Kysymys koskettaisi lähinnä, kuinka ajaa 120 cc raketilla, ts. autoilla, joilla ajetaan eurokartingia Suomessa. Itse olen käyttänyt kaasun kanssa on/off tyyliä, mikä kellon mukaan on toiminut kohtalaisen hyvin. Eli kun tulen mutkaan, niin jarrutuksen jälkeen käännän ja kaasu on kokonaan pois päältä. Useimmiten jossain mutkan keskivaiheilla tai vähän ennen painan kaasun pohjaan ja pidän sen siellä.
Radalla tuli kuitenkin evästystä, että kaasua pitäisi käyttää myös mutkaan sisäänajettaessa ja jotkut ainakin niin tekevät, eli painavat kevyesti kaasua mutkaan käännettäessä sisään, nostavat sitten pois mutkan keskellä ja painavat taas kaasua uudelleen mutkasta kiihdytettäessä.
Toisaalta, kun olen ajanut Hyvinkäällä vuokrattavilla supercup-luokkaan kelpaavilla autoilla, niin silloin mielestäni pidän usein (joissain mutkissa) pintakaasulla pientä vetoa, jottei vauhti kuole kokonaan pois. Raketeilla sama asia ei jotenkin tule luonnostaan, vaan kaasu tuntuisi olevan joko täysin päällä tai kokonaan pois.
Kommentteja? Mikä on milläkin vehkeellä se oikeaoppinen ja siten nopein ajotapa???
ajotekniikka - guruille kysymys
3
3677
Vastaukset
- perussääntönä...
voi pitää että koko ajan joko jarrutat tai kaasutat, mutta et yhtäaikaa molempia. Eikä siis mitään "rullaamista" missään tilanteessa jolloin ei kaasutettaisi tai jarrutettaisi.
- Finni
Kiitos vastauksesta..
Ilmeisesti tuo pitää siis ymmärtää, niin että jarrutuksen jälkeen mutkaan käännettäessä mennään pienellä vedolla?
Joissain nopeissa kaarteissa kyllä käsittääkseni on pakko antaa rullata hieman, kun kaasu pohjassa ei pääse ja jarrutus tuntuu liioittelulta. - häkkisen
Finni kirjoitti:
Kiitos vastauksesta..
Ilmeisesti tuo pitää siis ymmärtää, niin että jarrutuksen jälkeen mutkaan käännettäessä mennään pienellä vedolla?
Joissain nopeissa kaarteissa kyllä käsittääkseni on pakko antaa rullata hieman, kun kaasu pohjassa ei pääse ja jarrutus tuntuu liioittelulta.seurasin häkkisen ajoa töysässä 2004 ,
tietyissä mutkissa rullauksestakin näytti
olevan apua , varsinkin mutkat jossa on jo
seuraava mutka odottamassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2744694Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442867Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292851Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761801Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180