Luin jostakin, et usaan sais työluvan vain opiskelijat ja ammatillisen koulutuksen omaavat. Onko totta? Tarkoituksenani ois lähteä jenkkeihin n. vuodeksi töihin, kunhan vain saan keväällä valkolakin..työpaikkakin ois jo valmiiksi tiedossa. Onko siis mahollisuutta päästä???
työlupa usaan
4
1226
Vastaukset
- xyz
Eli missä sulla on työpaikka valmiina? Periaatteessa ihan oikean työluvan saaminen on melko vaikeaa, työnantajan pitää todistaa, ettei USA:sta löydy ketään sinua pätevämpää kyseiseen työhön ja laittaa paikka julkiseen hakuun. Erilaiset kulttuurivaihto- ja lyhytaikaistyömahdollisuudet (esim. leiriohjaajat, aupairit tms) ovat jo paljon helpommin saavutettavia viisumeita
- Enya
Jos sinulla on työpaikka, amerikkalaisen työnantajasi pitää täyttää kasa erilaisia lanketteja, jotka sinä sitten toimitat Helsingin USAn lähetystöön viisumihakemuksen kera. Kannattanee tutkia etukäteen, minkä lajin viisumiin voisit mahdollisesti olla oikeutettu, työviisumeita kun on montaa eri lajia.
Opiskelijat (F-1-viisumi) saavat työluvan vain campuksella tehtäviin töihin.- mape
F-1 viisumi ei todellakaan ole pelkästään campuksella tehtävään työhön! olen itse ollut kyseisellä viisumilla ihan tavallisessa työpaikassa ja käytännössä viisumilla saa tehdä ihan mitä tahansa työtä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, kuten ovelta ovelle myyntiä!
- Enya
mape kirjoitti:
F-1 viisumi ei todellakaan ole pelkästään campuksella tehtävään työhön! olen itse ollut kyseisellä viisumilla ihan tavallisessa työpaikassa ja käytännössä viisumilla saa tehdä ihan mitä tahansa työtä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, kuten ovelta ovelle myyntiä!
Kyllä minulle sikäläisessä yliopistossani tarkkaan selvitettiin, että F-1:llä saa tehdä töitä vain ao. campuksella. Jos oikein rahapula iskee, voit anoa erityisesti siirtolaisviranomaisilta, että voisitko tehdä duunia campuksen ulkopuolella. Myös opintoihin liittyvä harjoittelu on OK campuksen ulkopuolella.
Voihan olla, että olit USAssa ennen 9/11:iä. Sen jälkeen on F-1-viisumilaisten syynäys tullut erittäin tarkaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1178063
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1355353Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1243574Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352604Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376