Ostaa isännän pölliauto ja ruveta jatkamaan pöllinajoa,mut mistä tunnollinen ja hyvä kuski,sanoppa se, kyl kaiken näköst pelleä on liikkeel mut hei, kuka ajaa 5-10 vuoden pääst puut tehtaille, maidot maitotiloilta ja esim. roskisten tyhjennykset ei ainakaan tämä nykynuoriso pipoineen ja löysähousuineen ,yksikään jannu ei laita paripyöräkejuja vetäviin yöllä lumisatessa,raukat saatana ei saa niit edes naulakoist irti ko jalat katkee,pillikintut ko on kato, ei kaikki voi näpytellä tietokonetta kyl jonkun täytyy paskahommatkin tehä.PS.PIPO PÄÄHÄN KESÄHELTEELLÄ NI HYVIN MENEE
Tekis
6
1564
Vastaukset
- Volvo
Totta toinenkin puoli.
- utelias
missäpä päin Suomea tekis mieli ruveta savotoimaan? Siis noin, ei tarvitse paikkakuntaa sanoa ;)
- moduuli
ite kävin kouvolassa pöllikurssin.eikä ollu mikään kirjekurssi.heti kuustoistasen puikkoihin ja menoksi.opettajanakin kun oli itse alan mies,joka ajo aikasemmin puuta pääsääntöisesti.täytyy sanoa että ei sitä,opi kun tekemällä.se voipi joiltakin jäähä kettinkien laitto talvella.jos oot itä tai etelä-suomesta kannattas soittaa kouvolaan ja kysässä onko siellä tekijä miehiä reenaamassa.ja jos joku meinaa ruveta harjottelemaan puuajo hommaa,kannattaa mennä kouvolaan kurssille.niitä on kaikenmaailman kirjekursseja ympäri suomee millei tee mitään.näistä ajohommista kun vielä maksettas niin se tietysti houkuttelis alalle enempi.
- vielä on tekemään
niitäkin hommia, muttei niin paljon kuin "ennen" ;)
- Rattimatti
Pahalta näyttää, että kädentaitoiset käy kohtapuoliin vähiin. Mitäs sitten tehdään sillä uusavuttomien suurella joukolla? Kaikki haluaa jotain siistiä sisätyötä, mutta eipä heillä käy mielessä se, että tulevaisuudessakin jonkun pitää se makkara ja leipä sinne kauppaan kuskata. Muutenkin tuntuu hullulta, kun aina puhutaan korkeasti koulutetuista, jotka tekee jotain semmosta työtä, millä on aika mitätön merkitys elämän kannalta. Vai mitä oot mieltä, kun joku nörtti suunnittelee jotain helvetin kännykkälogoja. Pitäis alkaa ajatella,ettei se pörssikurssi elämää ylläpidä. Mutta tässä ekonomipellein suunnittelemassa kvartaalitaloudessa ei kohta kannata eikä kukaan osaa kohta mitään.
- 25v
Itse en koskaan ole pitänyt opiskelusta, olen aina osannut tehdä työtä. Ku peruskoulu loppui niin oppisopimuskoulutuksella opiskelin isän firmassa metsäkoneen kuljettajaksi. Halusin kuljetusalalle mutta ikää ei ollut. Tein niitä hommia armeijaan asti, siellä kävin rekkakortin.
Sen jälkeen oppisopimuksella ajamaan pölliautoa.
Sain alleni paljon ajetun nostoteli-volvon, josta tuli luottoautoni, Sitä ajoin vain minä.
Siinä sitä oppi kun paripyöräketjuja laittoi talvipakkasessa tai vaihtoi kärryn pyörää tienposkessa. Voin sanoa että pomoni teki viisaasti kun ei antanut minun aloittaa helpoimmalla tavalla, hän oli kärsivällinen ja ymmärtäväinen, niin minäkin opin "oikeaan työhön". Kaiken lisäksi vanhempani vastustivat ammattivalintaani mutta nyt he ovat jo tottuneet asiaan. Nyt ajan pölliä fh12 "viirusilmä" volvolla ja tienaan sen verran että pärjään. En valita, saanhan tehä sitä työtä mitä olen aina halunnut.
Olipas runo.. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261