Mitähän se tarkoittaa könsikäs.
Eräs vanhempi nainen sanoi, että
minä olen semmonen könsikäs.
Mitähän se tarkoittaa könsikäs?
6
9165
Vastaukset
- Repe
könsikäs pelle MNP.
- mitapaskaa
Könsikäs on vanhan ajan haukkuma nimi, mutta en tiedä, että millainen könsikäs on kuvaukseltaan. Se on myös sukunimi
- Urban Cowboy
Urbaanin sanakirjan mukaan könsikkällä on kaksikin eri merkitystä:
1) rahvaanomainen mieshenkilö, maanläheinen ilman lyyrisen henkisyyden häivääkään
"On se melkomoinen könsikäs tuo meidän isäntä" saattaa emäntä hyvälle tuulelle sattuesssaan leikkisästi sanoa äijästään
2) seksuaalisesti puoleensavetävä, yleensä lihaksikkaan vartalon omaava mieshenkilö- ...
...tuskin pitää aloittajan kohdalla paikkaansa kun tulee tänne kyselemään kaikkea paskaa. Ensimmäinen onkin sitten toinen juttu.
- Loppu,peili,
könsikkäässä ehkäpä palavaa halua ymmärtää naisen hurjuutta.
Mielestäni on lähes mahdoton ymmärtää,mitä nainen haluaa?
Rukoilija sirkan lähestyvillä on syytä miehistyä.
Empä tiedä.Kaikesta huolimatta,tuon lainehtivan meren naisellisuus on kuin laulu Reino Helismaan sanojen avaruus.
Elikkä,-Miten elän ,miksi elän.Ehkäpä kuollakseni. - Anonyymi
Könsikäs-sanaa käytettiin 70-luvun alkupuolella nuorehkosta komeasta miehestä, jolla oli tyylikäs puku kuten miesmannekiineillä.
Itse olin tuohon aikaa karvalakkipäinen repuusi Hyvinkään pohjoispuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346