Kysymys koskettaisi lähinnä, kuinka ajaa 120 cc raketilla, ts. autoilla, joilla ajetaan eurokartingia Suomessa. Itse olen käyttänyt kaasun kanssa on/off tyyliä, mikä kellon mukaan on toiminut kohtalaisen hyvin. Eli kun tulen mutkaan, niin jarrutuksen jälkeen käännän ja kaasu on kokonaan pois päältä. Useimmiten jossain mutkan keskivaiheilla tai vähän ennen painan kaasun pohjaan ja pidän sen siellä.
Radalla tuli kuitenkin evästystä, että kaasua pitäisi käyttää myös mutkaan sisäänajettaessa ja jotkut ainakin niin tekevät, eli painavat kevyesti kaasua mutkaan käännettäessä sisään, nostavat sitten pois mutkan keskellä ja painavat taas kaasua uudelleen mutkasta kiihdytettäessä.
Toisaalta, kun olen ajanut Hyvinkäällä vuokrattavilla supercup-luokkaan kelpaavilla autoilla, niin silloin mielestäni pidän usein (joissain mutkissa) pintakaasulla pientä vetoa, jottei vauhti kuole kokonaan pois. Raketeilla sama asia ei jotenkin tule luonnostaan, vaan kaasu tuntuisi olevan joko täysin päällä tai kokonaan pois.
Kommentteja? Mikä on milläkin vehkeellä se oikeaoppinen ja siten nopein ajotapa???
ajotekniikka - guruille kysymys
3
3620
Vastaukset
- perussääntönä...
voi pitää että koko ajan joko jarrutat tai kaasutat, mutta et yhtäaikaa molempia. Eikä siis mitään "rullaamista" missään tilanteessa jolloin ei kaasutettaisi tai jarrutettaisi.
- Finni
Kiitos vastauksesta..
Ilmeisesti tuo pitää siis ymmärtää, niin että jarrutuksen jälkeen mutkaan käännettäessä mennään pienellä vedolla?
Joissain nopeissa kaarteissa kyllä käsittääkseni on pakko antaa rullata hieman, kun kaasu pohjassa ei pääse ja jarrutus tuntuu liioittelulta. - häkkisen
Finni kirjoitti:
Kiitos vastauksesta..
Ilmeisesti tuo pitää siis ymmärtää, niin että jarrutuksen jälkeen mutkaan käännettäessä mennään pienellä vedolla?
Joissain nopeissa kaarteissa kyllä käsittääkseni on pakko antaa rullata hieman, kun kaasu pohjassa ei pääse ja jarrutus tuntuu liioittelulta.seurasin häkkisen ajoa töysässä 2004 ,
tietyissä mutkissa rullauksestakin näytti
olevan apua , varsinkin mutkat jossa on jo
seuraava mutka odottamassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351