Golf IV takaluukun lukko

tuntematon

Golf IV:ssä ei saa takaluukkua auki. Kahva liikkuu mutta mitään ei tapahdu.
Ilmeisesti lukko on mennyt rikki?
Mitenkähän luukun saisi auki lukon vaihtamista varten? Onko lukon hinnasta tietoa?

19

14222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti

      Takaluukun avainhahlon pitää olla pystysuorassa niin se toimii keskuslukituksen ohjaamana.
      Vaakasuorassa ollessa se on takalukossa ja avaimella sen saa haluttuun asentoon.

      • tuntematon

        Juu, pystyasennossa on, mutta luukkua ei saa auki. Olisikohan keskuslukossa häikkää, koska aikaisemmin oli ongelmana se että luukku ei mennyt aina lukkoon keskuslukolla.


    • verhoilu

      sisäpuolelta, jos lukosta kuuluu ääni, muttei se aukea, niin kyseessä on vaan sellaisen lukituslaitteen vivun säätäminen. on vaan jäänyt vähän liian tarkalle eikä mekanismi tóimiessaankaan saa aivan lukkoa avattua

      • tuntematon

        Kiitoksia nopeista ohjeista.
        Lukosta ei muistaakseni kuulu ääntä. Eli jos ääntä ei kuulu niin luukku on ilmeisesti lukossa.
        Avaimellahan lukon saisi helposti auki, mutta toisena ongelmana on se että edellinen omistaja ei ole huolehtinut avaimenreiän rasvauksesta minkä seurauksena avain ei hievahdakaan lukossa. Rasvaa olen ruiskutellut reippaammin ilman tulosta... Täytyy yrittää vielä saada avain liikkumaan.
        Jos tämä ei auta niin onkohan jotain keinoa, jolla saisi keskuslukon aktivoitua luukun sisäpuolelta?


    • Kolffari

      Kuulostaa kun lukko ei toimisi keskuslukituksen ohjaamana? Ei siis kuulu ääntä? Minulla ainakin oli johto poikki oikealta puolen kumihaitarin kohdalta.

      Jos lukko ei aukea edes avaimella, on lukossa jotakin muuta vikaa?

      Takapaneelin irroitus sisäkautta luukku kiinni voi olla sangen visainen homma. Se on aika tiukasti kiinni kiinnitys klipseilla ( 2 ruuvia vetosyvennyksissä).

      • G-IV-1.6

        Mullakin on ihan prikulleen sama ongelma! Heh, on ne ihmeelliset nä autot ku samoja vikoja esiintyy, meinaan mullakin on samallatavalla avainpesä jääny rasvaamatta edellisellä omistajalla ym.
        Mulla asia korjaantui sillä että kaveri avasi ja sulki keskuslukkoa monta kertaa (kuskin lukosta) ja samalla kertaa mä olin takana räpläämässä luukkua. Sit yhtäkkiä aukes ja sen jälkeen on vaan kerran tapahtunut uudestaan. Muistaakseni vähän painoin takaluukkua niinku kiinni ja keskuslukkoa kiinni ja auki ja sit "irtosi" taas. Kun saat luukun auki niin luukussa, sisäpuolella missä on "kahvat" on pari ruuvia mistä sisäverhouksen saa irti. On käyny mielessä mut on jäänyt tekemättä lukkomekanismin tutkiminen. Tais olla korjaus-oppaassakin selostettu...


    • borassa

      Mulla borassa meni heti uutena muutama tuhat km ajettuna takapaksin lukko rikki. Kun siita kahvasta painoi, niin kuulu kuinka joku sahkomoottori kaynnistyi siina luukussa, mutta se ei kuitenkaan auennut. Takuuna sinne vaihdettiin jotain osia ja sinne paasi takapenkin selkanojan kautta irrtottamaan verhoilun ja purkamaan sen. Pomollani on IV korimallin golffi jolla on nyt ajettu yli 200tkm ja siina on ollut myos monta kertaa ongelmia takapaksi lukossa.

      • Joku muu

        Moi,
        Omassani on takalasinpesurin läpivientiputki korroosion ansiosta syöpynyt poikki ja vesi valui koneistoon jumiuttaen hiljalleen koko pyyhkijän. Tämän saman seurauksena myös takaluukun avaaminen ei enään onnistunut kun vettä pääsi myös sähköiseen lukkoon (avainta ei koskaan ollut luukun lukkoon tarjottu joten se oli täynnä möhnää). Nyt olisi sitten koko pyyhkijän koneisto hakusessa, mitä maksaa alkuperäinen? Motonetistä löytyy pelkkä pyyhkijän sulka. No menen volkkarin varaosatiskille lähiaikona kun ehdin, mutta jos jollakin jo tietoa niin...


      • wv
        Joku muu kirjoitti:

        Moi,
        Omassani on takalasinpesurin läpivientiputki korroosion ansiosta syöpynyt poikki ja vesi valui koneistoon jumiuttaen hiljalleen koko pyyhkijän. Tämän saman seurauksena myös takaluukun avaaminen ei enään onnistunut kun vettä pääsi myös sähköiseen lukkoon (avainta ei koskaan ollut luukun lukkoon tarjottu joten se oli täynnä möhnää). Nyt olisi sitten koko pyyhkijän koneisto hakusessa, mitä maksaa alkuperäinen? Motonetistä löytyy pelkkä pyyhkijän sulka. No menen volkkarin varaosatiskille lähiaikona kun ehdin, mutta jos jollakin jo tietoa niin...

        Mulla takaluukku ei mennyt Golfissa kiinni, nappasivat lukkosolenoidin huollossa pois, makso 75 euroa. Nyt toimii manuaalisesti, eli pienellä hommalla voi tehdä vaikka itse.


      • osssss
        wv kirjoitti:

        Mulla takaluukku ei mennyt Golfissa kiinni, nappasivat lukkosolenoidin huollossa pois, makso 75 euroa. Nyt toimii manuaalisesti, eli pienellä hommalla voi tehdä vaikka itse.

        ja talveksi solennoidiin uudet rasvat niin taas toimii.tällanen korjaus tehtiin kun pakkasella jumitti.


    • VWGolf1.9Tdi-00

      Omassa Golffissani on myös samaa ongelmaa, mutta huomasin että takaluukku jumittaa kiinni todennäköisesti siitä syystä että painan vahingossa avaimesta keskuslukituksen lukkoon takaluukun ollessa avoinna ja sen jälkeen takaluukku ei enää aukea jos laittaa takaluukun kiinni. Jotenkin hoksaksin kokeilla että ehkä se aukeaa päinvastaisella metodilla. Eli painoin keskuslukituksen lukkoon siten, että takaluukku oli kiinni, mutta muut ovet olivat avoinna. Kuulin pelästyttävän TÖÖÖT! äänen koska järjestelmä varoittaa auki jääneistä ovista, mutta yllätys yllätys kun painoin keskuslukituksen taas auki niin takaluukkukin aukesi.

    • Anonyymi

      Joskus Tuntuu kuN kylmä viima SUUHUIKAA Kalja

    • Anonyymi

      Golf poliisin saksa virus myynti poliisi pelaa golfia

    • Anonyymi

      Miten muka pääset Klongswaageniin sisään kun ovenkahvat ovat aina rikki / jäässä ja vielä takaluukun lukko ei toimi. Takaluukustahan noihin Golffeihin näkyy porukat könyävän sisään, oikein sääliksi käy Klonksun omistajia.

      • Anonyymi

        kyllä vw4 golf variantiin pääsee ihan ovesta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vw4 golf variantiin pääsee ihan ovesta :D

        Kyllä pääsee varianttiin takaluukusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pääsee varianttiin takaluukusta.

        usein tuo takaluukku on se mikä meinaa aina jäätyä talvella kiinni golf iv variantissa.... koskaan ei ole jäätynyt ovet. outojuttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        usein tuo takaluukku on se mikä meinaa aina jäätyä talvella kiinni golf iv variantissa.... koskaan ei ole jäätynyt ovet. outojuttu

        Pakkasta -15 astetta ja yksikään ovi ei auennut Golfista. Kuumaa vettä pussiin ja hyvin suli lukko, mutta hankalaa on vokkelon ovien kanssa talvella ollut. Honda Accord 08 on myös meillä ja ei koskaan ovien kanssa tarvitse kikkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkasta -15 astetta ja yksikään ovi ei auennut Golfista. Kuumaa vettä pussiin ja hyvin suli lukko, mutta hankalaa on vokkelon ovien kanssa talvella ollut. Honda Accord 08 on myös meillä ja ei koskaan ovien kanssa tarvitse kikkailla.

        volkarin lukot ei kaipaa öljyä tai rasvaa, se on se joka "jäädyttää" lukot. itse poistin kaikki rasvat lukoista, heti alkoi toimia. Mm. rasva sitoo vettä ja saa pinnalle jäämän vesi helmiä.

        oven tiivisteen on hyvä käsitellä KESÄLLÄ hyvin ettei nekään jäädy. talvella on turha "silikoni" /käsitelyaine -tuubia antaa tivisteille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe