Mikä on statistik-gallup.net?

pärkkele

Siis mitä dataa siirretään osoitteesta statistik-gallup.net aina kun valitsen uuden viestin? Olenko antanut luvan tällaiseen? Ilmeisesti on kyse jostain gallupin muotoisesta ihmisten vakoilusta.

7

25016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

      Huomasit ilmeisesti saman kuin minäkin.
      Niiden vakoilupalvelin on tainnut olla hiukan kuormassa tänään.
      Yleensähän noi vilahtaa niin nopeasti, ettei siihen kiinnitä huomiota.
      Yleensä tollaiset kerää tietoa käyttäjistä, missä liikut, mihin aikaan, mistä olet kiinnostunut ja ennen kaikea kaikkea niitä kiinnostaa kaikki mitä koneesi tiedoista voi saada selville.
      Tämän palvelun ylläpitäjä on tehnyt sopimuksen asiasta, eli siis myy mahdollisuutta kerätä tietoja käyttäjistä. Tai tässä tapauksessa kerää sitä tietoa itselleen.
      Kaiken tuon takana on pyrkimys taloudelliseen hyötyyn.

    • TANE

      No sehän siis on sellainen netti sivustojen ulkonäköön liittyvä sivusto. Siellä voi tehdä jonkin näköisiä muokkauksia jonka jälkeen kyseinen sivusto antaa URL-osoitteen esim. Sen osoitteen kun liittää sivustolle se hakee kaikki ns.modaukset tuolta sivustolta. Joten sen takia se kertoo että ladataan dataa statistik-gallub.net:istä.

      • jiuhg

        vai huuhaata?
        Kyttääkö mun työnantaja oikeesti sivuja joilla olen käynyt?


      • No_ads
        jiuhg kirjoitti:

        vai huuhaata?
        Kyttääkö mun työnantaja oikeesti sivuja joilla olen käynyt?

        Jos työnantajasi sattuu olemaan kyseisen domainin omistaja (statistik-gallup.net) niin silloin työnantajasi kyttää.

        Kuten aikaisemmissa posteissa, kerää (tai yrittää) tuon domainin omistaja saada keksin (cookien) avulla tietoa siitä missä sivuilla käyt, mistä olet kiinnostunut, kuinka ylipäätään käytät internettiä, jne.

        Tästä seuraa taloudellinen hyöty, sillä sen jälkeen esim. mainokset voidaan täsmentää mahdollisesti enemmän kiinnostuneille asiakkaille (provisiot myynnistä) ja vaikka myydä mainostilaa tiettyyn aikaan korkeampaan hintaan, vedoten kävijämäärän suuruuteen (provisiolla tai ilman)

        Lisää voi lukea itseasiassa Suomi24:sen sivuilta. =P

        http://www.suomi24.fi/opastus/evasteet/

        Itse käytän Firefoxia ja adblockia, jonka lisäksi olen estänyt tuolla suomi24 opastuksessa mainitut sivustot.

        doubleclick.net, advertising.com, tradedoubler.com, googlesyndication.com, statistik-gallup.net, google-analytics.com, interquest.fi


    • ....................

      http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

      Tuolta haette tuoreimman hosts-tiedoston ja tallennatte sen sivulla olevien ohjeiden mukaan. Esim. itse kun käytän linuxia niin oikea hakemisto mihin toi hosts-tiedosto tallennetaan on /etc, windowsissa poikkeaa nuo vähän version mukaan.

      hosts-tiedostossa on tekstitiedostona iso liuta estettäviä osoitteita ja niitä voi lisätä itsekin:

      127.0.0.1 statistik-gallup.net
      eli 127.0.0.1 ja kaksi välilyöntiä, ja sen jälkeen domain eli osoite ilman https-jutskia ja ilman kenoviivoja.
      Mainittakoon että tuo statistik-gallup.net on jo valmiiksi tuossa hosts-tiedostossa joten sitä ei siihen enää tarvii lisätä.

      Lisäksi tuossa on nuo doubleclick.netit ym.

      Hyvää tuossa hosts-tiedostossa on sen helppo muokattavuus, eli voi lisätä itse blokattavia osoitteita, sekä se että se on helposti kopioitavissa toiseen käyttikseen ja ovat toimintavalmiita.

      • ... karsii noita surffailun tahmauttajia :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe