hiukset ja muut karvat

hmm...

Hieman alle kolmikymppinen mies. Hiukset ovat harvenneet jonkin verran päälaelta ja ohimoilta, eivät kuitenkaan pahasti. Isällä on harventuneet hiukset nuorempanakin, eli päälaella on muutama haiven nyt viisikymppisenä, ja vastaavan ikäisenä on ollut vähemmän hiuksia kuin pojalla, eli ihan samantyyppisestä kaljuuntumisesta ei taida olla kyse.

Mutta: rintakarvoja ja selkäkarvoja (hartioissa) on tullut lisää. Ei niitä niin paljon ole, mutta selvästi karvoja on enemmän kuin ennen eli alueet joissa karvoja on, ovat laajemmat. Suht harvassa kasvaa karvoja kuitenkin.

Eli mistä on kyse, hiukset harvenee, mutta muut karvat lisääntyy. Näinkö se menee miehillä?? Aiheuttaako tämän joku hormoni ja voisiko asialle tehdä jotain (mielummin hiukset päässä kuin muualla karvoja)?

34

25324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moon

Mieshormonit tuon aiheuttaa. Itse kärsin samasta vaikka olenkin nainen. Eli karvoja kasvaa kaikkialla muualla paitsi siellä missä pitäisi eli päässä. ;-)

• hmm...

Mieshormoni joo, mutta miksi se tapahtuu nyt? Onko sille jotain syytä ja voisiko sille siis tehdä jotakin.

Erityisesti huomio kiinnittyy lisääntyneeseen muuhun karvoitukseen, ei niinkään hiusten vähenemiseen.

• Mulla sama juttu, olen synnyttänyt kaksi lasta,ikä ero 7 vuotta ja huomasin molempien jälkeen että hiukset oheni päälaelta..muuten hiukset ovat hyvä kuntoiset ja kiiltävät. Asian kanssa pystyy elämään, mutta toisinaan stressaa ajatus että mitenkähän sitten vanhempana? onko hiuksia ollenkaan ! Pitäis kokeilla jotakin pimpuloita oiskohan apua ja lapsia en taida enää uskaltaa tehdä ;) Onko jollakin samanlaisia suruja??

• rahikaisella

Olen myös nainen ja samasta asiasta kärsin. Tukka lähtee päästä juosten karkuun (olen vasta 36-v) ja muualle kehoon karvat vain lisääntyvät. Tosi outoa!!! Onneksi karvani ovat keholla hyvin vaaleita, mutta kyllä kuitenkin ajelen niitä pois. Niin mikä auttaisi, en todellakaan tiedä, eikä gynis ollut mitenkään huolissaan, vaikka itse melkein hypin seinille. Sisätautilääkäri otatti minulta hormonikokeita, kilpparikokeet ja kortesoliarvon, katsotaan sitten kun saadaan tulokset, josko sieltä löytyy vastauksia...

• rahikaisella kirjoitti:

Olen myös nainen ja samasta asiasta kärsin. Tukka lähtee päästä juosten karkuun (olen vasta 36-v) ja muualle kehoon karvat vain lisääntyvät. Tosi outoa!!! Onneksi karvani ovat keholla hyvin vaaleita, mutta kyllä kuitenkin ajelen niitä pois. Niin mikä auttaisi, en todellakaan tiedä, eikä gynis ollut mitenkään huolissaan, vaikka itse melkein hypin seinille. Sisätautilääkäri otatti minulta hormonikokeita, kilpparikokeet ja kortesoliarvon, katsotaan sitten kun saadaan tulokset, josko sieltä löytyy vastauksia...

Joo, multakin on otettu noita kokeita,mutta niissä ei ollut mitään erikoista,mullakin on ikää "vasta" 33 joten saa nähdä miten karvojen kanssa käy.. Lääkärissä ongelmaani oikeastaan vähäteltiin, en tiedä pitäisikö sitä olla kalju ennen kuin ongelma otetaan tosissaan?
        Onneksi säännöllisillä kampaamo käynneillä hiukset saa näyttämään ihan hyviltä; leikkaus ja väri säännöllisesti sekä tietty hyvät shampoot ja hoitoaineet auttavat jo pitkälle.

• Utelias
        t..i.i.u kirjoitti:

Mulla sama juttu, olen synnyttänyt kaksi lasta,ikä ero 7 vuotta ja huomasin molempien jälkeen että hiukset oheni päälaelta..muuten hiukset ovat hyvä kuntoiset ja kiiltävät. Asian kanssa pystyy elämään, mutta toisinaan stressaa ajatus että mitenkähän sitten vanhempana? onko hiuksia ollenkaan ! Pitäis kokeilla jotakin pimpuloita oiskohan apua ja lapsia en taida enää uskaltaa tehdä ;) Onko jollakin samanlaisia suruja??

Miten on. Kun karvoituksen kasvu on lisääntynyt niin onko samalla sukupuolihalut lisääntynyt vai vähentynyt. Eli tekekö seksiä enämpi mieli kuin ennen.

• *Marita*
        t..i.i.u kirjoitti:

Mulla sama juttu, olen synnyttänyt kaksi lasta,ikä ero 7 vuotta ja huomasin molempien jälkeen että hiukset oheni päälaelta..muuten hiukset ovat hyvä kuntoiset ja kiiltävät. Asian kanssa pystyy elämään, mutta toisinaan stressaa ajatus että mitenkähän sitten vanhempana? onko hiuksia ollenkaan ! Pitäis kokeilla jotakin pimpuloita oiskohan apua ja lapsia en taida enää uskaltaa tehdä ;) Onko jollakin samanlaisia suruja??

En tiedä minkä ikäinen sinä olet. Mä olen 46v nainen ja aiemmin mulla on ollut paljon hiuksia ja melko vahva tukka, mutta nyt muutaman vuoden aikana on hiuksia lähtenyt niin että lähes itkettää. Siis sillai pikkuhiljaa ovat vaan vähenneet. Olenkin miettinyt että johtuuko se tässä iässä jostain hormonaalisesta. Sullakin tietty oli hormonaalista kun just lasten synnyttämisen aikoihin hiuksia lähti enemmän. Olen Viviscaliakin koittanut syödä, mutta nekin on niin hirvittävän kalliita, vaikka niiden syönnin aikana on ehkä hiusten lähteminen vähentynytkin. Tämä on niin pirun harmillista, varsinkin naiselle...Itkettää mua ainakin...

• mies 68

minulta hiukset rupesivat ohenemaan siinä 27v iässä ja nyt 37 vuotiaana päälaella ei kasva kuin muutama haiven.eli harvaan on käyny meikeläisenkin tukka:)alussa minulla oli todella vaikeaa sulatella ajatusta siitä että minusta tulisi kalju,mutta yhtenä päivänä töiden jälkeen ajoin kaikki pois.parempi näin ku ei kasva niin ei kasva minkäs minä sille voin.minä testasin luontaistuotekaupan\ihotautauti lekurin suosittelemat tuotteet mutta en saanu niistä mitään apua.onneksi pääni muoto on sellainen et kalju suorastaan pukee minua:)

• vähä

joo mullaki rupes lähteen jo 18v ja 25v ei niitä ollu kans ku muutama haiven ajan kans kaljuks sillooon tällöön pään muoto on kans oneks etuunen.

• esimerkki
        vähä kirjoitti:

joo mullaki rupes lähteen jo 18v ja 25v ei niitä ollu kans ku muutama haiven ajan kans kaljuks sillooon tällöön pään muoto on kans oneks etuunen.

on myös Docktor Phill.Minä haluaisin olla sen kanssa naimisissa!Se on ihanan lempeä ja viisas mies.Mutta ei sekään tietty erehtymätön ole, en mä sitä tarkoita.Mutta se ihana katse kun hän katsoo pää kallellaan....

• topi

Joo-o.
        Anna kattoluukun avautua vaan.

• Rollerghost

Itse olen käyttänyt anabolisia steroideja huimia määriä jonkun aikaa ja mm. karvoitus on lisääntynyt selkeästi. Hiuksia on myös lähtenyt, mutta en siitä huolimatta ole kaljuuntunut (luonnostaan runsaast hiuksia).

Itse olen asian ymmärtänyt niin, että kyse on lähinnä kumuloituneesta kokonaisaltistuksesta (kuten monen muunkin kemikaalin kohdalla), jonka seurauksena elimistö alkaa reagoimaan tietyllä tavalla. Mitä enemmän testosteronia, sitä nopeammin ja voimakkaammin nuo muutokset sitten tapahtuvat vrt. murrosiässä. Riittävästi kun on aikaa, myös pieni määrä saa muutoksia esim. naisilla. Minulla on määrä korvannut ajan, ja noita muutoksia on tapahtunut jo nyt vaikka ikää on vasta n. 21 vuotta.

Karvoitus ja kaljuuntuminen ylipäänsä johtuu testosteronin aineenvaihduntatuotteesta, dihydrotestosteronista (DHT), joka on erittäin androgeeninen ja aiheuttaa ns. sekundaarisia sukupuoliominaisuuksia. Geeneillä on myös ratkaiseva merkitys, reseptorien määrällä yms.

Naisilta joilla ilmenee tuollaisia ongelmia olisi syytä kysyä, onko alkoholin kanssa ongelmia? Se nimittäin lisää naisten testosteronipitoisuutta ja tämän takia vähitellen ajan kanssa myös miehisiä piirteitä.

• olen täysin

absolutisti; inhoan viinan makua ja hajua. Eli minun (nainen 36)kohdallani ei ole todellakaan kysymys alkoholista, en myöskään polta. Elän hyvin terveellisesti, ruokavalio on myös täysin kunnossa. Tuntuu vain tosi oudolta toi karvoituksen lisääntyminen, koska kukaan muu naisista ei ole suvussani kärsinyt samanlaisista oireista eikä heiltä ole tukkakaan kadonnut. Mummilla oli tukkaa vielä runsaasti päässä yli 80 vuotiaana. Ja ihmettelen myös, miten nykypäivän lääkärit voivat vielä olla niin tökeröjä, vähättelevät koko asiaa, toden totta kalju kiiltää jo, joten peruukki on varmaan kohta käytävä tilaamassa... Ai niin, isälläni on myös vielä todella paksu tukka ja ukilla myös, joten en ymmärrä miten tää muka olisi perinnöllistä.

• Siniveritar

Naisilla voi olla myös luonnostaan tavallista korkeampi testosteronitaso. Tämä näkyy naisella viimeistään murrosiässä, sillä se osaltaan aiheuttaa aknea.

En tiedä auttaako naisilla hiusongelmaan mutta naishormoneja saatetaan ainakin käyttää pahan aknen hillitsemiseen hieman vanhempana. Eli silloin lääkäri määrää jotain e-pilleriä tms.

• trendikäs nainen

Älä ole huolissasi ! Kaljut miehethän ovat
      erittäin seksikkäitä ja suosittuja
      naisten keskuudessa... Joten jos alkaa tukka hälventyä, niin ei muutakuin kone käteen tai parturiin ja vedä loputkin veks...
      Kropassa karvat miehellä taas ovat hyvinkin miehekkäitä, joten ei syytä huoleen !
      Mukavia, kaljuja päiviä sinulle !

• umk

Ja viriilejä miehiä ovat kaljut.

• hormonit

Olen huomannut saman. Karvoja on ruvennut kasvamaan sellaisissa paikoissa missä niitä ennen ei ole ollut. Itselläni asia varmaan johtuu hormonihoidosta. Panin merkille asian, n.22 vuotiaana, kun kilpirauhanen leikattiin ja aloitin hormoni hoidon. Olin kärsinyt pidempään kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka on myös yksi syy kaljuuntumiseen. Nyt leikkauksesta on kulunut vuosia ja karvoja kasvaa ihan väärissä paikoissa. Itselläni hiusten lähtö on ollut hidas prosessi. En tiedä onko kilpirauhasen hormonilla mitään tekemistä asian kanssa, mutta silti aika hyvä sattuma.

• mutta

Mutta entä seksi halut onkos ne lisääntyneet!

• siis
        mutta kirjoitti:

Mutta entä seksi halut onkos ne lisääntyneet!

Siis voiko seksin harrastamisella olla vaikutusta asiaan? Ehkä nyt vakiintuneessa parisuhteessa on tullut enemmän harrastettua seksiä kuin ennen, mutta ei nyt silti niin paljon, 3-4 krt/viikko lienee kuitenkin maksimi. Halut ovat ihan entisellään, ja tuo määrä ihan riittävä.

Ja onneksi ei tässä vielä kaljusta voi puhua, eikä hiusten leikkaaminen kaljuksi tule kyseeseen, sinne menisivät myös luonnonkiharat... Lähinnä nuo lisääntyneet karvat (hartiaseutu esim) näyttävät koomisilta. Mutta trendi ei ole kovin miellyttävä, väärissä paikoissa karvoja... Ja se on jotenkin outoa, että miksi nyt kun ikää on kuitenkin jo kohta 30v.

• hmm (alkuperäinen)
        siis kirjoitti:

Siis voiko seksin harrastamisella olla vaikutusta asiaan? Ehkä nyt vakiintuneessa parisuhteessa on tullut enemmän harrastettua seksiä kuin ennen, mutta ei nyt silti niin paljon, 3-4 krt/viikko lienee kuitenkin maksimi. Halut ovat ihan entisellään, ja tuo määrä ihan riittävä.

Ja onneksi ei tässä vielä kaljusta voi puhua, eikä hiusten leikkaaminen kaljuksi tule kyseeseen, sinne menisivät myös luonnonkiharat... Lähinnä nuo lisääntyneet karvat (hartiaseutu esim) näyttävät koomisilta. Mutta trendi ei ole kovin miellyttävä, väärissä paikoissa karvoja... Ja se on jotenkin outoa, että miksi nyt kun ikää on kuitenkin jo kohta 30v.

otsikko ja nimimerkki. No, asia käy varmaan selväksi...

• suvi
        siis kirjoitti:

Joku asiantuntija osaisi ehkä kertoa mitä tapahtuu kun seksiä harrastaa, että nouseeko joku hormonitaso vielä siinä sitten enemmän. Mutta en uskoisi että kokonaishormonipitoisuuden kannalta sillä olisi suurta merkitystä. Mutta kuka tietää.

Et kai ole suunnitellut seksin harrastamisen vähentämistä, jos epäilysi olisikin oikea (tuskin on).. se olisi jo hullua. :)

Stressi voi ainakin naisilla lisätä karvoitusta kai, ja alkoholi.. voisikohan seksillä olla mitään vaikutusta johonkin.
        Mutta kyllä ilman seksiäkin karvoitusta on jos vain niin on.

No älä nyt ihmeessä leikkaa niitä hiuksia, luonnonkiharoita pois...
        Jos hartiat on ongelma, tee asialle jotakin? Laser ym. Ota selvää.
        Kohta 30v on laaja käsite. Mutta ihotautilekuri osaisi sanoa miksi nyt juuri karvoitus lisääntyy. Rohkeasti kysymään, et ole ainoa jolla tämä menee näin.

• mutta
        siis kirjoitti:

En tarkoittanutkaan sitä, että seksin harrastaminen olis lisännyt karvan kasvua. vaan sitä että onko samanaikasesti lisäntynyt halukkuus seksiin.

Anteeksi! jos edellinen kysymykseni oli epäselvä mutta tukitsin tuo vastauksesi niin ettei ole lisäntynyt halut saman aikasesti. Meinaan vaan kun molemmat on ns. hormoonien säätelemiä asioita noin yleensä.

• hmm...
        suvi kirjoitti:

Joku asiantuntija osaisi ehkä kertoa mitä tapahtuu kun seksiä harrastaa, että nouseeko joku hormonitaso vielä siinä sitten enemmän. Mutta en uskoisi että kokonaishormonipitoisuuden kannalta sillä olisi suurta merkitystä. Mutta kuka tietää.

Et kai ole suunnitellut seksin harrastamisen vähentämistä, jos epäilysi olisikin oikea (tuskin on).. se olisi jo hullua. :)

Stressi voi ainakin naisilla lisätä karvoitusta kai, ja alkoholi.. voisikohan seksillä olla mitään vaikutusta johonkin.
        Mutta kyllä ilman seksiäkin karvoitusta on jos vain niin on.

No älä nyt ihmeessä leikkaa niitä hiuksia, luonnonkiharoita pois...
        Jos hartiat on ongelma, tee asialle jotakin? Laser ym. Ota selvää.
        Kohta 30v on laaja käsite. Mutta ihotautilekuri osaisi sanoa miksi nyt juuri karvoitus lisääntyy. Rohkeasti kysymään, et ole ainoa jolla tämä menee näin.

Vielä muutama kommentti. Eivät nuo karvat haittaa, ovat vain vähän hassuja ja kun kaksi ihmistä on huomannut, että niitä on tullut lisää, niin muutosta on tapahtunut. Kyllähän niitä nyppiä voisi jos haluaisi, ja nyppijäkin löytyy tarvittaessa.

Iästä sen verran, että tuntuu oudolta että tässä iässä tämmöinen hormonaalinen (?) muutos on, murrosiästä kuitenkin reilusti yli 10 v. aikaa, ja jostain olen lukenut että jos tänne ikävuosille on päässyt, niin hiukset eivät enää lähtisi niin nopeasti (kun joillakin harvenee jo parikymppisenä). Samaten isään verrattuna hiuksia on ihan eritavalla.

Enkä seksiä ole vähentämässä, joskus sitä on enemmän ja joskus vähemmän, ja haluamiseen liittyy ennen kaikkea jaksaminen, jos on rankka työjakso takana, niin seksikin jää ja myös halua lisää se että on "kotiasiat kunnossa" eli hyvä suhde, niin kuin nyt on.

• Rollerghost

Ainakin miehen kiihoittuessa testosteronieritys lisääntyy, joten rakastelun jälkeen testotasojen pitäisi olla normaalia korkeammalla, mutta halut ovat kuitenkin lähes nollassa. Tästä voidaan tehdä se johtopäätelmä, että testosteroni ei suoraan korreloi sukupuolisen halukkuuden kanssa. Itse olen tuon myös huomannut: Vaikka hormoneita olisi verenkierrossa 10 kertaa enemmän kuin miehellä keskimäärin, ei välttämättä jaksa vetää käteen.

Halukkuus on siis monen tekijän summa, mutta siitä huolimatta testosteronilla on erittäin suuri vaikutus siihen.

Myös pitkä selibaatti lisää haluja (ja saattaakin nostaa hormonitasoja juuri tuon lisääntyneen kiihottumisen tms. takia), mutta en tiedä onko siitä paljonkaan vaikutusta hormonitasoihin.

Loppujen lopuksi nuo tasot pyörivät kullekin miehelle ominaisella (geenien määräämällä) tasolla, eikä siihen juurikaan ulkoisilla tekijöillä ole merkitystä. Ravinto on kuitenkin yksi tekijän (riittävä kalorien, mineraalien ja vitamiinien saanti ja tietyt rasvat nostavat, esim. kalaöljyn omega-3 rasvahapot), jolla on selkeästi osoitettu olevan vaikutusta hormonitasoihin, mutta tämäkään ei tarkoita sitä, että kaikki saavuttaisivat tietyllä ravinnolla saman tason.

• onnetonta

Muualta karvoitus vähenee, mutta leukaan kasvaa pitkät karvat. Pakko lyhentää lähes päivittäin, ja nyt on leuassa sänki!
        Mitä tehdä?

• suvi

Olen nuori nainen ja hulluna karvaiseen mieheen ja varmaan hiuksetkin jossain vaiheessa harvenee. :)
      Mutta laser on yksi, maksaa tosin varmaan.. ja muitakin keinoja lienee -mikä karvoihin voisi auttaa. Plastiikkakirurgi tai yksityinen lääkäriasema tai kauneushoitolat, jotkut kosmetologipalvelut.

Hiukset taas -hormonihoidoista en tiedä ja onko sellaista ja olisiko järkevää. Shampoita on ja plastiikkakirurgit kyllä tekevät hiuksia.. kaljuihin kohtiin -sitä vaan pitäisi kysyä kauanko kestää tai onko kuinka pysyvää.

Itse kyllä pettyisin jos ihailemani karvainen mies alkaisi olla vähemmän karvainen :) Ja jos vielä olisi niin että ei olisi yhtään seksikästä kaljun alkuakaan... Pitäisi totutella sileään ihoon (huuh) ja koskettaa viidakkomaista tiheää hiusmassaa päässä :)

Mutta maku asia ja jokainen on yksilöllinen. Jokainen mies tietää itse juuri parhaiten miltä tuntuu. Uskoisin.

Tilanteen pitäisi olla kohtuullinen ja itselle miellyttävä, ja sit et viel hyväksyy ja arvostaa itseään, niin hyvä.

Mut ennenkuin tekisi päätöksiä lähteä esim. laaseriin tai plastiikkakirurgille, kannattaa miettiä kauan.. voi myöhemmin katua -jos ennen olikin paremmin kuitenkin.

• vaan..

Itselleni kävi aivan samoin,eli nuorempana oli mahtava fleda mutta ei minkäänlaista rintakarvoitusta.Nyt kun meni kolmekymppiä rikki niin hiusraja on noussut,mutta vastaavasti on rintakarvoitusta tullut lisää.Eli tavallaan karvoituksen määrä on vakio,asemointi vaan muuttunut...

• ulkopuolisena

vierailijana toteaisin tässä että rintakarvat ja selkäkarvat tuntuvat näin naisen käteen kivoilta.

• kAKE

KARVAT PÄÄLAEKLTA HARVENEVAT, MUTTA VASTAAVASTI JALKOJEN VÄLISSÄ, KORVISSA, NENÄSSÄ Ja mm. selässä lisääntyvät. Se kuuluu vanhenemiseen, ja esim. parutini pitää sitä luonnollisena kehityksenä. Joten ole huoletta: Anna karvojen kasvaa ja maailman muuttua.

• kake

lisäyksenä tuohon edelliseen, että karvat eivät korreloi esim. seksin kanssa mitenkään. Siis, enemmän karvoja enemmän seksiä ei pidä paikaansa. Enemmän niinkuin päinvastoin. Kyllä kusikymppinen tietää"

• Pörröpää

annahan lanipää vaan kaljun kiiltää. Oot sikäli ruma muutenkin, että peli ulkonäkösi suhteen on menetetty ajat sitten.

• Rämemajava

Sinä olet kuontaloinesi senverran häijy, ettei kelpais mulle.Onhan se lintsikin tosi seksikäs(siinä Big Brotherissa)...ja Lintsi on muutenkin ihanan lempeä.Sinä olet ikävä.

• jokke

Jos tukka jo päästä lähtenyt on
      niin ei silti syytä huoleen
      määrä karvojen näet muodostaa vakion
      ne siirtyy vain takapuoleen

• Olli

Sulla on vaan laiskat karvat. Ne ei jaksa kasvaa ylös asti, vaan alkaa tunkemaan itseään ulos ennen aikojaan. Ei kai ole mitään tekemistä henkilön oman luonteen kanssa. Se on vaan karvoille pitkä matka alhaalta ihan ylös asti. Toiset karvat alkavat pitkän matkan saatossa miettimään, että ei kukaan huomaa, jos mä vähän aikaisemmin tulen ulos. Näin kun ajattelee tarpeeksi moni, niin ongelmahan siitä isännälle syntyy.
      Jos jotain positiivista sun tilanteesta pitäisi hakea, niin ole tyytyväinen, ettei ole ujoja karvoja. Ne ei välttämättä tule ulos ollenkaan, vaan jää kokonaan piiloon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6700
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4180
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      33
      3056
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2993
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1908
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1624
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1528
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe