Olen hankkimassa kannettavaa konetta ja haluaisin tietää kokemuksia Fujitsusta ja HP:sta
Tulen käyttämään konetta jonkin verran kuvankäsittelyyn joten esim. näytön laadulla on merkistystä. Kummassakohan se olisi parempi?
Entä kuumuminen? Olen kuullut että Fujitsut saattavat olla aika kovia kuumumaan.
Tässä koneet joita olen harkinnut:
HP Pavilion ZV6158EA
-AMD Athlon 64 3200 -suoritin (64-bittinen)
-1024 Mt DDR 266MHz (2x512mt) keskusmuistia
-80 Gt eide-kiintolevy
-ATI radeon xpress 200m igp 128mt -näytönohjain
(erillinen näyonohjainmuisti)
-15,4 " xga teräväpiirtolaajakuva TFT-näyttö
Fujitsu-Siemens A1600 sarjaa
-AMD Athlon 64 3700
-15,4" WXGA (1280x800) Crystal View
-1024Mb DDR
-ATI Radeon XPress 200, PCI Express Näyttömuisti jaettu 128Mb
-Kiintolevy: 100Gb
Tuosta Fujitsun prossusta ja näyttiksestä en ole satavarma oliko ne juuri nuo.
Fujitsu vs HP
13
9234
Vastaukset
- Hewlett Packard
Ostin juuri äskeittäin HP PAVILIONIN ZE 2000 kannettavan. Pelittää hyvin.Olen tyytyväinen hp:hen!Edellisessä fujitsu siemens pöytätietokoneessa hermot meni sen käytössä! Oli niin onneton kone!!!Että HP:n ehdottomasti, ei muuta kuin tuumasta toimeen!:)
- molempia omistaneena
vaimolle ostin juuri hp koneen kun amilo oli toisen kerran tullut takuuhuollosta kuumenemisen takia niin joutikin jo vaihtoon.vaimo on tykännyt kovasti tästä maillista
HP Pavilion dv4126EA
ja täältä koneen tiedot jos jotain kiinnostaa
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06b/22095-315715-1301501-1301501-1301501-12200378-56000205.html
omaa amiloa(intelin prossulla) ei tosin vaivannut tuollaiset ongelmat mutta nyt on hp itselläkin ja tyytyväinen olen. - toinen ostaja
Olen itse harkinnnut molempia. Yksi huoli: HP:stä olen kuullut että tuossa mallissa yksi tuulettimista pyörii kokoajan, mikä saattaisi häiritä. Amilo:ssa on tuki "Silent Mode" toiminalle. En tiedä kumpi on oikeasti hiljaisempi.
Minulla on ajemmin ollut kaksi HP:tä ja yksi F-S läppäri. Kaikki on ollut hyvän laatusia.
Plussaa Amilo:ssä on paino, 3.1 vs. 3.6 kg, jos sillä on väliä.
Minua kiinnostaisi myös tietää miten suorituskyky näissä AMD64 vehkeissä vertaa Centrino läppäriin? (esim Amilo M1437G)- ukkeli
m1437g superpi 8m aika 8:44
a1630 amd64 3700 superpi 8m aika 6:13
onhan tossa eroa...
näyttiksistä
m1437 3dmark03 4800
a1630 3dmark03 3600 (xp64)
tossa m1437 mallissa nääs x600 radeoni joten se pesee tän radeon 9700 (kummassakin 128mn muistia)
jos taas on 64megaa x600 niin menee tasoihin tämän 9700 kanssa
noi jaettumuisti hässäkät kandee jättää kauppaan jos vähääkään meinaa peliin joskus tarttua.
(eiköhän aika moni tartu mikäli se on mahdollista)
HP koneissa usein pienempi näyttömuisti (suunnattu enempi toimistokäyttöön) meillä eukolla tuollainen pavilionki...tosin intel prossulla...siinä on ihan ok näyttö & hemmetin hyvät skobet...mutta on jopa vielä painavampi ja kolhompi kuin tämä amilo 1630 ja puhaltimet ovat äänekkäämmät mikä on suuri ihmetyksen aihe.
Näyttikseen kannattaa kiinnittää huomiota sinänsä, että nykypelit kyllä pyörii melkein prossussa ku prossussa...mut näyttis ratkaisee. Asiaa on helppo demota kun laittaa käsin tän koneen hitaimmalle (800mhz) ajaa testit ja sitten käsin nopeimmalle (2400mhz) ajaa testit...heh 5% eroa 3d suorituskyvyssä.
Eli lyhyesti...katso lompakkoon ja sitten valitset koneen jossa turion prossu (toki pena m menettelee, mutta silloin voi heittää hyvästit xp64:lle ja 64bit linukseille)
ja x600/x700 tai vastaava nvidia omalla muistilla...väh giga rammia niin alat olemaan hyvän kannettavan lähellä.
Itse en ammattilaisena aina niin merkkiin katso vaan esim takuu jutut yms ratkaisee...yleensä ottaen kuitenkin "kunnon" merkeillä esmes hp fujitsu apple ibm on takuut toiminut aika jees kun taas joihinkin vinkuintiaani koneisiin on joutunut osia odotteleen viikkotolkulla.
- Valitsisin FS
Amilo 1650:ssä on mainitsemasi ominaisuudet, yleensä myydään 80gb kovalevyllä ja usb digi tv kortilla. Yleisin mainostettu kokoonpano. Takuu yleensä 2v.
Amilosta on jo tullut 1655 myyntiin, joka yllämainittua hieman halvempi. Kovalevy tarjouskokoonpanoissa 100gb, prossu vähemmän virtaa vievä AMD, joten akkujen kesto 1h enemmän kuin 1650:ssä. Muisti, näyttö, näytönohjain sama kuin yllä olevassa. Jotain pientä parannus on lisäksi vrt. 1650. Takuu tarjouksissa ollut uskomattoman hyvä 3 vuotta.
Oma valintani olisi ehdottomasti FS, hyvän hinta/ laatusuhteen, erittäin hyvän näytön ja kunnon takuun vuoksi.
HP:n 1 vuoden takuu on liian vähän. Vaikka kuluttajansuoja ehkä takaisi 1 vuotta paremman 'takuun' niin moniko viitsi alkaa tappelemaan?- FSC
"Amilosta on jo tullut 1655 myyntiin, joka yllämainittua hieman halvempi. Kovalevy tarjouskokoonpanoissa 100gb, prossu vähemmän virtaa vievä AMD, joten akkujen kesto 1h enemmän kuin 1650:ssä. Muisti, näyttö, näytönohjain sama kuin yllä olevassa. Jotain pientä parannus on lisäksi vrt. 1650. Takuu tarjouksissa ollut uskomattoman hyvä 3 vuotta."
Tarkoitatko Amilo A 1645 G mallia?
http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/amilo_a_1645.html
Itse en nimittäin löytänyt tuosta 1655 mallista oikein mitään.. Missä tuo tarjous on ollut? Mikäli kyseessä siis turion, niin kiinnostaisi. - Valitsisin FS
FSC kirjoitti:
"Amilosta on jo tullut 1655 myyntiin, joka yllämainittua hieman halvempi. Kovalevy tarjouskokoonpanoissa 100gb, prossu vähemmän virtaa vievä AMD, joten akkujen kesto 1h enemmän kuin 1650:ssä. Muisti, näyttö, näytönohjain sama kuin yllä olevassa. Jotain pientä parannus on lisäksi vrt. 1650. Takuu tarjouksissa ollut uskomattoman hyvä 3 vuotta."
Tarkoitatko Amilo A 1645 G mallia?
http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/amilo_a_1645.html
Itse en nimittäin löytänyt tuosta 1655 mallista oikein mitään.. Missä tuo tarjous on ollut? Mikäli kyseessä siis turion, niin kiinnostaisi.En tarkoita 1645 (jossa huono näyttis) vaan a1655g. FS sivuilla ei ole tietoa, mutta esitteitä löytyy jo sieltä täältä netistä.
http://multi.gnt.lt/Pages/brochures/Fujitsu_Siemens/AMILO_A1655G.pdf
Esitteen mukaan turon, mutta sempronilla mielestäni tarjoukset?
3 vuoden jatkotakuulla myy suomessa fujitsua ilman 'lisähintaa' lähinnä mustapörssi, tekniset / veikon kone. Jonkun noiden ilmoitus oli lehdessä.
1655 on pikku hiljaa alkanut näkyä myös nettikaupoissa (2 vuoden takuulla).
Tulisiko toden teolla myyntiin joulumarkkinoille? - toinen ostaja
Valitsisin FS kirjoitti:
En tarkoita 1645 (jossa huono näyttis) vaan a1655g. FS sivuilla ei ole tietoa, mutta esitteitä löytyy jo sieltä täältä netistä.
3 vuoden jatkotakuulla myy suomessa fujitsua ilman 'lisähintaa' lähinnä mustapörssi, tekniset / veikon kone. Jonkun noiden ilmoitus oli lehdessä.
Tulisiko toden teolla myyntiin joulumarkkinoille?A1655G - vaikuttaa hyvältä, mutta harmi että siinäkin on jaettu video muisti.
- toinen ostaja
toinen ostaja kirjoitti:
A1655G - vaikuttaa hyvältä, mutta harmi että siinäkin on jaettu video muisti.
On myös uusi AMILO A1667G, huikean kallis, Radeon XPress 700 DVI, 128Mt, jaettua muistia.
- FSC
Valitsisin FS kirjoitti:
En tarkoita 1645 (jossa huono näyttis) vaan a1655g. FS sivuilla ei ole tietoa, mutta esitteitä löytyy jo sieltä täältä netistä.
Tulisiko toden teolla myyntiin joulumarkkinoille?Tuossa jo tosiaan mainittiinkin, että näytönohjain on ATI Mobility Radeon Xpress 200, jossa 128 Mt
jaettua muistia. Eipä silti, kyllähän tuollainen Turionilla (mielellään MT mallia) varustettuna kelpaisi itselleni Linux koneeksi, mikäli hinta on sopiva. Täytyy toivoa että saisi itselle ostaa joululahjan, itse ku en pelaile. Tai no jotain linuxpelejä joskus, eli kunhan 3D tuki löytyy edes jonkintehoisena. :)
Anyway, kiitos linkistä. - FSC
FSC kirjoitti:
Tuossa jo tosiaan mainittiinkin, että näytönohjain on ATI Mobility Radeon Xpress 200, jossa 128 Mt
jaettua muistia. Eipä silti, kyllähän tuollainen Turionilla (mielellään MT mallia) varustettuna kelpaisi itselleni Linux koneeksi, mikäli hinta on sopiva. Täytyy toivoa että saisi itselle ostaa joululahjan, itse ku en pelaile. Tai no jotain linuxpelejä joskus, eli kunhan 3D tuki löytyy edes jonkintehoisena. :)
Anyway, kiitos linkistä.Näkyy olevan myynnissä MT32 Turionilla, 80Gt kovalevyllä ja 2x512Mt muistilla varustettuna AMILO A1655G-21 hintaan 1.216,00e
Nyt kun vielä lopullisen päätöksen tekisi siitä, onko FS parempi valinta kuin lähes saman hintainen, tehokkaammalla näytönohjaimella oleva Asus A6K. Alkaa olla kuitenkin kannettavan merkki & malli taas entistä lähempänä päätöstä.
- tässä päristellään
Mulla tuliterä Fujitsu Amilo 1645G. Väntöä tuntuu piisaavan, vaikka mikään pelikone tämä ei ole (näytönohjain on integroitu). Nettisurffailu onnistuu langattoman verkon yli, koska tässä on sisäänrakennettu WLAN. Polttava dual layer DVD on vakiona, jossa leffat pyörii tyylikkäästi. Muitakin ominaisuuksia löytyy riittämiin (mm. digikameran muistikorttipaikka). Hinta oli 999 eur.
- mulla
pyörii tässä samanlainen Amilo. Kertakaikkiaan hyvä peli. Joku moitiskeli tämän näyttöä, mutta minusta näyttis on oikein selkeä ja terävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741