Jäin työttömäksi helmikuussa, kun olin ollut toisen palveluksessa vuoden. Työkkäriin menin vasta huhtikuussa, kun kuvittelin saavani oman oy:ni kautta töitä. Työkkäri ilmoitti, laita firma lepäämään. Sen tein. Mikä kuu nyt on? Lokakuu. Ei penniäkään. Miksi vitussa mä oon maksanut helvetisti veroja vuodesta -82? Sossu maksaa 830 euroa joka kuukausi, jotta saan vuokran (osan vuokrasta) maksettua ja elän lopulla. Sossun takia siis olen maksanut. Hyvä. Sit kysellään, että miksi ihmiset tekee pimeesti töitä. Aivan takuulla tulen tekemään pimeesti. Turha edes miettiä.
Ja vitut
3
662
Vastaukset
- Örmy
Korvaus tulee jos menee heti työttömäksi jäätyään ilmoittautumaan hakijaksi.
Virheesi oli "kuvitella" saada heti työ, vain silloin ei kannata ilmoittautua kun on todella heti toisella työpaikalla edellisen loputtua.
Vaikka miten luvassa uusi homma kun loppuu niin kannattaa mennä ilmoittautumaan työkkäriin silti heti työtodistuksen kanssa.
Turhia lupauksia on minullekin annettu eikä pidetty. Työkkäri laittaa korvaukseen helposti karenssin monista eri syistä. - Oma oy
Ei kannata olla omaa firmaa nimissä, vaikka se olisi toimimatonkin. Oma oy on kelpo perustelu työvoimatoimikunnille evätä työttömyysturva. Sillä saralla tapahtuu paljon oikeusmurhia.
- teorioita
Totta, jos oikeen viittii niin vois perustaa yhdistyksen jonka kautta vois laskuttaa tehdyistä töistä, ja saada työttömyysajalta työttömyyspäivärahaa, mutta tämä vaatii sitten jo todellista paperin pyöritystä.
Osuuskuntaan voi myös kuulua niin että työkkäri ei pääse karenssilla kiusaamaan ja voit saada sekä työttömyyspäivärahaa että palkan tehdyistä töistä. Kannattaa kysellä esim. jostain uusosuuskunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989