Lapseni lintsasi viikon koulusta ja karkasi 900km päähän, kaverinsa kanssa. Tämän toisen tytön äiti oli niin asiallinen ja mukava, vastuuntuntoinen aikuinen. Hänen tyttärensä meni sillä paikkakunnalla olleen sukulaisen luokse ja oli siellä viikon.
Minun tyttöni jäi poikakaverinsa kanssa omille teilleen ja tulivat sossun kyydillä takaisin olivat reissussa 3 päivää.
Nyt sitten tyttäreni on lintsannut, mutta tämä toinen tyttö onkin ollut kipeänä kotona!
Ja kun eilen soitin tälle äidille niin hän haukkui minut tyttöni alimpaan helvettiin ja kaikki oli minun lapseni syytä olen huono kasvattaja ja äiti jne. minä pysyin rauhallisena sanoin vain ettei ole oikein valehdella noin suojellakseen lasta seurauksilta jotka toinen saa kantaakseen.
Aikoi pysyä valheensa takana, vaikka poliisi, sossu tietää tytön reissun.
En olisi koskaan uskonut että näin voi tehdä omalle lapselle karhunpalveluksen! Kai hänenkin lapsella/nuorella on omat aivot ja valinnan mahdollisuus tehdä tai olla tekemättä, ei kai voi toisten syyksi kaikkea laittaa.
Jopas on paha olla.....
Väärin
5
695
Vastaukset
- maikki
Toimit juuri niin kuin pitääkin. Älä anna toisen vastuuttoman aikuisen vaikuttaa terveisiin mielipiteisiisi. Toinen äiti tekee karhunpalveluksen tyttärelleen ja tulee maksamaan siitä vielä katkerasti. Uskoisin että hänen kasvatusperiaatteensa on ollut tämäntapaista jo aikaisemminkin, valitettavasti.
Jatka samaan malliin ja pysy rauhallisena, on ilo kuulla sinunlaisien kasvattajien juttuja. - taikurityttö
en ymmärtänyt mikä on sen toisen äidin valhe?
Se ,että väittää kaiken olevan sun tyttären vika?
Mutta sehän on vain mielipide_ ja makukysymys.- kävijä
siis jos tyttö on ollut karkureissulla viikon ja äiti ilmoittaa kouluun tyttärensä olleen kotona sairaana sen viikon ajan, niin se ei minusta oikein ole mielipidekysymys vaan puhdas valhe, kun tyttö nyt todistettavasti on ollut omilla teillään.
Ainakin näin minä asian ymmärrän, mutta voin tietysti käsittää väärin mielipide eron ja valheen
esim. jos se on äidin mielipide että lapsi on sairas ja kotona silloin kun on karkuteillä niin ja minun mielestä taas se on valhe niin silloin kysymyksessä on mielipide ero.
- mää,
ikävää et vanhemmat luulee voittavansa jotain tuolla lapsen puolesta valehtelulla..
poikani myös yks päivä viidennellä luokalla ollessan lähti aamulla kouluun ja tuli iltapäivällä takaisin..kaverit tuli käymään ja kysyivät miks et ollu koulussa..jäipä heti kiinni,ja minä tietysti "kamalana äitinä" soitin seuraavana päivänä opelle ja kerroin pojan lintsanneen..eipä ole uudestaan sitä tehnyt ku tietää et kiinni jää ku on sovittu et jos en ilmoita et on sairas,ni sit ope soittaa tänne.
olisi kiva tietää et mitä tuollaiset vanhemmat luulevat voittavansa sillä et valehtelevat lapsensa puolesta,ei siitä ainakaan hyvää seuraa.
mut ap:lle vielä,älä välitä siitä mitä muut sanovat tai tekevät,mielestäni sun ei niiden jutuista tarvii välittää ollenkaan kun itse tiedät toimineesi oikein. - oppiii
Jos valehtelemalla suojellaan lasta tekonsa seurauksilta niin kyllä oppii huonon mallin selvitä elämässä, taitaa kulisien pystyssä pito olla tärkeämpää kuin lapset, älä huoli ne romahtaa ihan varmasti aikanaan.
Pidä vain huoli ettei omasi saa syytä niskoilleen tulevaisuudessa kun nyt on merkattu "huonoksi" seuraksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015