Meidän "kylässä" on ollut toisilla tapana että mennään vieraiden rakennustyömaalle oikein porukalla katsomaan, millainen talo on tulossa.
Minusta on jotenkin törkeää että uteliaat kävelevät vaan sisään toisen työmaalle ilman, että omistajat ovat edes paikalla!
Siinä näkyi menevän mamma lapsiaan roikottaen ja perässä muut uteliaat oikein joukolla. Luultavasti ovat käyneet samalla poppoolla muidenkin tonteilla heti kun omistajan silmä on välttänyt.
Tai jos omistaja on tullutkin yllättäen paikalle, on oltu heti selittelemässä ties mitä satuja vaivaantuneina.
Kannattaa asentaa vaikka väliaikaiset ulko-ovet pakettiinsa, jos haluaa välttyä näiltä uteliailta pällistelijöiltä.
Salaa
11
2288
Vastaukset
- aaaa
Teippaatko autosikin ikkunat umpeen ja lukittaudut toimistossa koppiisi, ettei vain kukaan näkisi mitään. Väitätkö tosissasi, että et koskaan ole ollut kenenkään toisen työmaalla käymässä? Jos siellä ei mitään tuhoja tehdä tai varastella niin mitä sillä on väliä.
- julkisia asiakirjoja
niin saahan käydä raksalla katsomassa rakennetaanko piirustusten mukaan.
Kun talosi on lopputarkastettu niin sitten sinne ei ole muilla asiaa.- yksityisalue
sinne ei ole kellään asiaa vaikka olis mitä tahansa piirustuksia.
- muttei suomessa
eli ei meidän tontilla/talolla ainakaan tarvitse tepastella jos emme itse halua. Mitäs se naapuri siitä ymmärtää rakennetaanko piirustusten mukaan eli ei, rakennustarkastajat ja -valvojat ovat sitä varten. Mutta suomalainenhan on just tätä, liikenneonnettomuuspaikallakin pysähdytään mällistelemään - että pelastellaanko ohjeiden mukaan?
- ei asiaa
Vastaava mestari saa käydä tarkistamassa, onko rakennettu oikein, mielellään silloin kun väki on paikalla.
Naapureiden kyyläys on ihan toinen lukunsa. Ei kenellä tahansa ole tosiaankaan asiaa toisen tontille.
Kyllähän lopputarkastuksen voi tehdä myöhemminkin, kun jo on tovi asuttu. Meinaatko että silloinkin voi vaan marssia katsomaan, miten on rakennettu! Haloo.
- juttu..
...täällä.
Kerran tulin raksalle niin eikös sieltä naapurin kaveri loikkinut karkuun eikä jäänyt sanaakaan vaihtamaan. Ei mulla väliä, jos silloin tullaan katselemaan, kun itse on paikalla, mutta loikitaan karkuun eikä jäädä edes puhelemaan tai esim. kyselemään rakennuksesta jotain. Ne on niitä kateellisia Suomalaisia. Itselle ei tulisi mielenkään mennä toisen rakennustyömaalle jollei omistaja ole paikalla!- uteliaita
No samaa mieltä. Jotkut nyt vaan ovat niin naurettavan uteliaita. Ja siitä olen myös varma, etteivät nämä uteliaat katsoisi itse hyvällä, jos joku salaa luikkisi heidän raksallaan. Saattaisi tulla niitä murhaavia katseita ;)
Meidän raksalla oli myös näitä katselijoita, ja ilme oli näkemisen arvoinen kun yllätimme. Kyllä siinä seliteltiin jos jotakin, eikä voinut myöntää että oli käynyt sisällä. Kyllä nauratti:)
- o mores
Kirottua. Rakentajathan ovat luonnossa yhtä sivistymättömiä kuin palstan kirjoituksista saattaa päätellä. Jos sattuu omalle työmaalle, ojennan vasaran kouraan ja pyydän palauttamaan, kun työ on tehty.
- raksa
Rakennustyömaa on aina yksityisalue, jonne asiattomilta on pääsy kielletty. Asian voi vaikka tiedottaa kyltillä.
- kyltti
Yksityisaluettahan se on todellakin, jokaisen tontti. Tietäisivätpä nuo juntit myös sen. Täytyy varmaan laittaa se kyltti.
- RKM
"TYÖMAA-ALUE. POISTUKAA VÄLITTÖMÄSTI!" huudan asiattomille työmaalla. Ääntä lähtee 120 db, mitattu aikanaan rakennusmessuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025