oletko

avoin :)

ihminen ? Suvaitsevainen? Millälailla se ilmenee sinusta?

4

875

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaktustytto

Hmm.
      Siis olen sulkeutunut persoona mutta avoin siinä mielessä, että olen aina avoin kaikenlaisille uusille ideoille ja spontaaneille ajatuksille.

Inhoan sanaa suvaitsevainen. Se ilmentää (mielestäni), että on jotakin, mitä pitää "suvaita" eli "sietää".
      Eli ilmentää, että olen tämän asian yläpuolella mutta jalomielisesti "suvaitsen" tämänkin asian.

Olen erittäin avarakatseinen, pidän monikulttuurisuudesta ja erilaisten arvomaailmoiden kohtaamisesta. Matkustan niin paljon kuin mahdollista ja tutustun mielelläni erilaisista taustoista kotoisin oleviin ihmisiin.

Miten se ilmenee? Teen vapaaehtoistyötä, toimin kummina, tuttavapiirini koostuu hyvin erilaisista ihmisistä kuin itse olen.
      Olen tullut elämään ja kokemaan, en arvostelemaan muiden tapaa elää. Meistä jokainen voi oppia toiselta jotain kun pitää mielensä avoimena ja sydämensä "puhtaana".

• höpsö

Avoin en oo, en jaksa omasta elämästä turhia höpistä.
      Innokas kyselijä oon. Jaksan udella ihmisen kuin ihmisen asiat A:sta - Ö:hön. Ihan vain siksi että jokainen ihminen on tarinansa arvoinen. Ja jokaisesta tarinasta oppii aina jotain uutta.

Suvaitsevainen oon, mut ihan kaikkee moraalitonta ja pervoa en mäkään jaksa.

• en ehkä aina suvaitsevainen

Tykkään puhua kaikesta - myös isoista ja henkilökohtaisista asioista. Keskustelu on ihanaa, siis avoin sellainen. Olen kai monessa suhteessa avoin.

Suvaitsevainen en aina ole. En ole mikään yltiösolidaarinen, en näe kaikissa/kaikessa hyvää tai suvaitsemisen arvoista. Olen kokenut kohdallani paljon suvaitsemattomuutta, ja en näe myöskään tarvetta itse suvaita tai sietää kaikkea.

Olen herkkä luonne ja en henkisesti jaksa suvaita koko ajan. Enkä myöskään jaksa murehtia suvaitaanko muuallakaan. Mielestäni maailmassa ja meissä monessa on mätää. Piste.

Helpompi olisi ehkä vastata suvaitsevaisuuskysymyksiin yksityiskohtaisempien kysymysten kautta kuin näin yleisesti. Voin suvaita jotain asiaa pitkällekin, mutta toista en taas yhtään.

• Kaktustytto

Minulla kaiken a&o ja motto on, että kaikki se, minkä voisit kuvitella itsellesi tehtävän ilman että se sinua loukkaa tai on sinulle pahaksi, on todennäköisesti toisellekin hyvä. Lähtökohtana tosin toisten ihmisten tunteet ja heidän henkilökohtaiset arvomaailmansa.

Minun heikkouteni on todella, todella puritaani oikeudentaju: en siedä enkä kestä vilpillisyyttä enkä epärehellisyyttä hitustakaan. Kiusaaminen on toinen, mikä saa karvani pystyyn.

Puutuin tässä hiljattain kiusaamiseen eräässä paikassa -- periaatteeni on aina ollut olla sekaantumatta toisten asioihin --- mutta en voi suvaita kiusaamista sellaisessa mittakaavassa kuin mitä se tätä naisparkaa kohtaan esiintyy. Puhumattakaan siitä, että kaikki muut vaikenemalla hyväksyivät tämän kiusaamisen. Silläkin uhalla, että saatan nyt itse joutua vaikeuksiin, tein asialle jotain. Ehdottomuuteni tällaisissa asioissa vie minut vielä jonain päivänä vaikeuksien saarelle. En vain kestä katsoa, jos heikompaa sorretaan ja silloin minulla räjähtää. Rähjäämisestä vain ei ole apua, joten käytän paljon hienovaraisempia ja kettumaisempia keinoja....

Eli "suvaitsen" kaiken, mikä ei vahingoita toista ihmistä ja missä ollaan empaattisia ja toiset ihmiset huomioonottavia. Hakeudun sellaisten ihmisten seuraan, joiden maailmaan mahtuu muutakin kuin se oma napa. Pyrin elämään oman elämäni niin, että en koskaan sanoillani tai teoillani aiheuta kenellekään tuskaa tai harmaita hiuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe