Tatuointi 8-vuotiaalle

Epätietoinen isä

8-vuotias poikani haluaisi tatuoinnin käsivarteensa. Tatuoinnista poika on nyt puhunut noin puoli vuotta.

Enää ei tunnu riittävän vakuuttelut, että katsotaan sitten, kun olet vanhempi.

Mitä pitäisi tehdä, pitäisikö viedä poika tatuointiliikkeeseen tatuoitavaksi, vai kiellänkö tatuoinnin?

Olen yleensä antanut lasten tehdä mitä haluaa, mutta tatuointi 8-vuotiaan käsivarressa tuntuu vähän liian aikaiselta.

Mitä minun pitäisi tehdä, teenkö niinkuin poika käskee, vai kiellänkö? En oikein osaa päättää. Lasten äitikään ei osaa sanoa tähän asiaan oikein mitään muuta kuin että "päätä sinä".

Minä taas en oikein osaa tehdä päätöksiä.

22

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerta

      olet tähän asti antanut lasten tehdä mitä haluaa, niin pelihän on jo menetetty.

      • kuin...

        He eivät tatuoi alaikäisiä.


    • niin minä tekisin

      Mä en ole koskaan kuullut että tuon ikäinen haluais itellensä tatuointia. Minä en antas tuon ikäsen ottaa vaikka se olis puhunu siitä kuink paljon. Onneksi ei saa sitä tatskaa alaikäisenä ilman vanhempien lupaa, ja tuon ikäisenä taida saada edes vanhempien luvallakaan, tai fiksu tatuoija ei ainakaan tatuoi. Eli kiellät sen lapseltas, selität sille että se on vielä liian pieni/nuori sellaseen. Kyllä mä ymmärrän jos siitä tulee tippa linssiin, mut sitten kun penskas on vanhempi niin kyllä se sen ymmärtää.

      • Imettelen

        Ymmärtänet varmaan, ettei 8-vuotias tajua tatuoinnin pysyvyyttä. Senkin tietänet, että 8-vuotias kasvaa vielä hurjasti; miten käy tatuointikuvan? Ei todellakaan ole tuon ikäiselle suositeltavaa, saahan niitä leikkitatuointeja muropaketeista ;)


    • Kunnolla?!!!

      Minkähän näköinen se tatska mahtaa olla kymmenen vuoden päästä, kun käsivarsi on kasvanut ja kenties lihaksiakin tullut. Haloo. Sen pojan nahka venyy kasvaessa, eikä se kuva pysy mukana.

      SIIS tossa kysymyksessä ei ollut mitään järkeä.

      Osta sille niitä leikki tatskoja, sillä lapsihan on vielä leikki-ikäinen.

    • onko

      sinulla kaikki ihan kotona? En usko että kukaan vanhempempi voisi edes harkita tuollaista 8-vuotiaalle lapselle. Käsittämätöntä.

    • "Mitä minun pitäisi tehdä, teenkö niinkuin poika käskee, vai kiellänkö?"

      Onko sinun vaikea tehdä päätöksiä?
      - Kyllä ja ei.

      Niinkuin joku jo neuvoi, hae kaupasta feikkitatska lapselle ja lakkaa kyselemästä älyttömyyksiä.

    • ei voi olla...

      Tää on tsoukki? Eikö oo? Pakko olla!! Kannattaisko jo hiljalleen ottaa ohjat käteen ja näyttää mitä kuuluu ja kuka käskee! Voitte olla vielä nesteessä jos ette aseta rajoja lapselle ja tee selväksi kuka määrää ja mitä käskee!

      • jaana

        Ihan huumorihommia varmasti! Ei oikeen vakuuttanut. Aikanne vaahtootte tänne, niin aloittaja varmaan selventää... =)


    • didi74

      Jos kerran lapsellesi ei-sana riitä, niin selitä, että vasta 18 vuotiaana voi sen itse hankkia. Nehän sitä paitsi maksaa rahaakin, maksakoot sen itse.

    • se on laitonta.

      Eli ei sun moista tarvitse edes miettiä, kun ei kukaan Suomessa tuon ikäiselle tatuointia tekisi, vaikka sen äitinä/isänä hälmöyksissäsi menisit sallimaankin. Se kun on LAITONTA. Onneksi.

      • jzkxnznx

        Faktat kuntoon. Ei puhuta mitään Suomen LAISSA siitä. Ainoastaan on jonkun tatuointiliiton suositus.


    • ........................

      En usko että tatuoija alkaa edes tekemään tatuointia 8-vuotiaalle...Joissakin paikoissa täytyy olla täysi-ikäinen, ei riitä, vaikka olisi alaikäinen ja vanhempien lupa...Tyhmä olet jos annat poikasi laittaa tatuoinnin...

    • rv 23+5

      jos nyt sattuisitkin olemaan tosissasi... lapsi tarvitsee rajoja. ei 8-vuotias ole vielä kypsä päättämään omista asioistaan. se, että olet antanut hänen tehdä mitä haluaa, tulee varmasti vastaan myöhemmässä vaiheessa. et voi siirtää kasvatusvastuuta lapsellesi. rajattomuus tarkoittaa turvattomuutta. et sinä ole kaveri vaan isä. rajojen luominen kuuluu osana vanhemmuuteen ja on lapsen kehityksen kannalta tärkeää.

      mutta tämänhän jo tiesitkin, eiks niin...

    • Pasi

      hennatatuointia tai niitä tarralla laitettavia.

      Sitä paitsi tuollaista asiaa ei tarvitse täältä selvittää vaan sen on aikuisen osattava ilmaista itsekin. Asia on selvä EI oikealle tatuoinnille.

    • provoton

      Ja aika huono sellainen.

    • 3 x iskä

      Minä en ainakaan antaisi 8 vuotiaan laittaa tatuointia, itse asiassa en anna alle 18 vuotiaana...

    • ehdottaja

      Hyvällä mallilla näkyy kasvatus olevan... sano että laitattaa sen sitten vankilassa.

    • eräs äiti

      Jos annat lasten tehdä mitä haluaa miten aiot pärjätä heidän kanssa isompana.
      Eihän tuollaisista 8 vuotias osaa edes päättää. Mitä niillä lapsilla on enää odotettavana isompana kun kokevat kaiken alle 10 vuotiaina.
      Minusta oli järkyttävää, kun yksi äiti laittoi pojalleen 4v korvarenkaan kun poika halusi, taisi äiti itse tykätä. Eräs äiti vei pojan 8v laittamaan korvarenkaan, kun tulivat paikan päälle poika alkoi epäilemään. Itkuakin tuli eikä halunnutkaan, niin äiti vaan vaati ja korvis pantiin.
      Mikä nykyajan vanhempia vaivaa, kun lasten pitää saada jo samat asiat kuin aikuisten.
      Minulla on 14 tyttö jolla on ollut korvikset kymmenen vuotiaasta ja kännykän sai viidennellä luokalla. Sitäkin tarvittiin harrastuksen takia.Eilen hän värjäsi hiuksensa ensimmäisen kerran, kavereilla on ollut värit jo ala-asteella. Poika 11v ei ole korvista. On kyllä hokenut sitä tokaluokalta asti, mutta olen sanonut ettei ennen yläastetta saa. Hänellä ei myöskään ole vielä kännykkää. Sitten meillä on vielä 3 muuta lasta ja heillähän ei näitä kyseisiä asioita ole liioin vielä ovat sen verran pieniä.
      En usko että lapsemme ovat kärsineet,ovat ymmärtäneet kun asia on selitetty. Ei heidän elämänsä mitään ankeaa ole, kesällä kuljetaan asuntovaunulla lomalla ja taas ollaan lähdössä syyslomalla pienelle reissulle. Eilen käytiin Hesessä syömässä ja uimassa.Joten ei me mitään kauhuvanhempia olla.
      Meillä on vaan se periaate, ettei pienet lapset tarvitse aikuisten asioita. Ja haluamme myös opettaa lapsillemme käyttäytymis säännöt kiitokset, anteeksipyytämiset ym. Kun lapset ovat kasvaneet on ollut hieno huomata, että kun heillä on ollut rajat ja rakkautta on pärjätty tosi hyvin vaikka ovat jo suurempiakin. Ei meillä lapset huuda ja kinua jotain asiaa jos se on kieletty ( se on myös perusteltu).
      Jos lapset opppii pienenä itkulla ja tinttailemalla saamaan asioita he tekevät niin myös isompana ja silloin se voi ollakkin jo hankalaa.
      Kyllä sinun nyt kannattaa sanoa lapselle kuka on kodin pää ja päättää asiat(isä ja äiti yhdessä).
      Voimia teille kasvatukseen.

      • kysymys...

        Millä muotoa korvis on "aikuisen asia"? Olethan tietoinen että kautta aikain eri kulttuureissa on lapsille laitettu korvakoruja, yleensä jo vauvana?

        Meilläkin on 5v poika joka on aiemmin puhunut ettei koskaan haluisi korvista (arvosteli serkkupojan korua). Yksi päivä hän oli erittäin hiljainen ja kysyttyäni, mikä painaa, poika sanoi että haluaa korvakorun "vain yhden ja sit vaan tohon korvaan" ja sanoi halunneensa korvista jo siitä asti kun oli nähnyt serkullaankin (yli vuosi sitten). Lupasin maksaa korun jos poika sen haluaa. Poika oli intoa täynnä kun mentiin liikkeeseen ja sanoi liikkeen tädille, ettei haittaa jos sattuu, koska todella haluaa korviksen. Minulle poika olisi ihan yhtä rakas ilmankin!
        Tyttärellämme on ollut korvikset 1v saakka. Mitä pienempi lapsi, sitä vähemmän rustoa, sitä vähemmän kipua ja paranee paremmin. Tyttö nukkui koko ajan, eikä tiennyt asiasta yhtään mitään.

        Alkuperäiseen kirjoitukseen en puutu, koska toi on hölynpölyä. Ensinnäkään, Suomesta ei löydy tatuoijaa joka tuon tekisi..Eikä kyllä lastakaan joka tuon kivun kestäisi :D


    • ärrimärisiä

      toi oli varmaan vitsi?? pakko olla! tai aika tossukka olet!! jos kakaras käskis sun hypätä kaivoon nii varmaan hyppäisit.

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Leikkitatuoinnit ovat ratkaisu. Jos poika haluaa jonkun tietyn kuvan, niin sitten se täytyy meikkikynällä piirtää, mutta muutoin valmiit veden avulla laitettavat tatuoinnit ovat näppäriä.

      Sinustahan tehtäisiin lastensuojeluilmoitus jos veisit pienen lapsen tatuoitavaksi, eikä monissa liikkeissä edes tehdä tatuointeja alle 18-vuotiaille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe