Fiesta 1.4 TDCi

Emppu

Olisi kiikarissa 1.4 tdci fiesta, muutaman vuoden vanha. Koeajolla kaverin kanssa huomio kiinnittyi ujellukseen, joka alkoi kuulua kiihdytettäessä. Kaverilleni sanoin leikkisästi, että turbo se siellä vinkuu, mutta ei kait sentään. Kieltämättä se hieman siltä vaikutti että turbo ääntelee, vaikken koskaan muissa turboissa ainakaan noin selvästi ole ääntä kuullut...

Eli oliko tuo ääni turbosta vai mikä siellä kaasuttaessa alkoi vaimeasti ujeltamaan. Myös muita kommentteja Fiestasta otan mielelläni vastaan, onko teillä ollut jotain suurempia ongelmia muutaman vuoden vanhoissa Fiestoissa?

4

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensakoneisesta...

      Mulla on ollut muutaman kuukauden Fiesta 1,6 Ghia -04. Ongelmia ei ole ilmennyt, eli olen ollut varsin tyytyväinen hankintaani. Ainoana miinuksena tulee mieleen todella lyhyet vaihteiden välitykset. Onhan se tietysti ihan kiva juttu, että vitosella pystyy ajamaan 50 km/h tasaista nopeutta, mutta moottoritielle siirryttäessä kierrokset ovat turhan korkealla jo 100 km/h nopeudessa: bensaa kuluu ja moottorimelu nousee.

      Pieni vinkki: kannattaa ostaa sellainen malli, jossa on lämmitettävä tuulilasi (ja ilmastointi, tietysti). Tuo lämpiävä tuulilasi on mielestäni aivan ehdoton lisävaruste! Ja heti perään vinkki numero 2: mikäli hankit auton ed. mainitulla varusteella, niin varmista, että saat vakuutusyhtiöstäsi erillisen tuulilasivakuutuksen. Lämpiävä tuulilasi kun maksaa n. 700-800 euroa, niin kalliiksi tulee, jos sen joutuu vaihtamaan - vaikka olis täyskaskokin.

      • Tuulilasi lammin

        Lasi maksoi vaihdettuna 440 euroa Focukseen...


      • bensakoneisesta
        Tuulilasi lammin kirjoitti:

        Lasi maksoi vaihdettuna 440 euroa Focukseen...

        Enpä ole tosiaan tarkastanut tuota hintaa, mutta sen kertoi minulle lasinkorjaaja, joka fiksasi pienen "häränsilmän" Fiestani tuulilasista. Voi olla, että äijä vähän liioitteli.


    • mike

      ..Fordia ikinä. -03 Fiestassa paljon vikoja. Ainoa mieleenjäänyt hyvä asia oli ohjaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe