Sormien pituus?

Aida

No niin, merkkejä siellä ja merkkejä täällä.
Nyt on sitten keksitty, että jos nimetön sormesi on pitempi kuin etusormesi, on hyvin mahdollista, että olet lesbo. Jos yhtäpitkät, se on vain tyypillisesti feminiinistä. Ja pituuksien suhde määräytyy jo kohdussa. Mutta mikään ei ole varmaa, tietenkään.

Ja juu - minun nimettömäni oli 0,5 cm pitempi kuin etusormeni. Täyttä totta siis? Mites teidän sormenne? Olenko vain tuikitavalliseen tapaan "poikkeava"?

Koko artikkeli on täällä:
http://cms.psychologytoday.com/articles/pto-20050614-000004.html

22

6357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri ja

tarkan tutkimuksen päätteeksi tulin tulokseen, että etusormeni on pitempi vaikka nimetöntä venyttäisi. (Ei parane kertoa tyttöystävälle..)T:tyttöinen

• joten taidan olla...

Mulla nimetön on n.1cm pidempi kuin etusormi, joten taidan sitten tosiaan olla...:)

• on ihan

sairaan paljon etusormea pidempi!!! oon siis tosilesbo?? :) mut oonkin, kun en oo vielä 29v:nä antautunu miehelle kertaakaan - enkä aiokaan :)

• ne tutkiikin..

Mutta mittasin minäkin ja nimetön on kumassakin kädessäö 0,5cm etusormea pidempi.. huomasin myös, että vasemman käteni sormet ovat n. 2mm lyhyemmät kuin oikeassa, miten olenkaan selvinnyt ilman tuota tietoa!:D
      Sopii minuun myös nuo varhaislapsuuden jutut, ainakin siltä osin mitä jaksoin silmäillä tekstin läpi..

Onkohan tuo oikea tutkimus.. pitäisi kai syventyä hieman tarkemmin taustoihin, mutta enpä taida jaksaa..

Lesbo mikä lesbo, eikä sormistani vielä kukaan ole valittanut, päinvastoin;D

• minä

Mulla nimetön on myös paljon etusormea pidempi ;)

• Lezz

pidempi oli nimetön...ja paljon:)

• indis

Voi ei !!! Mä oon ihan hetero.. nimetön on lyhyempi!! Mitä mä nyt teen!? Mitäköhän vaimoke siihen sanoo..? Apua! Jos kerran tutkimus sanoo niin..

• daily

Taisivat sillon ihan ekoissa koodi jaksoissakin samaa testailla, kun jennyllä näytti olevan samanpituiset ne sormet.

Mä oon sitte vissiin kunnon rekka, kun näyttää tuo nimetön olevan ihan eri sfääreissä. xD

• Annie

Joo, mittasin kans ja nimettömät on sentin pidempiä kuin etusormet:)

• Hile

Silmillä katsottuna etusormeni ja nimettömäni näyttävät suunnilleen yhtä pitkiltä tai jopa niin, että etusormet ovat vähän pitempiä. MUTTA kun mittaan sormien tyvestä, ovat nimettömät pitemmät.....mistä se mittaus oikein tehdään ja voivatko sormet tosiaan näyttää silmämääräisesti erilaisilta kuin mitä mittaustulos kertoo..sormethan lähtevät kuitenkin eri tasoilta kädessä?

• joojoonainen

Itse asiassa sitä ei ole nyt keksitty, vaan se on ikivanha juttu.

Niitä tutkimuksia, kun on lesbojen otannoilla tehty, on todettu mm. että jos naisen nimetön on etusormea pidempi niin hän on nuoruudestaan asti tiennyt olevansa lesbo. Jos naisen etusormi on nimetöntä pidempi, niin hän on löytänyt lesboutensa myöhemmin tai on binainen. femmeillä on etusormi nimetöntä pidempi. Jne, jne.

Ongelmana on se, että heteronaisten keskuduessa on paljon naisia, joilla nimetön on etusormea pidempi, ja he ovat umpiheteroita :)

Kun sikiölle alkaa kehittyä ne organismit, joissa tapahtuu mieshormonituotanto, silloin sikiön nimetön alkaa kasvaa mieshormonituotannon vahvuuden mukaan. Ultraäänellä lapsen sukupuoli varmistetaan myös nimettömän ja etusormen välisellä korrelaatiolla, eikä vaan sillä, että mitä siellä jalkojen välissä näkyy. Sikiön hormonitoiminnan alkaminen ja edistyminen todetaan ultraäänessä nim. omaan etusormen ja nimettömän kasvun perusteella. No, se sormien pituus ei anna sukupuoliasiaan varmuutta,. koska on naisia, joilla se nimetön kasvaa etusormea pidemmäksi.

Miehillä siis etusormi on lyhyempi kuin nimetön. Mutta on niitä miehiä, joilla se on toisinpäin.

esm mes tällaisia tutkimuksia

Archives of Sexual Behavior
      Volume 31, Number 1, February 2002 ,Pages: 123 - 127
      Differences in Finger Length Ratios Between Self-Identified Butch and Femme Lesbians
      Windy M. Brown, Christopher J. Finn, Bradley M. Cooke, S. Marc Breedlove

Finger-Length Ratios in Female Monozygotic Twins Discordant for Sexual Orientation.
      Archives of Sexual Behavior , Vol. 32, 2002 Number 1, Pages: 23 - 28 Lynn S. Hall, Craig T. Love

huippu-uheilussa jenkeissä raakataan pois ne mies urheilijat kovimmista valmennusryhmistä, jos niillä ei ole nimetön vahvasti etusormea pidempi. Kaikilla usalaisilla sadan metrin huippujuoksijoilla on nimetön etusormea huomattavsti pidempi. Mieshormonituotanto on suuri. Mitä suurempi, sitä parempiin tuloksiin pääsee. Tästä tuli dokkari telkkarista.

Joo, ja neuvolatädit tuunistaa naisten vauvojen sukupuolen aina katsomalla sormiin (kun lapsella on vaatteet) ja ne sanoo äidille nimettömän ja etusormen välisen korrelaation perusteella, että onpa komea poika tai suloinen tyttö. Ja äiti ihastelee tädin silmää kun pystyy erottaan vauvan sukupuolen, kun muut ei pysty ;)

Niitä tutkimuksia ei kantsi sellasenaan ottaa.

Minulla on etusormi pidempi kuin nimetön. Olen naisellinen nainen ja murkkuiästä asti olen tiennyt olevani lesbo. En siis vastaa tutkimuksia, koska niiden mukaan minun tulisi olla joko binainen tai sitten minun oisi pitänyt tiedostaa lesbouteni vasta vähän myöhemmällä iällä. No siinä vastaan tutkimuksia, että olen tosi naisellinen nainen ja lesbotkin minut aina femmeksi luokittelevat ja heteromiehetkin aina huomaavat minut naisellisuuteni tähden - kuten siis toiset näistä tutkimuksista osoittaa: femmeillä on etusormi nimetöntä pidempi.

Lesboutta ja heteroutta ei etusormen ja nimettömän välinen korrelaatio todenna.

• tuossa..

alkuperäisen linkin takaakin löytyvässä jutussa todettiin.. Voi antaa viitteitä, muttei todista mitään.

Ottaa hän herneet nenästään ja rautakangen ahteristaan ja antaa ihmisten mittailla sormiaan, jos tahtovat.

• joojoonainen
        tuossa.. kirjoitti:

alkuperäisen linkin takaakin löytyvässä jutussa todettiin.. Voi antaa viitteitä, muttei todista mitään.

Ottaa hän herneet nenästään ja rautakangen ahteristaan ja antaa ihmisten mittailla sormiaan, jos tahtovat.

Joo.

• sormet

pidemmät nimettömät kuin etusormet sekä mulla että naisellani. Toisaalta eräällä heteroystävälläni on myös sama juttu. Joten voiko tästä nyt mitään päätellä...

• tapauskohtainen

Onhan tuo varmaan reilun senttin pidempi. Nimetön siis.

Ilmeisesti liittyy testosteroniin, jääkiekkoilijoidenkin käpäliä on tutkittu muistaakseni NHL:ssä ja agressiivisimmilla tappelupukareilla juuri nimettömän ja etusormen pituuden ero oli em. kaltainen.

Hm.

• .......

Voi apua! Oikeassa kädessä nimetön noin sentin etusormea pidempi ja vasemmassa saman pituiset.
      Olenko nyt sitten bisse vai peräti kehitysvammainen?
      Pidän tästä lähtien kädet taskuissa ja otan esiin vain pimeässä ja peiton alla ;)

• onkin

ihan sama juttu meikäläisellä. Kämmenpuolelta katsottuna näyttää muuten ihan erilaiselta.

• Mulla nimetön on paljon pitempi kuin etusormi ja olen biseksuaali.

• no conclusions

Mulla on melko samanpituiset, mutta tarkkaan tutkittuna etusormi vie voiton. Olen biseksuaali, joka on pääasiassa naisista kiinnostunut....

• selvä_tapaus

Oikean nimetön ehkä sentin etusormea pidempi, vasen vajaan sentin.

• 16+16

nimettömät on melkeen keskisormen pituiset ja olen kyllä lapsesta asti ollut erilainen. jee ;)

• tuleva äijä

Olen hyvin femme. Tiennyt aina olevani lesbo. Nimetön on 4mm pidempi kuin etusormi.
      Olenkohan nyt myös hyvin maskuliininen ja agressiivininen. :-D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe