Kummitustalo Kauhajoella

Anonymoussi

Kauhajoella on talo, jossa monet ihmiset ovat kertoneet tapahtuvan kaikkea outoa. Siellä on kuulemma joskus aikoinaan joku kuollut (olisko ollut ihan henkirikos). Talo on ollut melkein aina tyhjillään. Kukaan ei siinä kauaa ole viihtynyt. Mä olen itse kuullut vain joitain tarinoita siitä talosta ja sen kellarista, jonne kaikki oudot ilmiöt pääasiassa sijoittuvat. Tässä talossa on nähty hahmo ikkunassa ja kuultu ääniäkin. Kai niissä jutuissa jotain perää täytyy olla kun 80-luvulta lähtien niitä on puhuttu.

Talosta ottamani kuva löytyy osoitteesta:
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29001180136.jpg&s=x2

31

7901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zombi

      Asuuko tuolla talossa joku kun valot on päällä, vai kummitusko ne valot on sinne sytyttänyt?

      • Anonymoussi

        Varmaan aamuaurinko osuu ikkunoihin ku aurinko oli just nousemassa ku otin ton kuvan. Nyt se vaan on mystisesti kadonnut tuolta laittamastani linkistä...

        Olis täällä muitaki tollasia taloja joista liikkuu legendoja. Pitää käydä kuvaamassa ne kaikki ja laittaa vaikka jonnekki kuvat.


    • näkynynnä!

      No eipä kyllä minulle näyttäytynyt tuo talo..

      • Anonymoussi

        ...kummastelen. Se kuva hävis yhtäkkiä jonnekki...koitan laittaa sen uudestaan.


    • Anonymoussi
    • Zombi

      Huijausta! Talon ympärillä oli valkoinen viiva, josta voi päätellä, että se on tehty jollakin kuvankäsittelyohjelmalla. Itsekin pystyisin parempaan!

      • Anonymoussi

        Joopa joo...sitä ei kylläkään ole TEHTY millään kuvankäsittelyohjelmalla! Sitä on kyllä terävöitetty sellaisella mutta kuva on otettu kamerapuhelimella. Tule itse paikan päälle katsomaan niin näet että kyllä tuollainen talo täältä löytyy.

        Ja tuo kuva on otettu tänä aamuna. Mulla on se alkuperäinen kuva vielä puhelimessakin ja siinä kellonaika ja kaikki. Yritä keksiä parempi selitys aikas kuluksi äläkä hauku huijaukseksi tosi asioita!!


      • Anonymoussi
        Anonymoussi kirjoitti:

        Joopa joo...sitä ei kylläkään ole TEHTY millään kuvankäsittelyohjelmalla! Sitä on kyllä terävöitetty sellaisella mutta kuva on otettu kamerapuhelimella. Tule itse paikan päälle katsomaan niin näet että kyllä tuollainen talo täältä löytyy.

        Ja tuo kuva on otettu tänä aamuna. Mulla on se alkuperäinen kuva vielä puhelimessakin ja siinä kellonaika ja kaikki. Yritä keksiä parempi selitys aikas kuluksi äläkä hauku huijaukseksi tosi asioita!!

        Katsoinpa nyt sitten TARKASTI sitä kuvaa ja talon alaosassa näkyy todellakin valkoinen viiva. Enpäs ollut sellaista huomannut. Mutta mikäli tunnet kamerapuhelinten kameran kuvien laatua niin ymmärrät varmaan minkä takia olen kuvaa joutunut kuvankäsittelyohjelmalla terävöittämään ja asettamaan lisää kirkkautta? Valkoinen viiva on ilmestynyt kuvaan terävöittämisen yhteydessä!

        Zombin mieliksi laitoin näkyville nyt sen ALKUPERÄISENKIN kuvan ilman mitään terävöityksiä! Eli tässä sama kuva suoraan puhelimesta otettuna...olkaa hyvä:

        http://putfile.com/pic.php?pic=10/29011172282.jpg&s=x10


      • Zombi
        Anonymoussi kirjoitti:

        Katsoinpa nyt sitten TARKASTI sitä kuvaa ja talon alaosassa näkyy todellakin valkoinen viiva. Enpäs ollut sellaista huomannut. Mutta mikäli tunnet kamerapuhelinten kameran kuvien laatua niin ymmärrät varmaan minkä takia olen kuvaa joutunut kuvankäsittelyohjelmalla terävöittämään ja asettamaan lisää kirkkautta? Valkoinen viiva on ilmestynyt kuvaan terävöittämisen yhteydessä!

