Henkimaailma tarkkailee meitä.

Aliter

Kiinnostavana ajatusleikkinä: Entä, jos emme todellisuudessa KOSKAAN olekaan yksin? Emme MISSÄÄN tilanteessa, emme silloinkaan, kun OLEMME yksin? Entä, jos vierellämme onkin aina tarkkailjoita, toisessa, silmille näkymättömässä maailmassa - kuolleiden sukulaistemme sieluja sekä enkeleitä?

Kun salaa mieheltäsi huokailet rakastajasi vuoteessa, luulet tekeväsi kaiken salassa - ja samalla vieressäsi katselee kyynelet silmissä vaikkapa kuollut lapsesi tai oma äitivainaasi.

Tai kun kavallat työnantajaltasi rahaa, siten, ettei asia koskaan paljastu, niin entäpä jos tieto siitä kirjataankin enkelin muistiinpanoihin? Entä selvittämättömät murhat: ehkä totuus Bodomin tapahtumista on sittenkin näkymättömien todistajien tiedossa?

Jos kaikki sanominen ja tekeminen läpi historian onkin piirtynyt henkimaailman aikakirjoihin? Entä jos sinun koko elämäsi on tallessa paikassa, josta se voidaan tuoda esiin ja näyttää kuin elokuva kaikelle kansalle?Jos elämäämme kirjataan ja painetaan muistiin kuolleiden sukulaistemme ja enkelien toimesta viimeistä tuomiota varten - Kuinka silloin elät elämäsi?

16

3229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **********

      >>Entä, jos vierellämme onkin aina tarkkailjoita, toisessa, silmille näkymättömässä maailmassa - kuolleiden sukulaistemme sieluja sekä enkeleitä?

      • Noita-Nainen

        "Ajatus "taivaallisista" ja läsnäolevista tarkkailijoista on hyvin pelottava monille,
        ..."

        Niin - miksikohan monet kokevat sen nimenomaan PELOTTAVANA asiana? Itse koen asian turvallisuutta luovana.


      • selitys.
        Noita-Nainen kirjoitti:

        "Ajatus "taivaallisista" ja läsnäolevista tarkkailijoista on hyvin pelottava monille,
        ..."

        Niin - miksikohan monet kokevat sen nimenomaan PELOTTAVANA asiana? Itse koen asian turvallisuutta luovana.

        Ihmiset tietävät tekevänsä vilppiä, rikosta ja syntiä, ja heitä pelottaa se, että kaikki merkitään muistiin ja että he jonain päivänä joutuvat Jumalan tuomittaviksi. Ja heitä pelottaa, että koko heidän elämänsä avataan jokaisen nähtäväksi. Joka ei kestä valkeutta, se pysyy pimeydessä.


      • -----
        selitys. kirjoitti:

        Ihmiset tietävät tekevänsä vilppiä, rikosta ja syntiä, ja heitä pelottaa se, että kaikki merkitään muistiin ja että he jonain päivänä joutuvat Jumalan tuomittaviksi. Ja heitä pelottaa, että koko heidän elämänsä avataan jokaisen nähtäväksi. Joka ei kestä valkeutta, se pysyy pimeydessä.

        Niinhän se on, että kaikki ihmiset eivät kykene rehelliseen itsetutkiskeluun ja kohtaamaan esim. itsessään olevaa pimeyttä.

        Puolueellinen mieli:
        Puolueellinen mieli näkee tosiasiat enemmän tai vähemmän heikosti, asenteidensa ja kuvitelmiensa lävitse. Epäterveellä tavalla puolueelliseen ajatteluun ja asenteisiin taipuvainen henkilö ei koe tosiasioita, todellisuutta ja esimerkiksi OIKEUDENMUKAISUUTTA ensisijaisen tärkeäksi, vaan pyrkii saavuttamaan aineellista tai muuta hyötyä ja etua itselleen.


      • tunnen
        Noita-Nainen kirjoitti:

        "Ajatus "taivaallisista" ja läsnäolevista tarkkailijoista on hyvin pelottava monille,
        ..."

        Niin - miksikohan monet kokevat sen nimenomaan PELOTTAVANA asiana? Itse koen asian turvallisuutta luovana.

        Itselläni on aina lapsesta lähtien ollut voimakas tunne tai aavistus henkimaailman läsnäolosta. Uskon myös että kykenen aistimaan myös pahan läsnäolon.En uskalla kohdata henkiä, joten lultavasti tämän vuoksi en "oikeasti" enää lapsuuden jälkeen ole nähnyt henkiä. Olen myös pelännyt öisin ja "suuttunut" hengille, tämän jälkeen olen aistinut että jokin paha on poistunut tai lakannut häiritsemästä.Tunnen myös, että minua suojellaan, jos minulla on paha mieli.


      • tunnen
        tunnen kirjoitti:

        Itselläni on aina lapsesta lähtien ollut voimakas tunne tai aavistus henkimaailman läsnäolosta. Uskon myös että kykenen aistimaan myös pahan läsnäolon.En uskalla kohdata henkiä, joten lultavasti tämän vuoksi en "oikeasti" enää lapsuuden jälkeen ole nähnyt henkiä. Olen myös pelännyt öisin ja "suuttunut" hengille, tämän jälkeen olen aistinut että jokin paha on poistunut tai lakannut häiritsemästä.Tunnen myös, että minua suojellaan, jos minulla on paha mieli.

        Mutta jostain syystä olen tuntenut henkmaailman läsnäolon voimakkaampana kuin ennen. En myöskään pelkää samalla tavalla henkiä enää kuin aikaisemmin.


      • He näkevät
        tunnen kirjoitti:

        Itselläni on aina lapsesta lähtien ollut voimakas tunne tai aavistus henkimaailman läsnäolosta. Uskon myös että kykenen aistimaan myös pahan läsnäolon.En uskalla kohdata henkiä, joten lultavasti tämän vuoksi en "oikeasti" enää lapsuuden jälkeen ole nähnyt henkiä. Olen myös pelännyt öisin ja "suuttunut" hengille, tämän jälkeen olen aistinut että jokin paha on poistunut tai lakannut häiritsemästä.Tunnen myös, että minua suojellaan, jos minulla on paha mieli.

        meidät. Nytkin.


    • Noita-Nainen

      Miksi edes epailet asiaa...? Asiahan ON niin, etta emme ole "koskaan yksin"...toisaalta valilla saattavat hengetkin pitaa pikku "kahvitaukoja", kun kokevat, etta niiden lasnaolo ei ole valttamatonta.

      Mutta MUUTEN...tiedan etta tallakin hetkella huoneessa, jossa istun, on "nakymatonta seuraa". Enka tarkoita sita negatiivisessa mielessa.

    • SNAP!

      Kerran yks henki napautti mun rumpua keskellä yötä. Napautti viel aika kovaakin. Mut kuuluu siitä yleensä hiljaisempia samanlaisia ääniä, kun on käyny samana päivänä rummuttumassa. Oli ollut ainakin kolme päivää siitä, kun olin käynyt viimeks rummuttmassa. Olis saanut rummuttaa enemmänkin :)

    • .k.

      Mutta eivät ne olennot välitä mistään runkkaamisista tai pikku näpistyksistä. Kyllä ne ymmärtävät tilanteen.

      • Noita-Nainen

        Tuolle oli pakko nauraa...;)


    • Nery

      Oon miettinyt tuota henkimaailmaa viimeaikoina hyvin paljon, kun olen välillä tuntenut kylmiä viimoja vaikka ikkunat on ollut kiinni jne jne.

      Hiukan vaan hävettää, että jos ne tosiaan kattelee niin ei oikeen voi sängyssä puuhailla.
      Enkä nyt pilaile:D
      Mut aika kaameeta olis:DDDD

      • -o-

        Siis miten niin ei voi sängyssä....
        Miksei... Eikö se ole normaalia ihmisen biologiaan kuuluvaa toimintaa?

        No jos olet nuori, niin nuorethan pitävät joskus itseään turhan tärkeänä.


      • No ei
        -o- kirjoitti:

        Siis miten niin ei voi sängyssä....
        Miksei... Eikö se ole normaalia ihmisen biologiaan kuuluvaa toimintaa?

        No jos olet nuori, niin nuorethan pitävät joskus itseään turhan tärkeänä.

        Nomut aika törkeetäjos ne kattelee silmät valppaina tollasta puuhaa.
        Eihä se oo inhimillistä...


      • Cyberanimal
        No ei kirjoitti:

        Nomut aika törkeetäjos ne kattelee silmät valppaina tollasta puuhaa.
        Eihä se oo inhimillistä...

        Ja jos katselevat, mitä se sinun omaa elämää liikuttaa? Kelle ne sen kertoisivat?

        Mutta täytyy kyllä sanoa, etten usko siihen, että nämä "näkymättömät" meitä seurailee ja katselee, enemmänkin voisi puhua tyhjästä tilasta, jonka läpi menevät ja tulevat, oli siinä sitten meidän keittiömme, työhuoneemme, parveke, sänky. Joskus me saatamme näkyä niille kuten ne meillekin, mutta vain satunnaisesti ja silloinkin vain aistittavina, samanlaisina kuin me aistimme ne.

        En todellakaan usko tähän enkelit kirjaa tekemisesi kirjaan tai mitään muutakan, ne elää omaa elämäänsä kuten mekin elämme omaamme, miksi niitä kiinnostaisi hengailla 24/7 jonkun yhtä tylsän tyypin kanssa kuten esim. minä? aikamoista itsensä ylikorostamista, sanonpa vaan.


    • aave nainen

      mitä ihmiset tekevät elämänsä aikana niin hyvät kuinpahat..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe