Hertz HX 300

jakke

elikkäs oon hommannu tollasen hertzin subin, mut mun nykyisellä kotelolla toi ei oikein hyvin soi. (suljettu n.40l) tai eri bassoalueet kuuluu todella eri äänenvoimakkuuksilla. onko vika koktelossa vai missä? mikä olisi suosituskotelo tuolle? tietääkö kukaan? älkää ruvetko arvailee

15

9830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itseturhuus

Kotelo perseellään. Hertz HX300D:lle suositellaan noin 20 litran suljettua koteloa, joten eiköhän tuo HX300 ole aika sama juttu. Valmistajalta saa kotelosuositukset, jos varmistaa haluaa.

• joo

Se sama juttu ole, 300D menee pienempään. Jos en aivan väärin muista niin kovin ovat 27 litraisessa tuota soitelleet.

• Nimetön
        joo kirjoitti:

Se sama juttu ole, 300D menee pienempään. Jos en aivan väärin muista niin kovin ovat 27 litraisessa tuota soitelleet.

Eipä siinä sitten muuta kun rakentamaan pienempää koteloa!

• juu

Kaverillani on kyseinen subi 25 litran suljetussa kotelossa, soi hyvin ja painettakin irtoaa jonkin verran. Kotelosi on siis aivan liian suuri, koteloa on helppo pienentää vaikka styroksilla tai vaahtomuovilla...

• ja se soi

Mulla on ollut sekä HX300 ja HX300D testissä. Ajoin Hx300 edullisessa valmiskotelossa. kantti x kantti bassworksiltä ja tehoa sai vain 350w RMS..Soi aika mukavasti pienelläkin volumella, mutta kovaa soitettaessa kärsi pienestä tehosta ja kotelo sein'm' paksuudesta. Meni kuitenkin matalalle ja soundi oli Hertzimäisen jämäkkä.

HX300D on taas Caliberin valmis kotelossa 29L ja siinä on 75mm halkaisijaltaan oleva 25cm pitkä refleksi putki. En ole mitannut kuinka alas menee, mutta vielä ei viritys taajuuden alaraja ole tullut vastaan. Nopeasti laskettuna pitäisi olla n: 30-35Hz. Herkkyyttä tuli pirusti lisää verrattuna suljettuun. Painetta musiikilla n: 134db.

Itse pidän ainakin niiden munakkaasta soundista. Pysyy nopeassa sukkanauha hevissä mukana ja soi lujaa jos vaan tehoa kannikassa. ;)

Mikä kotelo sulla on..??

• jakke

mua kysyt, nii mul on melkein kuution muotonen ite tehty mdf:stä 39 litranen.. aika kakka homma..

• Ja se soi
        jakke kirjoitti:

mua kysyt, nii mul on melkein kuution muotonen ite tehty mdf:stä 39 litranen.. aika kakka homma..

Ota kotelo auki ja laita sinne esim: Styroksia tms täytettä sisään, niin että sen tilavuus pienenee n:25L ja kokeile sitten uudelleen.

Voi olla liian iso kotelo. Oletko katsonut vaiheen jo..??

Näin pienissä koteloissa on sama minkä muotoinen se on kun seisovia aaltoja ei pääse syntymään..

• markus80
    • hx300d

n.40litraa on soipiva kahelle hx300 ja hx300d:lle sopivakotelo yhelle olis joku 22litraa ku laskee magnetin viemän tilan eli noin 2litraa.mulla ittellä on 2*hx300d ja joku 44litran kotelo ilman väliseinää.

• Hertz hx 300

50 litran koteloon. Kyllä oli jykevät alabassot!

• Hx-300

56 litran refleksi lootassa. Putki 25cm 4 tuuman aukolla ja aeroport päillä ja kyllä ne alabassot tulee voimalla :P

• Oltzqu

Vaan kyllä painetta irtoaa kun on refleksitunnelilla viritetty kunnon mdf-levystä (30mm) tehty kotelo. ViritysTaajuus 28hz. Subia ruokkimas focus fx-1500d.

• alkaa soimaan

Ei mitään umpi koteloita vaan 66l kotelo 6"aeroporteilla nii alkaa soimaan kunnolla. Ja n. 1500w@1ohm. lankku nii virtaki riittää

• Anonyymi

Hankala laittaa 1500w@1ohm jos elementti on sinkku 4ohm kelalla 😂😂😂

• Anonyymi

Mikä hemmetin subi?

Se on supi, eli supikoira.
      Eikä sillä tee autossa yhtään mitään, paskuu vaan penkeille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      177
      10224
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3445
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3203
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2845
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2199
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2173
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2003
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1618
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1396
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1366
    Aihe