Apurahoja vaihtovuoteen ?

Saksaan

Onko mahdollista hakea mistään minkäänlaista rahallista avustusta vaihto-oppilas vuoteen?
Kovasti olisin lähdössä, mutta raha alkaa olla ongelma joka estää lähdön..

7

1979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanananan

Itse sain 2100 juuroa ilmaista rahaa yhden lukukauden reissuun. Tuo koostui kahdesta eri apurahasta. Lisäksi tulee tietenkin kuukausittainen opintotuki täydellä asumistuella. Kun tuohon settiin vielä lisää säästössä olleet kolmisen tuhatta euroa ja 1700 euron opintolainan, niin kyllä kaljaan on hyvin riittänyt rahaa :)

Eli kyllähän sitä saa, mutta kerro nyt edes ensin missä koulussa opiskelet...

• mä vaan

Olen juuri nyt Saksassa vaihdossa yhden lukukauden ja sain apurahaa Erasmuksen kautta, vaikkakin se oli vain 550€ mutta rahaa sekin...

• Saksaan

Ongelmia tässä riittää enempi ku sulla, nimittäin en tule koskaan saamaan opintorahaa, en asumislisää, lisäksi käyn koulua hyvin pienessä lukiossa jolla ei ole varaa edes remontoimaan homeisia tilojaan, eli minkäänlaista stipendiä ei ole mahdollista saada. Onko vielä ehdotuksia:)?

• Simpukka!
        Saksaan kirjoitti:

Ongelmia tässä riittää enempi ku sulla, nimittäin en tule koskaan saamaan opintorahaa, en asumislisää, lisäksi käyn koulua hyvin pienessä lukiossa jolla ei ole varaa edes remontoimaan homeisia tilojaan, eli minkäänlaista stipendiä ei ole mahdollista saada. Onko vielä ehdotuksia:)?

Luulin, että kyseessä on vaihto-opiskelu eikä vaihto-oppilasvuosi. No eipä siihen mitään saa. Rotaryt tietty auttaa aika mukavasti. Mutta vaihdas oikeelle palstalle..

• Simpukka
        Simpukka! kirjoitti:

Luulin, että kyseessä on vaihto-opiskelu eikä vaihto-oppilasvuosi. No eipä siihen mitään saa. Rotaryt tietty auttaa aika mukavasti. Mutta vaihdas oikeelle palstalle..

Siis tarkoitin, että laita seuraavaksi otsikkoon, että kyseessä on vaihto-oppilasvuosi. Olisit voinut saada enemmän neuvoja kun ei näillä palstoilla noi yliopiston vaihtovuosi immeiset paljon liiku.

• ewproi
        Simpukka kirjoitti:

Siis tarkoitin, että laita seuraavaksi otsikkoon, että kyseessä on vaihto-oppilasvuosi. Olisit voinut saada enemmän neuvoja kun ei näillä palstoilla noi yliopiston vaihtovuosi immeiset paljon liiku.

Siis mitkä nyt ovat oikeita termejä?

Itse olin yliopistosta vaihdossa ja vaihto-oppilaaksi me itseämme kutsuttiin... Vaihtovuosi sanaa en ole ikinä kuullutkaan :)

• ÖÖö

Saako niihin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      347
      4401
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2478
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2096
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      144
      1626
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1167
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      43
      1150
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      32
      1106
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1041
    9. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      338
      978
    Aihe