuin siniotsat. Joskus hinta voi mennä vähän alle ja joskus jopa ylikin. Muita lajejakin toki Suomesta löytyy, kuten punaotsa, keltaniska, keltapää.. Hinnat pyörii siinä 1400-1600€ kieppeillä.

        Suuret linnut tulisi ehdottomasti ostaa poikasena kasvattajilta. Mutta meneppä edellisen kertomille foorumeille ja kysele tietoa!

        Siis siniotsa eikä siniposki.. ;)


      • -ja-
        Anniina kirjoitti:

        Siis siniotsa eikä siniposki.. ;)

        tietoa kannattaa todella hankki TODELLA paljon eli ts. kaikki tieto. Papukaijat ovat hyvin vaativia ja amatsonit varsinkin ovat luonteeltaan monet aika hankalia. Papparit elävät pitkään ja vaativat aikaa joka päivä monia tunteja päivässä. Sitten kun niitä ei voi enää 'tunteella' ja huolella hoitaa niin niistä tulee kiertolaisia.
        Isoa papukaijaa ei kannata niin vaan ostaa ulkonäön, älykkyyden tms. vuoksi ja sen hankitaa on syytä harkita vakavasti ja pitkään.


      • Oikeasti tietoinen!
        -ja- kirjoitti:

        tietoa kannattaa todella hankki TODELLA paljon eli ts. kaikki tieto. Papukaijat ovat hyvin vaativia ja amatsonit varsinkin ovat luonteeltaan monet aika hankalia. Papparit elävät pitkään ja vaativat aikaa joka päivä monia tunteja päivässä. Sitten kun niitä ei voi enää 'tunteella' ja huolella hoitaa niin niistä tulee kiertolaisia.
        Isoa papukaijaa ei kannata niin vaan ostaa ulkonäön, älykkyyden tms. vuoksi ja sen hankitaa on syytä harkita vakavasti ja pitkään.

        että varsinkin siniotsilla (ja muilla amazoneilla) on erittäin voimakas pesänpuolustamisvaisto luonnossa, ja kun se vankeiudessa ei pääse puolustamaan pesäänsä, sen andrealiini taso nousee ja se hyökkää omistajansa kanssa. Kaikki isot/keskikokoiset linnut elävät myös todella pitkää, vaativat useita tunteja aikaasi päivässä, ne stressaavat arjesta poikkeavista asioista (matkustus jne.). papukaijaa ei kannata hankkia ennen kuin on varma oman elämäntilan tasaisuudesta. Lintua ei kannata ostaa hetken pielijohteesta!!! Isot linnut myös sotkevat ERITTÄIN PALJON ja myös meluavat TODELLA PALJON JA KOVAA!!
        tässä linkki yhden siniotsan sivuille:
        http://www.cc.jyu.fi/~miltorh/ekku/intohimorikoksia.html


    • lindstrom

      hei valitetta vasti en tiedä mutta kysyn samaamis täniinä voisi havkkia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe