asiani koskee sterilisaatiota joka minulle tehtiin kohta kolme vuotta sitten ja nyt olen sterilisaationpurku jonossa koska tulin totaalisesti katumapäälle hyvistä syistä huolimatta.pääsin purkujonoon ja nyt odotellaan aikaa toimenpiteeseen..kysyisinkin että onko täällä ihmistä jolla olisi ks.toimenpide onnistunut?Uskaltaako vielä toivoa ettei pettymys sitten olisi liian suuri
STERILISAATION PURKU
51
10875
Vastaukset
- Emilia
Hei! Minulla olisi sama edessä- kun tietäisi mistä aloittaa... Miten pääsit purkujonoon (millä perusteella), mithin otit yhteyttä ensin jne., onko kunnallisella vai yksityisellä, onko pitkä jonotusaika, mitä maksaa?? Sorry, että utelen näin, mutta kun itseä kiinnostaa..
Minäkin mietin tuota, että onnistuisiko se meillä- toiveet on kuitenkin niin korkealla. - "ojasta allikkoon"
Olen ollut sterilisaation purkuoperaatiossa noin kaksi vuotta sitten. Itse toimenpide sujui hyvin, mutta munanjohtimet jäivät hieman "mutkalle". Sen jälkeen on kokeiltu hormooneja ym. ja tutkittu sitä ja tätä. Jokaisella tietenkin tapaus on aina erilainen joten varmaa vastausta tuskin kukaan voi antaa.
MUTTA!!
Olette ilmeisesti yleisellä puolella hoidossa? Syy miksi kysyn, on että onko teille kerrottu, että Kela EI korvaa, jos tulevaisuudessa joudutaan turvautumaan esim. inseminaatioon tai koeputkihedelmöitykseen, jos luomusti ei ala tulosta tulla...
Meillä "prosessi" alkoi noin 3 vuotta sitten, kun pääsimme leikkausjonoon yleisellä puolella. Nyt kun edessä ainoana vaihtoehtona on koeputkihedelmöitys, meille paukautettiin päin naamaa, että joudumme itse kustantamaan hoidot, siis myös yleisellä puolella!!! Kaiken lisäksi henkilökunta on ollut kohdallamme todella töykeää (en pysty edes kaikkea kirjoittamaan). Jos olisimme tämän tienneet, olisi sterilisaatio jätetty avaamatta ja olisimme meneet suoraan yksityiselle puolelle ja koeputkihedelmöitykseen. Eihän sekään tietenkään varmaa onnistumista takaa, mutta olisimme säästäneet paljon paljon aikaa, kyyneleitä ja hermoja...
Nyt meillä on kohta ensimmäinen käynti yksityisellä klinikalla, ja antoivat ymmärtää, että siellä asia etenee nopeasti, ilman jonoja.. :)
Anteeksi ehkä vähän sekava teksti, mutta toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
Tsemppiä kuitenkin ;)- äiti isi ja kolme lasta
kävin ensin tässä meidän terveyskeskuksessa josta kirjoittivat lähetteen naistenpolille..
kyselivät mm.onko vakituinen suhde,montako synnytystä ja mitä kautta ja olenko puhunut mieheni kanssa asiasta jne.. purkujonossa oleminen saattaa kestää jopa yli puolivuotta mutta ehkä hieman vähemmänkin..
yleiselle menen joten eihän siinä nyt kustannuksia tule kuin poli maksut..Jos ei tavallisin konstein tärppää purun jälkeen niin sittenhän asialle ei mahda mitään mutta tuskin lähden koeputkihedelmöityksiin tms..
Vaan eipä sitä koskaan tiedä kuin ei tiennyt aiemmin että tällaiseenkin vielä joskus ryhtyisin - mie!
äiti isi ja kolme lasta kirjoitti:
kävin ensin tässä meidän terveyskeskuksessa josta kirjoittivat lähetteen naistenpolille..
kyselivät mm.onko vakituinen suhde,montako synnytystä ja mitä kautta ja olenko puhunut mieheni kanssa asiasta jne.. purkujonossa oleminen saattaa kestää jopa yli puolivuotta mutta ehkä hieman vähemmänkin..
yleiselle menen joten eihän siinä nyt kustannuksia tule kuin poli maksut..Jos ei tavallisin konstein tärppää purun jälkeen niin sittenhän asialle ei mahda mitään mutta tuskin lähden koeputkihedelmöityksiin tms..
Vaan eipä sitä koskaan tiedä kuin ei tiennyt aiemmin että tällaiseenkin vielä joskus ryhtyisinhei missähän päin sinä asustat,jos suostuvat vielä julkisella puolella tekee leikkauksen?mulle tuli kielteinen päätös naistenpolilta ja jyrkkä sellainen.ei käytetä yhteiskunnan rahoja muka tälläisiin leikkauksiin,jonka itse on halunnut.mutta yksityisellä tehdään näitä purkuja,ja minä myös haluan mennä sinne,kun on katuma päälle iskenyt.3v sitten laitettiin mullekkin klipsit,,ja kyllä harmittaa kovasti.mutta rahalla siitä kyllä selviää.
- "ojasta allikkoon"
mie! kirjoitti:
hei missähän päin sinä asustat,jos suostuvat vielä julkisella puolella tekee leikkauksen?mulle tuli kielteinen päätös naistenpolilta ja jyrkkä sellainen.ei käytetä yhteiskunnan rahoja muka tälläisiin leikkauksiin,jonka itse on halunnut.mutta yksityisellä tehdään näitä purkuja,ja minä myös haluan mennä sinne,kun on katuma päälle iskenyt.3v sitten laitettiin mullekkin klipsit,,ja kyllä harmittaa kovasti.mutta rahalla siitä kyllä selviää.
Tietojeni mukaan julkisella puolella tehdään purkuleikkauksia, mutta ikäraja on 40v. Sen jälkeen pitää itse maksaa.
Ennen operaatiota tutkitaan kyllä hormoonit ja sperma, eli ne pitää olla ok.
Teitä leikkaukseen pääsemiseksi näyttää olevan useita...?! Itse en saanut paikalliseen terveyskeskukseen aikaa ensikäyntiä varten, vaan piti käydä yksityisellä, kynegologin vastaanotolla, joka sitten kirjoitti lähetteen keskussairaalaan. Siellä sitten tehtiin ensin tarvittavat tutkimukset ja lopulta sain ajan operaatioon. Maksoin hoidosta normaalin sairaalapäivämaksun.
Ihmetyttää kyllä kovasti, että sinulle on heti "näytetty ovea"... - äiti isi ja kolme lasta
"ojasta allikkoon" kirjoitti:
Tietojeni mukaan julkisella puolella tehdään purkuleikkauksia, mutta ikäraja on 40v. Sen jälkeen pitää itse maksaa.
Ennen operaatiota tutkitaan kyllä hormoonit ja sperma, eli ne pitää olla ok.
Teitä leikkaukseen pääsemiseksi näyttää olevan useita...?! Itse en saanut paikalliseen terveyskeskukseen aikaa ensikäyntiä varten, vaan piti käydä yksityisellä, kynegologin vastaanotolla, joka sitten kirjoitti lähetteen keskussairaalaan. Siellä sitten tehtiin ensin tarvittavat tutkimukset ja lopulta sain ajan operaatioon. Maksoin hoidosta normaalin sairaalapäivämaksun.
Ihmetyttää kyllä kovasti, että sinulle on heti "näytetty ovea"...asumme pohjanmaalla..olen käytttänyt tätä lääkäripalvelua viimeiset 15vuotta ja olen kyllä aina milteinpä saanut haluamani ja toiveeni toteutettu,ei lähetteen kanssa ongelmia mutta naistenpolilla varauduin kyllä kielteiseen päätökseen mutta ei minulle ainakaan mistään hormoonien tutkimisesta mitään sanottu,sittenpä näkee..Ikää minulla on 29v
- "ojasta allikkoon"
asumme pohjanmaalla..olen käytttänyt tätä lääkäripalvelua viimeiset 15vuotta ja olen kyllä aina milteinpä saanut haluamani ja toiveeni toteutettu,ei lähetteen kanssa ongelmia mutta naistenpolilla varauduin kyllä kielteiseen päätökseen mutta ei minulle ainakaan mistään hormoonien tutkimisesta mitään sanottu,sittenpä näkee..Ikää minulla on 29v
Hokasin just äsken viimeistä viestiä lukiessani, että ei ne varmaan mitään hormoonikokeita teekään, sinulla ja miehelläsi on siis jo kolme yhteistä lasta...(mulla vähän eri tilanne)
Teillä voi olla ihan hyvätkin mahdollisuudet, syystä että olet itse vielä noin "nuori" ja purusta ei ole kuin kolme vuotta aikaa.
Se kuulemma juuri vaikuttaa munanjohtimien toimintakykyyn, miten kauan klipsit ovat olleet.
Lääkärit pystyvät heti toimenpiteen jälkeen aika hyvin arvioimaan munanjohtimien tilanteen. - äiti isi ja kolme lasta
Hokasin just äsken viimeistä viestiä lukiessani, että ei ne varmaan mitään hormoonikokeita teekään, sinulla ja miehelläsi on siis jo kolme yhteistä lasta...(mulla vähän eri tilanne)
Teillä voi olla ihan hyvätkin mahdollisuudet, syystä että olet itse vielä noin "nuori" ja purusta ei ole kuin kolme vuotta aikaa.
Se kuulemma juuri vaikuttaa munanjohtimien toimintakykyyn, miten kauan klipsit ovat olleet.
Lääkärit pystyvät heti toimenpiteen jälkeen aika hyvin arvioimaan munanjohtimien tilanteen.toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
en halua asiaa paljon miettiä senkin takia että jos ei purku onnistu niin sitä on entistä pahempi mieli vain.mietitytti ennenkaikkea tuo että kuitenkin aika paljon puhutaan purkuun pääsyistä mutten ole saanut oikein tietooni onko perheenlisäystä tullut purun jälkeen..hienoa jos ei tarvitse toivoa menettää mutta mutta...hissun kissun etiäpäin... - "ojasta allikkoon"
toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
en halua asiaa paljon miettiä senkin takia että jos ei purku onnistu niin sitä on entistä pahempi mieli vain.mietitytti ennenkaikkea tuo että kuitenkin aika paljon puhutaan purkuun pääsyistä mutten ole saanut oikein tietooni onko perheenlisäystä tullut purun jälkeen..hienoa jos ei tarvitse toivoa menettää mutta mutta...hissun kissun etiäpäin...Eipä ole minullakaan yhtään "tuttua" tiedossa, joka olisi purkuleikkauksessa käynyt, saati sitten onko onnistanut...
Siis kyllähän niiden klipsien poisto varmasti onnistuu, mutta se johtimien toimivuus on se toinen juttu.
Itsestäni vielä sen verran, etten veisi kokonaan mielenrauhaasi... Minulla on ikää melkein 10 vuotta enemmän kuin sinulla ja sterilisaatio oli paikallan paljon kauemmin. Mulla toi biologinen kello on jo alkanut tikittää, siksi tarvitaan apuna hormoneja ym. Mullakin kyllä toinen munanjohdin toimii kunnolla ja on auki (on tutkittu), miehelläni ei ole ennestään lapsia, siksi spermatestit jne...
Teillä polku edessä näyttää paljon suoremmalta... ;)
Sanoit ettet halua miettiä liikaa...
Jos kuitenkin haluaisit tietää jotain leikkaukseen tai muuta asiaan liittyvää, vastaan ja kerron mielelläni, siis jos haluat... - äiti isi ja kolme lasta
Eipä ole minullakaan yhtään "tuttua" tiedossa, joka olisi purkuleikkauksessa käynyt, saati sitten onko onnistanut...
Siis kyllähän niiden klipsien poisto varmasti onnistuu, mutta se johtimien toimivuus on se toinen juttu.
Itsestäni vielä sen verran, etten veisi kokonaan mielenrauhaasi... Minulla on ikää melkein 10 vuotta enemmän kuin sinulla ja sterilisaatio oli paikallan paljon kauemmin. Mulla toi biologinen kello on jo alkanut tikittää, siksi tarvitaan apuna hormoneja ym. Mullakin kyllä toinen munanjohdin toimii kunnolla ja on auki (on tutkittu), miehelläni ei ole ennestään lapsia, siksi spermatestit jne...
Jos kuitenkin haluaisit tietää jotain leikkaukseen tai muuta asiaan liittyvää, vastaan ja kerron mielelläni, siis jos haluat...olisi mukava keskustella asiasta enemmänkin kanssasi.. tässä osoitteeni [email protected] jos vaikka meilata haluat
- mie!
Eipä ole minullakaan yhtään "tuttua" tiedossa, joka olisi purkuleikkauksessa käynyt, saati sitten onko onnistanut...
Jos kuitenkin haluaisit tietää jotain leikkaukseen tai muuta asiaan liittyvää, vastaan ja kerron mielelläni, siis jos haluat...minä olisin,myös halukas kuulemaan leikkauksesta,kun olen menossa sinne jo ensi viikolla.voisitko kertoa jotain?olitko miten kipeä leikkauksen jälkeen,miten kauan olit sairaalassa,kestikö leikkaus pitkään,minua alkaa jännittämään kyseinen leikkaus jo?olisin kiitollinen kuulemaan kaikki,hyvät ja huonot asiat?
- "ojasta allikkoon"
mie! kirjoitti:
minä olisin,myös halukas kuulemaan leikkauksesta,kun olen menossa sinne jo ensi viikolla.voisitko kertoa jotain?olitko miten kipeä leikkauksen jälkeen,miten kauan olit sairaalassa,kestikö leikkaus pitkään,minua alkaa jännittämään kyseinen leikkaus jo?olisin kiitollinen kuulemaan kaikki,hyvät ja huonot asiat?
Palaten ensin hieman taaksepäin...
Olet siis menossa leikkaukseen yksityiseen sairaalaan, ymmärsinkö oikein...?
Mulla ei nyt mene jakeluun, miksi sinulle ei tehty leikkausta julkisella puolella???!!!
Käsittääkseni "faktojen" perusteella kaikkialla suomessa purkuun pitäisi päästä sillä normaalilla sairaalahoitopäivämaksulla...
Ja vielä... Miten teillä on taustat tutkittu, hormoonit, spermat ym. ja tietysti ikänne perusteella, ajattelen siksi, ettei teille kävisi asioiden tietämättömyyden takia samoin kuin meille kävi... (aik. viesti)
Teen tässä illan aikana pienen "operaariotarinan",
se pukkaa tänne jossain vaiheessa... ;) - mie!
Palaten ensin hieman taaksepäin...
Olet siis menossa leikkaukseen yksityiseen sairaalaan, ymmärsinkö oikein...?
Mulla ei nyt mene jakeluun, miksi sinulle ei tehty leikkausta julkisella puolella???!!!
Käsittääkseni "faktojen" perusteella kaikkialla suomessa purkuun pitäisi päästä sillä normaalilla sairaalahoitopäivämaksulla...
Ja vielä... Miten teillä on taustat tutkittu, hormoonit, spermat ym. ja tietysti ikänne perusteella, ajattelen siksi, ettei teille kävisi asioiden tietämättömyyden takia samoin kuin meille kävi... (aik. viesti)
Teen tässä illan aikana pienen "operaariotarinan",
se pukkaa tänne jossain vaiheessa... ;)joo meen yksityiselle....
- "ojasta allikkoon"
mie! kirjoitti:
joo meen yksityiselle....
Siis, leikkaus on ns. mikrokirurginen toimenpide.
Se tehdään nukutuksessa. Olet varmaan saanut valmistautumisohjeet sieltä sairaalasta.
Se tehdään vatsapeitteiden läpi alavatsaan tehtävän poikittaisen leikkausviillon kautta.
En muista tarkkaan, mutta ei siinä varmaan mennyt puolta tuntia kauempaa. Mitään muita kipuja ei ollut jälkeenpäinkään, mitä nyt sen haavan paraneminen otti aikansa.
Sairalasta pääsee pois parin päivän päästä leikkauksesta. Yksityisellä puolella voi päästä nopeamminkin, en tiedä...
Sairaslomaa tuli neljä viikkoa ja haavan takia nostaminen ja raskaat työt oli kiellettyjä.
Minulla ei ollut edes jälkitarkastusaikaakaan, toki yhteyttä käskettiin ottaa jos jotain erikoista ilmenee... muttei tarvinnut.
Leikkauksen jälkeen pitää odottaa pari kolme normaalia kuukautiskiertoa, ennekuin voi olkaa raskautta yrittämään.
Se on "ihan helppo" operaatio, joten älä turhaan ole huolissasi, Ja uskon että osaavat kertoa sinulle heti toimenpiteen jälkeen ennusteen munanjohtimien toimivuudesta.
... vieläkin ihmetyttää tuo leikkauspaikka, mut ok, jos et halua enää siitä puhua... ;) - klipsattu
Siis, leikkaus on ns. mikrokirurginen toimenpide.
Se tehdään nukutuksessa. Olet varmaan saanut valmistautumisohjeet sieltä sairaalasta.
Se tehdään vatsapeitteiden läpi alavatsaan tehtävän poikittaisen leikkausviillon kautta.
En muista tarkkaan, mutta ei siinä varmaan mennyt puolta tuntia kauempaa. Mitään muita kipuja ei ollut jälkeenpäinkään, mitä nyt sen haavan paraneminen otti aikansa.
Sairalasta pääsee pois parin päivän päästä leikkauksesta. Yksityisellä puolella voi päästä nopeamminkin, en tiedä...
Sairaslomaa tuli neljä viikkoa ja haavan takia nostaminen ja raskaat työt oli kiellettyjä.
Minulla ei ollut edes jälkitarkastusaikaakaan, toki yhteyttä käskettiin ottaa jos jotain erikoista ilmenee... muttei tarvinnut.
Leikkauksen jälkeen pitää odottaa pari kolme normaalia kuukautiskiertoa, ennekuin voi olkaa raskautta yrittämään.
Se on "ihan helppo" operaatio, joten älä turhaan ole huolissasi, Ja uskon että osaavat kertoa sinulle heti toimenpiteen jälkeen ennusteen munanjohtimien toimivuudesta.
... vieläkin ihmetyttää tuo leikkauspaikka, mut ok, jos et halua enää siitä puhua... ;)Myös täällä 3 vuotta sitten klipsattu ja syvästi katuva. Kuinka pitkä leikkaushaava tehdään ja miten päin? Lähteäkkö leikkaukseen vai ei? Yksityistä sektoria mietin myös itse, koska julkisella puolella ei mene läpi.
- "ojasta allikkoon"
klipsattu kirjoitti:
Myös täällä 3 vuotta sitten klipsattu ja syvästi katuva. Kuinka pitkä leikkaushaava tehdään ja miten päin? Lähteäkkö leikkaukseen vai ei? Yksityistä sektoria mietin myös itse, koska julkisella puolella ei mene läpi.
Haava tehdään poikittaisesti alavatsaan juuri häpykarvoituksen rajalle, joten ei näy esim. pikineiden alta, jos se nyt yleensäkään ketään haittaa... pituudeltaan mulla ainakin on noin 18cm. Hyvin parantui eikä mitään ongelmia...
Olimme tänään nyt eka kertaa siellä yksityisellä vastaanotolla, ja voin kyllä sanoa että on aivan eri meininki siellä...
Oli kyllä se lääkäri aika tyrmistynyt kun kerroimme minkälaisessa ryöpytyksessä olimme olleet (siis julkisen puolen hoidoissa), sanoi jopa että voisi tehdä asiaa hoitovirheestä!!!
No, ei siitä sen enempää mutta teidän sijassanne antaisin tutkituttaa ensin juuri hormoonit ja spermat, että ovat ok.
Purkuleikkaus yleisellä puolella maksaa suurimpiirtein saman verran kuin koeputkihedelmöitys, riippuen tarvittavista hormoonihoidoista asian tukena... eli jos julkiselle puolelle lähtee kannatta harkita vakavasti lähdetäänkö purkamaan ollenkaan. Siellä missä me nyt olimme, oli keskustelu hyvinkin rakentavaa, ja asiat kerrottiin niin ettei mikään kyllä jäänyt epäselväksi.
Minulla ei siis purusta huolimatta munanjohtimet alkaneet enää toimimaan, mikä kyllä kävi ilmi lääkärin kertomuksesta heti operaation jälkeen silloin pari vuotta sitten, mutta kun en tyhmä tajunnut kysyä asiaa tarkemmin, luotin ilman muuta siihen mitä lääkäri silloin minulle kertoi...
En todellakaan halua yleistää että julkisella puolella saisi jotenkin ala-arvoisempaa hoitoa, meillä nyt vain kävi huono tuuri...
Nämä ovat vaikeita asioita pohdittavaksi, kun kaikki liittyy kaikkeen, ja vaihtoehtoja on niin paljon. Sen verran vielä, että meillä asia etenee nyt niin, että jos kierto pysyy palansissa, tammikuussa tehdään ekä koeputkihedelmöitys, siihenkin on kaksi kuukautta, mutta se tuntuu lyhyeltä tämän kolmen vuoden rinnalla... ;)
Tsemppiä kaikille asian kanssa taisteleville! - puoltoista vuotta jo yritystä
Haava tehdään poikittaisesti alavatsaan juuri häpykarvoituksen rajalle, joten ei näy esim. pikineiden alta, jos se nyt yleensäkään ketään haittaa... pituudeltaan mulla ainakin on noin 18cm. Hyvin parantui eikä mitään ongelmia...
Olimme tänään nyt eka kertaa siellä yksityisellä vastaanotolla, ja voin kyllä sanoa että on aivan eri meininki siellä...
Oli kyllä se lääkäri aika tyrmistynyt kun kerroimme minkälaisessa ryöpytyksessä olimme olleet (siis julkisen puolen hoidoissa), sanoi jopa että voisi tehdä asiaa hoitovirheestä!!!
No, ei siitä sen enempää mutta teidän sijassanne antaisin tutkituttaa ensin juuri hormoonit ja spermat, että ovat ok.
Purkuleikkaus yleisellä puolella maksaa suurimpiirtein saman verran kuin koeputkihedelmöitys, riippuen tarvittavista hormoonihoidoista asian tukena... eli jos julkiselle puolelle lähtee kannatta harkita vakavasti lähdetäänkö purkamaan ollenkaan. Siellä missä me nyt olimme, oli keskustelu hyvinkin rakentavaa, ja asiat kerrottiin niin ettei mikään kyllä jäänyt epäselväksi.
Minulla ei siis purusta huolimatta munanjohtimet alkaneet enää toimimaan, mikä kyllä kävi ilmi lääkärin kertomuksesta heti operaation jälkeen silloin pari vuotta sitten, mutta kun en tyhmä tajunnut kysyä asiaa tarkemmin, luotin ilman muuta siihen mitä lääkäri silloin minulle kertoi...
En todellakaan halua yleistää että julkisella puolella saisi jotenkin ala-arvoisempaa hoitoa, meillä nyt vain kävi huono tuuri...
Nämä ovat vaikeita asioita pohdittavaksi, kun kaikki liittyy kaikkeen, ja vaihtoehtoja on niin paljon. Sen verran vielä, että meillä asia etenee nyt niin, että jos kierto pysyy palansissa, tammikuussa tehdään ekä koeputkihedelmöitys, siihenkin on kaksi kuukautta, mutta se tuntuu lyhyeltä tämän kolmen vuoden rinnalla... ;)
Tsemppiä kaikille asian kanssa taisteleville!minulla kerkes klipsit olla n. vuoden kun löysin nykyisen aviomieheni ja purku ajatus oli heti selvä puolvuotta odotin leikkaukseen ja leikkaus onnistui hyvin leikkauksen jälkeen meille sanottiin jos ei puolenvuoden yrittämisen jälkeen raskaus ole alkanut niin tutkitaan
niin me sitten menimme tehtiin hormoonikartoitus ja ssg joissa todettiin että vasen epäselvä ja oikea täysin auki ei muuta kuin oys:n ivf jonoon ja n. puol vuotta sanottiin et menee ku aika tulee sitten odotin ku ei kuulunu mitään tuli kirje jossa sanottiin että ei tehdäkkään oys:ssa ku on tehty st:n purku et ei muuta kuin vl:n sinne kun varasin aikaa niin kysyin tuosta kelan korvauksesta ja silloin sanottiin että joo kysytty on et kyllä me sen saamme kun purku on tehty ja paskat kun eka inssi oli ohi niin meille sanottiin että nyt sitten pitää hakea kelalta sitä korvausta että eivät voikkaan suoraa vähentää kelan osuutta viis viikkoa meni ku odoteltiin kelalta korvausta ja vastauksen jo tiedättekin syynä oli että HEDELMÖITYSHOITO EI OLE SAIRAUDENHOITO ja näin korvaukset jäi saamatta.
en kylläkään ymmärrä jos minulla on pco tyyppiset munasarjat ja ovuloin tosi harvoin niin miten sen voi yhdistää sterilisaation piikkiin. - "ojasta allikkoon"
puoltoista vuotta jo yritystä kirjoitti:
minulla kerkes klipsit olla n. vuoden kun löysin nykyisen aviomieheni ja purku ajatus oli heti selvä puolvuotta odotin leikkaukseen ja leikkaus onnistui hyvin leikkauksen jälkeen meille sanottiin jos ei puolenvuoden yrittämisen jälkeen raskaus ole alkanut niin tutkitaan
niin me sitten menimme tehtiin hormoonikartoitus ja ssg joissa todettiin että vasen epäselvä ja oikea täysin auki ei muuta kuin oys:n ivf jonoon ja n. puol vuotta sanottiin et menee ku aika tulee sitten odotin ku ei kuulunu mitään tuli kirje jossa sanottiin että ei tehdäkkään oys:ssa ku on tehty st:n purku et ei muuta kuin vl:n sinne kun varasin aikaa niin kysyin tuosta kelan korvauksesta ja silloin sanottiin että joo kysytty on et kyllä me sen saamme kun purku on tehty ja paskat kun eka inssi oli ohi niin meille sanottiin että nyt sitten pitää hakea kelalta sitä korvausta että eivät voikkaan suoraa vähentää kelan osuutta viis viikkoa meni ku odoteltiin kelalta korvausta ja vastauksen jo tiedättekin syynä oli että HEDELMÖITYSHOITO EI OLE SAIRAUDENHOITO ja näin korvaukset jäi saamatta.
en kylläkään ymmärrä jos minulla on pco tyyppiset munasarjat ja ovuloin tosi harvoin niin miten sen voi yhdistää sterilisaation piikkiin.Niin meillekin sanottiin, että kela ei katso sitä, minkä vuosi sterilisaatio on tehty, saati purettu?! Kun se on kerran tehty, kela ei korvaa mitään hoitoja liityen tähän lapsettomuuspuoleen... :(
MUTTA!
Yksityisellä puolella, jossa just kävimme, sanottiin, että kyllä ne korvaukset saadaan, kirjoittavat kuulemma sellaiset paperit, että menee läpi!!!???
Ota tästä nyt sitte selvää... ;)
Jäi tossa viestissäsi epäselväksi minulle, että missä se inssi tehtiin? - haluaa vauvan
Niin meillekin sanottiin, että kela ei katso sitä, minkä vuosi sterilisaatio on tehty, saati purettu?! Kun se on kerran tehty, kela ei korvaa mitään hoitoja liityen tähän lapsettomuuspuoleen... :(
MUTTA!
Yksityisellä puolella, jossa just kävimme, sanottiin, että kyllä ne korvaukset saadaan, kirjoittavat kuulemma sellaiset paperit, että menee läpi!!!???
Jäi tossa viestissäsi epäselväksi minulle, että missä se inssi tehtiin?heissan
minullekkin tehtiin purku leikkaus 10kk sitten.puettiin vain oikealta kun vasen oli kuulema niin mutkalla ettei kannattanut purkaa.Mekin oletimme puolen vuoden jälkeen kun palasimme lääkärin luokse,että saadaan kelan korvaus keinohedelmöityksestä jos ei tärppää luomuna.ylläri oli suuri kun lääkäri ilmoitti ettei se korvaa.meillä mies on lapseeton,mutta sitäkään ei katota perusteen,vain jos nainen on lapseeton...tasaarvoako??? tiedeän myös yhden tapauksen joka tuli ilman ongelmia raskaaksi purun jälkeen.tässä mekin vaan odotellaan kuukaudest toiseen josko tärppäis.
tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville
ja kertokaa jos on päätynyt onnelliseen odotukseenja kauanko on kestänyt yrityksen aloittamisesta. - vauva!
haluaa vauvan kirjoitti:
heissan
minullekkin tehtiin purku leikkaus 10kk sitten.puettiin vain oikealta kun vasen oli kuulema niin mutkalla ettei kannattanut purkaa.Mekin oletimme puolen vuoden jälkeen kun palasimme lääkärin luokse,että saadaan kelan korvaus keinohedelmöityksestä jos ei tärppää luomuna.ylläri oli suuri kun lääkäri ilmoitti ettei se korvaa.meillä mies on lapseeton,mutta sitäkään ei katota perusteen,vain jos nainen on lapseeton...tasaarvoako??? tiedeän myös yhden tapauksen joka tuli ilman ongelmia raskaaksi purun jälkeen.tässä mekin vaan odotellaan kuukaudest toiseen josko tärppäis.
ja kertokaa jos on päätynyt onnelliseen odotukseenja kauanko on kestänyt yrityksen aloittamisesta.siis viikko sitten tehtiin purku,ja onnistui hyvin.molemmat saatiin auki ja olivat klipsit hyvässä kohdassa.nyt odottelen menkkoja,ja päästään sitten yrittelemään raskautta???saa nähdä kuin tässä käy!
- yritystä puoltoista vuotta
Niin meillekin sanottiin, että kela ei katso sitä, minkä vuosi sterilisaatio on tehty, saati purettu?! Kun se on kerran tehty, kela ei korvaa mitään hoitoja liityen tähän lapsettomuuspuoleen... :(
MUTTA!
Jäi tossa viestissäsi epäselväksi minulle, että missä se inssi tehtiin?eli olemme väestöliitossa hoidoissa ja tässä viikon kuluessa olis toinen inssi tulossa kunhan ovistesti näyttää plussaa pitää vain toivoa ettei satu viikonlopulle koska silloin ei lapra henkilökunta ole paikalla.
- joo
haluaa vauvan kirjoitti:
heissan
ja kertokaa jos on päätynyt onnelliseen odotukseenja kauanko on kestänyt yrityksen aloittamisesta.te joilla jo leikkaus tehty,niin milloin voi yrittää ruveta yrittämään raskautta?
- myös katuva
toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
en halua asiaa paljon miettiä senkin takia että jos ei purku onnistu niin sitä on entistä pahempi mieli vain.mietitytti ennenkaikkea tuo että kuitenkin aika paljon puhutaan purkuun pääsyistä mutten ole saanut oikein tietooni onko perheenlisäystä tullut purun jälkeen..hienoa jos ei tarvitse toivoa menettää mutta mutta...hissun kissun etiäpäin...Ai, sulle tehtiin purku tähystysleikkauksessa, missä sairaalassa? Lykkyä vaan jatkoon...
- myös katuva
Mitäs teille tällä hetkellä kuuluu??
- äiti isi ja kolme lasta
heissan vain rakkaat immeiset täältä kokkolan suunnalta josta kuuluu pelkkää tunnekuohun sekaista mielihyvää.
Eilen sain paperit purkuleikkaukseen joka tehdään 25.1.06 klo;7.00 keskipohjanmaan keskussairaalassa..Nyt vain skarpataan ja jännitellään että kaikki tulee menemään kauan rukoillulla tavalla..
Pitäkäähän peukkuja rakkaat kanssasisaret että kaikki menee hyvin kuin myös minä toivon teille sitä samaa ja lämmintä joulunodotusta
kirjoittelemisiin [email protected] - myös katuva
heissan vain rakkaat immeiset täältä kokkolan suunnalta josta kuuluu pelkkää tunnekuohun sekaista mielihyvää.
Eilen sain paperit purkuleikkaukseen joka tehdään 25.1.06 klo;7.00 keskipohjanmaan keskussairaalassa..Nyt vain skarpataan ja jännitellään että kaikki tulee menemään kauan rukoillulla tavalla..
Pitäkäähän peukkuja rakkaat kanssasisaret että kaikki menee hyvin kuin myös minä toivon teille sitä samaa ja lämmintä joulunodotusta
kirjoittelemisiin [email protected]Kaikkea hyvää vaan jatkossa!! Mitkä olivat perustelut, että ylipäänsä pääsit julkiselle puolelle purkuun??
myös katuva kirjoitti:
Kaikkea hyvää vaan jatkossa!! Mitkä olivat perustelut, että ylipäänsä pääsit julkiselle puolelle purkuun??
en tiedä perusteluja sen koommin..kait vaikuttaa se että olemme naimisissa ja kolme yhteistä lasta ennestään lisäksi olen kaikki alateitse synnyttänyt eikä ongelmia ole ollut kahden myöhemmin syntyneen kanssa niin ja ikää on 29 joten olen aika nuori vielä..en tiedä kait tuossa hyvät syyt,luulisin.. nyt vain toivotaan parasta että purkuleikkaus onnistuisi ja meillä olisi vielä mahdollisuus kauan toivottuun pienokaiseen.. mutta etukäteenhän ei voi tulevaisuutta ennustaa vaan on mentävä askel kerrallansa etiäpäin
hyvää joulua kaikille ja jos joku meilata haluaapi niin osoite vielä kertaalleen
[email protected] - myös katuva
en tiedä perusteluja sen koommin..kait vaikuttaa se että olemme naimisissa ja kolme yhteistä lasta ennestään lisäksi olen kaikki alateitse synnyttänyt eikä ongelmia ole ollut kahden myöhemmin syntyneen kanssa niin ja ikää on 29 joten olen aika nuori vielä..en tiedä kait tuossa hyvät syyt,luulisin.. nyt vain toivotaan parasta että purkuleikkaus onnistuisi ja meillä olisi vielä mahdollisuus kauan toivottuun pienokaiseen.. mutta etukäteenhän ei voi tulevaisuutta ennustaa vaan on mentävä askel kerrallansa etiäpäin
hyvää joulua kaikille ja jos joku meilata haluaapi niin osoite vielä kertaalleen
[email protected]Tehtiinkö sulla myös klipsaus samassa sairaalassa mihin sait myös purun?? Itselläni tämä ei onnistunut. Vastaus oli: Sterilisaation purkuun julk. sektorilla on yksiselitteinen vastaus. Indikaatiot ovat tähän toimenpiteeseen samat kuin IVF-hoidoilla. Pariskunnalla jo siis kolme yhteistä lasta, joten julkinen sektori ei tätä palvelua tarjoa. Et silleen... Harmi!!
myös katuva kirjoitti:
Tehtiinkö sulla myös klipsaus samassa sairaalassa mihin sait myös purun?? Itselläni tämä ei onnistunut. Vastaus oli: Sterilisaation purkuun julk. sektorilla on yksiselitteinen vastaus. Indikaatiot ovat tähän toimenpiteeseen samat kuin IVF-hoidoilla. Pariskunnalla jo siis kolme yhteistä lasta, joten julkinen sektori ei tätä palvelua tarjoa. Et silleen... Harmi!!
samaan sairaalaan juu
hei vaan..mitäpäs teille nyt kuuluu? Kaikki ok?
hieman jännittää tuleva leikkuu ehkä eniten pahin painajaiseni ettei se onnistuisikaan.. 4 yötä vielä ...- sp69
Minulle tehtiin sterilisaation purkuleikkaus joulukuussa -05. Leikkaus meni hyvin,mutta vielä vähän toipilaana olen. Pääsin tk:sta lähetteellä oys:iin. Puoli vuotta piti odottaa ensin aikaa oys:iin ja sitten kolme kk:tta leikkaukseen.
- st.71
sp69 kirjoitti:
Minulle tehtiin sterilisaation purkuleikkaus joulukuussa -05. Leikkaus meni hyvin,mutta vielä vähän toipilaana olen. Pääsin tk:sta lähetteellä oys:iin. Puoli vuotta piti odottaa ensin aikaa oys:iin ja sitten kolme kk:tta leikkaukseen.
minulle tehtiin lokakuussa 05 st:purku.monta lasta sulla on ennestään? mulla neljä.mitä ennustetta sanoi sulle raskauden mahdollisuudesta?ja koska voi ruveta yrittää?meillä jo kova yritys päällä,ei ole vielä tärpännyt.ja leikkaus meni mullakin hyvin.molemmat putket saatiin korjattua.
- sp69
st.71 kirjoitti:
minulle tehtiin lokakuussa 05 st:purku.monta lasta sulla on ennestään? mulla neljä.mitä ennustetta sanoi sulle raskauden mahdollisuudesta?ja koska voi ruveta yrittää?meillä jo kova yritys päällä,ei ole vielä tärpännyt.ja leikkaus meni mullakin hyvin.molemmat putket saatiin korjattua.
Mulla on viis lasta ennestään. Leikkaus onnistui, kummatkin saatiin auki. Heti lupas ruveta yrittämään kun vaan pystyy, 60 % mahdollisuudesta lääkäri puhui.
- myös katuva
st.71 kirjoitti:
Kertoisitteko leikkauksesta!! Mietinnässä vielä uskaltaako ryhtyä?? Paljonko tuli sairaslomaa??
- sp69
myös katuva kirjoitti:
Kertoisitteko leikkauksesta!! Mietinnässä vielä uskaltaako ryhtyä?? Paljonko tuli sairaslomaa??
Se tehdään nukutuksessa. Ihan alavatsaan tehtiin n. 10cm pitkä viilto. Siitä ne sitten katkasivat klipsien kummaltakin puolelta johtimen poikki ja sitten liittivät uudelleen yhteen. N. neljä viikkoa sairaslomaa.
- st71
st.71 kirjoitti:
minä kävin yksityisellä leikkauksessa.ei saatu tk:kautta.onko sun lapset samalle miehelle vai uusi puoliso nyt?mun on samalle,se oli syy.mutta kerrohan ,jos käy onnellisesti ja tulet raskaaksi?onkohan täällä ketään,joka olisi tullut raskaaksi leikkauksen jälkeen?minä tulen myös sit kertomaan,jos plussa tulee.pitääkö sun käydä sit,jos plussa tulee heti 6-7viikolla ultrassa?mun käskettiin tilaa heti aika,jos plussaa näyttää..kun on ulkopuolisen mahdollisuus suurempi.
- sp69
st71 kirjoitti:
minä kävin yksityisellä leikkauksessa.ei saatu tk:kautta.onko sun lapset samalle miehelle vai uusi puoliso nyt?mun on samalle,se oli syy.mutta kerrohan ,jos käy onnellisesti ja tulet raskaaksi?onkohan täällä ketään,joka olisi tullut raskaaksi leikkauksen jälkeen?minä tulen myös sit kertomaan,jos plussa tulee.pitääkö sun käydä sit,jos plussa tulee heti 6-7viikolla ultrassa?mun käskettiin tilaa heti aika,jos plussaa näyttää..kun on ulkopuolisen mahdollisuus suurempi.
Mulla on uusi puoliso ja sillä ei ole lapsia. Ei lääkäri käskenyt käydä ultrassa. Sanoi vaan että jos ei puolen vuoden päästä ole raskaana kun on alettu yrittään, niin sitte pitää käydä ultrassa yksityisellä. Katsovat sitte miksi ei tule raskaaksi. Kerron kyllä tänne palstalle heti jos tärppää.
- myös katuva
Itselläni ois sama homma, että yksityiselle. Missäpäin kävit, suosittele! Paljonko tuli maksamaan?
- st.71
minä kävin oulussa odl:ssä.siellä oli kaikesta halvin,kun kävin läpi yksityisiä.hinta on leikkaus 1980e sairaala yö 290e.ja puolet laskusta maksetaan ennen leikkausta.loppu tulee noin 3 viikon päästä leikkauksesta.lääkäri on siellä tosi hyvä.sanoi mulle heti,et kyllä ne piuhat auki saadaan!niin yksi yö täytyy olla siellä.
- myös katuva
st.71 kirjoitti:
minä kävin oulussa odl:ssä.siellä oli kaikesta halvin,kun kävin läpi yksityisiä.hinta on leikkaus 1980e sairaala yö 290e.ja puolet laskusta maksetaan ennen leikkausta.loppu tulee noin 3 viikon päästä leikkauksesta.lääkäri on siellä tosi hyvä.sanoi mulle heti,et kyllä ne piuhat auki saadaan!niin yksi yö täytyy olla siellä.
Oliko sulla käynti ensin siellä ja vasta sen jälkeen sait leikkausajan? Tehdäänkö se aina avoleikkauksessa, eikö tähysleikkaus tule kysymykseen?
- st.71
myös katuva kirjoitti:
Oliko sulla käynti ensin siellä ja vasta sen jälkeen sait leikkausajan? Tehdäänkö se aina avoleikkauksessa, eikö tähysleikkaus tule kysymykseen?
mulla oli lähete sinne.kävin oman paikkakunnan yksityisellä gynellä perustutkimuksessa.puhelin keskustelussa olin leikkaavan lääkärin kanssa.avoleikkauksessa tekee tämä lääkäri. ja on puolet halvempaa.hesassa tekevät tähystysleikkauksia,mutta maksaa 5000e.
- myös katuva
Ehditkö muuten olla kauan "klipsattuna"? Itse olen ollut reilu 3 vuotta. Onkohan vuosilla miten paljon merkitystä, kertoivatko lääkärit?
- st71
toukokuussa 05 tuli 3vuotta ja lokakuussa leikattiin!kai silläkin on merkitystä,jos on ollut monta vuotta.ei tullut kysytyksi kyllä sitä.
st71 kirjoitti:
toukokuussa 05 tuli 3vuotta ja lokakuussa leikattiin!kai silläkin on merkitystä,jos on ollut monta vuotta.ei tullut kysytyksi kyllä sitä.
hei vaan kaikki.. pääsin eilen sairaalasta pois..
toissapäivänä tehtiin kolmetuntinen tähystysleikkuu..vasen epäonnistu,oli klipsi lähteny omia aikojaan liikkeelle,löytyi pissirakon päältä..surkastunu oli eikä tynkää saatu yhistettyä..Oikea puoli saatiin operoitua.. olivat päästäneet yhistämisen jälkeen varjoainetta ja leikkaussalissa ainakin toimi..saapi näkyä miten nyt käypi..
Kyllä on kipeä..koko kroppa ilmaa täynnä, lähtisin varmaan lentoon jos olisin kevyempi..
neljä reikää vatsassa,jokunen viikko sairaslomaa eikä siihen ainoaan nautintolähteeseen, saunaan saa mennä..
eiköhän tämä tästä sutviinnu..nyt on koitettava välillä makuuasentoa..hyvät jatkot
- myös katuva
Ai, sulle tehtiin purkuleikkaus tähystyksessä, missä sairaalassa?
keskipohjanmaan keskussairaalassa kokkolassa...
- myös katuva
keskipohjanmaan keskussairaalassa kokkolassa...
Mitä teille tällä hetkellä kuuluu, joko on tärpännyt?
myös katuva kirjoitti:
se ettei ole vielä tärpännyt mutta eihän tässä nyt toisaalta ole ollut kuin kahdet mensut leikkuun jälkeen..toivotaan parasta ja pelätään pahinta..eihän tässä muukaan auta.. Tosin huomasin ikäväkseni sen tosiasian että vauvaa odotetaan liian innokkaasti..oli suuri pettymys kun mensut sitten tulla tupsahtivat.. jos se tätä tulee olemaan joka kuukausi niin huutoniemeenhän minut saa viedä..tsemppiä kaikille
- jedue
myös katuva kirjoitti:
Joko teillä on tärppiä käynyt? Mitkä on mielialat nytten?
jedue kirjoitti:
Joko teillä on tärppiä käynyt? Mitkä on mielialat nytten?
ole ei ja toivokin taitanee jo olla hukassa, ainut lohtu tässä kaikessa on se että meillä kuitenkin on kolme ihanaa lasta.Vielä ei kuulemma kannata luovuttaa,jos ei kevät talvelle -07 ole kuulunut tulokasta niin sitten otettava yhteys naistenpolille..
Minä olen jo luovuttanut mutta toisaalta katson sen hyväksi asiaksi, liikaa itkua ja pettymyksiä vain on ollut nämä odottavan kuukaudet
- Anonyymi
Tooosi vanha ketju, mutta aihe kiinnostaa omalla kohdalla. Vieläköhän teitä alkuperäisiä täältä tavoittaisi? Miten teille kävi? Tulitteko vielä raskaaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418