        Zombin mieliksi laitoin näkyville nyt sen ALKUPERÄISENKIN kuvan ilman mitään terävöityksiä! Eli tässä sama kuva suoraan puhelimesta otettuna...olkaa hyvä:

        http://putfile.com/pic.php?pic=10/29011172282.jpg&s=x10

        Kylläpä siihen näyttää sellainen viiva tulevan, kun itsellänikin tuli.

        http://putfile.com/pic.php?pic=10/29012064576.jpg&s=x2


      • Zombi

      • Zombi
        Zombi kirjoitti:

        Luonnollisesti koko kuva hävisi sieltä heti ensimmäisenä.

        Nyt se kuva taas on siellä...


    • Anonymoussi

      Tässä toinen kuva samasta talosta päätieltä otettuna. Kauhajokea paremmin tuntevat tietävätkin tämän paikan. Talo löytyy Päntäneentien varresta. Se eka kuva oli otettu ihan siitä talon vierestä, josta menee sellainen hiekkatie siihen talon pihaan ja takaisin päätielle. Mutta tässä siis kuva siitä päätieltä nähtynä:

      http://putfile.com/pic.php?pic=10/29011443179.jpg&s=x10

      • talossa on

        Joo katsottu on. Mut mitä niissä kuvissa sitte oli erikoista???????
        Samannäköinen rintamamiestalo mis itekin asun ja auringonlasku heijastui ikkunoihin.
        Vai oliko ees tarkoitus, et kuvissa mitään outoa?


      • Minäuskon

        yöpymään sinne pariksi yöksi. Voisin käydä moikkaamassa henkiolentoja...


      • hoot

        satun viettäneeni aikaa 23 vuotta talon hyvinkin läheisyydessä. Hauskaa että muutkin ovat kuulleet talon kummituksista. Aikoinaan villeinä teini vuosina harrastimme kännipäissä joskus jopa talon kiertoa. pelottava se on ja todellakin ollut tyhjillään ainakin minun eliniän.En ole kyllä itte kirtäny pimeässä taloa koskaan, kun niin paljon olen kuullut juttuja. Sen voin todistaa että kuva talosta on ihan aito ja alkuperäinen, sen verran usein olen sen ohi kulkenut useamman kerran päivässä. Kukahan mahtaa olla kuvan ottanut. Oletko mahdollisesti myös päntänelääsiä?


      • Kauhajokinen
        hoot kirjoitti:

        satun viettäneeni aikaa 23 vuotta talon hyvinkin läheisyydessä. Hauskaa että muutkin ovat kuulleet talon kummituksista. Aikoinaan villeinä teini vuosina harrastimme kännipäissä joskus jopa talon kiertoa. pelottava se on ja todellakin ollut tyhjillään ainakin minun eliniän.En ole kyllä itte kirtäny pimeässä taloa koskaan, kun niin paljon olen kuullut juttuja. Sen voin todistaa että kuva talosta on ihan aito ja alkuperäinen, sen verran usein olen sen ohi kulkenut useamman kerran päivässä. Kukahan mahtaa olla kuvan ottanut. Oletko mahdollisesti myös päntänelääsiä?

        olen itse 21-vuotias ja olen äidin kyydissä mennyt monet kerrat tämän tuvan ohitse, kun olemme matkalla äidinäidin luokse. Äitini kertoi ollessani lapsi, että siinä talossa ei kukaan viihdy ja hahmoja näkyy ikkunasta, mutta myös että siellä aukeilee ovet ja kaapit omia aikojaan. Tulee vain mietittyä, että miksi kaupunki ei pistä sitä puraten, jos kukaan ei halua ostaa sitä.


      • Business-ajattelija
        Kauhajokinen kirjoitti:

        olen itse 21-vuotias ja olen äidin kyydissä mennyt monet kerrat tämän tuvan ohitse, kun olemme matkalla äidinäidin luokse. Äitini kertoi ollessani lapsi, että siinä talossa ei kukaan viihdy ja hahmoja näkyy ikkunasta, mutta myös että siellä aukeilee ovet ja kaapit omia aikojaan. Tulee vain mietittyä, että miksi kaupunki ei pistä sitä puraten, jos kukaan ei halua ostaa sitä.

        Miks se pitäis purkaa?????
        Kannattais pikemminkin alkaa miettiä siitä turistivetonaulaa. Tälläset jutut kun aina kiinnostaa ihmisiä. Sais muutama kauhajokelaisyötönkin taas töitä ja pitäjälle rahaa turismista.
        Aina ei pitäis vaan lyhytnäköisesti purkaa kaikkea.
        Jos taloa ei kukaan osta asuttavaksi niin se voipi tuottaa rahaa muulla tavoin paljon enemmän!!!!!!


      • hoot
        Business-ajattelija kirjoitti:

        Miks se pitäis purkaa?????
        Kannattais pikemminkin alkaa miettiä siitä turistivetonaulaa. Tälläset jutut kun aina kiinnostaa ihmisiä. Sais muutama kauhajokelaisyötönkin taas töitä ja pitäjälle rahaa turismista.
        Aina ei pitäis vaan lyhytnäköisesti purkaa kaikkea.
        Jos taloa ei kukaan osta asuttavaksi niin se voipi tuottaa rahaa muulla tavoin paljon enemmän!!!!!!

        ei sitä purkaa saa. on se niin hyvä näköeste ja tuulensuoja. Turisteja me ei todellakaa kaivata... muutenkin on vaivaa uteliaista. Talolla on myös omistaja joka käy sitä huoltamassa ja lämmittämässä joten ei sitä ihan heitteille ole jätetty.


      • Giznad

        Eikös Kyllikki Saaren viimeiseksi matkaksi jäänyt juuri Päntäneentie? Ja vuosi oli 1953.


      • tutkiva mieli
        Giznad kirjoitti:

        Eikös Kyllikki Saaren viimeiseksi matkaksi jäänyt juuri Päntäneentie? Ja vuosi oli 1953.

        Mielenkiintoinen yksityiskohta!
        Olisiko Kyllikki kohdannut kohtalonsa tuossa talossa ja päätynyt sieltä metsään.
        Nyt alkoi kiinnostaa. Mikä on talon historia?
        Onko talo edes niin vanha? Tuo näyttää hiukan uudemmalta rintamamiestalolta.olisko rakennettu vasta vähän ennen 60-lukua.

        Jotenkin täytyy selvittää.. =O


      • Giznad
        tutkiva mieli kirjoitti:

        Mielenkiintoinen yksityiskohta!
        Olisiko Kyllikki kohdannut kohtalonsa tuossa talossa ja päätynyt sieltä metsään.
        Nyt alkoi kiinnostaa. Mikä on talon historia?
        Onko talo edes niin vanha? Tuo näyttää hiukan uudemmalta rintamamiestalolta.olisko rakennettu vasta vähän ennen 60-lukua.

        Jotenkin täytyy selvittää.. =O

        Talo on kieltämättä hieman liian uuden näköinen. En tunne Kauhajoen/Isojoen maantiedettä kovinkaan hyvin, kerran olen käynyt suohaudalla. Kyllikki kuitenkin asui Päntäneentien varressa, hänet nähtiin viimeisen kerran elossa ns. meijerin risteyksessä, tästä on vain muutama kilometri suohaudalle. Samana iltana, samoihin aikoihin kun Kyllikki katosi, hänen veljensä oli ollut pyöräilemässä Kauhajoelta Isojoelle päin, samaista tietä pitkin. Kertomuksensa mukaan hän oli Karhukankaan risteyksessä "kokenut oudon tunteen. Se oli pelkoa, josta hän ei koskaan aikaisemmin ollut tuntenut häivääkään pimeänkään aikana liikkuessaan."
        Paikkakuntaa tuntevat voisivatkin selvittää onko kyseinen talo lähellä Karhukankaan risteystä. Onhan sitä paitsi mahdollista, että talo sijaitsee murhapaikalla, vaikka olisikin uudempi.


    • Kuvablogi.com:iin

      Suosittelen suakin laittamaan kuvat suomalaiselle sivustolle joka on: Kuvablogi.com.

      Osoitteesta löytyy ilmaista levytilaa rajattomasti ja alle 2MB:n kuvat on tosi helppo ladata omalta koneelta sinne.

      • mainos..

        Tää ei siis ollut ylläpitäjän mainos vaan löysin itse sivuston ja pidin niistä) Suosittelen!


    • Eipä kovin pelottavalta näyttänyt..

      • kyl ostaisi!

        Niin no..harvemminhan ne kummitustalot oikeesti mitään goottilinnoja onkaan. Sellasia kun harrastetaan enempi teineille suunnatuissa lällykauhuleffoissa.
        Mun mielestä tuohon kuvaan oli saatu kyllä hienosti tosi kalsea tunnelma.. oli toi taru sitten totta tai ei, en ostais tuota taloa jos tuo kuva olis etuovi-esitteen mainoksessa.
        Huuu..


    • heh

      Ei sijaitse karhukankaanristeyksen lähellä vaan ihan päätien varessa. Talo on nykyään myynnissä. Mitä talon kummitusjuttuihin tulee niin epäilen suuresti, eihän talon viimeinen asukaskaan siellä kuollut vaan metsässä. Niin ja talo on rakennettu vuonna 1956.

    • paikallinen

      missäs tämä tupa sijaitsee?onko kunnon linkkiä mistä tuon tuvan kuvan näkis?

      • Päntsy

        Talossa asuu nykyään ihmisiä.


    • prööt

      Onko talo tällä hetkellä autiona?

    • pöööö

      Missä tämä talo on? Linkeistä ei näy

    • Anonyymi

      ei toi linkki enää toimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe