Oletko aikeissa jäädä eläkkeelle kun täytät 63v.
Minä mietin juuri että mitähän tekisin. Jos jatkaa, saa isomman eläkkeen. Vaan kannattaako venyttää töissä oloa.
Joko lähdet eläkkeelle
19
1580
Vastaukset
- ei houkuta ylimääränen raha
jo ennen jos mahdollista muuta rahaa tarvitaan elämiseen,siksi ei onnistu.
- Laiskis
Miksi ahnehtia marginaalisia euroja lyhentämällä odotettavissa olevaa eläkeikää.
Jokainen työssäolovuosi on kuitenkin eliniästä pois.
Mihin ne rahat tarvitsee?
Lopetin vakituisessa työssä käymisen 53 vuotiaana.
Pätkätöillä ja nostamalla säännöstellen työttömyyskorvauksia tavoitin putken pään. Vuoden lopussa olen ollut työttömyyseläkkeellä 2 vuotta. Täytän 13.12. 2005 62 vuotta. Eläkekertymäni on noin 40% mutta kuitenkin 60% suurempi kuin työttömyyspäivärahani.
Elän töistä pois jääneen vaimoni (57v) kanssa erinomaista aikaa.
Ajatuskin, että olisin jaytkanut töissä 63-vuotiaaksi kammoksuttaa.
Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa! - Iili
Jos en jäisi, niin kuolisin ennen kuin täytän 65. Voi olla, että kuolen muutenkin, mutta ainakin jonkin aikaa elämästäni saan olla rauhassa. Tietysti minua askarruttaa tulojen väheneminen ja se, miten osaan pitää kukkaronnyörit tiukalla.
Tietysti on ikävä jättää työyoverit. Jostakin syystä kaikki suhtautuvat minuun positiivesesti, en ole huonoissa väleissä kenenkään kanssa.
Minä todella kaipaan sitä, että saisin keskittyä yhteen asiaan kerrallaan eikä tarvitsisi sietää keskeytyksiä aivan kaiken aikaa. Työni on sen luonteista, etten voi tehdä pienintäkään asiaa loppuun ilman keskeytystä. Keskeyttäjä on joko puhelin tai joku työpaikalla. - Se taas johtaa siihen, että asioita unohtuu, kun ei ehdi kirjoittaa niitä muistiin tai tietojärjestelmään, ennen kuin joku ja jokin häiritsee. Onneksi minulla on tällä hetkellä, viimeinkin, vahoilla päivilläni maailman paras assistentti, joka ottaa oma-aloitteisesti kantaakseen osan niistä asioista, jotka minun pitäisi muistaa. Hän on myös siitä suurenmoinen, että kertoo omat kiireensä etukäteen, jotta en ylityöllista häntä väärällä hetkellä.- Muija
Viime vuonna joulun jälkeen en enää mennyt töihin
ja muistan kuinka mukavaa oli valmistella joulua
ajatellen, että joulun jälkeen ei tarvitse enää joka aamu lähteä, vaan voin jäädä eläkkeellä olevan mieheni kanssa kotiin. Voimme päivän aikana tehdä monia mukavia asioita - mennä yhdessä ostoksille ja vaikka vain oleilla.
Matkaa aloimme suunnitella ja se toteutui keväällä. Nyt on aikaa ystäville ja entiset työtoverit eivät ole unohtaneet, enkä minäkään heitä. Kyläilemme toistemme luona enemmän kuin työssä ollessani.
Jos joku on asian edessä ja puntaroi, että kannattaako jäädä, niin sanoisin että kannattaa.
Elämisen laatu korvaa ne muutamat eurot jotka olisin ansainnut vielä niinä kahtena vuonna jotka olisin saanut olla töissä.
Eläkkeelle joko joudutaan vastoin omaa tahtoa tai siirrytään vapaaehtoisesti. Itse kuulun viimeksi mainittuun ryhmään.
Pääsin eläkkeelle 58 vuotiaana. Eläkeikäni olisi ollut 64v ja muutama kuukausi. Eläkkeeni on 62% palkasta.
Mietin pitkään, hakeako eläkkeelle vai jatkaako työelämässä. Tunnen olevani etuoikeutettu, koska sain rauhassa kypsytellä asiaa.
Aloin panna elämäni arvoja vaakakuppiin ja vaaka kallistui eläkepuolelle seuraavista syistä:
* rajut muutokset työelämässä
* oma terveys
* kahden minua nuoremman työtoverin äkillinen kuolema
* vakavaa sairautta lähipiirissä
* läheisen kuolema
Nyt olen ollut eläkkeellä pari vuotta ja tunnen tehneeni oikean ratkaisun. Arvovalinnat jatkuvat edelleen, mutta se tuo elämään säpinää.
Ei kaikkea voi mitata rahassa.- eläkkeelle
Minäkin tein tietoisen valinnan heti kun ikä riitti eläkeputkeen. En kerta kaikkiaan enää jaksanut työelämässä, olin vähän väliä sairas. Minulla on 2-tyypin diabetes, verensokeri oli niin korkealla, että jos en olisi lähtenyt töistä pois, en varmaan enää olisi elossa. Ensi kuussa täytän 60- vuotta ja on työttömyyseläkkeen vuoro. Saan luultavasti minimieläkkeen, mutta en ole vielä koskaan katunut, että valitsin työttömyyden. En nimittäin ollut tarpeeksi sairas, että olisin päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. En tiedä päivieni määrää, mutta olen kuitenkin voinut elää. Minunkin kaksi entistä työtoveriani kuoli alle kuusikymppisinä. Heillä oli myös kova stressi päällä, mutta valitsivat kuitenkin työnteon. Ei todellakaan kaikkia voi mitata rahassa.
- Laiskis
eläkkeelle kirjoitti:
Minäkin tein tietoisen valinnan heti kun ikä riitti eläkeputkeen. En kerta kaikkiaan enää jaksanut työelämässä, olin vähän väliä sairas. Minulla on 2-tyypin diabetes, verensokeri oli niin korkealla, että jos en olisi lähtenyt töistä pois, en varmaan enää olisi elossa. Ensi kuussa täytän 60- vuotta ja on työttömyyseläkkeen vuoro. Saan luultavasti minimieläkkeen, mutta en ole vielä koskaan katunut, että valitsin työttömyyden. En nimittäin ollut tarpeeksi sairas, että olisin päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. En tiedä päivieni määrää, mutta olen kuitenkin voinut elää. Minunkin kaksi entistä työtoveriani kuoli alle kuusikymppisinä. Heillä oli myös kova stressi päällä, mutta valitsivat kuitenkin työnteon. Ei todellakaan kaikkia voi mitata rahassa.
Miellyttävää lukea harkitun analyyttistä tekstiä.
Kehun tietysti siksi, että olet pannut elämänarvosi samansuuntaiseen järjestykseen minun kanssani!
Itse lopetin vakituisen työn terveenä 53 vuotiaana ja kuten tuossa ylempänä kertoilen, järjestin itseni putkeen. Tulot pienenivät radikaalisti mutta mihin niitä viimeisiä euroja vähempien loppuvuosien aikana käyttäisikään.
Isäni oli varoittava esimerkki, aikanaan tosin olosuhteiden pakosta.
40 alkoi pikkuhiljaa sairastelu. 50 pohjukaissuolileikkaus. Viimeiset 5 - 8 vuotta työelämässä työssä/sairasloma jaksoja suhteen hiljalleen muuttuessa sairaslomapainotteiseksi.
Sairaseläkkeelle 60 vuotiaana. Kitui pari vuotta hengissä kärsien joka päivä. Sitten henki pois.
Silloin päätin (todella), että jos voin välttää tuon niin teen niin.
9 vuotta enempi tai vähempi laiskurin elämää puhtaalla omallatunnolla.
Sinulle parhaat onnitteluni ja rattoisien eläkepäivien toivotukset!!
Nauti tulevaisuudesta. - Työttömänä
eläkkeelle kirjoitti:
Oltuani pääsin työttömien eläketuelle toukokuun alusta, tulot nousi mukavasti ja verot pieneni.
Päästäkseen tähän pitää olla v92-04 välillä 2500pv työttömänä ja minulla oli sillä hilkulla, jos olisin tuona aikana ollu kuukauden enemmän töissä, en olisi päässyt.
Aina oli pientä jännitystä ulkomaan matkalla, jos työvoimakiusaustoimisto lähettää jonkun kirjeen.
Kyllä helpotti päästä pois niiden simputuksesta, mokoma viheliäinen laitos, räjäyttää sietäisi koko puulaaki.
Ikää tuli 60 ja terveyskin on ok niin mikäpä ei ole ollessa, saa matkustaa vapaasti, eihän nuo tulot kuitenkaan niin isot ole, mutta suuremmat kuin korvaukset.
Ei kanna terveyttänsä uhrata työnteolla muutamien lisäeurojen vuoksi, elämä lyhenee koko ajan, kannatta nauttia vapaudesta eläkkeellä, jos on mahdollista! - Laiskis
Työttömänä kirjoitti:
Oltuani pääsin työttömien eläketuelle toukokuun alusta, tulot nousi mukavasti ja verot pieneni.
Päästäkseen tähän pitää olla v92-04 välillä 2500pv työttömänä ja minulla oli sillä hilkulla, jos olisin tuona aikana ollu kuukauden enemmän töissä, en olisi päässyt.
Aina oli pientä jännitystä ulkomaan matkalla, jos työvoimakiusaustoimisto lähettää jonkun kirjeen.
Kyllä helpotti päästä pois niiden simputuksesta, mokoma viheliäinen laitos, räjäyttää sietäisi koko puulaaki.
Ikää tuli 60 ja terveyskin on ok niin mikäpä ei ole ollessa, saa matkustaa vapaasti, eihän nuo tulot kuitenkaan niin isot ole, mutta suuremmat kuin korvaukset.
Ei kanna terveyttänsä uhrata työnteolla muutamien lisäeurojen vuoksi, elämä lyhenee koko ajan, kannatta nauttia vapaudesta eläkkeellä, jos on mahdollista!Minulle uusi termi, eläketuki. En ole kyllä asioihin perehtynytkään mutta en myöskään ennen kuullut.
Mitäs jännittämistä ulkomaanmatkoissa on? EU:n ulkopuolelle mennessä ilmoittaa, ettei ole käytettävissä eikä nosta korvauksia, sillähän se on selvä!
EU-alueella ilmoittautuu lomapaikkakunnan tvtstoon ja nostaa korvaukset rehellisesti ja laillisesti.
Työkkärin simputuksesta: Itse en sellaisesta havainnut merkkiäkään!
Verotus: Miten verosi pienenivät suuremmista tuloista huolimatta? Oli tulo mikä muu tahansa kuin ansiotyö niin tiettyjä vähennyksiä ei saa tehdä. Itselläni ainakin työttömyyskorvaus ja -eläke saavat saman verokohtelun.
Loppukaneetista olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Suurempi eläke lyhyemmälle loppuelämälle, onko järkeä??? - Uusi laki
Laiskis kirjoitti:
Minulle uusi termi, eläketuki. En ole kyllä asioihin perehtynytkään mutta en myöskään ennen kuullut.
Mitäs jännittämistä ulkomaanmatkoissa on? EU:n ulkopuolelle mennessä ilmoittaa, ettei ole käytettävissä eikä nosta korvauksia, sillähän se on selvä!
EU-alueella ilmoittautuu lomapaikkakunnan tvtstoon ja nostaa korvaukset rehellisesti ja laillisesti.
Työkkärin simputuksesta: Itse en sellaisesta havainnut merkkiäkään!
Verotus: Miten verosi pienenivät suuremmista tuloista huolimatta? Oli tulo mikä muu tahansa kuin ansiotyö niin tiettyjä vähennyksiä ei saa tehdä. Itselläni ainakin työttömyyskorvaus ja -eläke saavat saman verokohtelun.
Loppukaneetista olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Suurempi eläke lyhyemmälle loppuelämälle, onko järkeä???Uusi laki "Pitkäaikaistyöttömien Eläketuki" astui voimaan toukokuun alusta, joka päästää pitkään työttömänä olleet eläkkeelle. Tietoa tästä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/WWWNewsNavi/24373697C4F0A0BAC2256FC00038A07A
Toimiikohan linkki?
Verotus on keveämpi pienillä eläkkeillä esim:
Kelan työttömyyskorvaus: 5000€ vuosi Vero: 7.5%
Sama eläke vuodessa: 5000€ Vero: 0%
Eläke: 9000€ vuosi Vero: 6.5%
Työtulo: 9000€ vuosi Vero: 10.5%
10800€ vuositulossa eläkkeen vero onkin jo 1% suurempi?
Eli, pienellä eläkkeellä on verotus pienempi kuin vastaavalla työtulolla.
Täältä voi laskea suunnilleen verot:
http://www.vero.fi/
Sieltä: Vero-ohjeet/Vero%laskuri.
Matkoista. Missähän Thaimaassa on työvälitystoimisto, tai Caribialla?
Vain viikon matka vuodessa on luvallinen, muuttui vasta lähivuosina. Aikaisemmin matkat oli kielletty kokonaan.
Kerran ilmoitin ja korvausta ei tullut muutamaan viikkoon, kysyin kelalta niin he vain totesivat, että minähän olen matkoilla??????
Kyllähän työkkäri välillä kaikille viheliäisille jonninjoutaville työnhakukursseille laittaa ja antaa karenssia, jos ei mene.
Jokunen karenssi on tässä vuosien mittaan tullut.
Nykyään niitäkin on pidennetty.
Kaikenkaikkiaan työttömiä "potkitaan päähän" mitä vain ikinä työhallinto keksiikään. Pienehkössä kaupungissakin kuuluu olevan puolensataa "virkailijaa suojatyössä" muiden elätettävänä pyörittämässä papereita ja keksimässä työttömille kiusaa.
Siispä oli suuri helpotus päästä eläkkeelle! - Laiskis
Uusi laki kirjoitti:
Uusi laki "Pitkäaikaistyöttömien Eläketuki" astui voimaan toukokuun alusta, joka päästää pitkään työttömänä olleet eläkkeelle. Tietoa tästä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/WWWNewsNavi/24373697C4F0A0BAC2256FC00038A07A
Toimiikohan linkki?
Verotus on keveämpi pienillä eläkkeillä esim:
Kelan työttömyyskorvaus: 5000€ vuosi Vero: 7.5%
Sama eläke vuodessa: 5000€ Vero: 0%
Eläke: 9000€ vuosi Vero: 6.5%
Työtulo: 9000€ vuosi Vero: 10.5%
10800€ vuositulossa eläkkeen vero onkin jo 1% suurempi?
Eli, pienellä eläkkeellä on verotus pienempi kuin vastaavalla työtulolla.
Täältä voi laskea suunnilleen verot:
http://www.vero.fi/
Sieltä: Vero-ohjeet/Vero%laskuri.
Matkoista. Missähän Thaimaassa on työvälitystoimisto, tai Caribialla?
Vain viikon matka vuodessa on luvallinen, muuttui vasta lähivuosina. Aikaisemmin matkat oli kielletty kokonaan.
Kerran ilmoitin ja korvausta ei tullut muutamaan viikkoon, kysyin kelalta niin he vain totesivat, että minähän olen matkoilla??????
Kyllähän työkkäri välillä kaikille viheliäisille jonninjoutaville työnhakukursseille laittaa ja antaa karenssia, jos ei mene.
Jokunen karenssi on tässä vuosien mittaan tullut.
Nykyään niitäkin on pidennetty.
Kaikenkaikkiaan työttömiä "potkitaan päähän" mitä vain ikinä työhallinto keksiikään. Pienehkössä kaupungissakin kuuluu olevan puolensataa "virkailijaa suojatyössä" muiden elätettävänä pyörittämässä papereita ja keksimässä työttömille kiusaa.
Siispä oli suuri helpotus päästä eläkkeelle!Asia on minulle todella uusi! Ratkaisu varmasti paikallaan.
Matkoista: Mainitsin, että EU-alueella mielestäni kannattaa ilmoittautua työnhakijaksi lomailumaassa, oletan, että viikkoa pitempi rupeama kyseessä. Itse käytin 3:n kk:n rupeamia.
Samoin mainitsin, että olen ilmoittanut työkkäriin ja liiton kassaan EU:n ulkopuolelle suuntautuvista matkoista ja tietenkin jättänyt korvaukset nostamatta.
Omaa lomaa saa pitää niin paljon kuin haluaa!
Verotuksesta: Samalla laskurilla laskettuna maksan 6% yksikköä korkeampaa veroa kuin vastaavasta palkkatulosta.
Työkkärin simputuksesta: En ole kohdallani havainnut merkkiäkään mistään simputuksesta tai päähän potkimisesta.
Kohdallani se kyllä on ollut täysin turha laitos.
Ensimmäisiä kertoja asioin siellä 60-luvun alussa, ja sen jälkeen, periaatteen vuoksi jokaisessa asiaan littyvässä tilanteessa. Ensin ilmoittautuminen, sitten oma haku. Kertaakaan en sieltä saanut osoitusta edes näytille menemiseen.
Työsuhteita minulla on ollut ehkä 40 kpl mukaan lukien koulu- ja opiskeluajan lomat.
Minulle ollut harmiton ja hyödytön organisatio.
En vieläkään ymmärrä se olemassaolon perusteita!!!! - vielä
Laiskis kirjoitti:
Asia on minulle todella uusi! Ratkaisu varmasti paikallaan.
Matkoista: Mainitsin, että EU-alueella mielestäni kannattaa ilmoittautua työnhakijaksi lomailumaassa, oletan, että viikkoa pitempi rupeama kyseessä. Itse käytin 3:n kk:n rupeamia.
Samoin mainitsin, että olen ilmoittanut työkkäriin ja liiton kassaan EU:n ulkopuolelle suuntautuvista matkoista ja tietenkin jättänyt korvaukset nostamatta.
Omaa lomaa saa pitää niin paljon kuin haluaa!
Verotuksesta: Samalla laskurilla laskettuna maksan 6% yksikköä korkeampaa veroa kuin vastaavasta palkkatulosta.
Työkkärin simputuksesta: En ole kohdallani havainnut merkkiäkään mistään simputuksesta tai päähän potkimisesta.
Kohdallani se kyllä on ollut täysin turha laitos.
Ensimmäisiä kertoja asioin siellä 60-luvun alussa, ja sen jälkeen, periaatteen vuoksi jokaisessa asiaan littyvässä tilanteessa. Ensin ilmoittautuminen, sitten oma haku. Kertaakaan en sieltä saanut osoitusta edes näytille menemiseen.
Työsuhteita minulla on ollut ehkä 40 kpl mukaan lukien koulu- ja opiskeluajan lomat.
Minulle ollut harmiton ja hyödytön organisatio.
En vieläkään ymmärrä se olemassaolon perusteita!!!!Noista matkoista ei kannata hiiskua sanaakaan työkkäriin päin, se olisi moukan tuuria jos niistä jäisi kiinni!
Sitäpaitsi kelan työttömyyskorvauksella ei voi eikä saa mennä ulkomaille edes "hakemaan työtä" ja yli viikon matkoista keskeytyy työnhaku ja siitäkin saattaa tulla karenssia. Lain kiemurat ja työvoimatoimikunnan mielivaltaiset päätökset voi olla mitä vain. Jos valittaa ja vaikka voittaisi, niin siinä saattaa mennä jopa lähes vuosikin.
Johan nimikin sanoo: Työvoimatoimisto, ennen oli Työnvälitystoimisto, ettei se enää mitä töitä välitä, vaan simputtaa työttömiä, uskokaa pois.
Paras pysyä erossa, jos vain mahdollista.
Kun eräs tuttavani pääsi "putkeen" yli 55v ja ikänsä ollut töissä rakennuksilla, tuli työkkäristä kutsu johonkin työnhakukurssille, meni sinne kovaäänisesti mekkaloimaan ja huoneeseen lopuksi neuvomaan virkailijoita elämän tosiasioista ja työnhausta. Kahden tunnin jälkeen virkailija oli järkiintynyt ja todennut ettei tarvii mennä sinne kurssille. Äly hoi älä jätä vois sanoa niille paperinpyörittelijöille!
Että semmoinen on se laitos. - Laiskis
vielä kirjoitti:
Noista matkoista ei kannata hiiskua sanaakaan työkkäriin päin, se olisi moukan tuuria jos niistä jäisi kiinni!
Sitäpaitsi kelan työttömyyskorvauksella ei voi eikä saa mennä ulkomaille edes "hakemaan työtä" ja yli viikon matkoista keskeytyy työnhaku ja siitäkin saattaa tulla karenssia. Lain kiemurat ja työvoimatoimikunnan mielivaltaiset päätökset voi olla mitä vain. Jos valittaa ja vaikka voittaisi, niin siinä saattaa mennä jopa lähes vuosikin.
Johan nimikin sanoo: Työvoimatoimisto, ennen oli Työnvälitystoimisto, ettei se enää mitä töitä välitä, vaan simputtaa työttömiä, uskokaa pois.
Kun eräs tuttavani pääsi "putkeen" yli 55v ja ikänsä ollut töissä rakennuksilla, tuli työkkäristä kutsu johonkin työnhakukurssille, meni sinne kovaäänisesti mekkaloimaan ja huoneeseen lopuksi neuvomaan virkailijoita elämän tosiasioista ja työnhausta. Kahden tunnin jälkeen virkailija oli järkiintynyt ja todennut ettei tarvii mennä sinne kurssille. Äly hoi älä jätä vois sanoa niille paperinpyörittelijöille!
Että semmoinen on se laitos.Ei työkkärillä ole ollut minulle mitään sanomista matkoistani.
Useammasta pitemmälle suuntautuvasta olen ilmoittanut eivätkä ole nikotelleet yhtään!
KELAn kanssa en ole asioinut mutta kolmasti olen ollut Espanjassa työnhakijana, 3kk kerrallaan, ja nostanut meikäläisen korvauksen sinne, paitsi kolmannen kuukauden, joka on tullut Suomeen.
Maksuviive kohdallani ollut 10 päivää.
Ei mitään muuta hankaluutta paitsi espanjaa osaamattomuus hieman hankaloitti asian hoitoa mutta ei estänyt eikä hidastanut kuin ehkä tunnin, pari. - Espanjaan
Laiskis kirjoitti:
Ei työkkärillä ole ollut minulle mitään sanomista matkoistani.
Useammasta pitemmälle suuntautuvasta olen ilmoittanut eivätkä ole nikotelleet yhtään!
KELAn kanssa en ole asioinut mutta kolmasti olen ollut Espanjassa työnhakijana, 3kk kerrallaan, ja nostanut meikäläisen korvauksen sinne, paitsi kolmannen kuukauden, joka on tullut Suomeen.
Maksuviive kohdallani ollut 10 päivää.
Ei mitään muuta hankaluutta paitsi espanjaa osaamattomuus hieman hankaloitti asian hoitoa mutta ei estänyt eikä hidastanut kuin ehkä tunnin, pari.Hei nimim: LAISKIS
Espanjan asuminen kiinnostaisi, ottaisitko yhteyden sä postilla: penttivesa miukumauku.tiscali.fi - mikä on totuus
vielä kirjoitti:
Noista matkoista ei kannata hiiskua sanaakaan työkkäriin päin, se olisi moukan tuuria jos niistä jäisi kiinni!
Että semmoinen on se laitos.minä olen kuullu että viikon loman voi pitää ulkomailla mutta siitä pitää ilmottaa työkkäriin.Korvaukset on omia rahoja ja niitä ei voi vahtia miten käyttää kukin.
- Laiskis
mikä on totuus kirjoitti:
minä olen kuullu että viikon loman voi pitää ulkomailla mutta siitä pitää ilmottaa työkkäriin.Korvaukset on omia rahoja ja niitä ei voi vahtia miten käyttää kukin.
Viikon ( 6 arkipäivää ml. lauantai ) lomalla voi olla kerran vuoteen menettämättä korvauksia.
Aika lasketaan 'juoksevana', ei kalenterivuosittain. Esim. marraskuun alusta marraskuun alkuun.
Työkkäriin täytetään lomake josta ilmenee lähtö- ja paluuajat, osoite perillä ja yhteystiedot.
Tietysti kassalle menevään papruun myös merkintä lomasta. Siinä kaikki.
Jos ylittää sallitun ajan päivääläkin, menettää korvaukset koko ajalta.
Pitemmän loman ollessa kyseessä olen ilmoittanut ennen lähtöä työkkäriin lähtö ja paluuajat jolloin en ole työmarkkinoiden käytettävissä. Samoin kassan lappuun.
Näin olen viruttanut niiden 500 päivän riittävyyttä.
Minulla ei ole ollut pienimpiäkään ongelmia eivätkä ole kysyneet mitään! - Laiskis
Espanjaan kirjoitti:
Hei nimim: LAISKIS
Espanjan asuminen kiinnostaisi, ottaisitko yhteyden sä postilla: penttivesa miukumauku.tiscali.fiei toiminut!
- poistunut,
Laiskis kirjoitti:
ei toiminut!
käytöstä syyskuun lopulla, tilalle: surfeu
- toimii
Espanjaan kirjoitti:
Hei nimim: LAISKIS
Espanjan asuminen kiinnostaisi, ottaisitko yhteyden sä postilla: penttivesa miukumauku.tiscali.fiTiscali toimii vielä, juuri kokeilin.
Edellisessä yksi piste miukumaukun jälkeen liikaa.
Aloitin Espanjan ketjun ja näyttää tulevan kokemuksia mukavasti.
Kyllä postikin on tervetullutta, laiskis, myös muiltakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559