heittoveitset

temppuilija

Tietääks kukaan oikeeta tekniikkaa miten heittoveistä heitetään sillain että se jää (melkeen) aina kiinni? Entä miltä etäisyydeltä se pitää heittää?

8

5231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiracleMike

      mutta eiköhän perustekniikka ole ottaa kiinni terästä peukalo väistimellä saakka ja katsoa kohti maalia arvioiden tarvittavaa heiton voimakkuutta. Helpoin etäisyys saattaisi olla runsaat viitisen metriä.

      • välttämättä

        jos veitessä ei ole varsinaista kahvaa niin silloin otetaan terästä kiinni mutta jos heittoveitsessä on kädensija niin silloin rento ote veitsestä niin ettei peukalo mene kahvan ympäri vaan jää terän "selkäpolelle" eli sille puolelle mikä on terävä...


    • Juso

      Mä tiiän mut vaarallista kertoo kun ei tiiä kysyjästä.

    • immortales

      veistä voi heittää terästä tai kahvasta,veitsi määrää tavan.kilpaheiton etäisyys muistaakseni on
      3,66 metriä.mutta kun alat harjoittelemaan,niin kannattaa heittää 2,44m etäisyydeltä.veisi jää
      kiinni oikein ainoastaan harjoittelun kautta.
      oikeatapa ja tieto etäisyydestä siis auttaa.

      tässä on hyvä saitti mistä voit hakea lisätietoja.
      www.knifethrowing.info/
      veitsiä voi käydä katsomassa netissä terä-asekeskus.com :)heitellään

    • ...

      jos tarvii taustan se pitäis tehä pehmeästä oksattomasta puusta joita on esim haapa ja apassi.

    • heittelijä-äijä

      Harjoittelua,harjoittelua,taas uudestaan ja uudestaan itse aloitin pistimillä esim.clock oikein hyvä kunnes väisti vai ponsi taittui paskaks,pehmeetä räkärautaa aika edullinen noin 30ekee,2kpl meni kunnes kahvat jotka ei oo ns.fulltang hajos (halkes) kunnon prykäsy 10metristä mäntyyn tekee noin 3 täyttä kierrosta 360 astetta...etäisyys arvio..

      Kantsii aloittaa 3metristä ja opetella miten veitsi oli mikä hyvänsä käyttäytyy,yleensä pyörähtää 360 astetta eli yhden ympyrän kahvan asennosta voi sitte zoomata pitääks siirtyä eteen vai taaksepäin ,aika yksinkertaista,pitää vaan keskittyä siihen mitä tekee.toinasekätkön opastus aika hyvä...
      http://www.asekatko.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=8〈=fi&lang=fi

    • Joneri

      Moi. Kommentti joitakin vuosia jäljessä mutta ei se mitään.
      Aivan alkuun on hyvä tietää tietysti veitsen tasapaino, koska nykyään on niin paljon myös sellaisia heittoveitsiä joiden kärki on painavampi, jotta ne osuvat kohteeseen helpommin terä edellä. Kun heität, nappaa kiinni kahvasta niin sanotulla vasara-otteella. Eli aikalailla samanlainen ote kuin pitäisit vasaraa kädessä. Kärki osoittaa kohteeseen juuri ennen kun päästät irti. Napakka heitto (ranne suorana) mutta heitä rennosti ettei tule käsivaivoja. Perehdy myös hissukseen heittoasentosi painopisteeseen ja kuinka siitä saa 'pumpattua' lisää voimaa heittoihin.

      Etäisyyden löytää heittelemällä. Yksi pyörähdys ilmassa/ noin 3 metriä on varmaan aika yleinen ja suht turvallinen etäisyys (kevyempi tai pienempi veitsi pyörii nopeammin). Terästä kiinnipitämällä puolet lähempää jos heität vaan puolta kierrosta (älä heitä alkuun kovin lujaa koska veitsi saattaa kimmota, eikä terästä saisi muutenkaan pitää kiinni..).
      Pakkasella tai hivenen yli nollan ei kannata heittää, koska metalliseoksesta tehty veitsi saattaa mennä kovaan osuessaan kahtia (420-seos ei kestä ainakaan mun heittoja, en suosittele vaikka onkin kai yksi yleisimpiä veitsimateriaaleja).

      Heitän itse yleensä vain puista kohdetta, ja muistutankin että puu on materiaalina kovaa ja kimmoisaa. VARO alkuun liian kovia rykäsyjä koska veitsi saattaa kimmota. Iso mäntykalikka on niin kovaa puuta, varsinkin jos kaarna on panssaroitunut, että hanki alkuun ennemmin vaikka nuorta koivua.
      Kerran sain väistää oikein hidastuksilla kun veitsi kimposi 360 asteen käännösheitosta kohtisuoraa mun kasvoja. Väistin vaivaiset 5-10 senttiä, mutta onneksi se oli juuri tarpeeksi. Heitin tuolloin aika kaukaa.. Ehkä noin 7:stä metristä, mutta silti oli täpärällä. Eli kun heität niin ota rennosti vaikka adrenaliini virtaisikin jahdatessasi metsän puita. Ellet toki halua matrixin tyyppistä harjoittelua (: Jos haluat niin älä kuole omiin heittoihisi. Sinua on varoitettu.

      Kuud lak!

    • risto833

      https://ikthof.com/tournament-rules/

      ja älkää heittäkö eläviin puihin. pidetään luonto kunnossa myös tän lajin kanssa!
      suosin itse no-spin heittoa. youtubesta löytyy varmasti tutoriaalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe