Hertz HX 300

jakke

elikkäs oon hommannu tollasen hertzin subin, mut mun nykyisellä kotelolla toi ei oikein hyvin soi. (suljettu n.40l) tai eri bassoalueet kuuluu todella eri äänenvoimakkuuksilla. onko vika koktelossa vai missä? mikä olisi suosituskotelo tuolle? tietääkö kukaan? älkää ruvetko arvailee

15

9496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itseturhuus

      Kotelo perseellään. Hertz HX300D:lle suositellaan noin 20 litran suljettua koteloa, joten eiköhän tuo HX300 ole aika sama juttu. Valmistajalta saa kotelosuositukset, jos varmistaa haluaa.

      • joo

        Se sama juttu ole, 300D menee pienempään. Jos en aivan väärin muista niin kovin ovat 27 litraisessa tuota soitelleet.


      • Nimetön
        joo kirjoitti:

        Se sama juttu ole, 300D menee pienempään. Jos en aivan väärin muista niin kovin ovat 27 litraisessa tuota soitelleet.

        Eipä siinä sitten muuta kun rakentamaan pienempää koteloa!


      • juu

        Kaverillani on kyseinen subi 25 litran suljetussa kotelossa, soi hyvin ja painettakin irtoaa jonkin verran. Kotelosi on siis aivan liian suuri, koteloa on helppo pienentää vaikka styroksilla tai vaahtomuovilla...


    • ja se soi

      Mulla on ollut sekä HX300 ja HX300D testissä. Ajoin Hx300 edullisessa valmiskotelossa. kantti x kantti bassworksiltä ja tehoa sai vain 350w RMS..Soi aika mukavasti pienelläkin volumella, mutta kovaa soitettaessa kärsi pienestä tehosta ja kotelo sein'm' paksuudesta. Meni kuitenkin matalalle ja soundi oli Hertzimäisen jämäkkä.

      HX300D on taas Caliberin valmis kotelossa 29L ja siinä on 75mm halkaisijaltaan oleva 25cm pitkä refleksi putki. En ole mitannut kuinka alas menee, mutta vielä ei viritys taajuuden alaraja ole tullut vastaan. Nopeasti laskettuna pitäisi olla n: 30-35Hz. Herkkyyttä tuli pirusti lisää verrattuna suljettuun. Painetta musiikilla n: 134db.

      Itse pidän ainakin niiden munakkaasta soundista. Pysyy nopeassa sukkanauha hevissä mukana ja soi lujaa jos vaan tehoa kannikassa. ;)

      Mikä kotelo sulla on..??

      • jakke

        mua kysyt, nii mul on melkein kuution muotonen ite tehty mdf:stä 39 litranen.. aika kakka homma..


      • Ja se soi
        jakke kirjoitti:

        mua kysyt, nii mul on melkein kuution muotonen ite tehty mdf:stä 39 litranen.. aika kakka homma..

        Ota kotelo auki ja laita sinne esim: Styroksia tms täytettä sisään, niin että sen tilavuus pienenee n:25L ja kokeile sitten uudelleen.

        Voi olla liian iso kotelo. Oletko katsonut vaiheen jo..??

        Näin pienissä koteloissa on sama minkä muotoinen se on kun seisovia aaltoja ei pääse syntymään..


    • markus80
    • hx300d

      n.40litraa on soipiva kahelle hx300 ja hx300d:lle sopivakotelo yhelle olis joku 22litraa ku laskee magnetin viemän tilan eli noin 2litraa.mulla ittellä on 2*hx300d ja joku 44litran kotelo ilman väliseinää.

    • Hertz hx 300

      50 litran koteloon. Kyllä oli jykevät alabassot!

      • Hx-300

        56 litran refleksi lootassa. Putki 25cm 4 tuuman aukolla ja aeroport päillä ja kyllä ne alabassot tulee voimalla :P


    • Oltzqu

      Vaan kyllä painetta irtoaa kun on refleksitunnelilla viritetty kunnon mdf-levystä (30mm) tehty kotelo. ViritysTaajuus 28hz. Subia ruokkimas focus fx-1500d.

    • alkaa soimaan

      Ei mitään umpi koteloita vaan 66l kotelo 6"aeroporteilla nii alkaa soimaan kunnolla. Ja n. 1500w@1ohm. lankku nii virtaki riittää

      • Anonyymi

        Hankala laittaa 1500w@1ohm jos elementti on sinkku 4ohm kelalla 😂😂😂


    • Anonyymi

      Mikä hemmetin subi?

      Se on supi, eli supikoira.
      Eikä sillä tee autossa yhtään mitään, paskuu vaan penkeille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe