Niin etsiskelen sellaistakoiraa joka olisi perhekoira ja sellainen että sitä pitäisi lenkeilyttää paljon. Joten kysyn apua teiltä mikä koira rotu olisi sopiva mielestänne???
Mikä koira olisi sopiva
9
386
Vastaukset
- Pleura
No miten ois kultainen noutaja, labradorin noutaja...saksan paimenkoira(sakemanni vain jos meinaa käydä TOKO:ssa)tai muuten kokemusta.
- sanoisin
lagotto romagnolo :) Ihana sohvaperuna jonka kanssa voi harrastaa ihan mitä vaan.
www.lagottoromagnolo.fi- pesuvati
mä ehdottaisin schapendoesia. ihana luonteisia, vaatii paljo liikuntaa ja aktivointia.
- mäykkyfani
pesuvati kirjoitti:
mä ehdottaisin schapendoesia. ihana luonteisia, vaatii paljo liikuntaa ja aktivointia.
Mulla oli irlanninsetteri. se vaati tosi paljon liikuntaa (koirakoulussa sanottiin, että veisit sen lenkille ennen tänne tuloa ja se oli juossut puolitoista tuntia vapaana metsässä!) ja oli aivan ihana perhekoira. Lempeä ja ystävällinen, mutta kerran kun yksi huumeidenkäyttäjä kohteli mua uhkaavasti, niin setterini oli tosi vihainen ja puolusti mua tosissaan. Mutta se huono puoli setterissä on ,että sen koulutettavuus on vähäinen eli vaatii tosi paljon työtä. Meillä se tosin oli ihan "kotikoira" ja hyvin meni.
Ja nykyään ne on kuulemma liian pitkälle jalostettuja, sanoi yksi kasvattaja, joka oli luopunut rodusta.
Mutta vaikka olen tosi rakastunut meidän mäykkyihin, kaipaan yhä irlannin setteriä...
- erittäin
varteen otettava vaihtoehto on staffi. Sen iso koira pienessä koossa. Rakastaa lapsia ja kaikenmaailman touhuamista. Rotu joka on todella oma persoona.
- tintti
Bouvier ehdottomasti.Ei haukku ja tykkää lapsista sekä pitkistä lenkeistä ja lisäksi kiva harrastuskoira.
- koiramaakari
Niin koiran pitäisi olla vielä lyhyt karvainen ja helppohoitoinen
- nina
no vaihtoehtoja on paljon,dalmis,lk collie,staffi.bulli,harjakoirat(meksiko,kiina,peru)ym vertaile ja löydätte varmasti omanne onne hankintaan
- lili
Kettuterrieri on joka paikan touhu joka pitää ihmisistä on koko perheen hauskuuttaja ja jaksaa aina lenkille. Hauska rotu huumoririkkaille perheille mutta mieluiten koira kokemusta omaaville tai muuten pikkuinen milou/olvikoira on ottanut ohjat käteensä. ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3225616- 745129
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484196- 523871
- 433534
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1223229Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923095- 432229
- 492158
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272118